« Föregående · 2918453 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Tycker Scott - Pettersson - Bobby fungerat oväntat bra. De ligger alla på +1 utom Pettersson som ligger på +2 i dag.
Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till den kedjan inför matchen.
EDIT: SÅ JA! AJF!!! Så jäkla bra där.
Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till den kedjan inför matchen.
EDIT: SÅ JA! AJF!!! Så jäkla bra där.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Danne66: Bellows har verkligen rekorddålig skotteffektivitet. :) Man kan nog inte bara prata om otur där.
Jag håller tummarna för att det kommer släppa lite när han väl får ett mål med sig. Men jag tvivlar ju. Hur mycket han än kämpar och sliter och skjuter kommer han aldrig till farliga skott känns det som.
Jag håller tummarna för att det kommer släppa lite när han väl får ett mål med sig. Men jag tvivlar ju. Hur mycket han än kämpar och sliter och skjuter kommer han aldrig till farliga skott känns det som.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Danne66: Ja jag har räknat till 4 frilägen nu med rent dåliga avslut. Trodde han var en high skillz målgörare??
+ 1
Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Bellows missar igen. Det är just detta som sätter oss i skiten Gavve.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Hmm hurra dom gjorde mål . Glädjen stiger i kroppen . Å Alcén har gått i ide igen .
+ 1
Sv: A proposito de nada
Farsang: Där är vi helt eniga! Ingen FW har varit inne på fler mål än honom i den spelformen. Han har även lägst minut/mål av alla som spelar BP regelbundet.
Kul att Bobby får göra mål. Riktigt skitmål men ack så skönt för det!
Kul att Bobby får göra mål. Riktigt skitmål men ack så skönt för det!
+ 1
Sv: A proposito de nada
Danne66: snyggt, men just det där avskyr man att se sin egna keeper göra. Målvakter Ska vakta mål
+ 1
Sv: A proposito de nada
Farsang: Nu ska vi alltså försöka vända ett underläge igen. Det brukar ju inte gå alls det. Är det redan tre eller fyra hemmatcher vi förlorat innan?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Fan så bra att den kedjan och Bobby själv får producera!!
LP är kung!
Snälla släpp inte 2 bakåt nu bara
LP är kung!
Snälla släpp inte 2 bakåt nu bara
+ 2
Sv: A proposito de nada
Gavve: mina tankar mot Ölund drogs faktiskt mest mot Boxplayet. Där har han vart enormt bra i många år. Men tycker han vart väldigt lam i den spelformen tidigare under säsongen.
Kanske också beror på boxplayet i helhet och inte bara han ibland. Men tycker han kan bättre ändå
Kanske också beror på boxplayet i helhet och inte bara han ibland. Men tycker han kan bättre ändå
+ 2
Sv: A proposito de nada
Jompe: otäckt hur dem senaste två matcherna sett ut…
När arbetsinsatsen i matcherna mot Frölunda, Timrå och Färjestad var så otroligt bra…
När arbetsinsatsen i matcherna mot Frölunda, Timrå och Färjestad var så otroligt bra…
+ 1
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: ja man va jäkligt taggad inför detta året, men känns som man kan arkivera den här å nu
+ 2
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Kan man ju undra, det mesta säger väl att man värvar tillbaka en målvakt som Clara som var TOTALT värdelös förra säsongen. Sitter Alcen och scoutar på EP?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Farsang: "Ölund tappat en hel del i det defensiva med tycker jag."
Ölund har dock varit inne på 4 mål vid lika styrka bara. Det är verkligen inte så dåliga siffror. Det största problemet vi haft defensivt är BP (det har blivit bättre).
Man kan ju liksom inte blunda för att Ölund alltså ligger på +4 denna säsong vilket bara Kinnvall slår. Det går inte heller att blunda för att vissa andra i laget ligger på -4 (Larsson), -3 (Silfverberg) och -2 (Djoos & Axel). Då tycker jag i.a.f. att Ölund kanske inte är problemet så här långt (defensiven pratar jag om nu).
Tycker absolut att man kan kritisera vissa för att de inte producerar framåt. Men tycker också man ska vara nog så kritisk mot de som nästan alltid är inne på mål bakåt också.
Ölund har dock varit inne på 4 mål vid lika styrka bara. Det är verkligen inte så dåliga siffror. Det största problemet vi haft defensivt är BP (det har blivit bättre).
Man kan ju liksom inte blunda för att Ölund alltså ligger på +4 denna säsong vilket bara Kinnvall slår. Det går inte heller att blunda för att vissa andra i laget ligger på -4 (Larsson), -3 (Silfverberg) och -2 (Djoos & Axel). Då tycker jag i.a.f. att Ölund kanske inte är problemet så här långt (defensiven pratar jag om nu).
Tycker absolut att man kan kritisera vissa för att de inte producerar framåt. Men tycker också man ska vara nog så kritisk mot de som nästan alltid är inne på mål bakåt också.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Tyckte inledningen såg rätt bra ut.. var mer folk på mål och mycket puckar in mot mål.
Kändes som en tydlig förändring mot föregående matcher.
Även skridskoåkningen i inledningen såg bra ut.
