MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Vilket mål utav Lauritzen :-)
Blev nästan förbannad när han inte passade först
Här kommer rätt inlägg:
*ASG* Patetiskt!!!
Här kommer rätt inlägg:
" Eller så kanske det betyder just det som står, är det överhuvudtaget tänkbart i din lilla skyddade Brynäsverkstad?"
Ja, och vad står det då i artikeln, din jättetomte?
Jo, att spelarna varit lite ofokuserade under en del av ett träningspass. Inget mer. Inte ens jag är så konspiratiorisk att jag tror att CZ hittat på nåt för att få GD:s reporter att dräggla på läktaren.
Det jag ifrågasatt är ju DIN tolkning och antydan om att bristen på fokus hos spelarna under gårdagens träningspass skulle indikera att spelarna tar lätt på kvällens uppgift.
Ngt jag håller för högst osannolikt.
Redigerad kommentar
Är det inte nån Sjöddareplik hon fäller?
70 Rodrigues: " Eller så kanske det betyder just det som står, är det överhuvudtaget tänkbart i din lilla skyddade Brynäsverkstad?"
Ja, och vad står heller aldrig har ifrågasatt heller.
Tror knappast att CZ hittat på nån story för att få GD:s reporter att dräggla på läktaren.
Det jag ifrågasatt är ju DIN tolkning och antydan om att bristen på fokus hos spelarna under gårdagens träningspass skulle indikera att spelarna tar lätt på kvällens uppgift.
Ngt jag håller för högst osannolikt.
"Det är en riktig sexpoängsmatch. Är det något ni prata extra om i omklädningsrummet?
-Alla har full koll på hur viktigt det är. Vi vet alla om att den helgen som kommer nu är en väldigt viktig fas av serien. Det är inget vi behöver nämna extra."
Ska bli intressant att se om det märks då.. Att det är en viktig fas av serien dvs.
www.brynas.se
Sen ska man nog ta GD:s "scoop" om loja spelare på träning med en kraftig nypa salt.
Hur många gånger har inte CZ efter en överraskande förlust stått och sagt att det minsann såg helladdat och kanon ut på träning innan match?
Och sen har man likförbannat torskat.
Lite nojs och glam istället för allvarliga miner på träning kan ju lika gärna peka på att spelarna inte vill överdramatisera saker och ting.
Men att man samtidigt är fullt medvetna om matchens betydelse.
Laddningen börjar väl dessutom i huvudsak under matchdan, så att vara alltför koncentrerad på kommande match långt i förväg är inte heller bra.
Då kan man vara helt tom på adrenalin när pucken väl släpps.
Man har ju liksom lite svårt att se hur spelarna själva skulle undgå att notera hur viktig kvällens match är och att tränaren ska behöva ryta till om en sån självklar sak.
Hemmalag?
Tuff match idag, nyper dom en poäng så får vi nästan vara nöjda med tanke på den form Modo är i. Samtidigt har inte Brynäs vunnit i Ö-vik sen 2007 så någongång måste det brytas.
Jag tippar 2-2. Jonsson och Nordqvist.
Rätt inställning, hoppas nu att det blir verklighet. Innan m atchen mot SSK så var ju Czarmecki övertygad om att dom var inne på rätt spår pga iom segern mot Frölunda?
Silfverberg - Järnkrok - Somervouri
Lauritzen - Nordqvist - Rödin
Sundström - Larsson - Dackell
Rhodin - Granström - Kahnberg
Redigerad kommentar
Extra: BP Hansen
Redigerad kommentar
Dackell - Hansen - Lauritzen