Café

Grupper · 50799 inlägg · 1049 ämnen
« · 572563 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Sannes: Då vill jag se ett valfritt ex av någon Iggy Pop skiva.

Alisandali:

Kanonbra, din tur att önska.

Sv: Låt
gud: Sjunger ju för fullt, är det fel på HockeyLive nu igen?

Jompe:
Kan du inte sjunga den med..;)

NR_9: Är det den här? Angel Mine med Cowboy Junkies från 1996. En kanonlåt.

Angel mine
Michael Timmins

He searched for those wings that he knew
that this angel should have at her back.
And although he can't find them
he really don't mind
because he knows they'll grow back.
And he reached for that halo that he knows
that she had when she first caught his eye.
Although his hand came back empty
he's really not worried
because he knows it still shines.

I can't promise that I'll grow those wings
or keep this tarnished halo shined
but I'll never betray your trust
angel mine.

I search all the time on the ground
for our shadows cast side by side.
Just to remind me that I haven't gone crazy
that you exist and are mine.
And I know that your skin is as warm and as real
as that smile in your eyes.
But I have to keep touching and smelling
and tasting for fear it's all lies.

angel mine.

Last night I awoke from the deepest of sleeps
with your voice in my head.
And I could tell by your breathing
that you were still sleeping
I repeated those words that you had said.

angel mine.
close

Sannes: Duger den här ?? Hittade ingen lastbil på Uddevallabron så det fick bli den här istället.

Paddan:

Fasen, inte lätt att önska bilder när man har miljoner saker att göra på jobbet.

En enkel önskan blir det, en bild på en lastbil tycker jag vore trevligt.

Paddan: Det har du rätt i. Vill man se en flaska explorer räcker det med att få en bild av Jonas Alströmer. Man måste vara flexibel har vi ju sagt.

Frisco: Äh, så himla noga är jag inte. En hög stapel med sånt som eventuellt kan hamna i en flishög eller en vedhög.

Paddan: Snarare en stapel va?

Sannes: Tja, det där ser ut att vara en hög hög. Varsågod att önska!

Paddan:

Frisco: Då vill jag se en bild på en hög hög.

Paddan: Perfekt.

Grattis.

Önska!

Frisco:

Vi fortsätter med golf. Jag vill se en bild på en putter.

Sv: Tur på Lången?
Glömde skriva en sak... i pausen så hade dom en prisutdelning till ett utav dom många ungdomslag som BP har.

Speakern sa något så här- Vi vill ge detta lag P94 ett pris för att dom vann en match i helgen.... på många år!

Det var skoj att se att dom bara inte har elittänkande i BP utan även låter dom som vill spela och inte är så bra få göra det.

Sv: biljettnu.se
Beezer: Dom har dock lagt på minst 200 spänn på originalpriset så visst är det ett Överpris. Sen att man till slut tvingas ta deras pris då man inte får tag på nåt annat så är det upp till var och en som du säger.

Hur som helst är det ett satans otyg. Trodde att dom fått bort sånt här genom att bara låta folk köpa ett visst antal biljetter men det hade jag tydligen fått om bakfoten.

Säljer de sina biljetter är det inte något överpris. Står de med massa osålda biljetter kvar kan man konstatera att det var överpris. Där köpare och säljare möts är "rätt" pris, ingen är tvingad att köpa.

Frisco: Alldeles korrekt! Din önskning är vår lag. Eller nå't.

Låt
Det är en låt som jag gillar men kan inte riktigt komma ihåg vad den heter, har för mig att refrängen har meningen "my guardian angel", tror att det är en reggae låt. någon som kan ha en ide om vilken låt jag menar, skriv det.

Sv: Ny DM platta till hösten
Stigsson: Tur man har nära till Scandinavium vid sådana här tillällen :)

Chief: Här var det minigolfbanan i Mjölby: www.mjolby.se/cgi-bin/include/file-gprocess.asp?bild=749&maxX=300

Stigsson: Det verkar som om DM-suget var stort. Det finns bara såna som är strax under tak och precis bakom scen typ... Åtminstone på ticnet. Is i magen så dyker det nog upp biljetter på blocket mm samt återsålda biljetter till åffisiella säljarna.

Stigsson: Har inte biljettnu som system att boka upp sig på de bästa platserna och sedan sälja dem till överpris? Så förutom att du betalar överpris bör du inte bli blåst...

wap.hockeysnack.com
Du blir nog inte blåst enl mig.

