Café

Grupper · 50537 inlägg · 1049 ämnen
« · 1133508 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Det finns idioter
mattias - 74: Men, åååååh vad gulligt. "Jag vill kraama ihjäl mig. Den där motorcykelkraschen måste tagit hårt

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky:

Tror det var Billy Idol som fick frågan om hur han ville dö.

han svarade " jag vill K****A Ihjäl mig.

Sv: Datorbekymmer. Hjäääälp!!
Per HApps: Har du kollat benen på processorn?
Anslutit rätt matningar överallt?
Annars kanske det bara är ren ESD.
Dvs. statisk elektrisitet, vilket komplett kommer att hävda, så du får köpa nya pryttlar.
Visst är det bra med postorder?

Per HApps:
Det är mad andra ord antingen Moderkortet eller processorn, men det är väl inte möjligt att klura ut vilken det är , va?

en fråga:

köpte och byggde ihop en dator, men när jag slår på den får jag inget pip från processorn , ingen bild på skärmen.

I manualen och felkoder står det inget när det inte ens piper, vid en kort är allt ok, osv.

Har startat utan grafikkort, hårddisk, dvd, och minnen. Inte ens då får jag ett felmeddelande, kan det vara moderkortet eller processorn?

Tar tacksamt emot tips som jag kan prata med supporten om i morgon.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326294

Sv: Dagens, vem bryr sig?
mattias - 74:

Eller skaffa fler kanaler! Har hört att det finns en hel del nuförtiden :)

LL:

HAHA japp!

mattias - 74: du får väl spela in något dagen innan och se på morgonen efter :-)

Metal Guru:

Jag förstår vad du säger men jag tycker det är jobbigt att de ältar samma sak hela tiden bara.

mattias - 74:
Om tv:n är på, men jag inte vill se det som visas, stänger jag av.
Problem solved.

Bissett19:

Finns ingenting och se på tv klockan 7 mer än nyhetsmorgon . Tecknat ?? :)

mattias - 74:

Byt kanal dårå.

Jag tycker det är fantastisk.Nu blir det inavasion till Ockelbo;)

Metal Guru:

Jag tycker om att han Nyhetsmorgon på men inte när de tjatar om samma sak hela sändningen. Okej att dom tar opp det på nyheterna men när det skall debatteras och diskuteras om deras förhållande och om Daniel är rätt för Victroia och fan och hans moster så tröttnar även jag...

mattias - 74:
En metod jag använder är att inte slå på tv:n, utom de gånger det är något jag vill titta på... :o)

Wayne Gresky:

Och? Dom skall gifta sig . SO what liksom.

Personligen bryr jag mig inte vem Victoria gifter sig med eller skaffar barn med.

Håller med nån som skrev följande bland kommentarerna

"Vem bryr sig,varför allt stohej över en förlovning....Vi ska väl vara lika oavsett bakgrund....Låt dem förlova sig men skona oss andra med att "Tjata" sönder detta i media"

Hela morgonen pratade de om Förlovningen och jag har ingen lust att käka frukost framför TV:n när de ältar samma sak i varje nyhetssändning plus även när det inte är nyheter.

mattias - 74: En person som förväntas representera Sverige i världen är väl trots allt relevant så länge vi inte övergått til ett mer civiliserat statsskick?

Sv: Mer fett eller?
hellge: Ett par läsvärda artiklar, där iaf den första behandlar dieter och sånt.

dn.se/nyheter/vetenskap/matlagning-gjorde-oss-till-manniskor-1.804523

Sen en om miljö:
dn.se/opinion/debatt/stoppa-den-svenska-miljoextremismen-1.804494

Sv: Musik.
Metal Guru: transcription discs fanns betydligt längre än 1980 (kanske finns än i dag om än inte på vinyl?), här har du tex en Nirvana-LP som jag hittade efter en snabb googling:

www.musicstack.com/item/9780875/nirvana/bbc+transciption

Jag är också tveksam till sanningshalten i att de skulle förstöras utan de sparades vad jag vet i arkiv för att kunna återutsändas. Minns jag rätt står det också något på etiketten om att andra sorters program också finns som transcription discs. Jag har två td:s hemma, de är från 1986 och 1987 så jag ska försöka komma ihåg att gräva fram dem i kväll och kolla vad som står på dem.

Eller snarare mer korrekt:

35 known to Hawkfame.

