SILLY SEASON 13/14
Du är endast ute efter att jävlas, det är rätt uppenbart med ditt förra inlägg att du vill starta något munhuggeri!
Måste vara svårt att få en medicinsk term på latmask bara....
Hockeyligan på avdelningen öppenhet är vårt ledord, eller inte?
Det var väl till och med så att GD/Arbetarbladet inte fick läsa vad
som stod i avtalet med NHL. Men då kanske det var svenska ishockeyförbendet
eller IIHF som mörkade? Kommer inte ihåg exakt hur det var där.
Men det verkar vara mycket hemligheter och saker som ska ske i det dolda.
Man kan ju hoppas att klubbarna har fått läsa alla regler.
Det är ju inte Pentagon vi talar om precis.
Hockeyligan bör nog hålla sig till att sälja reklam och tv-avtal
och lämna resten till svenska ishockeyförbundet.
Då skulle vi säkerligen ha minst 14 lag i elitserien inom ett par säsonger.
Det vore på tiden att slippa det korkade med att lagen möts 5 gånger.
I en serie skall alla lag självfallet mötas lika många gånger hemma och borta.
Vi har ju chansen, verkar dock hänga på Ässät när det gäller Brodin.
Hade suttit fint med två energispelare därframme som kan göra att vi tillbringar lite mer tid i offensiv zon, vilket i sin tur minskar pressen på backarna och försvarsspelet överlag.
Otur för Lavander, hoppas det fixar sig.
Lätt att gnälla på spelarnas insatser, kanske läge för många att kolla upp såna här saker innan man öppnar käften och börjar klaga på deras prestationer....
Men en annan forward som Sundlöv har ögonen på är förre Djurgårdaren Daniel Brodin, 22. Just nu spelar han i finska Ässät och Brynäs sportchef bekräftar det men också att han inte tror på en övergång den här säsongen.
– Som det är just nu som släpper inte Ässät honom. Vi hade en möjlighet i så fall att knyta honom även till nästa säsong. Men det är någonting vi kommer att jobba vidare på.
Så länge får han nöja sig med Wännström.
smallround: Skojar du? Brodin är en intensiv spelare med fart. Vad har det med Lavander att göra?
Brodin gjorde 10 landskamper för två år sedan så i sina bästa stunder är han en klasspelare. Dock har karriären inte gått spikrakt, men han är en meriterad 22åring.
Ruggigt kul att Wänna återvänder! Och Brodin känns ändå helt ok, jag nekar inte forwards i nuläget heller.
Men backarna då...
Sen håller jag med dig om Arell, kan inte förstå att man valde Styrman istället. Förvisso större potential men kommer från en miljö där självförtroendet kan ha vuxit speciellt mycket. Arell däremot.
Linus Wickman: Brodin är en obekväm spelare som går rakt på mål och är villig att ta en smäll för att skapa målchanser. Sen spelar han ju tufft och är lite av en retsticka... Skulle kunna bli nyttig i slutspelet.
Carl Lejonkräk: Ja, det är ju uppenbart att Franson är en klasspelare.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Skrev Lavander på ett 2+i kontrakt???
Annars har han kontrakt även nästa säsongHade vart kul med dessa herrar nästa säsong: www.eliteprospects.com/player.php?player=4120
Redigerad kommentar
Huss:
Jo, för målskyttet har vi ju inga problem med...;)
Men gissar att du menar back, också...
Skitstöveln:
Skön revanch för Brodin för fighten han inte skulle ha gett sig på...
sshs:
Mycket bra uppsnappat!
Ingen frälsare men trots allt hade Wännström 14% skotteffektivitet i fjol, bara Järnkrok och Silfver hade bättre
Ingen når upp till den siffran i år och den räcker till top-10 i hela ES, laget ligger ju som bekant på 7,65%, bara två lag är sämre.
Basse har 3,17%
foppa78:
Nej inte enligt min kompis som är moring , han sa att han förmodligen fick ett väldigt lukrativt kontrakt som han förmodligen även skulle få i Elitserien där 5 klubbar varit intresserade, b.la Brynäs och Luleå.
Redigerad kommentar
Widde är väll inte sjuk men skulle han gå ut och säga att han är det så skulle jag NATURLIGTVIS ha förståelse och respekt för detta! Nu är han förmodligen bara kass ihop med många fler i laget och då kommer jag fortsätta kritisera och det är inget du kan göra något åt!