Café

Grupper · 50537 inlägg · 1049 ämnen
« · 1062501 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: TV-serier som borde återutsändas.
Metal Guru: Du får ta dig en A-fil? Nu när jag hörde dom lägger ner Bollnäsfilen.

Sv: Roliga länkar
Metal Guru: Jag kan sälja några bilar och gå in som delägare , ser ut som en intresant manick .

Sv: ARMAGEDON Jordens undergång år 2036
"Strålen gjorde mig gråtfärdig av lycka"

Botad från sina svårartade prostata-besvär talar ut.

mattias - 74:
Supply's running low, efter att jag till slut efter års av våndor reggat mig på eBay, och se'n 3:e augusti köpt 23 Hawkwindplattor och en svensk Sabbath-tribute.
Så ska det bli affär av, måste jag dela kostnaderna med nån. Den lär ju inte heller vara billig att köra, så vi behöver nog koppla in oss på Forsmark för att snabbt komma till Borlänge Peace and Love.

Metal Guru:

Den där har du råd med själv din kapitalist .

Frisco:
Ska vi gå ihop några stycken, och bjuda?

Metal Guru:
Med andra ord, så länge man kan läsa det så är det lungt. :)

(ha ha ha. kollar man koden på sidan ser man att sidans Maintainer har lackat ut på folk som vill ha en RSS Feed om sidan uppdateras, och slår om till YES.  :oD

"the first person to ask for an RSS feed gets a free black hole in their junk you are too late, people have already asked.")

För oss som är lite osäkra, har man skapat en websida som visar hur läget är just nu.

Has the Large Hadron Collider destroyed the earth yet?

ChriZt3r:
Finns det nån som sitter på en kopia är jag intresserad

Per HApps: Tror inte jag har sett den.

ChriZt3r:
Ingen serie måhända, men Henrietta skall du också glömma med Loffe Carlsson som ägare av porrtältet och Per Oscarsson som bonden Einar är i sin enkelhet ett lysande porträtt av hur sverige såg ut på 70-talet.

Hade den på VHS, men den blev tyvärr överspelad av Live Aid-galan i mitten på -80.

LL: Kvinnofängelset gick i 692 avsnitt och jag har de flesta inspelade på vhs. Det är ett antal band.
Det vore en nåd att stilla bedja om att den skulle komma tillbaka:-)

Stigsson: den finns också utgiven på DVD, jag har den första volymen hemma men har bara tittat på något enstaka avsnitt ännu. Jag var väl bara fem-sex år när den började gå på tv första gången men jag minns att jag satt som klistrad framför burken och jag tyckte att den var helt otroligt bra.

Annars tycker jag att Hill Street Blues är världshistoriens bästa tv-serie.

Metal Guru: Hehe, nej jag fastnade för den serien för en sisådär 10 år sen när man bara hade 1:an,2:an och 4:an och det var det sista programmet på kvällarna. Tror dom gjorde typ 700 avsnitt.

ChriZt3r:
Den tv-serien är väl mest för män med detta fritidsintresse...

(och nej, jag valde inte Iron Maiden-covern)

Lumber Jack: Denna serie skulle jag kunna se igen. Var ett tag sen man såg den på kvällarna på tv4

Lumber Jack: Hemliga armén har nyss gått på TV4 Guld.

Salle:
kikar på Pete Duels Memorial site, och upptäcker att killen var halvsvensk. Mamma hette Lillian Ellström, född 1915.03.12

Det sorterar vi ned i kartongen för värdelöst vetande mellan öronen.

Metal Guru: Själv röstar jag för uppföljaren till Hemliga Armén - Kessler. Den skulle jag gärna vilja se.

www.youtube.com/watch?v=HJ5FLIw9RGw

Paddan: Jo det kan stämma. Z-TV efter den försvann från de flesta kabelnät eller TV6 innan den blev gratis för kabel och satellister.

Salle: Gick den inte på Z-TV eller var det TV6?

Metal Guru: Word!

Denna serie gick i repris för några år sedan på en sån här ny och obskyr kanal långt innan nån hade den typ. Men jag såg nästan ett helt avsnitt nånstans och den höll fortfarande god klass.

Det kommer inte smälla till ordentligt där nere föränns i början av nästa år då de fått upp hastigheterna tillräckligt. Så då lär det ju komma nya jorden-går-under-artiklar.

Sv: Google Chrome
Lite skakigt tydligen...

Wayne Gresky:
Har du också märkt att vår verklighet liksom blivit lite mer uttragen ned mot Alperna, och ti den bö r ja r   p å   a  t  t   g  å   l   å    n     g   
s   a       m
m          a            r                               

e

n

Metal Guru: Jag kan bara säga GAME ON!

Sv: Tv-tipset
Poffa:

Håller faktikst med , ibland känns det som om de snackar mer än de behöver, det blir rätt långdraget. Dock förstår jag inte hur den där utmanaren kunde vara så långt efter i triathlon?

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Jag satt och såg på det hela igår, rätt slätstruken TV-underhållning där Filip och Fredrik inte kommer till sin rätt. Jag kommer nog titta på kommande program, om jag inte har något bättre för mig.

