SILLY SEASON 13/14
Linus Wickman: Tycker som du. Meningslöst att fantisera om spelare som ändå aldrig kan bli aktuella. Lägg till Bertilsson och ta bort norrmannen så har du förmodligen Brynäs backbesättning nästa säsong. Möjligtvis att Löf kan bli utlånad.
Samtidigt försvinner lagets bästa forward (Järnkrok) och då fattar man vilken utmaning Sundlöv har. Den här gången kommer det inte att hålla att fylla på med halvfabrikat som Thuresson och Harju som är hyfsade elitseriespelare men inte mer. Sundlöv måste hitta spelare av landslagsklass.
Linus Wickman:"Men Backsidan till nästa säsong är redan klar. Jacobsson, Sundqvist, djoos, kilström, Persson, norrmannen, löf och gunderson."
Glöm inte Bertilsson. Men hua, jag hoppas verkligen att du har FEL!!!
Redigerad kommentar
Ett förslag : MV Nilsson ( Från Islanders organisation )
Markström
B Gunderson , Jacobsson
Sundqvist , Djoos
Bertilsson , Kilström
Persson , Hietanen/Ekholm
Göransson , Löf
Och nej jag har inte glömt Nörstebö
F Lindholm , Forsberg , Lindblom
Omark , Harju , Ollas
Brodin , Paulsson , Widing
Lindgren , Granqvist , Thuresson
Johansson
Och nej jag har inte tagit Widing utan kontrakt. Hoppas på nytt kontrakt för widing.
Så tror jag att det är. Har anledning att tro det och är tämligen säker på att Brynäs letar alternativ till förstaspaden nästa säsong samt ev. även till andraspaden...
bradberry: "Vad vi behöver är någon Honken kan vara backup åt..."
dagens sanning ;)
Vad vi behöver är någon Honken kan vara backup åt...
Jag hade bra koll på Mattsson när han spelade i SSK J20. Då var han riktigt, riktigt bra. Om han har utvecklat sitt spel ytterligare i Nordamerika - vilket han förmodligen till en viss del har - så kommer han att kunna leverera bra framträdanden på elitserienivå. Mattsson har dessutom rätt "profil" till den målvakt som jag vill se som komplement till Honken. Jag tror att Honken behöver kompletteras med en ung kille som tävlar varje träning. Sen skulle de förstås konkurrera på samma villkor, det är inte givet att Honken skulle vara etta och Mattsson tvåa.
Om inte Filip Forsberg åker över till NHL direkt efter KS så skall BIF lägga ett j--ligt bra kontraktsförslag framför honom.
En lina med Lindholm-Forsberg-Lindblom vore suveränt.
Lif fick en bra början men jag tror inte att de tar klivet upp i år heller.
Ska vi försöka utveckla AS eller J20 spelare till att bli topplirare? Eller ska vi betala för spets kompetens och se till att ha 2 producerande linor +2 0-0 linor?
Ska vi köra samma killar i BP & PP?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Jo, du är ganska lik honom, Tony. Förutom när du sitter under korkeken...
spud:"Varför hoppas du på det? Den killen har ju aldrig slagit igenom i Elitserien."
Såklart att han har slagit igenom i Elitserien, stark defensiv spelare och bra i BP och han skulle som nämts kunna ersätta Hansen.