Robin Rahms egna tråd
Huge: Måste säga att jag inte alls köper det resonemanget.
Enda anledningen till att Rahm togs in som jag tror är att marknaden var usel sett till vad målvakterna på marknaden begärde i lön. Vad tror du att en före detta dopingavstängd Rahm begärde? Inte mycket där, skulle jag tippa.
Sundlöv såg en chans till att visa övriga klubbar att alla spelare är värda en andra chans. Vilket i detta fall blev fel, väldigt fel.
Det ska dock tilläggas att jag inte har någonting alls emot Rahm. Ingen förstemålvakt som han även visat via sin räddningsprocent även om just räddningsprocenten inte säger allt om hur bra en målvakt är.
Men med tanke på Brynäs totalt värdelösa försvarsspel emellanåt (läs ofta) så är det inte konstigt att målvakterna får mycket att göra. Sen är Honken någon klass bättre och det har han även visat genom att vara förstemålvakt.
Ett av de största problemen jag dock tycker att Sundlöv gjort är att han på pappret eller rättare sagt i spelet inte ersatt Andersén som de senaste tio åren är den bäste defensiva back Brynäs haft.
Den backuppsättningen vi idag har är inte i närheten av den vi hade guldsäsongen, trots att vi har kvar tre stycken av de i Sunken, Bertil samt Ryan.
Känns även spontant som att Starkbaum är en riktigt bra värvning MEN problemet är fortfarande inte löst. Man måste ha in minst en defensiv back som stärker upp det ordentligt.
Sunken har sett sina bästa dagar och i vissa matcher kan han gå bort sig på ett sätt jag inte ens trodde kunde ske i division tre.
Löf håller inte ES-klass så enkelt är det.
Dennis Persson är inte tillräckligt bra alternativt alldeles för skadad för att fortsätta ha i laget.
Man måste ha in en defensiv klippa likt Andersén annars är jag väldigt rädd för att det inte blir något slutspel. För framåt är Brynäs fortfarande bra!
Kul ändå att Barcelona och ManU nämndes tillsammans med Brynäs.
Drömmar om miljoner till Brynäs blev istället att Brynäs anställde fem personer som har som uppgift att köra upp en kollekthoven i ansiktet på mig när jag försöker avnujta en match.
Vad förutom lite PR och ett märke på tröjan får Brynäs för detta?
Det är större än en hockeyklubb som samlar in pengar säger Carling.. Jag hade hoppats på att det var någon sammarbetspartner som sammlade in pengar till Brynäs =)..
Redigerad kommentar
Zzz:
På Arbetarbladets förstasida finns en länk.
Vet dock inte om den funkar.
Någon som hittar GDs länks till live tv där det stora avslöjandet ska presenteras?
Redigerad kommentar
Tror isf mer på att Järnkrok kommer hem, om man nu får drömma lite även där... :-)
Redigerad kommentar
Sundlöv och Alcen bedömde läget på förhand som att Rahm var ett bra alternativ, vilket med facit i hand visade sig vara fel .
På vilket sätt är den principella jämförelsen patetisk?
Nä, du får träna lite mer på det om det känns jobbigt att inte veta hur man gör...
"Likvärdiga prestationer, nej knappast!"
Stämmer, därför som jag skrev så här:
"Prestationsmässigt har ju våra målvakter varit ungefär likvärdiga,"
Ordet "ungefär" betyder just ungefär, alltså att dom inte varit helt likvärdiga och där Honken i det här fallet ändå varit lite bättre och stabilare.
Tror du får börja träna lite på läsförståelsen också, utöver att läsa mellan raderna...
Gjorde Hitler rätt som påbörjade invasionen av Sovjetunionen i juli 1941?
Knappast, när man i efterhand vet svaret.
Ännu en i raden av dina facit-i-handinlägg som inte säger nånting.
Tror ändå att uteförsvaret i högre grad påverkar målvaktens insats än vice versa, rent generellt.
