Café

Grupper · 50539 inlägg · 1049 ämnen
« · 1035299 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tv-tipset
Wayne Gresky: Det är inga Timråhundar det inte.

Wayne Gresky:

Hanhundar kanske. Jag skulle vilja se en tik som pissade på alla stolpar och träd den såg...

knaskamilla: Man får väl maska?

Vad jag vet spenderar hundar 75% av tiden under sina rastningar med att lukta på stolpar och träd för att sedan pissa på dem.

Wayne Gresky:

Det blir ju bara 40 minuter...

Metal Guru:

Alt 2: Bo 20 min från jobbet.

Helg Ernest:
Promenera 45 minuter dagligen. = Skaffa hund.

Per HApps: Väldigt intresant var det iallafall.
Så det är ditt fel att jag inte hamnade i säng före 02:00 i natt.
Väldigt underhållande föreläsning.

Omega 3!

Promenera 45 minuter dagligen.

Nu får det bli ett nytt leverne som savannmäniska.

Men tanken slår mig nu. Medelålder hos savannmäniskorna kan väl inte vara mer än 20 år? Vår medelålder ligger väl runt 70?
Så frågan är ju, vilka lever sundast?
Men det klart, 7,5 år kan kännas lite nu, men är man 80, då är det defenetivt en lång tid.

Salle: Ååååh, en så bra film. Såg den säkert 10 ggr under studietiden. Helt enkelt underbar.

"Ooooh, batta-batta Ssssaaa-wing"
"Eeeey, whatch the leather, maan."
"Shotgun!"

Den är fullkletad med sköna kommentarer, schysst musik och den gör en glad. Om ni inte sett den och har ork att sitta upp, se den!

Per HApps: Om man envisas med att inte gå och lägga sig men inte vill se nån pseudomatch med Tre Kronor så gär det en film på TV3 (00.35-02.25)som jag rekommenderar.

[url=www.imdb.com/title/tt0106677/]Dazed and Confused[/url]

Dett sändes i januari, spana in länken. Den roligaste timmen på länge kan jag utlova.

svt.se/svt/play/video.jsp?a=808904

Lumber Jack:

Tyvärr så hindrar detta inte deras framfart. För att en sån här dokumentär ska få genomslag måste den upp på vita duken. An Inconvenient Truth och Fahrenheit 9/11 är ju lysande exempel på sådana. Kanske inte perfekt utformade i sig men de har "rätt" budskap och når den breda massan.

Sv: Raggningsrepliker
difzi: "Dina ögon är som...som...eh...mina fötter!" Det var en lagomt salongsberusad medelålders man som yttrade den odödliga frasen.

scim: Tidigare i veckan gick det en annan dokumentär i två delar som handlade om hur de kristna i USA försöker föra in Intelligent Design i skolans naturvetenskap. Jäklar så mycket pisk de fick på sina kreationiststjärtar. Inte ett bevis, en vetenskalig artikel eller uppsats kunde de pressa fram.

Lumber Jack:

Jag klarar inte av såna här dokumentärer. Jag blir bara frustrerad och förbannad över hur mkt idioter det finns. Nu sitter det nån kärring och yrar om teologisk forskning, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Jag tyckte förresten att intervjudelarna var rätt värdelösa, men det beror väl till mångt och mycket på att motparterna uteslutande var fundamentalistiska idioter.

Lumber Jack:

Film med brando, Norton och De niro på tv 4 kl 21. riktigt bra

Vetenskap vs. Tro, Dawkins på korståg mot religioner.

På Kunskapskanalen nu 20.00.

"Gjorde det ont då du ramlade ner? För du måste va en ängel"

difzi:

Hej det är jag som är Stålmannen, hoppas du inte har kryptonit i fittan ? Den var inte rolig :)

Friman SR:

haha klockrena ju :D

"Jag är brandman och du är het, ska jag svalka dig med ett sprut? "

De kankse inte funkar, men roliga va de ;P

Sv: HS Summit?
difzi:

Finns ju folk som redan frågat mig och som vet att jag bor i Uppsala.

mattias - 74:

en bra poäng o lägga till att du faktiskt inte bor i sthlm ;)

Friman SR:

" Jag säger inte det här för att impa på dig, men det är faktiskt jag som är Batman.. "

Friman SR:

Undrar om det finns några raggningsrepliker som faktiskt fungerar och inte bara är antingen töntiga eller jävligt genomskinliga?

