Robin Rahms egna tråd
Ett antal medier har nu konstaterat att han inte spelar matcher, men ingen frågar varför inte???
Ngn som sett honom träna ordentligt?
Behöver inte den killen en hel säsong...?
KulaShaker:
Nåväl,
Kristan / Lindbäck / Markström / (J.Eriksson) / Läck / Svedberg
...är ju mäktiga målvakter...
Men Rahm e jag rädd för hamnar i gruppen Ram / Greiss / Sperrle
Men SAIKs värvning kontrasterar en del vs Brynäs dito efter guldåren...
"jag känner att den här säsongen är min sämsta jag gjort på den här nivån"
Bra o vara självkritisk
Bara o be till gud att vi i honom får se en ny Markan, Svedberg, (Läck)
Känns som det är avgörande för hela säsongen...
www.brynas.se
Du svarar ju själv på ett respektlöst sätt med dina "Bla bla bla..."
Om nån påstår att man lätt kunde räkna ut att Rahm skulle gå sönder utan att ha nåt medicinskt underlag, får man faktiskt finna sig i att bli titulerad spåman, spågubbe, siare eller spåkärring. Ser inget speciellt spydigt i det, ärligt talat.
Det intressanta är att läkarna bedömt Rahms fysiska status som tillräckligt bra för att han skulle vara värd att satsa på.
Annars hade man väl högst sannolikt avrått Sundlöv från att värva honom.
Tror däremot att Rahm själv och hans vinnarskalle har gjort att han kanske velat för mkt och därmed dragit på sig överbelastning och att han själv samtidigt inte velat gnälla alltför mkt och att ansvariga därmed har blivit lite förda bakom ljuset sas.
Saken har väl heller inte underlättats av att vårt försvarsspel generellt varit virrigt, vilket ökat pressen än mer på honom när han fått chansen.
Tror fortfarande på Rahm och att han blir en stor tillgång som frisk och med en rejäl försäsongsträning i benen.
Huge: Synd att inte läkarteamet fick låna din spåkula eller att du inte påtalade riskerna....
Fullständigt rätt Huge, eller snarare mitt sunda förnuft. Jag skulle aldrig värva en orutinerad spelare som har varit avstängd i två års tid till ett lag som har målsättning att försvara ett SM-guld. En rutinerad idrottsläkare borde veta hur det sliter på kroppen att försöka träna ikapp. Och när dessutom killen inte har rutin från liknande speluppehåll eller många års vana från Elitserie träning så är det lät hänt att han skiter i kroppens signaler. End av discussion, over and out.
Borde förstås ha försökt höja debattklimatet med nåt ännu sakligare svar, typ: "Bla bla bla...
Om du inte klarar att nån ifrågasätter dina åsikter så föreslår jag att du håller dig härifrån, alt låter moderatorerna avgöra vad som är Ok eller inte när det gäller vad som skrivs.
Huge: Som att det tidigare ingreppet inte var helt lyckat:
"Redan för tre år sedan gjorde han ett ingrepp i den ena höften där samma sak gjordes. Det blev inte helt hundra och därför var båda höfterna under operationsluppen i går."
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
För att fastställa en ev felbedömning i Rahms fall, måste en direkt koppling mellan hans tidigare höftproblem och den nya skadan kunna påvisas.
70 Rodrigues: Jo visst är det så, fast om man har hållningen att vänta och se så är man ju garderad. Säger man dessutom att man inte har kompetensen att avgöra om Brynäs beslut i det stora hela är de rätta eller inte så ligger man ännu bättre till.
Jag är villig att hålla med om kritiken när det gäller Rahm i alla fall. Jag gillar inte att vi värvade en spelare som gått på anabola för det första och sedan var det sportsligt otroligt riskabelt att backa upp skadeförföljda Honken med en matchotränad målis.
Huge: Så du tror på fullt allvar att läkarteamet inte kände till Rahms ingrepp för 3 år sedan?
Skulle läkarteamet gå på alla tidigare skador som spelare dragit på sig och fått åtgärdade, ja då skulle inget lag kunna värva nytt öht.
Det är väl självklart att man tagit Rahms medicinska status med i beräkningarna när han värvades och man bedömde hur han skulle kunna utvecklas trots den långa frånvaron.
Det intressanta är att du och andra läktarcoacher med noll kunskap eller insikt i den medicinska biten, sitter med spåkula och i efterhand talar om hur man istället borde ha gjort.
Det är inget annat en att "Snålheten bedrar visheten" Det är bara Brynäs som kan göra såna här kassa värvningar. Även en läktarcoach visste att det aldrig skulle hålla. så är det bara Huge.
Ganska många spelare som hamnat under skapellen de senaste åren. Mycket oturligt kan man tycka.
Den enorma kunskap och erfarenhet du besitter när det gäller att bedöma värvningar från läktaren, verkar man helt ha bortsett ifrån.
Märkligt...
Skulle läkarteamet gå på alla tidigare skador som spelare dragit på sig och fått åtgärdade, ja då skulle inget lag kunna värva nytt öht.
Det är väl självklart att man tagit Rahms medicinska status med i beräkningarna när han värvades och man bedömde hur han skulle kunna utvecklas trots den långa frånvaron.
Det intressanta är att du och andra läktarcoacher med noll kunskap eller insikt i den medicinska biten, sitter med spåkula och i efterhand talar om hur man istället borde ha gjort.
Huge: "Redan för tre år sedan gjorde han ett ingrepp i den ena höften där samma sak gjordes. Det blev inte helt hundra och därför var båda höfterna under lupp den här gången"
Tydligen så har läkarteamet missat något.
Då hade du kanske lånat ut din spåkula, vem vet....
Att denna skada skulle uppstå var ju ganska lätt att förstå...2,5 års borta från målvaktsspel o sedan sätta igång o tokköra...
Smart att förlita sig på en sådan lösning + en ganska skadebenägen Honken...
Nyopererad, kanske missad försäsongsträning...
Blir intressant o följa...
www.brynas.se
...väldigt dumt
arnio:
Det är klart att Greiss själv hade del i hur han presterade i Brynäströjan, kan dessutom inte säkert bedömmas hur det gått om han fått ett par veckor på sig.... men jag tror att han skulle mått bra av lite träning på stor rink innan han slängdes in i hetluften.
F.ö....... lockoutcirkus? Nej tack om jag får bestämma.
"Säkert är det så, man har ju dessutom dåliga erfarenheter av att släppa in målvakter för tidigt."
Det är inte helt klarlagt att Greiss floppande berodde på detta. Jag skulle nog hellre lasta Greiss själv för hans prestationer i Brynäströjan.
tjugo8:
Säkert är det så, man har ju dessutom dåliga erfarenheter av att släppa in målvakter för tidigt.
Gurra88:
Gissar att man är försiktig med Rahm med tanke på de fysiska påfrestningarna dagens målvaktsstil har, betänk också hans ovana vid rörelserna, han byggs nog upp försiktigt fysiskt
Något som jag tycker isf verkar klokt
MarcusElving:Det ska bli intressant hur lång tid det tar att få bort rosten
Om inte annat så lät väl den rosten vara ett välanvänt argument härinne om Rahm inte fyller de förhoppningar som Sundlöv och Alcén helt omdvetet tutat i vissa skribenter här ;)
Sperrle och Korhonen? Vilka är de? ;)