@Sannylindstrom sådär filmar man bara i Jönköping
Silly season 2012/2013
mattias - 74: Att diskutera med Huge är som att prata med en nyfrälst.
DET GÅR INTE!!! Bara att ge upp för det leder ingenstans.
Slajsarn:
Huge är expert att skylla ifrån sig och det kan mer eller mindre utvecklas till en konstform och i det här fallet är han hockeysnacks obestridde konung inom det ämnet. Jag garvar läppen av mig varje gång jag läser hans försvarstal eller undanflykter eller bortförklaringar om Brynäs eller deras spelare eller ledare eller hur han prompt skall försvara Brynäs i vått och torrt. Skulle ni ramla ner i allsvenaksn och får möta oss " läs Leksand " skulle han skylla på otur. Hade han varit leksing hade jag skämts men nu garvar jag bara, tycker synd om er Brynäsare som har Huge.
Jag tyckte att Rahm var ett intressant namn så länge inget annat rykte/alternativ var känt.
När sen Matsson kom in i bilden och jag hellre såg honom som ny målvakt, ja då började du yra om kappvändare.
Snacka om att kasta pajer.
När jag därefter hade svårt att se hur Alcén/Sundlöv skulle rata Mattson, då denne är en målvaktstyp som Alcén alltid vurmat för, ja då raljerade du återigen och undrade om jag var nån sorts målvaktsexpert när jag bara uttalade mig om hur Alcén och Sundlöv förmodligen tänker.
Snacka om att återigen kasta pajer.
Redigerad kommentar
Huge:Jag säger vad JAG tycker.Om adra håller med mig, FINE! om de inte håller med mig SO BE IT!
Men det gör mig inte till en självutnämnd expert på målvakter som du antydde i ett tidigare inlägg. som inte är annat än ren och skär pajkastning från din sida.
Du kan nog hitta jävligt många som inte är lika kategoriskt fördömande utan istället tittar på varje fall enskilt, eftersom det kan finnas omständigheter och motiv som förklarar men inte försvarar dopandet.
Slajsarn:
Hej alla brynäsare..Jag hoppas verkligen mattsson kommer till brynäs för jag tror att alcen kan få han som svedberg så får vi alla brynäsare 2 superduper bra målvakter...Jag längtar oerhört till kommande säsong.....
Huge:Nej jag är inte målvaktsexpert, men väl med så pass mycket i pallet att jag ratar spelare, oavsett position, som varit dopade.
That's it.
Ex att Alcén helst jobbar med just unga, utvecklingsbara, storväxta och moderna målvakter och då drar jag slutsatsen att Brynäs helst väljer Matsson, båda av sportsliga och ekonomiska skäl.
Vilket gör att jag har svårt att se hur man isf skulle välja nåt annat, typ en redan etablerad målvakt.
Tror inte att man behöver vara nån målvaktsexpert för kunna ha den åsikten.
Är DU målvaktsexpert eftersom du hade svårt att se hur Rahm skulle vara ett bra alternativ?
Redigerad kommentar
F y fan, vad dum jag är som på min semester går in i Brynäsboken för att se om det hänt något. Men vad möts jag av om inte samma patetiska käbbel som innan SM-guldet, med Huge i spetsen! Kan man be våra kära moderatorer om att få IP-adressen spärrad ifall ett återfall att logga in igen skulle uppstå!
Det blir bakläxa och kvarsittning....
Peja: "Mattsson förväntas förresten skriva på för Brynäs men han är fortfarande inte det enda alternativet."
Hoppsan!
Tänk om det andra alternativet är bättre än Mattson?
Då blir det jobbigt för alla kappvändare som tvingas ändra ståndpunkt efter att så här långt ha förordat honom... :-)
Men härinne tvingas jag agera magister när folk har dålig läsförståelse, inte kan stava, använder fel uttryck osv.
Nån måste ju göra skitjobbet också... ;-)
Peja:
Hörde något liknande tidigare idag, att man sannolikt kommer skriva med Mattson men samtidigt hålla koll på vad som händer efter NHL-lagen haft sina camper.
Mattsson förväntas förresten skriva på för Brynäs men han är fortfarande inte det enda alternativet.
Slajsarn: Du har fortfarande inte förstått vad ordet innebär.
Ett ev kappvänderi inträffar ju först när Sundlöv bestämt sig.
Dessutom måste det hade funnits minst TVÅ alternativa rykten från början, nu fanns det bara ETT (Rahm).
Mao: om jag från start hade vetat att både Rahm och Matsson varit på tapeten, förordat Rahm och sen ändrat mig bara för att expertisen (Sundlöv och Alcén) istället valt Matsson ja DÅ hade du fått kallat mig för en kappvändare.
Så här långt sitter vi bara och spekulerar/jämför dom olika rykten som förekommer.