Dragan 2k: Det är ju sketsköj ju, "Ta av dig trosorna, annars får du tyg i dej! "...

Poffa: Haha. Grym sajt. "Skaru med ut i skogen och plocka kottar, gullet" kanske fungerar:-)

Friman SR: "Tycker du den här trasan luktar kloroform?"

Raggningsrepliker
Jag upptäckte just www.raggningsreplik.se/ och den siten var ju hur kul som helst...

- Vad vacker du är och vilken fin klänning du har. Den skulle göra sig jättebra på mitt sovrumsgolv...

Kom igen med lite fådda, gädda, nyttjade och plumpna raggningsrepliker. Det här ämnet kan ju bli hur kul som helst ju...

Ja, jag vet att en gädda är en fisk.....;-)

Metal Guru:

Ja har garanterat nån sovplats hos mig om inte folk vill bo på ett hotell eller så men det är inte gratis hos mig heller så :-)

scim: Självklart är det en överdrift att säga att dessa är i kategorin sämst i sin genre. Men Timmarna är inte långt ifrån. Att orka med att följa karaktärsutvecklingen i Timmarna är inte min grej helt enkelt. Den är tråkig och långdragen och det kändes lite som att stå och vänta på att målarfärgen skulle torka. När det gäller Döda poeters sällskap så är det kanske lite förhastat betyg då jag såg den ungefär när den släpptes och sen inte orkat se om den då minnet sa att den var så ruskigt dålig. Nu har man väl får man hoppas förändrat smak en del sen slutet av 80-talet så kanske dags att se om den.

Inland Empire är som du säger så dålig så man vill gråta, men ändå så vill du varje gång man dyker förbi och knycker en kaffekopp sätta igång den igen. Förstår det inte riktigt.

MorganaLefaey:

Nu är du ju bara löjlig, du kan inte på allvar mena att dessa filmer är bland de sämsta filmer du någonsin sett. Du kan ju t.ex. inte ens jämföra t.ex. Lost in Translation med Inland Empire.

Och om du njuter av karaktärsutveckling så förstår jag inte hur du kan dissa någon av de tre filmerna du nämner, för karaktärsutveckling är ju vad de handlar om, speciellt Timmarna och Döda poeters sällskap.

Hursomhelst så är Inland Empire sämst.

scim: Nej det ska man väl inte göra. Nu skall jag väl inte dumförklara kritiker då de ofta kan ha klockrena analyser av en film. Men när det gäller drama så tror jag att de ibland söker så djupt efter något bra att de enbart finner sådant som jag tydligen inte kan uppskatta.

Njuter väl mer av karaktärsutveckling och annat än stämning och vad nu ni sa att det fanns i Lost in Translation.

På en topp 50 lista skulle nog filmer som Nyckeln till frihet, Gökboet, Stand by me, Bridge to terabithia, Ciderhusreglerna, American Beauty, Mulholland Drive och El laberinto del fauno ta en plats och på en botten 50 skulle jag utan tvekan Lost in translation, Timmarna och Döda poeters sällskap kvala in.

Vi måste kanske sluta se film tillsammans Scim. Eller så har vi ju en gemensam favorit som vi kan se om och om igen. Inland Empire for the win.

scim: Knappt det.

NuMo:

Den är väl näst bäst skulle jag tro ;)

scim: Göta Kanal 2 är en av de bättre Göta Kanalfilmerna, helt klart. Inte den bästa, men ändå.

MorganaLefaey:

Jag skulle inte sätta något likhetstecken mellan kritikerna och den stora massan. När det gäller Lost in Translation så sällar jag mig dock till kritikerna och inte till den stora massan som säkert hellre ser Göta Kanal 2 ;)

scim: Virgin Suicides är helt underbar och The Mexican är en film man vill spy galla över. Men fastän man legat sömnlös i Kina mm och försökt förstå sig på deras tv-program och livsstil så kan jag inte finna något sött, trevligt eller underhållande i Lost in Translation.
Men det är väl skönt att alla inte tycker som kritikerna och den stora massan. Då hade man väl bara fått se Oscarsnominerade filmer på tv och bio.

Jompe:

Instämmer, Lost in Translation är en av mina absoluta favoritfilmer. Virgin Suicides är även den riktigt bra. Märklig, men bra.

The Mexican är däremot en rätt kass film i mina ögon. Kan hålla med om att sidospåret är bättre än storyn i övrigt men det passar ju inte alls in i filmen som helhet. Det är precis som om filmen inte vet vad den vill vara(ungefär som den katastrofala A.I.)

