SILLY SEASON 13/14
Kommer att bli några av ES dyraste bänknötare, för jag tror inte att nån klubb ens är villiga att betala halva deras lön.
Hur man tänkte när man gav Basse 2 nya år fast han var skadad och rehabkörde själv i Sundsvall är för mig en gåta.
Sen Nordan har han tot. 20 matcher i Bif där han gjort skäl för sin höga lön?! Eller kommer han upp i 20 matcher per sesse ens...
Man räknar nog förmodligen inte på det viset. Man räknar säkert med att lufta och ge några juniorer chansen under försäsongen. Alltså är det inte 13 utan kanske 14-15 forwards.
Linus Wickman:
Det är ju minst sagt otydligt hur många anfallare som
ska ingå i truppen nästa säsong.
Det sades ju att det skulle värvas tre anfallare, oavsett om Järnkrok
blir kvar eller inte. Hur man ska tolka det vet jag inte? Om det enbart
blir tre även om Järnkrok inte blir kvar, eller om det blir fyra om Järnkrok
inte blir kvar?
Om det enbart blir tre, ja då lär de inte bli bänkade.
För då blir det enbart 12 anfallare i truppen (13 om Emil Molin
ska räknas in där). Då lär alla anfallare behövas.
Men det verkar ju konstigt och riskfyllt att köra med så få.
Jag tycker att 14 skulle vara rätt lagom (om man vet att ingen
anfallare har några krämpor redan under försäsongen).
Redigerad kommentar
Victor Arvidsson snuvar Elias Lindholm och William Karlsson på priset årets junior. Lite guldhybris från dom som utser vinnaren kan jag tycka.
Widing är klar för Blues nu enligt EP.
man ska kunna läsa deras tidningar på Internet. Då kanske man kan kräva
lite mer jobb från dem, än att bara skriva av pressmeddelanden från Brynäs.
De har inte haft något eget material efter värvningen av Brodin.
De var länge sedan de var först med några nyheter om eventuella nyförvärv.
Vill de att man ska börja betala får de skärpa till sig rejält.
För det är nyheter och artiklar om Brynäs som är den enda orsaken
till att jag läser dessa tidningar på nätet.
Det är kanske möjligt att Lindblom är mogen, men vad tror du händer om han börjar peka in en och annan balja i Es o det plötsligt dyker upp en fin kille som Jämtin eller Ledin o ger han en kamratlig armbåge i plytet, eller smyger in en checking to the head?
Är han mogen nog för sånt? Jag har svårt att tro det om en 16-17åring och det är inte rättvist mot varken spelare eller laget att sätta in en så ung kille om han inte är redo... men även jag har fel ibland...fast det är yttersts sällan ;)
tompap71: Alla spelare behöver inte göra hela resan i U-16, J-18 och J-20. Det finns undantag. Jag tror efter det jag sett honom i år att han är mogen med rätt omgivning.
Se bara på Hägg i MoDo vilken talang!
Kahn:
Lindblom, han har väl inte ens fyllt 17 än? Det är en sak att vara målspruta i u16 och j18. Till elitserien är tröskeln rätt hög, tror han behöver ett eller två år till på sig innan han kan aspirera på en plats i A-laget.
Redigerad kommentar
tompap71: I min kedja står Lindblom för målgörandet. Han är en snajper. Målskytt hos juniorerna, målskytt i ES med bra spelare omkring sig.
Sedan tråkar jag många här inne med min andra spelare som är målskytt: Omark. Tror inte han får chansen igen i NHL. Kanske i KHL. För en toppspelare borde BIF kunna konkurrera med Tyskland/Schweiz. Toppspelare i mina ögon. Och andras.
Kahn:
Forsberg är helt klart en bra spelare, men jag tycker inte han är riktigt den typ av spelare vi behöver just nu, jag hoppas man hittar mer renodlade målskyttar.
tompap71: Jag är inte säker på det nya avtalet. Trodde att Forsbergs kontrakt med LIF hade gått ut. Jag kan dock vara ute och snurra angående det. Han borde ju kunna skriva ett kontrakt med en svensk klubb dit Nashville lånar ut honom.
Synd att du inte tycker FF är något för oss. Själv vill jag se Lindholm-Forsberg-Lindblom i ES.
Tack för att du håller med mig om svensk/transatlant.
Linus Wickman:
Man märker att det är tuffare ekonomiska tider. Många gnäller på Brynäs passivitiet, men faktum är att många av klubbarna är rätt passiva. Luleå, Frölunda och Växjö är väl mest aktiva. Vi får se om Frölundas satsning på ungdom funkar.
Är inte speciellt imponderad av vad Örebro och Leksand plockat ihop. Detsamma gäller AIK och Modo, som har tuffa sparprogram framför sig. Linköping och Färjestad har occkså mindre pengar än tidigare, vilket också syns på nyförvärven. I vanliga fall brukar Färjestad, Frölunda, HV och Linköping vi den här tiden ha värvat några riktiga dyra spelare, men inte så i år.