Växjö Lakers-Brynäs IF Måndagen den 3/10-11
Målskyttar
Widing 2
Sunken
Silfverberg
Lakers: Moran och Soares
Brynäs: Johansson, Dackell, Larsson och Gunderson.
Det känns som att det blir Svedberg i kassen i morgon. Men av vad man sett hittills är det hugget som stucket vem som vaktar kassen.
Tipset då? Brynäs vinner med 4-2
Målskyttar: Silfverberg (dags för honom nu) Granis, Widing och Lauritzen.
Gerber blir svår att göra mål på om han står...
Målskyttar för växjö blir Soares och Kallio och för Brynäs Widing, Jonsson och Silfverberg
Målvakter: Svedberg(Holmqvist)
1:a Jonsson-Andersén Larsson-Granström-Dackell
2:a Gunderson-Bertilsson Silfverberg-Järnkrok-Lavander
3:e Löf-Sundqvist Widing-Nordqvist-Lauritzen
4:e kedjan: Ollas-Johansson-Rohdin
Extra: Carlsson och Wännström
Så här långt är det väl bara deras förstakedja som producerat, i övrigt ser det tunt ut.
Tycker att laget lever farligt och ser osedvanligt obalanserat ut, förstafemman är i stort sett det enda som känns farligt i laget.
Övrigt känns mer som utfyllnad, vilket vi borde kunna utnyttja i kraft av flera jämna femmor där alla håller hög klass.
Jag hoppas vi kan knipa ytterliggare en trea ikväll, jag har dock en halvdålig känsla. Vet inte varför.. Alla sviter har ett slut och det känns som att våran segersvit kan ta slut ikväll.
Jag ska skita i magkänslan och tippa 2-4. Widing 2, Silfver 2
1-3
Målar gör:
Hansen, Lasse & Dacke i tom kasse.
Fö så kommer Kallio försöka hugga handen av Larsson och Bertilsson kommer att köra över minst en Lakers spelare!
Fler frågor?
Tomas Ros på Twitter:
"Sex mil mellan Växjö och Ljungby, ändå dömer Morgan Johansson Växjö-Brynäs i kväll. Nu vill jag se Kuben i Läkerolen."
Ähhh! Synd för Löf där. Klubbar går av så han tvingas ta en utvisning..
Bra boxplay nu!
Tommy: Ja, skönt med paus! Brynäs agerade fullständigt tafatt efter PP't
Upp med spelet igen!!
HappyX3: Löf har blivit lite av hackkyckling. Det är nog för att han är en ganska liten back som aldrig har fått någon direkt uppmärksamhet, experterna har ingen riktig koll på vem han.
Så känner jag i alla fall, de vet inte riktigt vart de har honom.
Visst är han ung, orutinerat och ganska liten. Men jag tycker inte att han har gjort bort sig alls. Han sköter sig helt okej tycker jag!