Silly season 2012/2013
Jag tror att Ekholm kommer att komma tillbaka under denna säsong. Tror inte han tar en tröja i NHL och istället för att kötta i AHL så ska ni se hand Sundlöv plockar hem honom under säsongen...
Betr Dennis Persson så tycker jag man få ge han en chans innan vi bedömmer hur pass bra han är. Vem vet kanske hamnar i helt rätt miljö ( i mästarlaget) och blommar ut ordentligt.
Huge: När man lyssnar på en av Kents gamla hits så kommer man att tänka på vissa personer här.
"En pessimist i sitt livs form"
arnio: "Sen kan man ju misstänka att om Persson haft americanskt pass och hetat Mcfleury eller nått och lirat AHL så hade det jublats och Sundlöv hade hyllats."
Gissa om du har en poäng där. När Frölunda värvade Doug Lynch, efter fem år i österrikiska ligan, drog hyllningskörerna igång.
JAAAAAAAA! Deutchland über alles!
Clarence: "Av dessa är bara Jonsson, Sundqvist och i viss mån Bertilsson riktigt elitserierutinerade. Gunderson och Löf halvetablerade, Persson och Berglind i sammanhanget helt gröna. Ingen alltför imponerande backtrupp som helhet om ni frågar mej."
Du var väl knappast impad av förra säsongens backupsättning heller men guld blev det. Sen kan man ju misstänka att om Persson haft americanskt pass och hetat Mcfleury eller nått och lirat AHL så hade det jublats och Sundlöv hade hyllats. Löf och Gunderson måste vi nog kalla för etablerade elitseriespelare nu tycker jag dessutom.
Huge: Jo då,har du inget viktigare för dej får du gärna ägna resten av onsdagskvällen med att rota fram och gotta dej åt fler "pärlor" från mej, det bjuder jag på.
Förresten, hur många rätt har du haft i dina förhandstips kring Brynäs de senaste tio åren?
Precis.
Återger ett par av dina förutsägelser från i höstas, bara för att visa hur bra koll du verkar ha...
"Tror faktiskt inte ett dugg på Tommy Jonsson som tränare."
Nä, Tommy gjorde en misslyckad säsong...
"För mej känns det som Brynäs lever på lånad tid i Elitserien. Det kommer föreningar bakifrån, typ Växjö, som har entusiasmen och viljan att i sin framåtsträvan springa förbi visionsfattiga klubbar som BIF."
Vi roffade väl åt oss i stort sett allt i pris- och utmärkelseväg.
Vår juniorsatsning kopieras överallt.
Visionsfattigt var ordet....
Finns fler pärlor om man orkar leta...
En tvåmetersbit från Wilkes-Barre, Joey Mormina.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12591
Nick Tuzzolino kanske?! Amerikansk/Italiensk...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11327
Ja, Dennis är en spännande back som kan bli en habil ES-spelare. Men jag saknar fortfarande en hårdför defensiv chef... Några förslag??
Nån som vet nåt om amerikanen som lirade i Rögle förra säsongen?! Sean Curry.
Det måste ju bara finnas nåt att värva in som kan hålla rent framför egna målet. Enligt EP så har den här Curry också ett sjuhelsikes skott...
Sunken skulle enligt Sundlöv vara den tillsammans med Bertil och Andersén de som skulle hålla rent framför Svedberg/Honken men inte var det ju direkt jättesvårt för motståndarforwards att vålda sig in framför målet?!
Vad tycker ni?! Räcker backuppsättningen som den är nu eller ska vi vurma för en till back och vilken typ av back isåfall?
Backar den gångna säsongen: Andersén, Ekholm, Carlsson, Gunderson, Sundqvist, Jonsson, Löf, Bertilsson.
Backar kommande säsong: Gunderson, Sundqvist, Löf, Bertilsson, Berglind, Jonsson, Persson, samt att det borde tillkomma ytterligare en back.
Nåja, Dennis Persson ska väl få sin chans. Han får visa att han är lika bra som Andersén. Däremot kan jag aldrig köpa att Jonssonskulle ersätta Ekholm. Vadå, ska han dela på sig?!
munkas:"Andersen och Ekholm lämnar, Persson ersätter. Känns väl inte sådär skitbra direkt..."
Plus Jonte Carlsson.
Nej, det ser ju inte så jättebra ut. Men du vet Sundlöv kör på i sin "låtuddavarajämnt-stil".
70 Rodrigues:
---------------------------------------------------------
Andersén-NEJ TACK, in med en klassback istället.
----------------------------------------------------------
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Enaranger: "Meritmässigt så blir väl Dennis P mer en ersättare för
Jonathan Carlsson i stället för Andersén?"
Vore mera relevant, ja. Är det tre backar Brynäs förlorat? Kanske vore dags att börja ersätta dem nu.
Meritmässigt så blir väl Dennis P mer en ersättare för
Jonathan Carlsson i stället för Andersén?
Bra ålder och fortfarande utvecklingsbar, har fått rutin och hårdhet därborta.
Borde passa in i Brynäs spelsätt, känns mer som en ersättare för Ekholm än Andersén. Bra så, om det blir kontraktskrivning. Säkert inte så dyr heller, bra att spara lite pengar till en ev målvakt/back eller båda om det behövs i framtiden.
Sundlöv fortsätter att satsa på motiverade spelare som vill förbättra sig.
Funkade ju rätt bra förra säsongen....
Clarence: Om det blir så att Dennis Persson kommer till Brynäs vilket inte är klart på långa vägar så tycker jag det verkar som en intressant värvning. Han är i bra ålder och kommer utvecklas än mer.
Sen håller jag givetvis med om att hellre skulle vi behöva en meriterad stark defensiv pjäs men om det blir Persson så blir det intrssant att följa hans utveckling.
Brynäs har tydligen mycket pengar nu. Kanske då inte skulle skada om de ville konkurrera om några mer etablerade backar?
Såg en bild på en Timråspelare och tänkte; "Wow, det är kanske Erixon?", men nej, inte direkt...
"spännande"
Isf ska han ha utvecklats föera steg för att överhuvudtaget vara en medelmåtta i ES.