Favoritgrogg?
« Föregående · 552316 · Nästa » Till forumet
Sv: Favoritgrogg?
Man hoppas att dessa njöt av de dyra dropparna...
[url=www.telegraphindia.com/1050617/asp/atleisure/story_4879380.asp]£32000 whisky på en kväll[/url]
[url=www.thedalmore.com/auction/intro2.htm]Lite info om Whiskyn[/url]
[bild]www.thedalmore.com/auction/chopped/introduction/main_image/row01_image03.gif[/bild]
[url=www.telegraphindia.com/1050617/asp/atleisure/story_4879380.asp]£32000 whisky på en kväll[/url]
[url=www.thedalmore.com/auction/intro2.htm]Lite info om Whiskyn[/url]
[bild]www.thedalmore.com/auction/chopped/introduction/main_image/row01_image03.gif[/bild]
Sv: Favoritgrogg?
Lumber Jack:
Finns inget som slåt en Ragnar,
4 cl Absolut Kurant med Fruktsoda och en skvätt Lime ;)
Fast en Vodka Redbull går ju också bra så!!
Finns inget som slåt en Ragnar,
4 cl Absolut Kurant med Fruktsoda och en skvätt Lime ;)
Fast en Vodka Redbull går ju också bra så!!
Sv: Favoritgrogg?
65selander: Den funkar i alla lägen. Annars är jag svag för en "Kirunakvarting" direkt från armen.
JaSa hade en shysst tequila under SHG i en blomvas. Den gjorde jobbet om man säger.
Men för det mesta så gäller öl eller singel malt. Islay gör underbar drycker.
Sv: Favoritgrogg?
orion: 4 cl Whiskey och 6 cl Bananlikör
Helt klart god och effektiv.
Bananlikören tar bort den fräna whiskey smaken och skickar alkoholen ut i omloppsbanan direkt. Whiskeyn tar bort sötsliskiga bananlikörssmaken.
Men all det sockret och procenten så har den dräpande efftekt.
Fick förresten receptet av Tallinder
Helt klart god och effektiv.
Bananlikören tar bort den fräna whiskey smaken och skickar alkoholen ut i omloppsbanan direkt. Whiskeyn tar bort sötsliskiga bananlikörssmaken.
Men all det sockret och procenten så har den dräpande efftekt.
Fick förresten receptet av Tallinder
Sv: Favoritgrogg?
El Maco: Eftersom jag inte tålde starkare än Jaffa Light i kväll och somnade framför TV'n så får ni en sista goding här.
JAMTLANDIAN SUNRISE (en värdig utmanare eller...?)
En halva blankt i thermosmuggen
Skär en skiva Trångsviken-korv
gör ett snitt på korvskivan in mot mitten
Vik korvskivan över mugg-kanten
Vänd Dig försiktigt mot öster
- njut av mugginnehållet på lämpligt sätt
Sv: Favoritgrogg?
Suuune: Man får så mycket influenser här i storstan. En ung dam i sällskapet som var på bar igår (se hitta-bildentråden) drack Cognac och tonic. Jag smakade, det var ungefär som det låter. Tjejer...
Annars kan jag utifrån min erfarenhet av barhäng verkligen rekommendera amerikanska drinkar. Det snålas med virke och öses på med det man får hår på bröstet av. En Vodka Lime är ett glas med vodka med några droppar Roses i. En Gin och Tonic blandas 50/50 ungefär. Eller 70/30. Det är väl därför de dricker Bud Light i såna mängder, i vägt genomsnitt blir det ganska bra.
Sv: Favoritgrogg?
Sannes:
DEN PERFEKTA GROGGEN
1 dricksglas med sprit
1 burk Fanta
Häll så mycket sprit i glaset att ytspänningen håller kvar spriten i glaset. Ställ dig cirka en meter från glaset och öppna din burk med Fanta. Se till att inte stå för nära spriten eller att du har skakat burken innan du öppnar. Groggen kan lätt få för fruktig smak annars.
Detta är stulet från länktipset där det finns många underbara recept!
DEN PERFEKTA GROGGEN
1 dricksglas med sprit
1 burk Fanta
Häll så mycket sprit i glaset att ytspänningen håller kvar spriten i glaset. Ställ dig cirka en meter från glaset och öppna din burk med Fanta. Se till att inte stå för nära spriten eller att du har skakat burken innan du öppnar. Groggen kan lätt få för fruktig smak annars.
Detta är stulet från länktipset där det finns många underbara recept!
Sv: Favoritgrogg?
Frisco: Efter allt groggdrickande så är det också dags för en liten "nykterhetskontroll".
Länkar:
http://www.speedyrelief.com/
http://www.speedyrelief.com/
Sv: Favoritgrogg?
Dragan 2k:
15-20 öl, så många dricker inte jag på ett helt år, kan jag meddela.
Men whiskey går fint ner ändå utan så många öl.
Undrar hur många Jack Daniels flaskor man har tömt genom åren.
Sv: Favoritgrogg?
Dragan 2k:
Nu har du tjötat om damdrickat sedan Tysklandsresan..
Så nu är det dags för provsmakning..Skulle jag ta med
mig ett gäng bärs eller..?? Och möter du mig halvvägs??
Det är så långt hem till dig..;)
Nu har du tjötat om damdrickat sedan Tysklandsresan..
Så nu är det dags för provsmakning..Skulle jag ta med
mig ett gäng bärs eller..?? Och möter du mig halvvägs??
