Café

Grupper · 50538 inlägg · 1049 ämnen
« · 1050462 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nattens You Tube låt
Metal Guru: Mycken tack!

Har glömt Robin Trower, har skivan (vinyl) på vinden helt suverän..

Sv: Nattens You Tube låt
Helg Ernest:
Jack. Come back. I need you, don't you know?

Ber om ursäkt för brist på rörliga bilder. Ni får röra på er själva.

Robin Trower. Jack and Jill.
Från den sanslöst suveräna skivan Victims of the Fury.

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Volume 510.
Subject: The Wizard (Uriah Heep)
No Warning: Blind Guardian version using Gandalf character.

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Subject: Boots (Nancy Sinatra)
Warning: Lite synthigt...
Performer: KMFDM

Sv: Festivaler sommaren 2008
Vi får väl se om det blir ett bättre resultat i år för Gatufesten. Tittar man Gatufesten vs Storsjöyran kan man konstatera att Östersundsfestivalen har bättre koll på det finansiella.
Sidan som länkas till är faktiskt riktigt bra för dem som är lite nyfiken.

www.allabolag.se/5565173803 (Storsjöyran)
www.allabolag.se/5565758751 (Gatufesten)

Sv: Hittar ingen rubrik, så jag skapar den själv: Kikki.
Wayne Gresky: Vilka journalistiska mästerverk du nosat upp, job well done!

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
"Sedan är det inte jag som har alla hopp sparade i datorn från min karriär, jag har bara porr. Frågan är vad som egentligen är mest perverst av de två alternativen?"

Per HApps: Här är då hennes senaste alster. Faktarutan är underbar!

"Kickis reumatism
För tjugotvå år sedan fick Kikki Danielsson diagnosen reumatism. har de svåra smärtorna funnits i hennes vardag. I takt med sångerskans stigande ålder har besvären blivit värre.

2005 reste hon till Teneriffa och ett rehabiliteringscenter för att få hjälp med sin ledgångsreumatism. - Ibland blir jag rädd. Här finns människor som sitter i rullstol. Samtidigt som jag tänker att jag haft tur är jag rädd för att hamna i en sån själv.

2006 testade hon sälolja för att lindra reumatismsymptomen. Säloljan såldes i hälsofackhandeln och utvanns ur sälspäck. Kikki Danielsson menade att den hjälpte henne att få må bättre, och bli mer rörlig."

Sv: Det finns idioter
"Jag kommer att kontakta länspolismästare Carin Götblad när jag kommer hem och se om vi kan samarbeta kring det här på något sätt."

250kg kärlek: den här biten gillade jag:

'Enligt dokument som tidningen tagit del av ska rummen "vara estetiskt tilltalande och möbleras för att återspegla de höga ledarnas rang".'

"Återspegla de höga ledarnas rang" - precis samma typ av skäl som diktatorer brukar ange när de bygger palats medan folket svälter.

Krig är verkligen nödvändig. Senast i raden "idiotiska händelser" läser jag detta.

Se länk.

renen: Men allvarligt. Den som trodde att besticklådan skulle göras komplett då vi snackar Clark Olofsson är tämligen naiv. Mer märkligt att ett gripande inte skett tidigare. Sannolikt är det så att man velat samla så grava bevis mot gentlemannen att man bjöd på ett par extra månader i frihet.

Nu ser dock Olofsson rätt sliten ut. Frågan är om vi nånonsin kommer att få läsa samma rubriker om honom som vi gjort idag? Antagligen inte.

Lumber Jack: Ja, den där Clark verkar inte helt hundra...
www.youtube.com/watch?v=hdf4GeT4ELA

Lumber Jack: Fantastiskt.. Hos vissa blir aldrig bestickslådan full.

Fisketråden
Startar en tråd med ämnet fiske. Så här års finns det lite tid över för det, i alla fall för min del. Någon som vet eller känner av något bra ställe där det finns goda möjligheter till bra fiske?

För er som är ute efter goda fiskechanser efter ädlare fiskarter kan jag rekommendera Landösjön. En våldsamt häftig sjö där det finns monsterrödingar.

Länken jag skickar är till Landösjöns hemsida. Ta en titt på riktigt stor röding.

