Träningsrapport…
Tror inte de bokat tid hos frisören när det är träning 7 d före premiären, o Djoos redan är borta
kilas och Sundqvist kan det ju vara så att det finns andra skäl att inte stå på isen än skador.
Just speculating...
"Sunken o kilas saknas
Sweatt och Ollas båda i rödtröja"
Underbart! Med bara en vecka t shl-nedsläpp
Djoos, Jonas och Eklund är med på träningen
Ollas av efter 30 min, inte med när det blev spelövningar
Pp1 rödin-nordan-scott-jacke-djoos
Pp2 Westerholmarna-sweatt-olden-eklund
tjugo8 gillar första pp, Scott o Jacke ska vara där...!
Sedan kändes det nästan bara om en tidsfråga innan Djoos och Andersén skulle bilda första backpar.
Brynäs kedjor: Scott, Olden, Brodecki (Rödin) - Sweatt, Nordquist, Brodin - Westerholm x 2, O Lindblom - Lindgren, Enterfeldt, Blomqvist.
Djoos, Andersén - Eklund, Kilström - Sundqvist, Westlund - Nørstebø -Broeng. Bertilsson inte på is.
Ingen Bertil på is...SUCK!
Backpar på dagens träning
Andersén - Junior Bertil - Junior Sunken - Kilas Westlund - Nörstebö
Jacke - Scott - Rödin Sweatt - Nordan - Junior Westerholm - Westerholm - Linkan Olden - Enter - Brodin
Ollas, Eklund och Djoos va inte med
Tjugo8 tror det är bäst att ge Jacke Thures plats initialt, han har trots allt redan levererat på shl-nivå vilket inte tex Olden gjort.
Skulle kunna tänka mig Brodin där om inte Jacke levererar, rakt, rivigt o mkt skott
Lauritz kanske vi får se i en fjärdefemma där det blir lite lagom med speltid så här initialt. Skulle inte ha något emot att se Lindblom och framförallt Brodecki få chansen igen. LIF och framförallt Örebro känns som lämpliga motståndare för att ge dem mer istid.
Gunderson - Bertilsson
Kilström - Jacobsson
Sundqvist - Westlund
Persson - Nörstebö
Thuresson, Scott, Rödin
Ollas, Nordqvist, Molin
Brodin, Enterfeldt, Harju
Lauritzen, Granström, Lindgren
Larsson (röd tröja)
Djoos, Löf, Nocke, Sweatt ej på is
Femmorna idag: 3 22, 90 39 23 8 14, 27 31 10 15 13, 53 41 18 52 55, 29 9 34
Lindgren satt som Winger med Granström som center och 10 (Strid?)
Alexander Larsson i träningskläder, han.föll bort i min sammanställning av skadade spelare i måndags
Ollas: Röd tröja=ej tacklingsbar
Basse: tis gul, idag röd
nihil:
Snyggt! Dina träningsrapporter är väldigt uppskattade...hoppas de fortsätter!
Nocke o Persson känns lång borta, SURT!
Redigerad kommentar
Nedslag på Brynäs träning. Ingen Nokelainen på is i dag heller. Lär knappast spela i morg. Däremot tränar Johan Holmqvist.
Najs!
Kl 14.00 börjar vår TV-satsning med @SasseSandstrom och hans Hockeysurr med intervjuer från Brynäs träning. På gd.se och arbetarbladet.se
Det är svårt att sia om vilka som kommer att spela i de olika kedjorna i powerplay och boxplay men troligtvis så kommer dessa att formeras under matchernas gång med de vanliga kedjorna som bas till en böran.
I Mora började de med att köra med första och andra femman rakt av, men när mallet I Powerplay kom så var Sjödin inne på backen tillsammans med Miettinen som var pointman. På topp fanns då förstakedjan.
Jag pratade lite med Klubbdirektören Kent-Åke Eriksson och fiskade lite om hur det var ställt med Dackell. Ha sa att Dacke vridit knät i Mora matchen och han visste inte hur det var ställt med honom. Att fotskadan gått upp är därför inte aktuellt. Frågan kvarstår dock om hur pass illa vridningen i knät var. Men det såg inte bra ut när Dackell FÖR EGEN MASKIN (sylf), tog sig ut från plan.Det har ju nämnts att han blev utburen och så var alltså inte fallet.
Anna kuriosa: Stämningen var väldigt bra och uppsluppen. Spelarna visade känslor hela träningen, svor och levde om när de missade moment.
Efter träningen hölls ett gäng kvar för fotografering däribland sågs Honken, Philips, Bergeron, Sjödin, Molin, Wahlberg, Kuparinen mfl.
Sista av från rinken var Malmström som alltid lämnar bland de sista.