Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Helg Ernest:
"Enl. henne är Kronvodka och Absolut samma sprit. Bara det att ena är spädd med kran vatten och den andra med destvatten."
Det är väl Renat som är samma som Absolut.
Du kan ju till och med läsa om det på Absolut-flaskorna, eftersom de vill tjäna lite oförtjänt ålderspatina:
"Vodka has been sold under the name Absolut since 1879."
-Men vikken lögn! Absolut är ju ett nytt påfund!
-Mm. Men Absolut Renat Brännvin lanserades till kräftpremiären 1879...
Helg Ernest:
Lyssnat på en kemist..?
Visst, all sprit är samma sprit, nämligen etanol.
Kunde bara inte låta bli.
Hon har en poäng, fast hon förstår inte att poängen är det här: Hur man upplever en alkoholhaltig dryck är mer miljön, förpackningen och sällskapet än någonting annat.
Visste ni att öl smakar fan?
mattias - 74:
På filmen ser det ju ut som det är Britney Spears, och det var väl hon som gjorde "Oops, I did it Again" - så då borde den väl rent tekniskt inte vara en cover, även om hennes remake av den gamla hiten och hennes nya hårdrockigare stil är rätt smakfull.
Jag har alltid gillat dansövningar som en extra uttryckskälla till musikstycken. En robust och givande lyrik, ett välgenomtänkt musikarrangemang och till det en visuellt fulländad och helsynkad Dance Squad. Vad kan gå fel?
Jag blir så inspirerad, så jag går och sätter på Samanta Fox.
Nej, Mattias, min nyinköpta skiva med fröken Fox.
De flesta har nog hört talas om, och sett detta. Men för dem som inte gjort det kommer här 10 minuters underhållning.
Beezer:
"Undrar om man inte skall binda sina räntor på lång sikt "
Man kan ju alltid vara lite crazy, och se till att ha sina lån avbetalda. :0)
Per HApps:
Bara för att en människa har begått en av de absolut grövsta brotten, ser jag ingen mening eller rätt att publicera dennes bild samt adress på nätet.
Det kankse bara är jag, men jag förstår inte syftet bakom detta?
Nu kanske det bara är jag som har missförstått mina föreläsare i upphovsrätt, men har den ansvariga utgivaren ens rätt till att publicera den dömdes bild och adress på en webbsajt. (Nu utgår jag ifrån att den dömde inte har accepterat detta) en annan fråga jag ställer mig vad det är för sajt och om de ens har rätt att publicera domar i överhuvudtaget?
Ser i en av drakarna att det finns en hemsida som "informerar" om vilka i ett antal kommuner som är dömda för sexrelaterade brott. Det är en kopia av domen och information om den dömde i form av bild och adress.
Detta är ju relativt vanligt förekommande i USA och nu verkar fenomenet spridit sig till Sverige.
Jag har svårt att tycka rätt eller fel om detta, vad tycker ni?
Paddan: Jassa det visste jag inte. Men snacka om att Burton är mästaren på mörka filmer. Han är en mästare.
Till den som skrev att In bruges var något att se, så måste jag säga att jag slets mellan att tycka att filmen var tragisk och att filmen var totalt briljant. Annorlunda och skön film måste man väl ändå säga, där karaktärerna gör hela filmen. Ja det händer ju inte så mycket i den egentligen.
73Sjöbba: Måste säga att det var länge sedan jag var så besviken som jag var efter att ha sett den filmen. Jag hade iofs ganska stora förhoppningar, men seg och så otroligt tråkig.
Då säger jag som Paddan: Se Tim Burton dominera Julfilmerna i stället.
Inte bara glögg.
God Jul på dig