"[...] I dag försöker man inte ens påstå, att oljan är på väg att ta slut – det finns mer olja i dag, än för 35 år sedan och då kostade bensinen 2 kr liter."
Så vi har T.I.L.L.V.E.R.K.A.T mer olja än vad vi gjort av med under dessa 35 år? Undrar vad uttrycket 'ändlig naturresurs' innebär..?
Friman SR: Har du inte fått PP om att vi skall bojkotta Stat Oil och Preem? Finns också en variant med OKQ8 och Preem. Detta för att få igång ett priskrig så priset sjunker. Men frågan är ju, ligger Jet bakom denna aktion?
Citat Ander Borg Svensk finansmenister - Diesel, där finns det kvar att beskatta 38%
Det är väl så att det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen.
Salle: Och alldeles nu gästar Dr Alban programmet Vakna med The Voice och spelar upp den nya låten. Lär säkert bli något slags hit, även om jag inte tycker gjorde något speciellt intryck på mig.
Scim: Jag håller med dig efter att ha läst det där. Vilket jävla trams. Inte är det undra på att vissa får slita häcken av sig för att hålla Sverige flytande, när det finns typer som dessa ute i arbetslivet.
scim: Det här påminner mig om den fascinerande artikelserien i vintras i DN om det allt ökande antalet anmälningar, om diskriminering, från elever som studerar på lärarhögskolor. En student tyckte exempelvis att det var helt oviktigt att vara kunnig i svenska för att kunna jobba som svensklärare och anmälde lärarhögskolan för diskriminering.
Det är ju ungefär som den här personen som fick sitt musikintresse att klassas som ett arbetsnedsättande handicap (eller hur det nu var). Kort sagt ren idioti.
Ja, man gör ju allt för att inte trampa på några tår. Fallet är ju smått komiskt, en man känner sig diskriminerad när han nekas utföra sin diskriminerande handling. Vad kom först, hönan eller ägget?
Lumber Jack: Ett sånt daltande. Kan man inte ta andra människor i hand kan man inte sköta sitt jobb, heller. Helt rätt att han inte får någon ersättning.
scim: Men allvarligt talat. Idag har jag haft en rödvit t-shirt och navelludden är fortfarande blågrå. Är det kanske så att navelludden är en blandning av tappad hud och tyg?
87bth01: Navelluddens färg tenderar alltid att närma sig hudens skimmer. Kikar du på Göran Perssons Samlade Regeringsludd är det grisskärt, diktatorn Pol Pot's mördarludd hade en lyster av beige blekgult, medan Louis Armstrongs Solid Gold Brass-ludd var mörk-svart.
Finns det någon som är expert på fakturor från Vattenfall?
Jag sitter nämligen här med fyra fakturor från det företaget, varav två är kreditfakturor. De två fakturor som jag ska betala är på 363 respektive 124 kronor.
De två kreditfakturorna är på 406 respektive 65 kronor. Nu skulle ju jag vilja att Vattenfall kvittar fakturorna mot varandra och att jag får betala mellanskillnaden. Men det går minsann inte. Det är samma företag och samma avdelning som skickat alla fakturor. Men systemet klarar inte av det.
Men, det finns ett sätt att komma runt detta. Om jag ger blanka faan i att betala de två fakturorna så kommer man använda pengarna som finns på kreditfakturorna för att betala de två fakturorna. Mellanskillnaden kommer jag få en påminnelse på där man tar ut ränta. Något som kommer kosta mig totalt dryga två kronor i straffränta.
Om jag betalar fakturorna som tänkt kommer jag få hämta ut pengarna från kreditfakturorna på Posten. Något som kommer kosta 35 kronor i avgift.
Någon som känner sig hugad att förklara hur faan företaget tänker?
Salle: För någon månad sedan hörde jag ett radioinlägg som handlade om två svenska ögonforskare som fått åka till Down Under för att vara med i dissekeringen av en jättebläckfisks öga, 'that was claimed to be the largest eye globe in the world'.
Bara linsen var stor som en apelsin, och ögongloben var (om jag inte missminner mig) en bra bit bortom en fotbolls storlek.
Intelligent text på sidan 6:
"[...] I dag försöker man inte ens påstå, att oljan är på väg att ta slut – det finns mer olja i dag, än för 35 år sedan och då kostade bensinen 2 kr liter."
Så vi har T.I.L.L.V.E.R.K.A.T mer olja än vad vi gjort av med under dessa 35 år? Undrar vad uttrycket 'ändlig naturresurs' innebär..?