Legenden om alla olika BBC Transcription Discs var så här: De gjordes inte för att säljas, utan för att distubriera radioprogram till BBC's alla utposter i världen. Detta system hade de fram till runt 1980, då annan teknik tog över.
När de var färdiganvända skulle de förstöras, för att inte hamna 'i cirkulation'. Varje radiostation hade en speciell hammare, som skulle användas när plattorna inte skulle användas längre. Inte alla radiotekniker gjorde så, men många var trogna ordern från ovan.

Wayne Gresky:
35 known to mankind.

Metal Guru: Hur många ex finns?

Metal Guru: ja, £902 får tveklöst betraktas som ett ärligt försök...

Som jag nyss skrev i en bubbla:
Skönt att det inte blev affär av, samtidigt som jag gjort ett ärligt försök.

LL:
Nu har jag bjudit £902, men det räckte inte långt.
Shit happens.

Sv: På spåret
Per HApps:

Här är klippet från Saturday Night Live där Sinéad O'Connor sjunger Dylans War och där hon bytt ut ordet ”racism” mot ”sexuellt utnyttjande av barn” . I slutet av klippet river hon sönder en bild av påven medan hon säger ”fight the real enemy”.

www.youtube.com/watch?v=GvVkXs8HTo8

Hyfsat provokativ brutta

Dagen efter Sinéad O'Connor hade varit hos Saturday Night Live och förolämpat påven gjorde hon en spelning i Madison Sqare Garden. Publiken börjar med att tokbua i två minuter innan hon ber teknikerna att skruva upp micken och vrålsjunger sin version av Dylans ”War” igen.

Klippet var med på prisbelönte Fredrik Strages 100-bästalista över bästa klippen på Youtube. Han fick för övrigt Stora Journalistpriset - som Årets Förnyare.

Sinéad O'Connor - War (Live @ Bob Dylan Tribute)

www.youtube.com/watch?v=CCk2YQS8vaw

Tänk att man kan få Stora Journalistpriset för att sitta och kolla youtube

ante08:
På spåret utan Oldsberg och Hebbe är liksom inget på spåret

Poffa: nä nu får vi sätta ingång aktion rädda Oldsberg kvar i på Spåret.

Sv: Roliga länkar
65selander: Kvinnliga bilförare

Metal Guru: ja, jag noterade att nuvarande bud ligger på cirkus 6000 buckaronger så den lär väl gå loss på rätt många pengar innan det är klart.

LL:

Förra gången gick den för runt 10.000.

Tror inte det blir billigare nu, så innan man kör bör man kolla upp täckningen på checkkontot

Metal Guru: då är det bara att köra på!

LL:

Ja du. Det är frågan.
Det är sista LP:n innan Kompleteness.

Metal Guru: tänker du buda på den?

Helvete. The Holy Grail on eBay.

Sv: Peace and Love ??
Friman SR:

Ja man kanske skall börja läsa böcker om det som intresserar en, som musik och sport.

Romaner och Kärlekssnyftrare och sånt dravel lämnar jag därhän

mattias - 74: Du ser vad du missar för skoj när du säger att du INTE läser böcker. Börja läs och fyll huvudet med ord och bli klok vettja...:-)

Dream Team:

Rock n Roll :)

mattias - 74: Jo, herr Osbourne var verkligen i högform. Ozzy lapade i sig urin från gatan och snortade upp en rad myror iförd en stulen tant-klänning ;)

Dream Team:

var det inte nån incident med Ozzy där också i boken som folk snackar om. Ganska motbjutande har jag för mig.

mattias - 74: Om du inte har läst boken om The Crüe; "The dirt", så gör det!

En försmak:

"De har ägnat en hel karriär åt att leva så extremt som möjligt. Tommy Lee gifte sig med två internationella sexsymboler; Vince Neil dödade en man och förlorade en dotter i cancer; Nikki Sixx tog en överdos, återuppstod från de döda, och tog ännu en överdos dagen efter; Mick Mars sköt en kvinna och försökte hänga sin egen bror. Och det är bara början ..."

Den är skitsvår att släppa då du väl börjat!

Metal Guru:

Det är bra att du kommer ut ur Garderoben!

willysson:

Inte för att jag vill vara taskig, men det var ett Anna BOOK-rykte som jag spred ut.

mattias - 74: haha är det så??? hur har detta rykte uppkommit???

willysson:

Rykten säger att Metal Guru skall besöka festivalen endast för att få Anna Ternheims autograf.

mattias - 74: skulle vilja se turbonegro

willysson:

Japp de har börjat profilerat sig mer och mer på metal och förra året var Wasp och In Flames där. Fast Mötley är nog den bästa boikningen tillsammans med Iggy Pop för 2 år sedan!

mattias - 74: är det på peace and love?

« · 1133508 · »