SILLY SEASON 13/14
Huge: Mycket skönt att få ha Simon i laget några säsonger till. Ollas känns också som en bra förlängning.
Men jag hoppas även att ett eller två kontrakt bryts, det krävs en del justeringar om vi ska ha en realistisk chans på semi igen.
Oerhört viktigt att få behålla honom, måste ha varit konkurrens om hans signatur som jag ser det.
I dagsläget har vi alltså 7 backar kontrakterade över nästa säsong, minst.
Utgår ifrån att Berglind och Styrman får söka ny arbetsgivare, LJ är redan borta.
Återstår att värva 1 back och sen är backsidan klar, som jag ser det.
Så här långt känns det som en bra grund att stå på inför nästa säsong.
bradberry: Helt otroligt! Forsberg själv säger att han hade velat stanna även efter den här säsongen men att Skellefteå inte kom med något bud. Klubben är alltså osäkra på att förlänga med en tränare som på tre säsonger tagit dom till två finaler och nu leder serien. Snacka om en klubb som vet vart man vill.
Jävligt imponerande av Skellefteå!
Visar handlingskraft som allt dem gör med värvningar mm.
munkas:
Förra säsongen hade Saik en spelarbudget på 40,5 mille, förmodligen inte lägre nu. Brynäs låg om jag minns rätt på drygt 34 o runt 37 nu.
Ett sjukt snyggt silvermål . Min första tanke var också . Fan vad jag saknar det skottet i år . Men är kul å fölha honom . Han kommrr bara bli bättre ju varmare han blir i milön . Just nu ligger dom under . Får hoppas dom vänder
Tycker dock de har större stjärnor som nog kostar en hel del. Holloway, Möller, Sevc, Lindström bl a.
Tillbaka på ruta 1 brukar man säga, men fan vet om vi inte har tagit ett kliv bakom ruta 1. Vi är just nu sämre placerings- och poängmässigt än 2 av Czarneckis 3 brynäslag och lika med hans första år. Om man nu ska snacka Sundlöv så är hans trackrecord inte helt övertygande. Hade Brynäs den här säsongen bekräftat att man var ett topplag hade det sett annorlunda ut men nu känns det som att förra säsongen var ett stort undantag och att normalläget är den undre tabellhalvan.
Nån skrev att om vi bara får tid på oss så kan vi bli lika bra som Skellefteå. Sundlöv har varit sportchef längre än Skellefteå spelat i Elitserien.
spelare som har en hög högsta nivå med medföljande nedåtkurvor.
Jajjen: Hur truppen skall formas nästa säsong påverkas ju i hög grad av hur innevarande avslutas.
Missat slutspel via fortsatt ras..... ger ett läge där kvastarna kanske kommer till användning, men som du säger.... bryta kontrakt anser man sig nog inte ha råd med.
Förlusttrenden bryts, slutspel där hedern räddas ger ett svårt läge tror jag....... då blir det att vaska fram vad som varit bra under säsongen (man låg faktiskt etta i höstas)...... se över vad som kan räddas, juniorerna kanske etablerar sig med ett år till på nacken, vågar man satsa på att spelare som i vinter underpresterat pga skador skall få till ett bättre spel om dom förblir hela?
Jag är ganska övertygad om att nuvarande darriga spel mest beror på mentala störningar...... sargade självförtroenden som säkert kan stärkas om man får till en snar vändning och får in lite arbetsro i truppen.
Några funderingar...... Hur ser den ekonomiska bilden ut nu? finns det nåt större överskott kvar efter guldet? Om raset inte hejdas..... fortsätter man på den inslagna vägen med juniorsatsningen? Kontinuitet varar väl i allmänhet längre än ett år efter senaste framgången???
Skulle tro att lösningen är en kombination av : Sitt still i båten / rör om i grytan / sätt press på vissa genom bänkningar / visa förtroende och tålamod för andra spelare........ alltså, ganska enkelt om man vet i vilken ände man skall börja ;-)
För att svara mig själv, i en orelevant tråd, angående vad som kan hända nästa säsong...
Över nästa säsong har dessa mer eller mindre ifrågasatta kontrakt:
Forwards
- D. Widing
- S. Lauritzen
- J. Nordqvist
- M. Lavander
- J. Granström
- E. Molin
Backar
- S. Löf
- J. Sundquist
- R. Jacobsson
- D. Persson
Målvakt
- R. Rahm
Kontrakt ej ifrågasatta
- C. Djoos
- R. Gunderson
- A. Thuresson
- E. Lindholm
- S. Enterfeldt
- J. Harju (ifrågasatt?)