Poffa: Hade det gått av stapeln en månad tidigare eller senare hade jag kunnat fundera på saken. Att sitta och åka 100 mil helgen innan man blir tillbakatvingad till jobbet känns inte aktuellt hur rara ni än verkar.
Frisco: Det lustiga, eller snarare förvånande, är att det endast är en enda Timråit som sagt sig vilja vara med. De är den klart största gruppen här på HS och borde kunna få ihop 15-20 stycken som kommer.
hellge: Lite glad måste jag påstå att jag är, efter att stånkat mig igenom bluegrass, rockabilly, ukulele och andra onämnbara varianter av godigen ifråga.
Dresden Dolls är dock bäst, tycker jag också. Den är kanske rent av essensen av denna tråd.
Som tack för era insatser bjuder jag på ett starkt relaterat original denna gång, med gott om 'horn sections'. Evil Woman (Don't Play Your Games With Me)
Poffa: Fel av mig, naturligtvis... Jag ursäktar mig med att jag var på väg ut på en låååång söndagspromenad, där vi till slut lyckades trötta ut hunden som fyller två idag. Imorgon kommer jag ha träningsvärk.
Jo, jag stötte på den där Faith No More-videon men tyckte att den var för oudda för att platsa på Guruns lista.
Det var fan vad många som gjort en cover på denna låt, det fanns hundratals, jag missade säker massor av skumma varianter. Jag tycker den där med Dresden Dolls är bäst, fast den har vi haft för rätt länge sedan.
Vad Gurun ska bli glad nu när det är 15 nya Volymer i hans tråd. Han kan se det som plåster på såren för Mora och det där.
Metal Guru: Om han får HS att visa sig på den adressen så har han lyckats med något som ingen annan lyckats med. För enbart IP-adressen pekar på serverns root-katalog.
Per HApps: Det finns präster som inte tror på gud, svata som är med i Ku Klux Klan och sossar som inte tycker det är häftigt att betala skatt, så jag säger go for it!
Jäpp, scim: Om PH går till en 'dator utan Internet', och pekar browsern på 83.226.188.86 och sidan Hockeysnack visar sig - har vi konfirmerat den teorin.
Per HApps: Skulle gissa på att router nr 2 (DLink) är icke fackmannamässigt connectad i router nr 1 (Netgear), och det är bakom DLinken du upplever problem.
Per HApps: Gör man rätt ska det inte vara några problem. Men det finns millioner sätt att göra fel.
Jag gissar att du har Internet hela tiden överallt, men att du upplever som om du inte har det nånstans, eftersom du inte kan använda din browser..?
Gör en bättre felbeskrivning - hur ser din miljö ut? var (och vad) fungerar på de olika datorerna? vad menar du med att "internet kopplar ur hela tiden" - kar du kontakt på en dator, men den upphör att fungera efter en viss tid, eller..? osv.
Wayne Gresky: Den var rätt udda. Han hade svårt att hålla sig för skratt då han sjöng "Day of Judgement, God is calling...", medan hon inte hade pluggat texten så där riktigt seriöst.
Närmast en instutition i den här tråden: War Pigs Här med Flaming Lips och Cat Power Varning: Blodigt. Lite guitar hero-känsla över det hela faktiskt. youtube.com/watch?v=iauDX18wMaw
Hawerchuk: Själv funderar jag på en liten tripp till Spanien i majs sista skälvande dagar istället för att besöka dessa musikaliska psuedohändelser. Startfältet är ju absurt intressant! Band som är så inne att man inte ens hört talas om dem/förstått sig på dem, blandade med klassiska storheter som Devo, De La Soul och Dinosaur Jr.
fast, något nytt The Clash kan han glömma.... Trots att Mick Jones från The Clash proddade å snortade å Kate Moss hånglade å snortade. Pete å Kate, slätade av varandra å drogs samman etter mer i drogtöcknet...
Rädda henne, rädda henne, ta in henne, ta in henne...
Men hon e ju konstnär, och tar vi hennes droger kan hon nog inte skapa något mer... Tycker hon ja... Hon får komma tillbaka som en "nykter junkiealkholist" efter behandlingen... Frågan är hur roligt hon själv tycker hon skapar då och hur det som skapas tas emot...
Ett dilemma.... Skapa eller förväntas skapa saker och ting???
Rädda Amy.... Jag tror det e kört, hon vill inte skapa något nykter, hellre kommer hon och dö...
Ingen blir gladare än jag, rädda Amy den som kan..........
En fantastisk rock'n'roller som producerar igen efter för mycket heroin, ett heroin som var få väg att bli döden, ett heroin som många anser sig behöva för att skapa...:
Jävligt bra rock, skapat som det mesta av god rock'n'roll i inflytande av diverse droger...
Jag vet inte, jag skriver på HockeySnack mitt i natten, och jag e lite yr, men är det är inte konstigt om konstnärer tar till droger så att de ska kunna motsvara förväntningarna och kunna skapa något...
Historiskt finns det inte en konstnär som varit nykter när de skapat som bäst, jag hävdar det. Nää, jag e inte konstnär å jag e inte nykter heller...;-)
Status Quo, släng er i väggen, här är orginalet och enligt mig visslar det om det. Den på Piledriver var inte hälften så bra som originalet, här är det dock mycket "turk och Bolero", men jävligt bra: www.youtube.com/watch?v=oUIq-CGfjYE&feature=related
Varför har ingen historiskt sett ifrågasatt varför Robby Krieger har ett blå öga för, hade Jimpan nitat till honom eller??? Har jag missat och läsa något i en just biografi elller?????
Och jag är rädd för att åka på spö :)