Café

Grupper · 50537 inlägg · 1049 ämnen
« · 1123681 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Musik.

Ännu en rockhjälte som har kastat in handduken , Crampssångaren Lux Interior dog i dag i en ålder av 62 år , RIP .

Sv: Nattens You Tube låt
kunglig grupp som jag kommit lite närmare:)

Sv: Sista låten
Per HApps: people=shit, med slipknot.

eller freebird- lynard skynard

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Öga för öga, tand för tand...

Per HApps:Rory Gallagher - Going to my Hometown

Et tu Brute:
Pretenders -I'll Stand by you .

Per HApps:

Dire Straits - Why Worry

Per HApps: Dire Straits - Brothers in Arms

Sista låten
Tänk om man skulle göra en eftertext till sin begravning där man tackar alla som varit med, vilken låt skulle ni välja till eftertexten? :))

Sv: Ingemar Ingo Johansson är död
Ingemar "Ingo" Johansson en sann legend inom svensk och internationell proffsboxing, Många proffsboxare försöker hitta och härma slag serier och vissa försökr hitta kombinationen för hans sk tors hammare för ett rent KO slag..

Man skulle vart med den midsommarnatten då via Radio Luxenburg som hade sin svensk vid ringside på Yankee Stadium i Bronx, Sedan vart det inte sämre av att han drog ned Floyd Pattersson på hans hemma plan inte bara en gång utan drog ned han i sank vid 2:a gången och då var et 10 and out!

Man följde proffsboxningen på TV1000 vart Ingo blev expert en aktad sådan alltid fanns tandskyddet hans med vid ringside beredd som en sann fighter för att hoppa in om det var på allvar vete tusan men men, Nu har rösten på en av de största boxarna tysnat och med den en sann och tydlig legend inom proffsboxningsvärlden!

Hoppas bara Floyd och Sankte Per stod i öppningen och hälsade vår alls Ingo välkommen in i deras varma genemskap för tjöt och minnen avallt de vart med om!!

R.I.P Ingo

Sv: Roliga länkar
Själv har man personbästa på 47,2...

ChriZt3r: Jo, jag har guldpulka.

ChriZt3r: kör inte lör såklart

Poffa: Kör du med guldpulkan eller utan? själv slantade jag upp dom 10 kronorna och lör med den lite snabbare guldpulkan.

Dream Team:

Det här känns lite som slutet på en epok. Ingo förknippar jag närmast med farsan som gick bort för snart två år sedan. Han var ett stort fan av boxning och Ingo i synnerhet.

Otaliga är de skrönor och berättelser kring matchen mot Eddie Machen på Nya Ullevi 1958. Helt klart var det så att farsan inte hann slå ner röven innan matchen var slut.

Farsan såg ytterligare en match med Ingo live, även denna i Göteborg, fast året då var 1955 och motståndaren var Hein ten Hoff. Den gången gick ännu snabbare än mot Machen.

Farsans minutpris för att följa Ingo live skulle förmodligen vara helt avskräckande än idag, fast det handlade om 50-talspriser.

R.I.P Ingo!

Dream Team: Ingo var en av Sveriges största idrottsmän genom tiderna. Han var en verklig världsmästare eftersom det bara fanns ett bälte att slåss om. Han var tamefaan odiskutabelt världens då bäste tungviktsboxare till skillnad mot idag när jag inte vet hur många bälten det finns...

Jag blev servad liftbygeln av Ingo en gång när jag var i Våludalen. Bara en sådan sak och stort för mig...

R.I.P Ingo

Poffa: Som säkerligen många andra har jag hört berättelser om matchen 1959 mot Floyd. För egen del rör dessa sig kring delar av min familj som satt och lyssnade på radioreferatet från matchen. Att Sverige haft en världsmästare i boxning är och förblir något fantastiskt.

R.I.P Ingo!

Ingemar Ingo Johansson är död

I en ålder av 76 år somnade inatt en av de största in. Ingemar \"Ingo\" Johansson avled i sitt hem till följd av en längre tids sjukdom.

Jag själv upplevde aldrig Ingo som aktiv men har ändå rätt bra koll på hans karriär och naturligtvis han man fått berättat för sig om den där midsommarnatten 1959 när hela Sverige satt framför radion och lyssnade på Radio Luxemburg.

Ingo är för alltid en svensk legend, en legend som trots att nu är död kommer leva vidare som en av Sveriges största idrottare genom alla tider.

RIP!

Sv: På spåret
1972?

Frisco: Brisbane var lätt. Geneve var ändå lättare.

Och railers coverpoturri var BEDRÖVLIGT.

Frisco: Brisbane

Frisco: I tid till andra sidan?

Dags igen :-)

Wayne Gresky: Med tanke på skon så har jag ett litet Excel tidsfördriv på samma tema.

