Café

Grupper · 50539 inlägg · 1049 ämnen
« · 1034547 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HS Summit?

Nej det fick man inte.
Marcus har registreringsdatum enl nedan, och är väl i fas med oss:

Metal Guru: jo, andra gången de ändrade sidan var det så :)

slashpuppie:
fick man inte behålla sin ursprungstid, då man återregistrerade sig? har för mig det - annars är jag också äldre

Metal Guru: men jag registrerade mig redan i jan-feb men sen blev en ny sida och man var tvungen att registrera om sig.... Så jag är äldre sååå! haha :))

Sv: Är dödsstraff för lindrigt?

Dödsstraff-ivrarna bland oss har inte svarat på min fråga till dem på 48 timmar nu. 

Jag utgår då från att samtliga ivrare nu har blivit omvända, och att vi har upplevt sista gången någon ropat på dödsstraff härinne, oavsett vilka brottsmål vi kommer diskutera i framtiden.

Sv: Nattens You Tube låt
Poffa:
Nattens Youtube-låt kommer från den orkester som gav oss 'Smokin' in the Boys Room' - kommer ni ihåg sydstatssvänget Brownsville Station?

Här bjuds vi på historien om när berättaren en sen kväll (eller tidig morgon) ger sig in på den lokala Hamburgerian vid namn 'Eat', och beställer in en Greasy Burger, men 'Damn, no ketchup!', och ber killen bredvid skicka Heinz-flarran, och...

Brownsville Station - Martian Boogie

Fanken, slashpuppie:
Du är 84:07 äldre än mig.

slashpuppie:
aah, en erfaren Summit-deltagare!
du kan bli guld värd ;0)

Sv: Fråga experterna

Någon som har något bra förslag på adblocker till IE7?
Har snurrat runt lite och kan inte finna något som är i närheten av Mozillas lilla fina sak.

Metal Guru: jag har ändå varit med sen 2003 så börjar känna mig som erfaren nu ;).... Men så är det när ni fixar saker på "fel" sida Sverige, då blir det svårare att hjälpa till ;)

difzi:
...för de oerfarna Summit-deltagarna.

Det är de erfarna Summit-deltagarna som sammanställer allt. ;0)

slashpuppie:

Så småning om kommer det komma upp information/länk tips om boende och lämpliga biljetter för både SJ och SL för de oerfarna ;)

Dragan 2k: tackar tackar du vise :)

slashpuppie: All information om denna händelse ser du i en länk som heter HS Summit på övre höger sida

mattias - 74: Just därför jag vill veta så jag kan planera in HS före allt annat ;)

slashpuppie:

Planera ? Här går Hs före allt :-)

Var det bestämt den 12 Juli? Dags att planera ledighet för sommren nämlish.... :)

Sv: Det finns idioter
Svårt att välja om det här hör till roliga länkar eller idioter...

www.liveleak.com/view?i=fab_1208343881

Wayne Gresky:

Vänta lite nu... Får man bara en träff? Innebär det att det här forumet inte finns på internet?

knaskamilla:

Intressant!

Sv: Roliga länkar
Salle:

Haha!

Dom har iofs lärt sig, men förut döpte dom ofta bilder på kändisar som åkt fast för knark på Spybar osv till kändisens namn, så när man kollade på egenskaperna på bilden i sin webläsare så visste man vem det var, trots att dom suddat ansiktet osv på bilden..

Klantarslen!!

Visst kan det var spännande med tävlingar och gissningslekar.

Aftonbladet "stjärnor på bild"-gissningar brukar sällan vara av denna sort dock. Specielt då man ger svaret i sidans "Header" eller vad det nu kallas.

Sv: Nattens You Tube låt
Nattens, morgonens, dagens och kvällen youtube-låt. Eller, låt och låt. Det är en reklamfilm för Discovery.

Såg den på Discovery igår kväll och svärord vilka rysningar jag fick. Var direkt in på youtube och kollade efter den och sen dess har jag nog sett den 20 gånger. Varje gång kommer jag på mig själv att bli lugn inombords och småle.

