Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Förtydligande:
"Här är det viktigare att det finns många 'korta' spel." = För dina barn är det viktigare att det finns många spel som man kan lira klart på en timme. Barn i dinas ålder grejar inte att koncentrera sig längre än så.
Mitt råd, Stigsson:
Slopa Wii-tankarna. Barn på 5 och 8 rör på sig ändå. Köp istället något prisvärt som har ett gott rykte, och befinner sig i slutfasen på sin livscykel. Spel till ett sådant finns i drivor på Blocket och loppisar. Låt dem leva med detta ett par år - barn i denna ålder har inte samma kvalitetskrav som pojkar i övre tonåren. Här är det viktigare att det finns många 'korta' spel.
Beroende på hur de se'n leker med spelet, uppgraderar ni till något maffigare om två-tre år - om ni (och flickorna) fortfarande vill att tjejerna skall spela.
Stigsson:
Undrar om inte Paddan är nåt på spåren här.
Om du köper en PS3:a åt dom små liven när de är 8 och 5, vad ska du då köpa när de är 14 och 11?
Å fy fan, 73Sjöbba:
Det där var en av de mer smartare - och samtidigt pulshöjande - grejerna jag sett på Internet.
Volume 57.
Subject: Fox on the Run (Sweet)
Warning: Inspirerade av Cindy och Bert's stöld av Paranoid (Der Hund von Baskerville) tidigare i tråden, får vi här ett högtyskt biddrag från oväntat håll. "Fuchs Geh Voran" spelas av hjältarna i...
Scorpions.
LL:
Lemmy spelade bas i Hawkwind mellan 1971-1975.
I bandet skrev han tre låtar,
Se'n på Amerika-turnen '75 fastnade han i tullen på gränsen mellan Kanada och USA. Fick kicken, skickades tillbaks till England - och resten är historia, så att säga.
Och yes, han var roadie åt Hendrix. Han delade lägenhet med Noel Redding, och halkade in på det bananskalet den vägen. Fast redan innan det hade han varit med på flera plattor. Den ballaste är Sam Gopal/Escalator, där han fullständigt tagit över en på dekis tablaman's orkester.
Ålen håller på att dö ut. Man har ingen aning om varför.
Här lanserar jag en egen teori:
Ålen blir allt sällsyntare i svenska vatten, beroende på att Golfströmmen strömmar allt långsammare, så att Ålen inte 'hinner fram' från sin långa Sargasso-färd innan det är dags att söka sig in mot land. Förmodligen hittar den aldrig land heller.
Bumpar den här nästan ett och ett halvt år gamla tråden. Lägger till två nyförvärv till det här sofistikerade gänget. Är det möjligen några fler som tillkommit under året?
[URL=
www.youtube.com/watch?v=d95YFdubGrU]080302[/URL][URL=
www.youtube.com/watch?v=sgzn7VyoqEw]080602[/URL]Poffa:
instämmer i att 512 känns far beyond för lite.
Du kan dock inte köpa vadsomhelst. Det måste vara rätt sort som passar till just din dator.
difzi: För mycket är helt fel sätt att tänka när det gäller RAM-minne. Det finns inget som heter för mycket.
Poffa:
Det beror väl fortfarande i vilket syfte man har datorn, ska man bara kolla mail och lagra bilder känns t.ex. 4 GB i ram lite mycket.
Jag har 4 GB ram på min burk och kör med vista, detta pga att jag sitter med redigering av bild, stil som rörlig.
difzi: 1Gb räcka? Ungefär som att säga att det räcker att köra 30 på motorvägen, du kommer ju framåt.
Med dagens priser på minne så finns det ingen anledning att inte maxa antalet Gb i RAM-minne.
Poffa + Hellge:
Jag tycker dock att 1 GB ram på XP ska räcka, eller der beror på vad du vill göra med datorn?
Ser utr att du behöver en PC
Speltitel - 3 träffar
Häst & Ponny- Ridskolan 2007-09-26 199 kr
Häst och Ponny: Min första ponny 2006-11-17 249 kr
Disney Prinsessor: Hästshow 2006-01-01 79 kr