Fråge stund! Kan ni knäcka nöten? Du kommer gående på en väg, helt plötsligt blir det en Y korsning. Den ena vägen leder till stan och den andra ut i skogen. Där i Y korsningen står ett hus, där det bor två enäggstvillingbröder. Den ena säger alltid sanningen och den andra ljuger alltid. (Det vet du) Nu är det så här. Du får bara ställa en fråga, när du knackar på hos bröderna, för att få reda på vilken av vägarna du skall ta för att komma till stan.
Wayne Gresky: Haha, jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Förstår dock inte hur det där kunde gå till domstol i två instanser utan att personen flyttade på sig. Hade det hänt mig hade jag tagit med mig några kamrater och burit ut honom ur lägenheten.
65selander: Märkligt nog har det gjorts en amerikansk tolkning i tre delar av "Gubbarna på Veckefjärden", vem som är vem av Poffa, Frisco och westerlind är dock svårt att riktigt veta.
Skarin: Nog för att det var länge sen vi var här senast men. Återigen är det ett filmtips. Och även här kan man länka vidare en låt som förknippas med filmen fast på ett helt annat sätt än fallet med "Sea of Love"
High Coast Western Games, Kramfors Ridklubb, kl 09:00 (arrangemang) Westerntävling med allt ifrån lokala klasser (D-klasser) till nationella (B-klasser). Kom och se fullspäckade dagar med westernridning och skön gemytlig stämning. Kramfors Ridklubb har sin cafeteria öppen båda dagarna.
Et tu Brute: Finn fem fel och den där med 25 hits inkl. Tylösand ligger redan i bilen. Brukar varva dom med AC/DC Back in Black och Gratest Hits. Men som sagt, dessa har legat i bilen ett antal år nu, så jag börjar bli less. Så nu får det bli att lägga ut Dictators och Status nyaste. Ombyte förnöjer heter det väl?
Är det någon fler än jag som brukar lyssna på Lugna Favoriter på radion? Enda kanal som dom tjatar sönder med att dom inte har så mycket reklam. Väldigt irriterande med deras surr konstant om att dom inte har reklam, men marknadsför sig själva konstant mao. Förresten! Inte visste jag att Radio Rix äger Guld. Nu skall dom lägga ner Rix i Sundsvall hörde jag. Misstänker att det skulle bli påtok för dyrt att plocka ner Wirgen Radio Classic Rock via mobilen att lyssna på.
Märks att det drar ihop sig på Stadion, dräller av Maiden fans vid Östra. Hörde nyss en kort Soundcheck eller om de lade in en CD och dånade ut över högtalarna.
Du vet väl att Gyllene Tider även gjorde Tylö Sun på 70-talet :-)
Mitt möte med Wasa Express och California Sun var lite mer sofistikerat. Det var Bob Marley, Rory Gallagher, Elvis Costello å så Wasa Express. Hur jävla stora Wasa egentligen var förstår man när det handlar om Roskildefestivalen 1978 :-)
Sedan tror jag faktiskt att jag såg dom där 1980 också, då gjorde dom även ett par grejer ihop med Cornelis.
Metal Guru: Det svider hårt att du bara har har 9 upplagor kvar och dessutom var med på orginalsättningen och inte jag. Den skadan kommer aldrig någonsin att kunna repareras.
Vi kör väl 3 70 tals klassiker med Dictators då. Tänk er 70 tal, Cheva, Explorer eller Lövenbraue och John Silver utan filter. För att inte glömma Trocadero och 2 grillade med pommesfritt och räksallad. Vem faan åt hamburgare då?
Trodde först det här var USA, men tydligen är man ungefär lika nojiga i England också.
"Father-of-three branded a 'pervert' - for photographing his own children in public park"
‘This parental paranoia is getting completely out of hand. I was so shocked. One of the police officers told me that it was just the way society-is these days. He agreed with me that it was madness.’
Även jag tackar er som dök upp :) Kul va det, även om det inte slutade som min rommantiserade bild hade varit. Alltid lika kul att träffa nya människor, nu har vi ett mål att se fram emot till HS - summit 2009.. göra den bättre än 2008 :)
- fixa till den ... flaggan - locka till mer folk :) - och ha en b plan :D
Ett stort tack till er som trots allt kom. Det hade blivit väl ensamt annars, även om nog Ali hade berättat sina mer eller mindre barnförbjudna historier ändå. Och som sagt, det är alltid kul att få ett ansikte på ett nick.
Ett stort tack till er som fixade allt inför HS Summit. Det var en trevlig dag och ser fram emot nästa år. Förutom den svåra frågesporten så fick vi svar på ett av de olösta frågorna i historien nämligen "Hur långt är ett snöre?".
difzi: Det var helt fantastiskt hur den vek sig ner mot marken under fyra timmars tid, utan att en enda gång nudda Hagaparkens gräs. Men jag tror att det var i sista minutrarna som jag visade barmhärtighet, och befriade bambuspröten från tyngden av HS Summit 2008.
[url=www.youtube.com/watch?v=iW-TJa5ej0U]http://www.youtube.com/watch?v=iW-TJa5ej0U[/url]