See it. Enjoy it.

Gidde: Nån slags amputerad person som överkropp åtminstone. Syntes tydligt att hon var vann att "gå" med armarna. Sen kanske en dvärg som underdel.

Wayne Gresky:

Va, går det att hitta via google? Läskigt! Finns det alltså på internet?

Och hur gör han?!

Trickfilmat, hmm....

knaskamilla: Och googlar man på den texten så får man bara en träff. :)

Saxat från ett forum jag hänger på:
"Vet ni om att det ni skriver här kan läsas på internet jag såg det på Google vad tycker ni om det"

...och skulle ni inte komma ihåg hur landet låg kring 1988, kan ni fräscha upp era minnen med denna artikel från den mycket trovärdiga utländska publikationen The Sun, känd för sina djuplodande analyser och objektiva artiklar av händelser från när och fjärran.

Detta är åtminstone den tredje dödsstrafftråden i Caféets historia. De blommar upp då något särskilt uppseendeväckande kniminalfall har inträffat, och polariserar snabbt in sig i 'för' och 'emot' dödsstraff.

Detta inlägg är en komplicerad fråga, ställd av en som är 'emot' till er som är 'för', och belyser själva essensen av varför vi är 'emot':

Idag är fallet med 'Allmänläkaren' och 'Obducenten', som en gång i tiden åtalades för att ha mördat och styckat den prostituerade Cathrine da Costa 1984. Fallet innehöll både satanistiska förtecken, pedofili, incest och ett barn - en 17-månaders deltagare i 'riterna' kring själva styckningen.
Ni som är tillräckligt gamla att komma ihåg fallet i sina 'heydays', kommer också ihåg att stämningen kring 'A' och 'O' var så uppiskad att om de hade visat sig offentligt hade de med all säkerhet lynchats på stubben.
Kravet från allmänheten var stenhårt att de skulle dömas, och då gärna till straff som var hårdare än vad som fanns i vår straffskala - dödsstraff talades det om ofta på fikaraster, i postköer och i uppjagade insändare. När så 'A' och 'O' friades talades det om rättsskandal och ord som 'vi borde ta lagen i egna händer' florerade både en, två och många gånger över lördagsgroggar.

OM vi hade haft dödsstraff i Sverige, och OM pressen på domstolen varit lite hårdare hade det varit ställt utom allt rimligt tvivel att 'Allmänläkaren' och 'Obducenten' hade dömts till döden för detta bisarra brott.
- - - - -

Idag, mer än tjugo år senare, är det en helt annan bild som är gängse åsikt i detta kriminalfall. Nu ser man en rättsläkare som skyddat sina egna intressen ('O' skulle mycket väl ha kunnat tagit rättsläkarens tjänst), man ser en vårdnadstvist ('A' och hans fru) där frun gått överstyr i sina anklagelser för att åsamka 'A' så stor skada som möjligt, man ser en nitisk barnpsykiater och en kvinnlig psykolog som inte övertolkat utan i princip styrt 'barnets berättelse'. Kort sagt, idag ser man ett justitiemord.
- - - - -

Så, min fråga till er som ropar på dödsstraff,
om vi nu i Sverige hade haft det, och ett dödsstraff mot 'A' och 'O' hade verkställts - hur hade vi då reparerat dödsstraffet?

Hade vi ryckt på axlarna, och tyckt att 'lite svinn får man ju alltid räkna med, om vi ska uppehålla medborgarnas höga säkerhet'?
Hade vi dömt rättsläkaren, mamman, barnet, barnpsykiatern och psykologen till döden, för falskt vittnesmål?

Eller vad skulle ha hänt, tycker ni?

(Eftersom detta fallet inte är dagsaktuellt förväntar jag mig att ni nu kan svara logiskt och sansat, utan att blanda in massa magkänslor som har en förmåga att förblinda er in i grottmänniskans bortersta tankevindlingar.)

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Metal Guru: Det är inte hårdrock, men väl lite klassisk NY-punk som framförs av Young at Heart.

