Är inte detta lite som att kasta pärlor till svinen? Tror dom att dom skall fylla Globen eller?
- Det blir en höjdare att få spela de första två seriematcherna i Globen, säger Daniel Alfredsson om Ottawas dubbelmöte med Pittsburgh den 4 och 5 oktober.
Stadionspelningen var som vanligt magnifik. Dock hade dickinson problem med rösten men det märktes inte speciellt mycket förutom 1 gång då han harklade sig mitt i låten annars är hans röst magisk som vanligt.
hade gärna sett ullevikonserten också men man kan inte vara med överallt .
Vädret verkar iaf bli kanon på ullevi men man kan ju hoppas på en skur vid si så där 21 tiden så poffa får stå i regnet :)
Helg Ernest: Det var länge sen jag höll på med detta men...
Skall du bara bränna rakt av så funkar väl de flesta men skall du redigera lite så finns ju flera bra program. Adobe Premiere (Elements & Pro), Pinnacle Studio, Avid Express mfl.
Om du "nöjer" dig med det enklaste så är Microsoft Movie Maker 2 (ingår i XP) inte helt fel. Även om den seeeeeeg att komprimera. Klipp och klistra där och komprimera i ett annat prog (typ tidigare nämnda Super) är mitt tips i så fall.
Nu börjar det dra ihop sig. I morgon glider man ner till Götet (Sveriges baksida) för en skön musikhelg. Höjdpunkten är så klart Maiden på Ullevi. En konsert som kommer spöa Stadionspelningens stjärt.
Bra väder ska det dessutom bli. Strålande tider, semestertider.
Vet ej om jag skriver i rätt gb, men vart hittar man matchtröjor till filmen slagskott, men Paul Newman i en av rollerna? Skicka gärna ett brev, du som vet. Tack på förhand.
Lumber Jack: De senaste veckorna har man kunnat se WarGames på C+, i länken kan ni läsa en längre artikel från WIRED om "filmen som gjorde nördar och nollor till stjärnor".
Dessutom har det kommit en uppföljare till WarGames, kallad WarGames: The Dead Code. Ingen större höjdare direkt, även om man får återse Joshua och Falken, så jag förstår varför den inte går upp på bio.
Frella: Det går alldeles utmärkt att döma honom ändå, dock beroende på hur lång tid det tog för polisen att komma på plats. Det tar en viss tid att nå 1.69 promille och understiger tiden mellan alkotestet och tidpunkten när han bevisligen har kört, då är det kört.
NuMo: Tro hur många dagar det skulle ta för westerlind att ta sig från a till z, för egen del, med min högst improviserade variant av fingersättning så kommer jag aldrig under 11 sekunder.
"Nicklas Bäckström i sjödrama Nicklas Bäckströms semesterlek på havet slutade i ett sjödrama. På skoter tvingades NHL-stjärnan trotsa regn, dimma och kraftigt åskväder i sökandet efter en försvunnen vän. - Det var riktigt tur att vi hittade honom innan mobilen dog, säger Ulf Jansson vid Svensk sjöräddning till Gefle Dagblad."
Förstår jag nu det här så lyckades man alltså rädda livet på telefonen. Livet är dramatiskt ibland.
Poffa: fjorton sekunder. Riktigt bra med tanke på att jag inte har en aning om vart bokstäverna finns på datorn om jag måste tänka efter, plus att fingrarna tenderar att kliva över varandra för att hitta dit först när jag väl har upptäkt var den är. Ingen mening att försöka förbättra tiden. Det går inte.
65selander och Poffa: Finns det två nu levande personer som får mig att må fysiskt illa så är det nyss nämnda båda herrar.
Jag brukar vara bra på att finna försvar åt folk och fä som kanske inte förtjänar det, men i detta fallet så är jag helt svart inombords - och har varit så sedan Srebrenica 1995.
Poffa: Jag har efter många gånger lyckats pressa mig ner mot 3,5.. Tror mitt rekord är 3,42 :) Hörde att det var någon som hade klarat det på 1,51, men jag undrar hur mycket fusk det är där..
piff: Undra hur snabbt de bästa kan skriva. Jag gjorde det två gånger. Första misslyckades jag kapitalt då jag inte skrev W. Andra gången hade jag 6.719 på min bärbara.
Kolla in Malmsteen i detta klipp . Gåshud ?? NÄÄÄÄÄ Bara lite :)