65selander: Jo men är man desperat så är man.
Frågan är bara om jag kommer få några biljetter överhuvudtaget eller om man blir blåst hos dom?

wap.hockeysnack.com
Tar inte dom ett rejält överpris?

Herminator: De önskade biljetterna var slut på ticnet men fanns tillgängliga på Biljett Nu.

Stigsson: Varför inte använda ticnet.se? Garanterat seriöst....

biljettnu.se
Nån som vet om biljettnu.se är ett seriöst företag som man vågar handla av?

Salle: Sitter just nu och stångar mig blodog mot ticnets hemsida för att få biljetter. Omöjligt att komma fram på både nätet och telefon!

Sv: Roliga länkar
Jag gillar den där "Hedman lägger handskarna på hylan"-bilden. Det är humor det!

Chief: Klart den är godkänd. Galenskapen iklädd uniform, precis vad jag tänkt! Bangolf i Mjölby gäller nu, alltså.

Paddan: Var det där ett hot? ;)

Tänkte väl att det kanske var bäst att vänta tills bilden blivit godkänd, men OM den nu blir det så kan det ju vara trevligt med en bild från minigolfbanan i Mjölby. Eller f'låt, bangolf heter det väl.

Chief: Ett litet tips. Kom ihåg att önska en bild innan någon tar chansen att sno önskningen...

Dream Team: Lemmy ser väl alltid galen ut...?

Dream Team: Ja, det lär väl vara lika bra att jag önskar vidare, då. Jag vill se en bild på en Motörheads sångare iklädd någon slags uniform med tillhörande hatt. Ett plus är om han ser lite halvgalen ut på bilden.

JD: Här har du en bild på en i vanlig ordning långhårig (då, åtminstone) och målglad Jocke Nilsson!

JD: ...fast vid närmare eftertanke duger svartvita bilder också.

claesw: Är det jag som har önskningen så vill jag se en färgbild på Timrålegenden Jocke Nilsson.

Tur på Lången?
Undrar om Limpar hade något rätt på Lången?
Tog bilden på Grimsta idag när BP mötte Peking (2-1)

Sv: skjut mä!!!!!!
65selander: kan inte ha varit skitdåligt direkt på Råsunda va??? haha
Nu börjarjagt att räta till mig..
snart dax för hockey igen då.

Dream Team:
Bra att ni önskar vidare. Missade helt att jag skulle önska...

JD:
nix. det går alldeles utmärkt att flytta till Mururoa numera. om man har en förkärlek för två huvuden, tre ben och elva fingrar på sin avkomma.

Dream Team: Mururoaatollen på länken. Provspränger fransmännen fortfarande sina atombomber där ?

RöDaBaSkErN: En minst sagt svårfunnen bild på en av de minst otippade vinnnarna av elitloppet genom tiderna. Men [url=travcentrum.com/mod/gallery/media/46.jpg]här[/url] är bild på vinnaren Billyjojimbob på väg in på upploppet, och [url=travcentrum.com/mod/gallery/media/47.jpg]här[/url] är en bild på segerdefileringen. 

Då vill jag se en flygbild på Mururoaatollen.

Sv: Dansband
Dragan 2k: Visst är det en gåta?! När dessutom Christer Sjögren tog plats på scen och blev hyllad som Eilert Pilarm efter ett uppträdande för döva blir det bara för mycket. Christer Sjögren, lever den karln än?

Alltså, jag tycker det är rätt okej med dansband. Jag utövar själv styrdans mellan varven. Men norsk dansbandsmusik på bästa sändingstid i Sveriges Television övergår mitt förstånd.

Oerhört intressant att se om Årets dansbandsmelodi fra Röros hamnar på topp 5 när det gäller tittare under veckan. Jag kommer i så fall, att vackert falla på knä och be om ursäkt för min totalsågning.

250kg kärlek: Haha. Definitivt. Men säg inget till Sannes:-)

Trodde inte mina ögon och det var bara att byta kanal. Problemet var att det var helt enkelt urkassa program på de andra kanalerna. Det fick bli lite härlig underhållning signerad Donald Trump istället.

Vad är det som händer? Är vi svenskar så fasligt intresserad av norska dansband att SVT är tvungen att sända Årets dansbandsmelodi 2005 från Röros klockan 21.10 (bästa sändningstid). För mig är det en gåta.

Det finns betydligt mycket bättre komedier än så, att sända på bästa TV-tid.  

« · 572563 · »