Sv: På spåret
Glada nyheter!

Läser man kommentarerna så är det fasligt vad folk verkar tycka att det är en bra dag för ironi...

Metal Guru: Besvarar man en fråga i minuten så kan man vara klar till november, om man sover några timmar varje natt.

Å herre jävlar, difzi:
Vi tar allihop, och kommer på kuppen in i Guinness Rekordbok med vår tipspromenad på 100.000+ frågor...

Jag kan låna ned en vasaloppskontroll från Hökberg, där jag kan servera blåbärssoppa efter 33.000- och 67.000-frågorna - förståss under förutsättning att vi gör en åtta av promenaden.

Metal Guru:

Eller så gör vi det lätt o lat för oss, lånar vi frågor av vetgrigig.nu :) Bara plocka o vraka ;)

11) Tipsrunda.

Ska vi naturligtvis ha. mGuru ansvarar för en sådan, men behöver hjälp av Er, kära Summit-deltagare (eller annat löst folk). Kluriga 1X2-frågor efterfrågas, och skickas via Bubbla/Brev till Metal Guru.

Att påta ihop en fråga/svar i denna tråd är kanske inte så lämpligt.

Det är inte lätt, scim:
Funderar på att byta tangentbord, till ett som faktiskt genererar bokstäver, siffror och skiljetecken i slutändan.

Metal Guru:

Jag tror du blivit alldeles för bekväm med att ingen lyssnar på dig.

Å fan, scim:
Nu trampade jag tydligen på en ytterst öm tå igen. Ber så ödmjukt om ursäkt, och hoppas verkligen att läkarvetenskapen lyckas reparera den till ursprungsläge -  innan jag kliver på den nästa gång.

I väntan på att köerna till länssjukhuset skall släppa, rekommenderas produkten på länken. Jag sponsrar med hälften, dojjan till den fot jag klev på.

Metal Guru:

Ställde jag en fråga till Friman SR eller bad jag dig dryga dig?

scim:
Spela Emerson Lake & Palmers 'Pictures at an Exhibition' på Long Playing Format..?

Friman SR:

Vad är det egentligen vill göra med din iPod som du inte kan?

JD:Man tackar så mycket.

MorganaLefaey: Den här ?

piff: Om jag inte minns fel så var det någon som länkade till ett riktigt fult uppträdande för ganska länge sedan. En kille i liknande fångdräkt som hade 20-30 cykeltutor fastsatta på dräkten och sedan körde klassisk musik.
Plz help

Poffa: Vid närmare lyssningar så är Metallica's nya etter vrålgrym...

Nu när jag har fått stopp på synken i iPoden... Men när jag kör Explorer på
iPoden så är ju filstrukturen "nada chans att hålla på där själv och greja"...
iPoden:s gränssnitt älskar jag men man e chanslös att göra något själv på sitt egna sätt i tocken apple maskin...

Finns det bot för detta? Finns det något sätt att översätta iPoden:s upplägg i filstrukturen så det blir hanterligt??? Kan man på något sätt övertrakkasera Apple och knö in lite Microsoft så man begriper????
Måste jag gå via iTunes för att få KONTROLL ÖVER MIN EGNA MUSIK bara för att råkar ha köpt en iPod????

Jag tror jag gjort ett litet överilat köp av 80 gig musikspelare. Jag e för mycket pulare och för lite reklamare och konstnärssjäl... Kan man i mina fina 80 gig booota om och knö in ett operativ som man begriper???

Mr Ballmer och Mr Jobs... Ni planterar myror i hjärnor vill jag påstå, fast jag ska inte ifrågasätta, ni lever ju lixom gått på det oxå...;-)

Jag är helt klart på!! :) Om det nu inte skulle hända något oförutsägbart.

scim:
"...men du tillhör en utdöende generation."
"Sedan är väl det där en psykologisk föreställning..."

ja jo.
För mig är musik något annat än muzak.
Jag känner mig onekligen ensam.

« · 1034547 · »