SILLY SEASON 13/14
Zappaholic: Det vore väl bättre om Lejonkräk talade ur skägget än att han kommer med antydningar om grova övertramp?
Då kanske vi kan komma vidare någon gång i den här boken?
Carl Lejonkräk: Vi får väl se. Hans-Göran Karlsson kommer hem från Gran Canaria idag.
Fortfarande nyfiken på vilka grova övertramp som någon begått? Vore väldigt intressant att ta del av.
Jag e dock lite fundersam över vad för spelartyp som behöva för att utnyttja
Lindholms fulla potential?
Calle i all ära. De må ha bra personkemi men på tok för lika spelmässigt
för att det ska bära frukt.
Harju-Lindholm-Müller
Ollas-Lindgren-Enterfeldt
Widing-Nordqvist-Granström
Brodin-junior-Lauritzen
Skulle faktiskt kunna tänka mig Lindholm å Müller tillsammans,
där Lindholm fungerar som speluppläggare i samarbete med
Harju och Müller som sniper.
Intressant trupp absolut! =)
Jag har tjatat om Tony Lagerström i 3 år snart så fortsätter väl i år också. ;P han är född -88 och han är lagkapten för SSK. Hans kontrakt med SSK går ut efter denna säs. Han kan spela både offensivt och göra poäng som att spela defensivt och döda utvisningar. Ser gärna honom i en tredje kedja (y). Sen tror jag inte det är helt omöjligt att Larsson får förlängt i och med att han har farsan i båset. Dock kanske utlåning?
Sheena Punkrocker: Ser ju riktigt bra ut men med den uppställningen så tycker jag nästan att man kan ha kvar Hansen som 4:e för skador kommer att komma så juniorerna får chanser ändå. Är väl Emil Larsson som ska in till nästa år....är det nån som har koll på vem mer som kan få chansen. Lindblom borde väl få nån match nästa år?
inget ont menat mot Elias men om te.x Pittsburgh skulle ta han
så kanske de inte har så jättebråttom med att få han över?
Det skulle ju isåfall va för att vänja sig den mindre rinken nåt år
i AHL då :)
Men låt oss anta att han skulle stanna då?
Harju-Müller-Thuresson
Ollas-Lindholm-Enterfeldt
Widing-Lindgren-Granström
Brodin-junior-Lauritzen
Sheena Punkrocker: Tror faktiskt inte att Lindholm sticker. Tror att ungdomarna som kommer upp nu blir så pass "bra uppfostrade" och ser att man måste vara riktigt bra i Elitserien för att ha en chans att ta plats direkt där borta.
Speciellt eftersom de varit nära Rödin, Wänna osv. som varit anonyma här hemma och inte tar plats där och ser hur bra Larsson och Silvfer varit. Fast det beror ju på klubben som draftar honom också
Undrar om nån annan än jag förstår det där :)
Isåfall, bort me Dick å in me Brodin ;)
Lindholm har jag inte tagit med just p.g.a arr han ligger såpass
högt i draftrankingen och därmed e risken hög att han försvinner snart.
Zappaholic: Lindholm istället för Lauriz och Brodin i 4:e med Hansen och junior/Lauriz så ser faktiskt Sheenas uppställning rätt intressant ut men jag tror ju inte den är aktuell iofs.
Backarna skulle jag hellre ha defensiv/offensvi så
Bertil/Gunde
Jacobsson/Luoma (eller annan poänggörande back)
Persson/Djoos
Sunken/Nörstebö eller nån annan
Låna ut Rahm, förläng med Honken och värva en klar 1:a
Center: Enterfeldt, Granström, Nordqvist, Lindgren
Ytter: Harju, Lauritzen, Ollas, Thuresson, Widing
Lindgren har ju gått OK i J20, så där blir de nog förlängt
alt. uppflyttning till A-laget? :)
Så lek lite med tanken att Dick Axelsson och Marcel Müller skulle va aktuella ;)
Då skulle kedje formationerna kunna va:
Harju-Müller-Axelsson
Ollas-Granström-Thuresson
Widing-Lindgren-Lauritzen
Sen en ren brunkarkedja i 4e :)
På backsidan har vi då: Bertilsson, Djoos, Gunderson, Jakobsson, Löf, Persson, Sundqvist.
...och eventuellt Mikko Luoma då ;)
Så backparen skulle kunna bli:
Bertilsson-Jakobsson
Gunderson-Djoos/Sundqvist
Persson-Nörstebö/Luoma
Löf kan man, likt Rahm låna ut till nåt lag i AS i utvecklingssyfte
och hoppas på att kurvan går uppåt :) Nörstebö har potentialen
så han kan pendla mellan J20 och A-lag 13/14 också :) iaf till en början :)
kanske man ska slå Erik Hanses en pling? :) Leksand lär väl
välkomna alla sorters pengar? ;P
www.eliteprospects.com/player.php?player=7087
Rahm kan man låna ut till AS med
lite sporadiska inhopp då å då eftersom man ändå inte blir av me honom förrän 2014.
Skulle han inte visa nån form av förbättring då så förnyar man inte
kontraktet helt enkelt ;)
förläng gärna me Honken som 2a målis så att han kan funka som en mentor
för Hanses :)
Inför 13/14 kommer man ha 7st backar kvar. Är inte helt främmande för att
ta in en lite äldre back, typ Mikko Luoma för att sprida lite rutin.
