Träningsrapport…
Nån som vill veta ngt?
Lindblom kör nu först ensam m gissningsvis 2 junisar
Kör det mesta o ser hyggligt redo ut
Gissar att detta är steget före att köra m röd tröja på full träning
Enaranger:
Vaket! I slutet av 3:e, kollat inspelningen
Han provade ett byte efter men utgick sedan...
Jävla tur att Brynäs inte avslöjar skadan...då kommer motståndarna bara sikta på samma ställe igen...
tjugo8:
Fick inte O Lindblom ett skott på foten borta mot Skellefteå?
I så fall kanske han fått en spricka i foten, eller något liknande?
Huss:
Min tanke också, men jag är inte så elak som du som skriver det...;)
Olden o Lindblom på is efter träningen...va fan hände m Lindblom egentligen...???
OLLAS, BRODIN, Sunken saknas idag, enl Brynäs Support Gävle
Låt hoppas att det e lite renovering off-ice e back-to-back o att de är på is imorgon...
Ge den här killen fler följare...det förtjänar han
Nu kom Scott ut på isen i gallerhjälm
tjugo8: Låter som Gradin blivit tacklad av Marko Tuulola ;-)
Verkar som om alla uppflyttade juniorer spelar på torsdag.
Redigerad kommentar
"Sweatt och sunken i rödatröjor, kilas i heltäckande visir"
Kan man inte bli tacklad på träning på måndag tror jag inte man spelar på torsdag...
AIK har fö drabbats av en klassisk Brynäs skada:
"AIK:s tränare Peter Gradin är sjukskriven efter en olycka under söndagen. Under arbetet på tomten välte han med sin åkergräsklippare och fick fordonet över sig. Gradin fick föras med ambulans till sjukhus där det konstaterades 14 brutna revben, ett brutet nyckelben och punkterade lungor."
Nästan totalt otänkbart
Hade det varit igår (behov av vila e match) el att Djoos inte var borta/ska åka (?), så kanske
Ta en "bonnpermis" m en vecka kvar o spelet o systemet ska finslipas m hälften av backarna borta, knappast
Tror inte de bokat tid hos frisören när det är träning 7 d före premiären, o Djoos redan är borta
kilas och Sundqvist kan det ju vara så att det finns andra skäl att inte stå på isen än skador.
Just speculating...
"Sunken o kilas saknas
Sweatt och Ollas båda i rödtröja"
Underbart! Med bara en vecka t shl-nedsläpp
Djoos, Jonas och Eklund är med på träningen
Ollas av efter 30 min, inte med när det blev spelövningar
Pp1 rödin-nordan-scott-jacke-djoos
Pp2 Westerholmarna-sweatt-olden-eklund
tjugo8 gillar första pp, Scott o Jacke ska vara där...!
Sedan kändes det nästan bara om en tidsfråga innan Djoos och Andersén skulle bilda första backpar.
Brynäs kedjor: Scott, Olden, Brodecki (Rödin) - Sweatt, Nordquist, Brodin - Westerholm x 2, O Lindblom - Lindgren, Enterfeldt, Blomqvist.
Djoos, Andersén - Eklund, Kilström - Sundqvist, Westlund - Nørstebø -Broeng. Bertilsson inte på is.
Ingen Bertil på is...SUCK!
Backpar på dagens träning
Andersén - Junior Bertil - Junior Sunken - Kilas Westlund - Nörstebö
Jacke - Scott - Rödin Sweatt - Nordan - Junior Westerholm - Westerholm - Linkan Olden - Enter - Brodin
Ollas, Eklund och Djoos va inte med
Tjugo8 tror det är bäst att ge Jacke Thures plats initialt, han har trots allt redan levererat på shl-nivå vilket inte tex Olden gjort.
Skulle kunna tänka mig Brodin där om inte Jacke levererar, rakt, rivigt o mkt skott
Lauritz kanske vi får se i en fjärdefemma där det blir lite lagom med speltid så här initialt. Skulle inte ha något emot att se Lindblom och framförallt Brodecki få chansen igen. LIF och framförallt Örebro känns som lämpliga motståndare för att ge dem mer istid.
Gunderson - Bertilsson
Kilström - Jacobsson
Sundqvist - Westlund
Persson - Nörstebö
Thuresson, Scott, Rödin
Ollas, Nordqvist, Molin
Brodin, Enterfeldt, Harju
Lauritzen, Granström, Lindgren
Larsson (röd tröja)
Djoos, Löf, Nocke, Sweatt ej på is
Femmorna idag: 3 22, 90 39 23 8 14, 27 31 10 15 13, 53 41 18 52 55, 29 9 34
Lindgren satt som Winger med Granström som center och 10 (Strid?)
Alexander Larsson i träningskläder, han.föll bort i min sammanställning av skadade spelare i måndags
Ollas: Röd tröja=ej tacklingsbar
Basse: tis gul, idag röd
nihil:
Snyggt! Dina träningsrapporter är väldigt uppskattade...hoppas de fortsätter!
Nocke o Persson känns lång borta, SURT!
Redigerad kommentar
Nedslag på Brynäs träning. Ingen Nokelainen på is i dag heller. Lär knappast spela i morg. Däremot tränar Johan Holmqvist.
Najs!
Kl 14.00 börjar vår TV-satsning med @SasseSandstrom och hans Hockeysurr med intervjuer från Brynäs träning. På gd.se och arbetarbladet.se
tjugo8:
Tommy Jonsson??