NuMo: Lost in Translation är en kanonfilm. Har man legat vaken i Tokyo med grym jetlag och tittat på obegripliga TV-program kl 4 på morgonen känner man verkligen igen sig.

Sofia Koppola gör märkliga filmer. Nån som såg Virgin Suicides?

Annars kunde jag inte låta bli att se The Mexican igår. Sido-storyn med James Gandolfini som gay mobster är ju det som filmen lever på.

Fråga till alla cineaster: vilka andra filmer kommer vi på där sido-storyn tar över filmen?

NuMo: Inte minst för Scarlett Johansen, hon e inte bara så jävla söt, hon e en grym skådis oxå. Jag skulle dock viljat haft mer kareokee, mer "My Way", the Sex Pistols way på Bill Murray vis, way...;-)

www.youtube.com/watch?v=WIXg9KUiy00

Rock on....

NuMo: Att musiken är underbar gör ju inte det hela sämre heller. Kanonfilm!

MorganaLefaey: Ähh! Lost in translation är en film man fastnar i på grund av stämningsläget och charmen i kombination. Skitbra helt enkelt.

Salle: Nu blir jag smårädd. Lost in Translation är väl lika bra spenderad tid som att se Timmarna. Två av de tråkigaste filmer jag någonsin sett. Ett bra Drama är bland det bästa man kan se, men jag har då inte lyckats få ut något av dessa filmer.

Troligast är det väl bara jag som inte kan se storheten i dessa filmer då kritiker verkar älska dem.

Då Detroit verkar köra över Colorado så blir det film istället.

För ni har väl inte missat att SVT1 nyss började visa den underbara "Lost in translation" med Bill Murray och Scarlett Johansson.

Sv: 3 från 1 idag
Alltså jag är rätt indie när det gäller musiksmak, men det här måste jag erkänna att jag inte förstår mig på! Ett par grabbar som står och spelar slinga 6-7 minuter och det enda som händer är lite raspig sånga de sista minuterna. Bortsett från att den ene då hoppar runt som en kyckling i flera minuter under en låt. Hur hyllade som helst iaf, även om jag ser det som kejsarens nya kläder...här är de Fuck Buttons:

Ribs Out
youtube.com/watch?v=Si3h8iifOUc&feature=related

Okay, Let's Talk About Magic
youtube.com/watch?v=YrfaDSJNiBY&feature=related

Sweet Love For Planet Earth
youtube.com/watch?v=4ph8z8-RCGs

Antar att det beror på att jag inte käkat rätt piller före lyssningen...

Sv: Nattens You Tube låt
Appropå UFO: En älskad låt... Doctor, doctor please...:
www.youtube.com/watch?v=JYOAMcbEpB8&feature=related

Det är nog natt någonstans i världen just nu, sedan får vi natt oxå.;-)

Rock on...

Sv: Roliga länkar
Gidde: Vad tror du, jag håller med

www.snabbstart.com/film/42ed2941e4

Här har vi en som hamnade i hål of fame på en gång:

www.snabbstart.com/film/d8826e817a

Ett tips som heter duga...
www.krampdeath.blogspot.com/

Världen kommer åter älska Metallica, deras nya kommer efter "demostadiet", som jag har lite illegalt i min öron nu, visa vilket fantastiskt band Metallica är... Sicket dansband, fyra pers och så jävla mycket ljud de åstadkommer... Oddset att denna platta kommer att älskas av dem som tyckte att "Svarta Albumet" var lite mainstream är nog 1,0...

"St Anger" var på kokain, här är ett nyktert och ballt Metallica igen...

Rock on...

Sv: Nattens You Tube låt
Metal Guru: Brownsville Station, du e go du... Jag har dom i källar'n serru...och det börjar bli dax att gräva där...

During the time, å den här har du nog redan haft, det skiter jag för ithis is just rock'n'roll ju...

www.youtube.com/watch?v=-KRDE-CzRhU

..de e förresten denna med som låg på vägen ned i källar'n'..

www.youtube.com/watch?v=6FGk63Fv7t4

God morgon....

Metal Guru:

Sammanställa kan väl vem som helst ;) ;) :D

På tal om registeringsdatumet har de nog ändrats hundre gånger om, mitt datum på presentationen och i historiken skilljer sig på ca 2 år.

slashpuppie: eller förresten, jag ändrade namn, så du kanske har rätt...

« · 1035299 · »