8 forwards inför 13/14.
Järnkrok försvinner, Wännström försvinner och Lindholm kommer
garanterat försvinna om han går i 1a rundan, så de behövs iaf
4st till, alt. 2-3 + nån junior :)
K
Kanske Dick Axelsson vore nåt? Kan va en gudabenådad hockeyspelare
om han vill :) www.eliteprospects.com/player.php?player=3778
Müller i MoDo är en STOR jävel med rätt ålder ;)
www.eliteprospects.com/player.php?player=9275
nej nej. Nu tar sundlöv lite semester. Widing, nordan och andra stjärnor kommer till samlingen först i augusti då de faktiskt inte behöver försäsongsträning Då de redan är superstjärnor. TJ kan vara ledig fram till nedsläpp i första träningsmatchen då det ändå bara gäller att gnugga på Som innan. Rahm har ju redan kontrakt så på målvaktsligan ser det bra ut. sen förlänger vi med styrman och Co Som saknar kontrakt så är baksidan klar. Om järnkrok försvinner ersätter vi honom som vi ersatte bäckström, nämligen Janne hautonen.
Sm-guld sm-guld, sm-guld...
Carl Lejonkräk: Rösta för stängd Elitserie med två lag varav det ena Brynäs.
Men tror fan inte det skulle räcka ens om det andra laget vore Huge IK....
HappyX3: Varför ska man behöva välja på de två olika alternativen? Helt ologiskt.
Tar man ett guld ska man inte året efter falla ihop så jävla totalt.
Vi vann ändå guld ifjol och TJ är en bra tränare, bort med de äldre spelarna i truppen, in med lite spets och fyll ut med unga spelare så tror jag det blir minst semi nästa år! =) (Målvaktsfrågan r svår att lösa, vill ha kvar Honken men Rahm har kontrakt....)
Huge:"En halvt misslyckad säsong och sportchefen har misslyckats kapitalt."
De flesta ser nog längre än så, hela hans tid som SC!
Vänd på det, en bra säsong och sportchefen är sveriges bästa, av 10!
Vad årets lagbygge beträffar så var det ett strategiskt misstag att inte försöka ersätt Andersén och Ekholm med nåt lite mer etablerat och klassbetonat än DP och tron att LJ skulle återuppstå som nån sort fågel Fenix i all sin forna glans.
I övrigt tycker jag att värvningarna och lagbygget har varit fullt godkända.
Att skador och lockouten sen tillkom och ställde det till det än mer, är nåt som Sundlöv knappast kan lastas för.
Ditt evinnerliga enögda svartvita gnäll börjar bli tjatigt, minst sagt.
Ett felpass, och den spelaren är för alltid värdelös.
En halvt misslyckad säsong och sportchefen har misslyckats kapitalt.
Väntar bara på nästa nyanserade analys...
Redigerad kommentar
Huge:"Det sistnämnda hade ju varit ett drömscenario men knappast realistiskt, om man ser till vår ekonomi, tillgång på spelare och att vi samtidigt ska släppa fram egna talanger i lagom takt."
Hur kan du blanda in ekonomin? Brynäs har aldrig haft en dyrare trupp än den vi har. Sundlöv har misslyckats kapitalt med lagbygget.
Det sistnämnda hade ju varit ett drömscenario men knappast realistiskt, om man ser till vår ekonomi, tillgång på spelare och att vi samtidigt ska släppa fram egna talanger i lagom takt.
Nu blev det ett rejält bakslag, nåt vi får leva med och försöka ta lärdom av.
Ska man peka på ett enstaka misstag som möjligtvis hade kunnat ändra en aning på saker och ting så får det bli som dreamland pekar på: att inte ersätta Andersén med en stabil och säker klippa.
tompap71: Ett lagbygge börjar bakifrån. Är de oroligt i försvaret så hämmar det även forwardsidan. Det behövde vi aldrig riktigt vara med om föregående år då Ekholm, Andersén och Bertilsson, Gunderson, Sundqvist samtliga var backar som laget litade på.
Försvaret i sin tur hade två bra målvakter som konkurrerade med varandra. Inte som nu när det känns som att Sundlöv är ett bättre alternativ till andraspaden.
Forwardssidan kunde spela ut på ett helt annat sätt än vad som nu är möjligt. Men visst hade det även behövts någon som fyllt upp efter Silfverberg
Tänk att 3(!) av dessa backar är borta. Guldmålvakten är ersatt med en fuskare samt lagets bästa forwards ersattes med sämre alternativ.
Sundlöv är naiv som trodde på detta, om han nu ens gjorde det.
dreamland:
Absolut, det hade ju varit det bästa. Dock tycker jag fortfarande att det största ansvaret för årets kräftgång ligger på underpresterande spelare, mer än på uteblivna värvningar.
Gurra88:
Vad gäller Rahm är jag, och förmodligen de flesta andra, enig med dig.
Visst hade Idealet varit att ersatt Ekholm och Andersén redan från start, men så länge bara ett fåtal gör jobbet stenhårt, varje match, tvivlar jag på att de förstärkningarna skulle ha gjort mer än en marginell skillnad. Det hade isf krävts spelartyper som likt Silfverberg kunde gå in och bära laget på sina axlar o sådana växer inte på träd, särskilt inte bland backar.