Silly Season 09/10
Läck står garanterat på söndag i Leksand mot Lakers och jag råder dig att se honom för killen har potential att bli riktigt bra. Jag tyckte det var bra att Leksand tog mylleniemi som backup till Läck vilket de gjorde från början men tydligen så har tränarna tyckt att Mylleniemi är bättre men där håller jag inte med , dock är han inte någon sopa som vissa tycker :)
Kanske nått för Modo..
Läck är en riktigt bra målvakt som jag tror LIF får svårt att behålla med hänvisning till vad du skriver.
Apropå Läck, som spelat bra i 2 säsonger men fått se sig petad av Belfour 59 år och Myyllleniemii när det dragit ihop sig. Bara för att se hur dessa avdankade herrar sänkt sitt lag.....Fina signaler det sänder!!
TIK får i Åkerlund och Lindbäck två målvakter till priset av en Backlund.
Visst är det tråkigt att Lindbäck försvinner (jag var en av få som trodde på honom innan säsongen), men jag tror att Markström & Jocke kommer klara av uppgiften bra. Någon av Markström, Limpan och Jocke var ju nästan tvungen att försvinna/lånas ut då de alla är för gamla för J20 nästa säsong. Tror Brynäs gärna hade behållit Limpan men inte till vilket pris som helst då de har det väl föspänt på målvaktstalangsidan...
Markström - Jocke, snacka om att satsa ungt om nu Brynäs väljer att köra på dom.
Det är möjligt att han har hjärtat i Brynäs, men plånbäckerna har han någon annanstans.
Jo, Limpan har impat mer på mig än Markan gjort...men förstår honom och önskar han lycka till.... För sin egen del är detta bästa valet (enligt mig)
Äh... vad ska vi med så gamla målvakter som Limpan! Mer spännande att köra med 2 som är födda 90! ;)
Lycka till Limpan!
Nä Lindbäck stanna i Brynäs du, Timrå/Sundsvall är ingenting att bo i. =)
Tror dock att det inte är riktigt klart än, Sundlöv kanske kan visa sin handlingskraft och övertyga Limpan att förlänga.
Gusten: Om det nu stämmer så så kan jag förstå Lindbäck.
TIK satsar mera o s v samt att han får säkerligen någon krona mer också.
Olycka till ;-)
Det har ni ju alltid gjort.... ;-)"
Hrrm hrrm :)
Kändes som ett väntat beslut från Lindbäcks sida, även om det svider för oss brynäsare. Hade gärna sett honom kvar men det var nog konkurrensen från Markan och äventyrslustan som avgjorde.
Dom båda är nog bra kompisar men i längden tror jag inte att det håller vad gäller det rent hockeymässiga.
Förr eller senare måste det bli en "showdown" där den ene får vika sig i kampen om förstaspaden.
Det enda som talar emot den teorin är väl att Markan med all säkerhet drar till NHL efter nästa säsong och att Limpan därför kunde ha väntat tills dess med att flytta.
Annars känns det väl som vanligt: ni plockar alla våra talanger.
Det har ni ju alltid gjort.... ;-)
Drar Sundlöv en fullträff och värvar någon som gör 25-30 baljor (vad är sannolikheten) så släpp Widing om det blir för dyrt.. Men som jag skrev tidigare, tror inte Sundlöv lyckas hitta en bättre center än Dixon.
Dixon är förmodligen inte färdig med omställningen till stor rink osv ännu heller, tror det finns ännu mer potential i en redan väldigt allround duktig center.. Behåll Dixon framförallt är min åsikt!
Håller med i det mesta men angående Widing så behåll till varje pris.
Sundström vill jag se mer av i Brynäs, potentiell spelare.
Vas får lösa ut sig själv om han vill gå, ett kontrakt är ett kontrakt.
Fast jag skulle ju inte gråta blod om vi får en PP-back med sånt skott som BomBom.
Problemet är ett moment22 då det är Dumlöv som ska hitta honom.....