Det är så långt hem till dig..;)
Sv: Favoritgrogg?
Dragan 2k: Utan att vara nån moralfrisco så heter det faktiskt whisky när den kommer från Skottland och Kanada och whiskey om den är från USA och Irland.
Sv: Favoritgrogg?
gud: Tss. Somna i Tysland. Det går väl ändå inte. Fast den där Dooleys slinker ner rätt fint - sliskig och god - som att dricka en Dumleklubba.
Sv: Favoritgrogg?
Sannes: Det kommer ju en tid efter en sisådär 15-20 öl då man inte får ner någon mer öl utan måste övergå till något annat. Då är denna lektion oerhört viktig.
Efter dessa öl går man lös på whiskey - gärna Jack Daniels eller Jim Beam. Det är väl inte så där supergott kanske om man jämför med Highland Park och liknande fina whiskeys - men det är tufft.
Efter dessa öl går man lös på whiskey - gärna Jack Daniels eller Jim Beam. Det är väl inte så där supergott kanske om man jämför med Highland Park och liknande fina whiskeys - men det är tufft.
Sv: Favoritgrogg?
Ikväll får jag verkligen undervisning i groggarnas glada värld.
Undrar om jag skall testa något, nja tror inte det, då groggar inte är min melodi.
Om jag mot förmodan dricker någon gång så är det enbart öl som gäller.
Sv: Favoritgrogg?
Gin & Tonic är definitivt något man alltid kan falla tillbaka på. Den har hållit klassen länge nu. Av någon anledning smakar den bäst utomlands.
Fast när man skall hänga med och vara modern blir det Red Bull & Vodka.
Å-vi-dö och cola, en av farsans "klassiker". Fast det är klart kan man blaska Parador så går väl vad som helst ner :-)
Sv: Favoritgrogg?
Frozen Lemon Daiquiri sittandes i en pool i Key West under den floridanska solen...
Sv: Favoritgrogg?
Metal Guru:
Grogg å grogg, Vad är det för fel på en kopp lite mickrad varm sprit och 2-3 skedar snabbkaffe.
Då har vi en Delsbokask
Sv: Favoritgrogg?
Metal Guru: I mitt fall kanske blaskigheten beror på hur många delar jag blandat tranbärsjuicen med vatten?
Sv: Favoritgrogg?
Frisco: det där lät faktiskt ganska gott. Kanske man kan bli bjuden på om jag skulle ha vägarna förbi Ö-vik.....
Sv: Favoritgrogg?
Frisco:
Isbitar är för veklingar.
Oavsett hur fort du dricker, blir det för blaskigt.
Isbitar är för veklingar.
Oavsett hur fort du dricker, blir det för blaskigt.
Sv: Favoritgrogg?
miiike66: Rödtjut och Coca Cola, hälften av varje...
Kan få en vitvinsfjant som mej att gilla Rioja!
Kan få en vitvinsfjant som mej att gilla Rioja!
Sv: Favoritgrogg?
mok: [Whiskey blandat med cola = skandal!] Klart det är skandal att blanda whiskyoch cola. Men nu är det Lord Calvert vi snackar om. Denna dryck är gudomlig att blanda med Cola.
I övrigt tycker jag att en sexa explorer, 12,5 cl redbull och en rejäl skvätt Jokk Tranbärsjuice smakar otroligt gott. Naturligtvis har man ett gäng isbitar i glaset också.
I övrigt tycker jag att en sexa explorer, 12,5 cl redbull och en rejäl skvätt Jokk Tranbärsjuice smakar otroligt gott. Naturligtvis har man ett gäng isbitar i glaset också.
Sv: Favoritgrogg?
65selander: Som den ismakare jag är och som jag kanske alltid kommer att förbli så föredrar jag is i grogget från Timrås vita ispist - rätt ner i plastmuggen, tjoflöjt sa Janne Vängman. Tyvärr så kan jag inte fortsätta mitt engagemang här på cafét mer ikväll eftersom jag måste ut och skotta bort plogbilsaktivister efter vägarna...
Ha en fortsatt trevlig helg alla helgalkisar...
Ha en fortsatt trevlig helg alla helgalkisar...
Sv: Favoritgrogg?
65selander: Dambesök ja då kan man blanda baileys, sprit, mjölk samt liten skvätt bananlikör :)
Sv: Favoritgrogg?
250kg kärlek: Mariennella och Fruktsoda var en av Farfars favoriter, förutom Eau-de-Vie och Cola.
Tyskarna som jag brukar umgås med dricker Pepsi och öl :-)
Sv: Favoritgrogg?
Lumber Jack: Herregud sitt du med folk från Mitthögskolan eller?
Riktig Rocker är Apelsinjuice och renat med lite is i. Har du dambesök så droppar du ner lite Grenadine i skiten
Sv: Favoritgrogg?
Kir och pepsi alternativt marinella och trocadero. Om såna fjes-rusdrycker räknas in.
« Föregående · 552316 · Nästa »
"The Dalmore 62 years såldes nyligen till Pennyhill Park Hotel i England för £30.000. Det är den sista flaskan av den 62-åriga whiskyn från Dalmore Distillery. Ägarna Whyte &Mackay är nöjda med försäljningen och betonar att det stärker whiskymärket Dalmore. Thewhiskyexchange (www.thewhiskyexchange.com) i London förmedlade försäljningen och anses vara en av de största återförsäljarna av exklusiv whisky. Källa: rediff.com."