SILLY SEASON 13/14
Redigerad kommentar
Treklövern1912: En sann fan har bara ett lag din skojare ;-)
Du har så rätt, men jag har fått dispense i några år :-)
I vilket fall, Enterfeldt och Dennis Persson siktar på comeback i första kvarten, gissar att Brynäs även vilar fler med småskavanker imorgon, vi får se... Men vill för den skull inte att de bänkade får istid, hellre de lovande junisarna...
Sällan jag håller med dig, men när det gäller Rahm är vi överens. Han håller inte riktigt, och dessutom verkar inte hans ljumskar hålla heller. Brynäs behöver en stabil sista utpost till hösten.
Hört att han har taskiga gångjärn. Stora problem med ljumskarna. Mycket skadat gods verkar hamna i Brynäs.
Men låt oss hoppas att han vänder det hela om han av någon anledning skulle behöva stå i slutspelet
Vi i Asplöven tackar nej till det erbjudandet. Vi har höga ambitioner nästa säsong. Men tacFilmerk för erbjudandet :-)
HappyX3:
Vet inte om Lundström är sugen på Brynäs eller inte, att han vill hemåt var visst till stor del för att underlätta drivandet av sitt företag. Att Sundlöv är intresserad av honom var bara rena spekulationer från min sida.
En chansning som gick hem :) kunde lika gärna gått åt andra hållet.
Lite Stefan Liv-varning på honom i den mån att han kunde va lite ojämn
men höjde sig nåt gruvligt i slutspelet. Hade varit kul å se om de hade
gått lina bra den här säsongen om han nu hade stannat? :)
Johan Holmqvist - Jacob Markström
(Låna ut Robin Rahm)
Jesper Ollas - Sebastian Enterfeldt - Johan Harju
Andreas Thuresson - Elias Lindholm - Juhamatti Aaltonen
Daniel Brodin - Tom Wandell - Daniel Widing
Per Hallin - Jonathan Granström - Simon Önerud
Emil Larsson - Alexander Lindgren
Ryan Gunderson - Christian Djoos
Robin Jacobsson - Lukas Kilström
Jörgen Sundqvist - Simon Bertilsson
Dennis Persson - Mattias Nörstebö
Simon Löf(Låna ut)
NYA:
Markström(Dröm)
Aaltonen(Dröm)
Brodin
Wandell(Dröm)
Hallin
Önerud
Kilström
FÖRLUSTER:
Berglind
Jonsson
Styrman
Hansen
Lavander(Ev.behåll)
Johansson(Ev.behåll)
Järnkrok
Nordquist(BRYT Kontrakt)
Lauritzen(BRYT Kontrakt)
Wännström
PP1:
Gunderson
Aaltonen
Lindholm
Granström
Wandell
PP2:
Djoos
Ollas
Thuresson
Enterfeldt
Harju
BP Par:
Ollas - Granström
Harju - Enterfeldt
Hallin - Wandell
Brodin - Önerud
Extra:Thuresson
HappyX3: Lundström var ju väldigt kritisk till Brynäs värvning av Rahm och tyckte att han skulle stängas av på livstid.
Honken, Svedberg och Läck är väl positiva värvningar?? Greiss tycker jag var synd, han var duktig i slutet taskigt att slänga in honom i ES direkt. Skulle get honom några träningar att komma in i laget!
Jag ser inte heller något problem med värvningen av Rahm, det som är problemet anser jag är att man värvade honom som backup redan i år. Jag skulle sätt honom en säsong i AS för att utvecklas och nästa säs. konkurrera om en plats i A-laget. Nu har vi hamnat i en situation där vi inte vet om vi vågar chansa med honom en säsong till. Nu har han fått jobba med Pecka ett år, nu får BIF låna ut honom så han får speltid och hittar balans och så får vi ta tillbax honom näst nästa säsong och hoppas han är redo då..
Är Lundström verkligen sugen på BIF? hört att han likt Jocke Eriksson känner sig "misshandlad" av Brynäs och inte vill återvända. Känns också som att vi hellre bör satsa på en yngre målvakt?? Mattson var ju på G innan säsongen innan det vart klart med Rahm, klart intressant värvning. Även Anton Forsberg i Modo är intressant och som ajg tror skulle göra sig bra med Pecka!
Jag hoppas att Rahms ersättare blir Johan Mattsson, och inte Jocke Lundström.
Finnsväl risk att han följer med Rönnberg till Fusklu...Frölunda?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jag kan tala om vad det beror på.
1. Han har aldrig visat något på denna nivå förutom några matcher i FBK som han sprattlade till innan han kom på att han skulle fuska sig till framgång.
2. 2,5 års frånvaro. De sysslar inte med korpen.
Sheena Punkrocker:
Hur skall man tolka J-20lagets blygsammare prestation i vinter?..... Är laget sämre eller är det helt enkelt så att A-laget krävt för stor insats av junisarna?
Vilka tar steget?..... Lindgren har väl inte gjort bort sig och Nörstebö har visat ett moget spel redan... Emil Larsson? f.ö. har jag dålig koll, har inte besökt Gävle i vinter, därför inte sett nån J-20match..... första missen på 8-10 år..... satsa på finalen kanske ;-)