Långt ifrån samma måste som jag kände kring 100 höjdare (i alla varianter), High Chaparall, Boston Tea Party och Ett herrans liv.

Sv: Xperteleven (X11)
Frisco: Smedböle är ju ett fantastiskt talangfullt lag. Man är ju bra nyfiken på hur laget skulle gå ifall det övertogs av en realistiskt analytisk person.

Inte säkert att det finns någon över här på HS iofs. De flesta är ju redan med.

Metal Guru:
O herregud sickna forskare. Det har allt big bangat i deras huvuden.

År 2036 är en felaktig prognos enligt en samlad forskarkår.
Det blir redan imorrn.

Undrar om det blir före, under eller efter Mora-Leksand?

Sv: Datorbekymmer. Hjäääälp!!
Frisco: Förut så florerade det iaf en länk till en bildsida där man skulle logga in med sitt msn-användarnamn/lösenord. Jag misstänkar att dessa meddelanden kommer från folk som gick på det.

Sv: Xperteleven (X11)
Xperteleven (X11)

******* XPERTELEVEN - NY SÄSONG I HOCKEYSNACKLIGAN *******

Om ett tag drar vi igång igen. En del är med pga av det roliga och sportsliga spelet, andra för att de tycker så mycket om att skriva vänliga pressmeddelanden och foruminlägg.

Just nu finns lediga platser, anmäl dig nu så kan du ha ditt lag redan imorgon:

xperteleven.com
LigaID: 17619
Ligaboss: Frisco

Några av lagen och deras skrävlande, uppblåsta och förtjusande managers:

IFK Saxon - Lumber Jack
Nolby FC - mike66
The Bastards - Håckla
Brokeback BK - Gusten
Zehenspitzegefühl BK - Chief
Köpinge A-lag - NuMo
Tunadal Sawmill FC- Frella
Nygatan - Frisco
Själens Krigare - Westerlind
IK Flärp - Paddan
Muskö IF - Salle00

Upp till kamp!

Så kan man faktiskt uttrycka sig.

SMEDSBÖLE behöver ny manager. Ett bra lag i grunden.

Bernas Boys BK behöver också ny manager.
Ett lag med många lovande anfallare.

Anmäl eder gärna. Och vill ni ha nya lag går det utmärkt.

mattias - 74: De har nog varit nyfikna och klickat på en länk i ett mess.

mattias - 74: De har virus.

Salle:

Jag får en länk från en del av mina kontakter när jag loggar in där det står b.la blockcheck info m.m som jag fått medans jag varit utloggad, när jag frågar vad det är så säger dom att de inte skickat nånting.

Vad kan det vara ??

Mitt MSN har börjat spöka eller nåt.

För jag blir mer eller mindre hemsökt av brudar som vill cam-chatta eller skicka bilder till mig. Borde inte vara så hemskt som det kan låter men dessa är alla utländska och har "ändelsen" .blogspot.com. Det hjälper inte att blockera dom för det är olika namn hela tiden.
Nån fler som har samma problem och vet botemedel?
Så här så senaste ut...

Kelli säger (17:34):

hey Salle

my cam isnt working on msn, message me on
xxxxxxxxxxxx.blogspot.com so i can send you a cam invite

my name is kelly Site name Loverkelly

Sv: Idag signade jag på för 3 år.
Stigsson:
Vinkelhakar används som taggstarter på web-sidor, så de kan varavanskliga att få fram...

Metal Guru: Läs och begrunda! Detta händer om man kör dom
under -10 grader. Iofsig gammla data, men det enda jag hittade på nätet.
Tydligen det enda man skall titta på när man köper en sådan är att den har Toshiba Twin Rotary kompressor, sedan dom satt in en sådan har jaginte haft något haveri.

www.folksam.se/resurser/pdf/varmepumpar.pdf

Skoj det verkar vara haken (minde än) som inte gillas.

Nytt försök men nu med text.

Man räknar hem investeringen på mindre än 10 år.
Enda problemet jag har märkt av är att gräsmattan tar mera stryk (lättare att få isbränna) så om man kan bör man välja bergvärme före ytjordvärme. Själv bor jag på ca 80m sand så i mitt fall var inte borrning ner till berggrunden ett alternativ.

Metal Guru: Precis.
Det trodden jag med. Ända till han knappt orkade blåsa.
Lamellerna sitter så tätt i värmepaketet och inget filter filtrerar luften så bra att det inte tränger igenom smuts.

Så jag skaffade tom. ventilationsfilter duk och satte dit själv. Men bara den gjorde att luftflödet vart en aning för dåligt.
Men OK min maskin är nog 10 år gammal nu. Men jag tror knappast att filterna i dom är något bättre. Farsans som är 1 år har ingen annan typ av filter än min gammla.

Man räknar hem hela investeringen på

Varför försvinner mina texter?

Undra varför halva texten försvann?

forts:
...

73Sjöbba: Jag har installerat ytjordvärme och det är det absolut bästa jag har gjort. Har gått som en klocka nu i snart fyra år utanminsta skötsel. Visst är det en liten investering när man installerar jord- eller bergvärme men det tycker jag är en smal sak att stå ut med eftersom man räknar hem hela investeringen på

« · 1062501 · »