Café

Grupper · 50814 inlägg · 1049 ämnen
« · 561122 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Dream Team:

"Krater? Stenbrott? Grusgrop? What's the bloody difference?"
famous last word of Ioan Ursut

Dream Team:

Det här verkar ganska stort.

Metal Guru: Det där är väl en krater och inte ett stenbrott? Alltså, jag är ute efter ett ställe där man bryter/brutit sten. På bilden kan det också gärna vara några lastfordon som mest ser ut som leksaksbilar. Och nej, södra halvklotet är inget definitivt krav, snarare en vägledning...

Sv: Filmtips kväll!!!
Poffa:

Själv tycker jag att det är tjatigt att det händer skumma saker på varje ny sida. Man hinner ju tröttna, liksom.

Nåväl, smaken är som baken. Uppenbarligen finns det ganska många som lyckats ta sig igenom den där jävla tegelstenen. Jag kan se en fördel med boken: den har korta avsnitt, så den passar bra som toaläsning.

Dream Team:
Detta är väl ett sjysst stenbrott?
Visserligen bara så långt söderut som i Puch Arizona, men södra halvklotet var väl inget definitivt krav..?

knaskamilla:

Du snackar skit. Den är inte seg, den är inte tråkig. Den är en av de klart bästa böckerna som gjorts, mest för att den är så skruvad att man inte vet vad som väntar på nästa sida.

Dream Team:

Läs boken. Se sedan filmen. Du kommer inte ångra dig.

Dream Team:

Läs den inte! Den är såååå jävla seg. Tar aldrig slut. Händer visserligen massor av saker hela tiden, men det känns som att författaren borde ha gett sig efter den första femtedelen.

Min granne, som inte läst boken, tyckte förresten att filmen var dålig (både första och andra gången han såg den).

Poffa: Jodå, min bokslukerska till sambo har då sagt sitt om att "jag bara måste läsa boken innan jag ser filmen..." Nu har jag som den icke-bokläsare jag tyvärr är (!!) inte fallit för den reklamen, men jag har då alltså också redan sett boken. Men tack ändå! ;-))

Dream Team:

Bara så du har sett boken, tänkte jag...:-)

Poffa: Det låter lovande. Ja, själv har jag dock inte sett boken, men likt Sagan om ringen-trilogin var ju detta inte nåt måste heller då. Spännande blir det, i vilket fall.

Dream Team:

Sett den och älskade den. Men så är jag å andra sidan ett stort fan av boken. Gillar man boken, gillar man filmen.

Kronblom: Hade tänkt gå och se Zorro när den börjar gå på bio.

Dream Team: Somnade till den 2 ggr, men har hört att den ska vara bra, lite skum tyckte jag, det lilla jag såg

Liftarens guide till galaxen, då, nån som sett den ännu?

Kronblom:

Tyckte den var rolig. Den är sorglig också, men mest var den rolig. Det är inget slöseri med tid, om du funderar på att se den...

Har nån sett Masjävlar?
En recension tack

Frella: Japp, den har jag sett. Dock inte Clerks och Finding neverland.

Portello: Får du tag på Clerks, så se den.

Portello:

Jag såg "Finding Neverland" häromkvällen. Jag tror att den var rätt bra, eller också var det jag som var trött...

Portello: Se The Saw då, men den har du väl sett =)

Poffa: Ser inte så överdrivet mycket film.Är bara att du prickat in några av de jag har sett.

Så, gör om- gör rätt! :)

Portello:

Men va fasen. Sluta se på så mycket film, det finns ju inget man kan föreslå...:-)

Poffa: Har även sett The Forgotten.Där i mot har jag varken sett Knas eller Kronbloms förslag.

Men fler förslag mottages gärna.

Portello:

Vad svår du var att hitta något bra åt då. Ett sista försök. The Forgotten.

Portello:

The station agent, då? Annars rekommenderar jag dig att köpa Ulveson & Herngren. Visserligen inte en film utan ett gäng avsnitt, men helt lysande.

Portello: Wallander innan frosten. Skaplig rulle tyckte jag

Kronblom: Tackar och bockar!

Fint, då vill jag se en bild på ett stenbrott vars storlek är lite utöver det vanliga. Man skulle kunna ta i och säga att det är ett riktigt enormt stort stenbrott. Helst ska det finnas i ett land på södra halvklotet.

Frella & Poffa:

Har även sett dom två filmerna.Men ni har rätt, det är bra filmer.

Dream Team: Har ju en egen sökmotor som funkar så där
Prova den!

Portello: Annars är The Machinist med utmärglad Bale en bra film.

Dream Team: 2 otroliga bilder. Fint som snus! Det är bara att önska!

Portello:

Okej, då får jag väl komma på nåt annat. Ytterligare en Denzel-film får det bli. The Manchurian Candidate.

Poffa: Den har jag sett.Tyckte den var helt ok, men kanske aningen för lång.

Portello:

Om du inte redan sett den så rekommenderar jag Man on Fire med Denzel Washington.

Paddan: Haha.Romantisk film med zombies, det lät lite annorlunda.
Kanske skulle snärja någon tjej med den och visa min romantiska sida ;)

Portello: Min favorit för närvarande är Shaun of the Dead, en trevlig liten parodi på zombiefilmer.
Eller som det står på omslaget "En romantisk komedi, med zombies"

Behövs.Eller åtminstone för eftermiddagen. Hade tänkt att gå ner på Videoteket och hyra en film.Någon som kan tipsa om en sevärd rulle?

Kronblom: Hittade två bilder på bakhjulskörning med en Puch Dakota:

och

Kronblom: Jag ger rätt för den bilden, snäll som jag är. Dock var det ju inte riktigt en målning jag var ute efter i första hand. Nåväl, din önskan om en Puch Dakota är vad som gäller.

Fascinerande text på just den här hemsidan om lyxkryssaren. Svensk-engelska i en skön blandning..

"Gripsholm 23.1.51 Kära Anna.
Vi äro på stora Atlanten. Det är ganska hög sjö.
Gungar gör det må du tro. Vi expeckt to landa
om Lördag. Här ser du dockan and stora skyskrapare
i N.Y. hamn. Tack för allt lilla Anna.
Kära hälsningar till er. Edna."

Dream Team: Om den duger, så vill jag se en Puch dakota som kör på bakhjulet

Dream Team: Gick skapligt den här gången

Kronblom: Fler Timråmål. Vad härligt!

Då vill jag se en bild på lyxkryssaren Gripsholm #1 med New Yorks skyline i bakgrunden.

Kronblom: hade ju tänkt mej lite tydligare bild, typ som länken

Dream Team: fint, din tur!

Kronblom: Här har du en glad Manderville efter ett mål mot Luleå.

Kronblom: säg det då :)

AD: Nu menar jag pucken imål! ;-)

Sannes: Jag håller med dej! =)
Då vill jag se en bild med Manderville efter han gjort mål

Kronblom:

De där bilderna är hur klockrena som helst, så det borde var din tur att önska nästa bild, iallafall om jag fick bestämma....

« · 561122 · »