Tyvärr idag blir vi straffade hårt.
Defensivt ser det mindre bra ut idag
Kändes som en tydlig förändring mot föregående matcher.
Även skridskoåkningen i inledningen såg bra ut.
Tyvärr idag blir vi straffade hårt.
Defensivt ser det mindre bra ut idag
Sv: A proposito de nada
gwl: Ingen i tränarteamet vågar säga att en framstående spelare borde ha en mindre roll och användas bara vid speciella tillfällen. Alltså 2 ytterligare spetsanfallare och backar med offensiva kvaliteter måste inhandlas snarast. 33000 ksek borde användas för ändamålet. Nu har jag svurit i kyrkan igen.
Sv: A proposito de nada
Danne66: För mig är det helt obegripligt att Johan värvat detta målvaktspar. Delia är oprövad och har egentligen aldrig haft nån vidare räddningsprocent. Sen har vi Clara som kan bli bra men kommer från en svag säsong i FBK. Jag saknar en tydlig beprövad stjärnmålvakt som alla SHL-lag behöver. Det är en chansning som jag inte förstår.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Fråga till alla förståsigpåare här inne: hur långt in i serien måste man vänta innan det är OK att säga att detta inte ser bra ut? Idag är det ett oorganiserat försvarsspel, chansartat genom mittzon och massor av offensiv zontid i sarghörnen. Jag är klar över att Kopacka, Ölund, Rödin och Wesel är borta, men så här har det sett ut ett bra tag nu. Därav min fråga: när är det OK att säga att vi har hyfsat stora problem?
Antar att svaren ser ut ungefär så här. Random urval av messerschmittar.
munkas: ungefär fem minuter in i första seriematchen
Peja: när serien satt sig och det är svårt att säga exakt när det sker
Gavve: när vi tar tidsseriedata
Anders Berg: efter första försäsongsmatchen, gärna tidigare
Huge: aldrig.
Antar att svaren ser ut ungefär så här. Random urval av messerschmittar.
munkas: ungefär fem minuter in i första seriematchen
Peja: när serien satt sig och det är svårt att säga exakt när det sker
Gavve: när vi tar tidsseriedata
Anders Berg: efter första försäsongsmatchen, gärna tidigare
Huge: aldrig.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: kan inte annat än att dra paralleller till att 2 glädjespridare försvunnit ur laget och hela laget känns pressade till max.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Är gå tempo i allt i anfallszon och ännu segare i den egna, för att toppa upp med att vara för klena i närkamperna och framför kassen.
Direkt pinsamt att se hur omständigt och klena vi är så fort backarna blir satta under press.
Djoos & co ser ut som P16 spelare som plockas bort enkelt av motståndarnas junisar.
Torsk idag och fritt fall i tabellen & ännu skitnödigare spel som konsekvens av det.
Spelar inge roll vilka spelare vi mönstrar om inte inställningen inte finns.
Direkt pinsamt att se hur omständigt och klena vi är så fort backarna blir satta under press.
Djoos & co ser ut som P16 spelare som plockas bort enkelt av motståndarnas junisar.
Torsk idag och fritt fall i tabellen & ännu skitnödigare spel som konsekvens av det.
Spelar inge roll vilka spelare vi mönstrar om inte inställningen inte finns.
+ 1
Sv: A proposito de nada
MrCarla: Ja, det känns osannolikt detta. Men kanske var det förra säsongen som var isolerat osannolik??
+ 2
Sv: A proposito de nada
Farsang: Känns som alla trampar vatten. Lågt tempo, förlorade närkamper, slarv och hafs.
Det är inget recept för en lyckad säsong
Det är inget recept för en lyckad säsong
+ 3
Sv: A proposito de nada
Danne66: Jo men det spelar ju ingen roll om spelarna gör 5 mål framåt när de är inne på 9 bakåt (Larssons siffror) på 10 matcher. Det är du också med på va?
Larsson har alltså -4 i plus/minus. Det är väl bra mycket bättre att i.a.f. ligga på 0 där så att man är inne på lika många mål framåt som bakåt? Annars lär man ju aldrig vinna även om man så gör 10 mål per match eftersom man alltid släpper till mer bakåt.
AJF har 0 i plus/minus vilket är att föredra när det är defensiven som är (eller varit) problemet tidigare. Sen behöver man inte hålla med mig. Det är bara min åsikt. :)
Larsson har alltså -4 i plus/minus. Det är väl bra mycket bättre att i.a.f. ligga på 0 där så att man är inne på lika många mål framåt som bakåt? Annars lär man ju aldrig vinna även om man så gör 10 mål per match eftersom man alltid släpper till mer bakåt.
AJF har 0 i plus/minus vilket är att föredra när det är defensiven som är (eller varit) problemet tidigare. Sen behöver man inte hålla med mig. Det är bara min åsikt. :)
+ 2
Sv: A proposito de nada
Danne66: skulle vi skeppa dem till en annan shl klubb, så kommer de vara effektiv.
Man är inte bättre än spelplanen.
Man är inte bättre än spelplanen.
+ 1
« Föregående · 2918453 · Nästa »