Känner en som jobbar på Hänt Extra i Stockholm. Han sa att Kicki D brukar skriva ihop egna reportage med bilder och allt. Sedan ringer hon redaktionen och erbjuder reportaget till försäljning.

Det sket sig i vilket fall. När jag skulle skicka iväg dom 1000 bilderna som jag har sorterat och redigerat i ett par timmar nu så hänger sig programhelvetet.

Poffa: Tja, själv har jag aldrig läst franska (men tänkte försöka snappa åt mig lite kunskaper när brorsdotterns ska börja läsa det språket till hösten) så för egen del hade det kunnat vara en korvsort eller en druva.

Paddan: Tack för hjälpen boys and girls!

Paddan: sauvegarde är väl backup eller kopia, om jag inte missminner mig från min tid som databasansvarig på sjukhuset.

73Sjöbba: Det första låter lite likt engelskans safeguard...

hmm, enligt Google Översätt betyder det skydda identifieringsuppgifter

knaskamilla: Håller på med att skicka iväg digitalfoton för framkallning.
500spänn för 1000 kort, bra pris tycker jag.

73Sjöbba: Jag gissar på att du ska ut och resa och har fått tipset att ta en kopia på ditt pass, typ.

73Sjöbba:

I vilket sammanhang? Jag gissar på något med identifikation. =D

Från det ena till det andra. Vad betyder "sauvegarder les données d'identification" ? Inte heller franska är min starka sida.

Metal Guru: Ja, det är ju hemskt av SVT att inte ta med en kraftigt överviktig, bortglömd "artist" som dessutom sjunger väldigt illa nuförtiden, skärpning SVT!

knaskamilla: Om jag förstod detta rätt så är det så att de som ingår i andra försäkringar eller finns på kreditkorten har sämre "täckning", alltså att de täcker betydligt mindre händelser, skeenden osv, samt att det tydligen är mycket svårare att få ut pengar än vad det är på en ren reseförsäkring.

Poffa:

Vad är skillnaden mellan en separat reseförsäkring och den som ingår i hemförsäkringen då?

Poffa: Det var en bra parentes. Jag hade nog räknat med att dessa plockat hem min döda kropp från Barcelona. En speciell reseförsäkring skaffar jag bara för lite längre resor och resor till mindre civiliserade delar av världen.

Wayne Gresky: Jag har någon form av reseförsäkring om jag betalar resan via mitt kreditkort. Jag tänkte att det skulle räcka som reseförsäkring, men fick tipset av min far (som jobbat i resebyråbranschen i snart 30 år) att de där "kortförsäkringarna" inte är mycket att ha.

Samma sak var det med den som ingår i hemförsäkringen. Han rekommenderade därför mig att ta en separat reserförsäkring.

Detta var dock en parantes till själva ämnet.

73Sjöbba: Vanligtvis ingår någon form av reseförsäkring i hemförsäkringen. Dessutom brukar du få någon försäkring om du köper biljetten med visa.

Wayne Gresky: Fast en reseförsäkring täcker väl upp mycket mer än dödsfall? Turligt nog är inte dödsfall så vanligt.

Metal Guru: Fast i det här fallet är det ganska uppenbart att bristen av försäkring är problemet. Enda ursäkten är väl om han trodde att han hade en försäkring som täckte detta. Om samhället ska täcka upp för alla som skiter i att teckna försäkringar så kommer ju ingen att teckna dem längre.

73Sjöbba:
Det brukar alltid finnas två sidor av varje mynt - även då det gäller 'snyfthistorier' i media.

Jag är lite sjuk, och har svårt att läsa/höra den minsta historia nånstans, utan att fundera över hur myntets andra sida kan se ut. Det kan ge kanske roliga diskussioner vid fikabordet, om inte annat.

Metal Guru:
Det kan vara så att jag blir lite extra berörd eftersom jag känner brodern ifråga och tycker väldigt synd om dom.

Ett annat liknande fall var Englas pappa som inte hade några pengar att fara till sverige när han hade fått beskedet om att hans dotter var död. Fast där kan det även breo på många andra saker som inte kommit fram.

Hittar ingen rubrik, så jag skapar den själv: Kikki.
-Varför får jag inte leka med de stora barnen?
-Därför att du inte är stor själv.