Just nu finns det två rykten: Rahm och Matsson (även om Rahm förmodligen verkar avskriven) och då ser jag inget konstigt i att ändra sig från att ex ha förordat Rahm till att förorda Matsson när det ryktet dök upp.
Eller att ändra sig från att ha förordat Matsson till att förorda Henke om han nu skulle dyka upp som nytt rykte.
Det där var väl en "hypotes" som inte var speciellt svår att förstå?
Då hade jag varit grymt besviken. Inget annat.
Men intressant resonemang från din sida. Du bygger hypoteser baserade på andra hypoteser.
Allting blir ju tyvärr så polariserat så fort det handlar om ex dopning.
Inga gråzoner tillåts, antingen är man en jättefuskare eller så är man snövit och oskyldig.
Det finns ju som sagt grader av allvarlighetsgrad sas även i dopningshelvetet....
Slajsarn: "Du tycker som Sundlöv beslutar sig för att göra."
Inte alls.
Jag tycker att Rahm hade varit ett intressant namn ur flera aspekter, så länge det inte fanns nåt annat ryktesobjekt att ta ställning till.
När sen Matsson helt plötsligt dök upp så känns förstås det alternativet ännu intressantare, vilket jag tror att alla andra Rahmförespråkare också tycker.
Med din logik så är du själv alltså en kappvändare om nu Henke Lundqvist hade varit ett nytt rykte på ingång, bara för att du just nu förordar Matsson.
Väkommen i kappvändarklubben... ;-)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Roger Ramkvist: Om Rahm hade varit med i Sex pistols så hade han varit Sid ;)
Och Huge hade varit groupie ;)
Huge:Visst stavas det så... Men jag skrev det på ett lite "punkigare" sätt.
Och visst vet jag vad kappvändare är. Vill du ha facit i handen så kolla dig själv i spegeln. ;)
Du tycker som Sundlöv beslutar sig för att göra. Någon nämnde en Thailändsk kon som målis och du skulle säkert hylla det valet med bara det kom från Sundlöv,.
Du och en död f.d punkare/pundare vet inte vad "kappvändare" betyder.
Det är noterat.
Dessutom stavas det väl "bollocks", om jag inte har helt fel.
Redigerad kommentar
dacke72: Om du tycker att det är velande att jag inte kan bedöma om en målvakt som varit avstängd två säsonger kommer att spela som en elitseriemålvakt kommande säsong får stå för dig. Han var lovande innan avstängningen, kommer kanske att vara bra nästa säsong. Kanske kommer han inte upp i kapacitet förrän om två år. Eventuellt aldrig.
Jag tycker inte att Brynäs ska köpa den lottsedeln, särskilt inte när man vet att Rahm kommer att bevakas mycket noga av övriga hockeysverige med all rätt.
Han har ju bevisligen tyckt att det är ok att fuska och riskera allt, även för sina lagkamrater. Han har avtjänat sitt straff men frågan är om han visat att han förtjänar förtroendet som en elitseriemålvakt.
Enligt min mening är doping inom lagidrott mycket värre än det är inom individuella sporter. En höjdhoppare förstör mest för sig själv. En hockeymålvakt för många fler.
Jajjen: Jubel är kanske ett något starkt ord, men ett antal skribenter var mycket positiva och försvarade "värvningen". Se ett exempel nedan:
Hade du skrivit att du tyckte att Rahm var ett bra alternativ på grund av att marknaden inte bjöd på något bättre så hade jag köpt det. Men nu?
Nej du bäste Huge det håller inte."
Du verkar ha missförstått ordets betydelse.
Det är väl självklart och underförstått att jag argumenterar utifrån antagandet att Rahm är det spår man jobbat med och inget annat, eftersom vi inte hört om nåt annat rykte.
Kappvändare hade jag möjligtvis varit ifall jag vetat att man jobbat både med Rahm och Matsson och sen ändrat mig och förordat Matsson så fort Sundlöv deklarerat att Rahm varit ute ur bilden.
Men kappvändare kan man väl knappast vara bara för att man ändrar sig när ett bättre alternativ helt plötsligt dyker upp.
Isf är hela boken full av kappvändare, så välkommen i klubben.
En kappvändare är väl mer en person som ändrar åsikt ex i en fråga där det lönar sig att byta åsikt sas.
I det här fallet tycker jag fortfarande att Rahm hade varit ett bra val, bara det att Matsson är ett ännu bättre dito.
Redigerad kommentar
Kristofer Ottosson lämnar Djurgården. Vilken drömspelare att ha i en förening. Lojal, pålitlig och ett föredöme både på och utanför isen. Oerhört förvånad att inte Djurgården prioriterade högre att ha honom kvar. Skulle gärna se honom avsluta karriären i Brynäs men det kommer förstås inte att hända (och vi har väl ingen plats för honom heller).