Skoattack inspirerar konstnär!

ChriZt3r: Mitt personliga rekord är 48,50.

Poffa: Någon mer som testat PulkaVM ? Jag har just kört på 48,73 sekunder

För oss som är lite för tekniska för att laga mat, och därför går hungriga.

Sv: Fråga experterna
hellge:
Jag är för tillfället inte påläst på hårdvara.

hellge:
Kollade på sånna där ultraportabla datorer tidigare när veckopendlade och fick uppfattningen att det enbart var dom lite tidigare av dom som hade linux i sig och dom inte hade fasta hårddiskar heller utan körde på ett minneskort på tror det var 16gb , men var ett tag sedan jag kollade på detta så är inte helt säker vad som finns gällande detta för tillfället

Metal Guru:

Det finns såna där jäkligt små billiga ASUS eller om det var Acer på ON/OFF med färdiginstallerad Linux. Är det något att ha? Eller är den lösning som du föreslog bättre?

hellge:
En kortis. O/S: Du väljer Ubuntu. Det installerar du apa-enkelt från en Windows-maskin, och allt bara funkar. Open Office ingår i installationen, och däri finns ett Powerpointliknande program.

Försök att inte betala för windows-licensen. Den ska du ju inte använda ändå. Ubuntu går naturligtvis att installera utan windows, men det blir inte riktigt lika busenkelt.

Okey,

Här inne finns många personer som är bättre än mig på datorer. Därför tänkte jag fråga experterna. Vad fan ska jag välja? Egentligen vill jag ha svar både från användarexperter och tekniska experter samt de med korvfingrar.

Jag tänkte köpa en dator – en bärbar. Frågan är bara vad jag ska köpa, vilken modell, vilket operativsystem, vilken storlek, prestanda o.s.v.

Jag är ingen spelare så jag behöver ingen dator till att spela. Så här ser mina behov ut ungefär:

- Skriva
- Surfa, mejla
- Visa Power point och liknande
- Visa film i undervisningssyfte
- Lagra musik privat och spela musik i undervisningssyfte
- Pris: max 5000, exklusive programvara

Jag är lite halvsugen på en sån där liten lätt sak. Dessutom är jag sugen på Linux och open office. Problemet är bara att jag inte tidigare kört det. Om de har någon motsvarighet till power point. Om det är krångligt och så?

Eller är det bättre att satsa på en större häck med Vista och hela köret? Eller ska jag kanske köpa en större dator (15-17 tums skärm) fast med XP?

Nå, vad tror ni, ni experter och ni med korvfingrar och ni där emellan?

willysson:
Det räcker inte. De var kungar i en egen genre.

Alisandali: RIP billy

dom har gjort ett par bra låtar iallafall.

willysson:Ja , det är flera gitarrsolon i den låten .
Och han som kom på introt till låten dog i dag i sitt hem i Florida ,
R I P Billy Powell

Alisandali: är det ett gitarrsolo i denna??

En godnattvisa.

Alisandali:

isolerade för livet mao .

mattias - 74:
Japp , det är det och båda jag känner till bor utomlands och med hemlig identitet och kan aldrig mera känna sig säkra på att överleva en vända ner till närbutiken .

Alisandali:

Ok ganska vågat enligt mig att utsätta sig för det

mattias - 74:
Det fanns och troligtvis har polisen ett par till inom både H A och Bandidos , två av dom som åkt "fast" har länge bott och verkat inom hojklubbar i Dalarna .

Friman SR:

Nej och vem fan skulle våga vara tjallare inom HA ?

mattias - 74: Inte provocera så utomstående kommer till skada, där tycker jag det går en gräns. Däremot att infiltrera och ha "tjallare" inom t.ex HA och Bandidos är fritt fram. Men detta är inte lätt...

Friman SR:

Jag får mycket information på TV genom samhällsprogram m.m. Läsa böcker är inte min grej men man kanske ändrar sig så småningom. Mitt tålamod klarar inte av böcker.. Har aldrig intresserat mig för det heller så.

Vad anser du då i ämnet. Skall Polisen få provocera fram brott för att på så sätt kunna gripa brottslingar ??

mattias - 74: Du är lyckligt ovetande om vad du missar i livet du då.:-)

Friman SR:

Sambon har precis läst ut den men jag läser inte böcker. har aldrig varit nån fantast av att läsa böcker, testade ett tag men det är tråkigt. Tv är bättre.

mattias - 74: Du har väl läst boken "Svensk Maffia", om inte, se till att göra det...

Såg ett väldigt bra program på TV 4 i söndags om hur man fick följa polisens infiltratörer i jakt på den organiserade brottsligheten.

Skall den svenska polisen få provocera fram brott ? Själv tycker jag väl att de skall få göra det om de skall nå fram till det riktigt stora buset, annars är dom chanslösa.

« · 1123681 · »