Café

Grupper · 50537 inlägg · 1049 ämnen
« · 1051304 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Musik.
slashpuppie:

Kolla in Malmsteen i detta klipp . Gåshud ?? NÄÄÄÄÄ Bara lite :)

Sv: Internet, datorer, Fredagsgroggar och sånt....
Frella: vet nån om dom kommer att sändas på TV???

Helg Ernest: Med tanke på att bägge matcher är utsålda så...

Helg Ernest: Är det ottawa - pittsburgi i globen

Sidney Crosby!!

Är inte detta lite som att kasta pärlor till svinen?
Tror dom att dom skall fylla Globen eller?

- Det blir en höjdare att få spela de första två seriematcherna i Globen, säger Daniel Alfredsson om Ottawas dubbelmöte med Pittsburgh den 4 och 5 oktober.

Sv: Roliga länkar
Paddan: ???????

Wayne Gresky: Åfan, det är alltså därför som Johan Hedberg flyttar hem till elitserien. Försöker slippa undan föräldraansvaret...

Själv kommer jag stå och checka in alla Maidenfans på hotellet... Lugna o fina nu! ;) Hoppas det kan bli en liten utekväll oxå :D...

renen:

Stadionspelningen var som vanligt magnifik. Dock hade dickinson problem med rösten men det märktes inte speciellt mycket förutom 1 gång då han harklade sig mitt i låten annars är hans röst magisk som vanligt.

hade gärna sett ullevikonserten också men man kan inte vara med överallt .

Vädret verkar iaf bli kanon på ullevi men man kan ju hoppas på en skur vid si så där 21 tiden så poffa får stå i regnet :)

Salle: Jag tycker att den första kalven uppvisar en teknik som vida överglänser många spelare i allsvenskan...

Paddan: Apropå värmen

[url=
www.youtube.com/watch?v=yNy9jTeolUk]Om man ändå vore en älgkalv...[/url]

Sv: Nyhetstorka?
En av dagens stora sportrubriker: "Falske "Svennis" i flygkrasch"

Helg Ernest: Det var länge sen jag höll på med detta men...

Skall du bara bränna rakt av så funkar väl de flesta men skall du redigera lite så finns ju flera bra program. Adobe Premiere (Elements & Pro), Pinnacle Studio, Avid Express mfl.

Om du "nöjer" dig med det enklaste så är Microsoft Movie Maker 2 (ingår i XP) inte helt fel. Även om den seeeeeeg att komprimera. Klipp och klistra  där och komprimera i ett annat prog (typ tidigare nämnda Super) är mitt tips i så fall.

Salle: Du har inget bra program på lur för att köra över video till DVD?
Typ från kameran och få över det till skiva?

Salle: Tack, Mannen! Ska testa det.

73Sjöbba: ERightsoft Super funkar på de flesta mediafiler...

73Sjöbba: är det videofiler?

Vad finns det för program som man kan komprimera avi-filer med?

Poffa: Såg stadionspelningen, dom kan bättre fast Dickinson var visst förkyld.
Hoppas det blir magiskt.

Nu börjar det dra ihop sig. I morgon glider man ner till Götet (Sveriges baksida) för en skön musikhelg. Höjdpunkten är så klart Maiden på Ullevi. En konsert som kommer spöa Stadionspelningens stjärt.

Bra väder ska det dessutom bli. Strålande tider, semestertider.

Sv: Nattens You Tube låt
Världens sjukaste trummis förklarar hur lätt det är.

Låten:
www.youtube.com/watch?v=rahLqmjiaRc&feature=related

Trumskolan:

www.youtube.com/watch?v=_54BL0aOt5E&NR=1

vart hittar man....
Vet ej om jag skriver i rätt gb, men vart hittar man matchtröjor till filmen slagskott, men Paul Newman i en av rollerna? Skicka gärna ett brev, du som vet. Tack på förhand.

Sv: Tv-tipset
Lumber Jack: De senaste veckorna har man kunnat se WarGames på C+, i länken kan ni läsa en längre artikel från WIRED om "filmen som gjorde nördar och nollor till stjärnor".

Dessutom har det kommit en uppföljare till WarGames, kallad WarGames: The Dead Code. Ingen större höjdare direkt, även om man får återse Joshua och Falken, så jag förstår varför den inte går upp på bio.

