Silly season 2012/2013
Och huge, du ska få din lista.
Och ja, jag har hela tiden förespråkat en annan målvakt än Dansk. Bra talang men inte redo för ES.
Annars brukar det ju mest handla om skribenter som påstår att den och den spelaren inte borde värvas, det finns bättre alternativ osv.
Ska bli intressant att få se bifhjärtas lista på vilka alternativ Brynäs jobbar med....
Redigerad kommentar
Speciellt om han redan har erfarenhet av liten rink så verkar det ännu underligare..
Redigerad kommentar
atilla: "Men vafan är detta"
Bara lugn,arnio, huge m fl vet bäst och att det inte är nån fara på taket för Brynäs hur många spelare man än mister. Själv är jag stum över utvecklingen men tänker härmed inte yttra mej mer i ärendet.
Att Larsson, Silfverberg och Ekholm skulle försvinna var väntat.
Uppvägs till viss del av att Järnkrok stannar.
Både Andersén och Granström kändes förlorade men Granis valde att stanna.
Molin gör en Silfverberg och kommer att utvecklas vidare nästa säsong tillsammans med Lindholm.
Egentligen bara 2 lite "oväntade" tapp: Andersén och Dansk.
Och dansken går att ersätta, känns tryggare med nåt lite mer etablerat som backup till Honken. Tur iaf att Modig hann signa för Växjö, ser hellre en modernare och större målvaktstyp där.
Återstår att ersätta Andersén, nåt som ev blir verklighet när det drar ihop sig till seriestart och camperna därborta är avklarade.
Finns inte nån som helst anledning till oro så här långt.
Om man nu inte heter Clarence eller Berg och alltid kliver upp från sängen med mottot: "Vaknade i morse och så var den dan förstörd...."
http://gd.se/sport/brynas/1.4814798-brynas-tappar-dansk
Men vafan är detta
Redigerad kommentar
Clarence:
Killarna som försvinner nu har ju till stor del anknytning till Gävle och Brynäs, återvänder de till Elitserien så är det nog stor chans att det blir till Brynäs dem kommer. Till skillnad mot hur det har varit tidigare då spelare som lämnat Brynäs har haft rötter på andra ställen.
adrenalinerush: Clarence:
Det stora problemet är ju avtalet med NHL, skrivs inte kontrakt inom två år efter draften så förlorar ju NHL-klubben rättigheterna till spelaren, det tvingar fram tidiga signeringar av talanger. Gränsen borde vara fyra eller fem år istället, tror inte NHL skulle ha lika bråttom då utan hellre se hur spelaren utvecklas något år extra.
adrenalinerush: Man står sin hjärteklubb närmast. Jag vill inte att Brynäs formligen dräneras på spelare med destination Nordamerika. Inte österut heller så klart. Och jag tror inte jag är ensam om att tycka det börjar spåra ur helt när spelare ända ner i 17-18 årsåldern tecknar NHL-kontrakt.
Klart att det blir omöjligt att försvara guldet när vi tappar en så pass dominerande och viktig kugge som Emil Molin.....
Clarence:Det kan vara så enkelt att Sundlöv/Brynäs intr vill delta i den lönekarusell som uppstår när uppkomlingslag som Växxjö sitter och erbjuder fantasilöner till splare.
Brynäs har en strategi som man följer till punkt och pricka. Den strategin har på några år fått upp föreningen från röda markeringar i bankboken och bort från bottenträsket i ES till en ny ekonoiskt stabil förening som kan stoltsera med att vara Svenska mästare.
Jag sitter lugn i båten :)
Clarence:
Vad sysslar alla Nordamerikanska ungdomar med? Blir det färre å färre som ägnar sig åt hockey? .... är det bara korgboll o brännboll som gäller nuförtin?
Förbud känns ju inte så kul...... men lite bättre betalt för talangerna hade vart lite plåster på såren.
Själv börjar jag fundera allt seriösare på om det inte vore lika bra att lägga ned hela elitverksamheten snart. Detta är ju bara förödande löjligt nu...
En spelare kanske inte ens skulle vara aktuell för draft om han inte gjort ett visst antal matcher i klubbens representationslag. Säg 50 matcher och en sån som Molin skulle inte ens ha kunnat draftas förrän nösta år och då gjort minst en, kanske två hela säsonger innan han tar steget över