73Sjöbba:
Nu tänker jag vara onödigt kall - men detta fall är ju tyvärr ett av de viktigaste skälen till att man skaffar en reseförsäkring. Och eftersom man nu inte hade det, hade man väl tyckt att det inte var viktigt - innan dödsfallet var ett faktum.

Metal Guru: Jag kan tycka att det familjen gar det nog jobbigt som det är och jag skulle inte ha något emot om mina skattepengar skulle gå till det ändamålet.

PS. Ursäkta ena länken. DS.

73Sjöbba:
Jag bortser från din första länk. Vådan av att länka en tidningstoppnyhet.

Angående aftonbladet-artikeln - vad är det som är förjävligt med att folk samlar pengar itill att få hem den döda killen? Eller är det att det kostar pengar att ta hem honom?

Sitter och går igenom tidningarna på nätet på nattkröken och hitter en tragisk nyhet. Jag känner inte personen i fråga men jag känner hans bror och tycker att det är förjävligt.

www.st.nu/toppnyhet/index.html

www.aftonbladet.se/nyheter/article2935518.ab

Sv: Musik.
Visa mig lite Lolita Pop tack. "Mind your eye" och "Floor Booard" Var lätt. Samt en låt med Orup. (Stanna ho sdig.)

wap.hockeysnack.com
Är på en liten resa igenom ölets semesterländer började i Tjeckien på Soldaten Svejk med 2x Platan samt en korvbricka med saltgurka och syltlök. Fortsatte sedan mot England och USA, Sverige/Jämtland (Oliver Twist) Där blev det. Bedarö Bitter, Darkstar Summer Meltdown/Real ale, Read Seal Ale/Flaska, Acme IPA/North Coast Brewery, Haystack wheat/Left Hand, Jämtlands Porter. När notan kom så stod den på 2347 ;-) Problemet var att när Oliver Twist sålde "Haystack wheat/Left Hand" så skummade den för mycket och de sänkte priset, den som slog in notan gjorde litet fel :-) 347 slutade den riktiga på. Nu avresa mot Belgien... (Akkurat)

Sv: HS Summit?

Lägger till att jag inte hört den förut.

LL:
Därav mitt frågetecken. Jag litar inte alltid på mina arbetskamrater, jag.

Men det var en bra story.

Metal Guru: det där är snarast att betrakta som en urban legend. Ja, den kan ju rent teoretiskt vara sann i enstaka fall, men jag har hört den i ganska många olika varianter så jag betraktar den som dikt och fabrikation.

Jag berättade en av Ali's mer barnförbjudna histiorier vars bas byggde på det faktum att han har ett emaljöga (av vinyl) på jobbet igår, innan jag avvek på semester. (Ali's historia lämpar sig inte här.)

En annan kontrade då med den sanna (?) historien om en äldre herre från arbetsplatsens innersta inre - som numera är pensionerad för gott. Han hade också ett emaljöga, och det var ganska bra gjort; man skulle vara bra på tå om man skulle märka det i hastigheten.

Emellanåt då man träffade folk från andra håll i Sverige (fortfarande i tjänsten), och hamnade på lokal på kvällningen kunde han få för sig att slå vad med någon ny bekanting om 200:- att han kunde bita sig i ögat.
Det var nybekantingen oftast med på, och Gammgubben plockade då ut sitt öga och bet i det. 200:- friska inkasserades, och nybekantingen kände sig lurad.

Efter ett tag, någon öl senare blev det bettingdags igen:
"Det känns ju lite väl enkelt att lura godis från småbarn på det här sättet. Jag hade ju information som inte du hade. Nu ska du få chansen att vinna tillbaka dina tvåhundra. Jag slår vad med dig om 200 pix att jag kan bita även i det andra ögat."

Nu var nybekantingen mer vaken. Kollade hur pupillen rörde sig - gubben har väl inte två emaljögon? Han är väl inte blind heller?
När han hade förvissat sig om att det skulle göra bra ont om Gammgubben plockade ur det friska ögat och bet i det accepterade han vadet.

Då plockade farbror ut lösgommen och bet över det friska ögat.

Per HApps:
Nej, jag lät någon annan briljera.

Helg Ernest: Du frågar hur hans bror skulle svara på hur du tar dig till skogen.

« · 1050462 · »