SILLY SEASON 13/14
KulaShaker: Visst hade man hoppats på en mer pålitlig poängspruta men han har ändå lirat mycket i NHL och inte harvat i AHL. Vet inget om honom och minns han inte från VM guldet. Men hoppas han bidrar och har en känsla av att vi kommer bli jävligt jobbiga iår att möta för motståndarna.
tjugo8: Tvåvägsforward som kan spela både center och ytterforward. Läser spelet bra och har ett fint positionsspel. Riktigt bra i boxplay. I NHL hade han rollen som defensiv forward och mycket speltid boxplay. Offensiva egenskaperna är hyfsade, men ingen riktig målskytt. (av: Ulf Andersson)
Känns klockrent för dagens Brynäs ;)
EskilstunaLasse: Ger en mer proffsig känsla? finns ju en anledning till varför alla lag utom Brynäs kör med det. Istället för att kanske ha ett tredjeställ hela säsongen kan man ju här få mer frihet i designen, med en tröja utan reklam :) Såsom Brynäs jubileums-tröja, en tröja man t.ex. hade kunnat köra på i ET.
Är inte så förvånande dock att Brynäs är det enda lag i SHL som inte använder en speciell tröja. Proffsighet runt omkring hockeyn har aldrig varit klubbens starka sida, som sagt :)
Om det innebär att det är stor/liten skillnad på ställen låter jag vara osagt, då jag inte kollat en sekund på detta, såg ut som vanligt matchställ, typ...
Sedan är väl Brynäs det enda SHL-lag som inte använder speciella tröjor i ET? Då menar jag inte reklamfria tröjor, vilket alla lag har, utan specialdesignade som just är för turneringen. Ger en professionell känsla, Linköpings ET-tröjor förra säsongen var riktigt snygga, även om det var en design direkt tagen från Rangers vintage-tröjor. Även Luleås var rätt fina. En tröja utan reklam ger ju lite mer frihet, som sagt.
Men men det är spelet som är viktigt i denna sporten, inte matchtröjorna! Känner ibland att Brynäs skulle behöva proffsa upp saker på många plan, såsom just matchtröjor, att komma med nya element i matchtröjan varje år, möjligen vartannat, skulle säkert öka försäljningen på tröjor med, då vissa vill ha det senaste, så att säga. Även saker runt omkring såsom intro, program och framförallt hemsidan (BIF är om jag inte minns fel det enda lag som inte använder sig av SHLs standarddesign på sin hemsida, dessutom ser den 100 år gammal och oproffesionell ut). En annan fråga är varför man inte använde isprojektorerna under introt? Om man kan göra något som gör upplevelsen bättre, så borde man ju rimligtvis göra det. Det enda dom används till nu är väl reklamen som går innan matchen. Ofta man kan tänka på hur mycket som känns väldigt B i Läkerolen när man varit på t.ex. Kinnarps och Cloetta.
Nu blev det lite text som inte handlade så mycket om Hockey, får ursäkta för det.
Redigerad kommentar
Men verkar som att reklamen var ivägen för denna cirkel ;P tycker även man ska ha snören under halsen, lite retro så där (y)
70 Rodrigues:
ja...de 30 sekunderna jag kollade på honom på EP så inte så tokiga ut...
bradberry: Inte ett förbannat skit han var ju totalt oduglig senast, kan någon som bor i närheten kolla vad det är för konstigt i vattnet på sätraåsen!
AVGÅ!!!
När elitserien blir lägre rankad än den cypriotiska hockeyligan,
kanske det kan vara en bra strategi.
www.hockeysverige.se/mobile/article/14637691/team-17-till-matcher-mot-finland?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Om det nu finns så få spelare tillgängliga att värva.
Varför gav man då Lindholm inte ett sista datum att
bestämma sig? Nu fick han "all den tid han behövde".
Det var kanske bra för Lindholm, men dåligt för Brynäs.
Och för Brynäs del är väl trots allt Brynäs "väl och ve"
det viktigaste.
Det känns som man gav Lindholm så mycket tid han ville,
för att chansen då skulle öka att han eventuellt stannade.
Men när det blev ett negativt besked, så sitter man rejält
i skiten.
Jokern:
Nu hoppas jag att du skojar med oss.
En spelare som gjorde 14 poäng på 47 matcher och var
utlånad i 10 matcher till Halmstad i division 1.
Om man försöker vänta in Järnkrok (för Wännström är
väl ingen center; deinitivt ingen 1:a center) så planerar
man alltså att spela kanske hela den första tredjedelen
av serien utan 1:a center (mycket riskabelt).
Om man får en dålig start på serien brukar det vara svårt
att hämta in. Det hänger i hela säsongen och blir en ond
spiral nedåt.
Vi blir ju också väldigt skadekänsliga, med enbart en ersättare
på anfallssidan (exklusive juniorer), som vi har nu.
Inte bra om man tvingas spela halvskadade spelare på,
försässongen för att man inte har tillräckligt med folk.
Då kan det bli en ond spiral med skador under resten av
säsongen också.
Helst skula jag vilja att de körde med 4 hela femmor under
försäsongen, och en så jämn speltid som möjligt för alla spelare.
Allt för att få igång så många som möjligt i spelsystemet, och att
inte slita så mycket på spelarna.
kräket/arnio: Du tycker det är en bra ersättare till Lindholm som offensiv kraft?
Ge mig din hatt så ska jag pinka i den
Redigerad kommentar