Sv: Det finns idioter
Frella: Det går alldeles utmärkt att döma honom ändå, dock beroende på hur lång tid det tog för polisen att komma på plats. Det tar en viss tid att nå 1.69 promille och understiger tiden mellan alkotestet och tidpunkten när han bevisligen har kört, då är det kört.

Frella: Han bör väl ha en jäkligt bra bortförklaring om han lyckas övertyga någon om att det:

A - Inte var han som körde bilen.
B - Inte söp sig berusad innan han hamnade på parkeringsplatsen.

Gör åklagaren sitt jobb så bör han skaka galler. Är han ostraffad sedan tidigare så lär väl dock inte tiden i buren bli överdrivet lång.

65selander: Men bör bli svårt att döma till fängelse då han inte tagits körande även om vittnet sett honom köra. Då polisen kom stod väl bilen stilla.

Metal Guru: Känns som om det skapar en del badwill för MacDonken.

Dagens citat:
"Hur full var du?
– Det är en definitionsfråga som är svår att svara på."

Per HApps:
Det mest komiska med den nyheten var att den släpptes ursprungligen 2008.04.01 - och inte en jävel trodde att det var på allvar.

Per HApps: Äh det är ju klockers. EIF får väl skylla sig själva när de lade MAX i Arenan :-)

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: men varför lämnade de snubben där ute? Kunde han inte åka med någon annan? Skotern hade de ju kunnat leta efter när ovädret var över.

Paddan:

Dagar? Jag tror vi snackar veckor.

NuMo: Tro hur många dagar det skulle ta för westerlind att ta sig från a till z, för egen del, med min högst improviserade variant av fingersättning så kommer jag aldrig under 11 sekunder.

NuMo: Det var nog en iPhone.

"Nicklas Bäckström i sjödrama
Nicklas Bäckströms semesterlek på havet slutade i ett sjödrama.
På skoter tvingades NHL-stjärnan trotsa regn, dimma och kraftigt åskväder i sökandet efter en försvunnen vän.
- Det var riktigt tur att vi hittade honom innan mobilen dog, säger Ulf Jansson vid Svensk sjöräddning till Gefle Dagblad."

Förstår jag nu det här så lyckades man alltså rädda livet på telefonen. Livet är dramatiskt ibland.

Poffa: fjorton sekunder. Riktigt bra med tanke på att jag inte har en aning om vart bokstäverna finns på datorn om jag måste tänka efter, plus att fingrarna tenderar att kliva över varandra för att hitta dit först när jag väl har upptäkt var den är. Ingen mening att försöka förbättra tiden. Det går inte.

65selander och Poffa:
Finns det två nu levande personer som får mig att må fysiskt illa så är det nyss nämnda båda herrar.

Jag brukar vara bra på att finna försvar åt folk och fä som kanske inte förtjänar det, men i detta fallet så är jag helt svart inombords - och har varit så sedan Srebrenica 1995.

Poffa:
Jag har efter många gånger lyckats pressa mig ner mot 3,5.. Tror mitt rekord är 3,42 :)
Hörde att det var någon som hade klarat det på 1,51, men jag undrar hur mycket fusk det är där..

Ang den andra råttan Mladic samtidigt som man ger lite reklam för sin arbetsgivare ;-)

wap.hockeysnack.com
Poffa: Näste man till rakning borde bli Mladic.

Den här personen passar verkligen in i den här tråden. Nu har han dock äntligen blivit gripen.

Det är krigsförbrytaren och en av hjärnorna bakom den etniska rensning som skedde i fd Jugoslavien Radovan Karaszic som jag talar om.

piff: Undra hur snabbt de bästa kan skriva. Jag gjorde det två gånger. Första misslyckades jag kapitalt då jag inte skrev W. Andra gången hade jag 6.719 på min bärbara.

How fast can you type?

Hittade denna och måste säga att det var ett ganska bra tidsfördriv, att försöka slå sej själv hela tiden :)

Sv: Fisketråden
Måste bara få delge er en hyffsad film. Bytet grabbarna är ute efter är min favoritfisk, röding.
Jag blir sjuk av sånt här.

250kg kärlek: Den fick återgå till plantskolan.

Wayne Gresky:
Jävlar vikka stora händer du har.
Hur ser ditt tangentbord ut?

Wayne Gresky: Halstrade du den? Och i så fall: blev du mätt? ;o)

250kg kärlek: Själv fiskade jag på landet. Där här är vad jag fick (på kastspö otroligt nog) och inte med ett minidrag heller!

« · 1051304 · »