Men som sagt: hönan eller ägget?
Beror väl även på vilket läge det handlar om. Ditt exempel med Krizan gäller kanske mer när man redan har en etablerad och pålitlig klippa i målet som spelarna kan lita på, nåt vi väl inte haft på länge, även om Svedberg till viss del kan hänföras till den kategorin under guldsäsongens slutskede och i slutspelet.
Hoppas och tror verkligen att Starkbaum blir en rejäl förstärkning, det känns så.
Även kul att ni själva verkar ha valt rätt när ni satsade på era yngre förmågor, så här långt har dom ju varit riktigt bra.
Med god hjälp av ert stabila uteförsvar ska sägas, apropå hönan och ägget... ;-)
Huge: Fast det är många gånger så att målvaktsspel och försvarsspel hör ihop. Litar inte backarna på målvakten så börjar de ofta överarbeta situationerna, täcka skott i alla möjliga lägen och skapa en miljö som gör det svårt för målvakterna. Givetvis är det också omvänt så att om försvarsspelet är dåligt generellt blir det svårare för målvakten.
När Krizan var som bäst i Modo så flyttade sig backarna så att han fick fri sikt och istället koncentrerade de sig på att plocka bort returer och flytta motståndare. När Krizan sedan blev dålig förändrades backspelet så att de ofta skymde målvakten och hann inte med att ta returerna.
Dvs, är det hönan eller ägget?
Precis, iaf nån som verkar se huvudproblemet.
Det är egentligen inte Rahm eller Honken som är det stora "problemet", mer vårt försvarsspel överlag i övrigt. Alldeles för ojämna insatser vilket har gjort det svårt för båda målvakterna. Honken har väl klarat sig bäst iom att han ändå är och varit lite mer stabil och pålitlig, utan att egentligen ha varit så mkt bättre än Rahm om man ser till de faktiska insatserna på isen.
Man har sannolikt bedömt det som att Rahms utveckling har gått i stå, pga både skador och säkerligen målvaktstekniska saker som Alcen inte lyckats få Rahm att anamma på bästa sätt. Iaf vad jag tror efter att ha läst mellan raderna.
Tror heller inte att Rahm varit speciellt dyr, vare sig i inköp eller i drift, vilket gjort att den ekonomiska biten inte har varit så avgörande när man valt att sparka honom för ett bättre alternativ.
Ska iaf bli intressant att se vad Starkbaum kan göra, känns spontant som att han kommer att ta över förstaspaden från Honken innan jul.... :-)
Carl Lejonkräk: Personligen tycker jag att man ska hålla en schysst ton mot fans från andra lag som skriver i vårt forum. Är de spydiga och otrevliga är det väl en annan sak, men exempelvis ULTIMAVICI har väl hållt god ton utan att förtjäna påhopp om sitt sätt att skriva från dig?
Det är ju inte direkt så att du direkt kvalar in som en möjlig framtida nobelprispretendent! ;-)
Ok,bra att man agerade i målvaktsfrågan, väldigt sent, men...man gjorde till slut något i alla fall.
Lite trist att Starkbaum inte är matchtränad, men jag ska inte gnälla. Detta är goda nyheter.
Hoppas nu också att HGK's breaking news är ett ekonomiskt kap för Brynäs.
Välkommen till Brynäs Bernhard.
"Har du förståelse för Brynäs agerande?
– Tja, de tycker väl att jag inte presterat tillräckligt bra. Jag har väl fått spela en fem-sex matcher och kanske är det för få för att kunna avgöra hur bra jag är, man skulle kanske behövt några matcher i svit."
Har Robin förträngt hela förra säsongen?
Hur försökte du tänka nu?
Jag undrade bara varför Starkbaum suttit på bänken i Löven, eftersom han spontant borde vara etta där och då jag inte hade koll på konkurrensen.
Nu fick jag en logisk och godtagbar förklaring.
Svårare var det inte.