Café

Grupper · 50740 inlägg · 1049 ämnen
« · 651994 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Jag mötte Lassie
Undrar om det här kan räknas som Lassie, då. Jag gick i gymnasiet med en tjej som Per Hagman skriver ganska mycket om i sin bok "Att komma hem ska vara en schlager". Fast han har faktafel i boken, det är lustigt.

Frisco: Rymdes inte Tom också i badkaret?

Albert Hall: Glömde säga att Tom Hjelte tittade på.

Albert Hall: Jag har aldrig bastat med Salming men väl badat med Jan Guillou. Mysfaktor.

65selander:

Jag har säkert skrutit om det förut, fast jag kan inte låta bli att ta upp det en gång till. Jag har nämligen badat bastu med Börje Salming!

Min syrra har gjort detsamma med Lili och Sussie när dom var som mest kända. (Vart tog dom vägen förresten?) Vi är båda överens om att vi skulle bytt om vi fått välja.

65selander: Ingen ont om Sollefteå nu... maken till stad att ha många pizzerior har jag aldrig sett o billiga var dom med när man gjorde lumpen där. Fick ju lätt en pizza för 20-25 spänn :)

Lumber Jack: Nope ingen korvkoisk som Sollefteå, En hederlig fylla i Gävle.

Om nu fyllor kan vara hederliga

65selander: Aha, ni passade väl er för korvkioskköer? ;-)

Lumber Jack: Anders Huss :-))

65selander: Vilken kändis träffade ni då?

Supit med Niclas Wallin

Salle:
Jag har träffat Mats Lusth på en skoldans, och varit oense med honom i en  ordningsfråga. Eller var det han som träffade mig..?

(obs, gammal slagdänga)

Metal Guru: Nu skulle detta inte vara Hockey-relaterat men det skiter jag i. Jag har kört Kenta Nilssons STORA motorbåt som för övrigt hette "Magic". 28knop gjorde den.

utifall vi har gått i mål, får jag tacka RödVit: för god "Tvätt Battle".
utifall det är periodpaus, får jag hälsa er välkomna tillbaka efter reklamavbrottet.

RödVit: För två veckor sedan, 'jaa det är ett jäkla tvättande' när jag var i tvättstugan så kom Sigvard Marjasin in, ja han hade tiden efter mig. Han tyckte att jag var för lång, så han försökte klippa sönder både mig o tvätten.

Metal Guru: För två veckor sedan, 'jaa det är ett jäkla tvättande' när jag var i tvättstugan så kom Cassius Clay in, ja han hade tiden efter mig. Han tyckte att jag tog för lång tid på mig, så han försökte hänga mig o tvätten.

RödVit: I förra veckan när jag var i tvättstugan så kom Maggie Tatcher in, ja hon hade tiden efter mig. Hon tyckte att jag tog för lång tid på mig, så hon kastade ut både mig och tvätten.

Stigsson: I förra veckan när jag var i tvättstugan så kom Anna Kournikova in, ja hon hade tiden efter mig. Hon tyckte att jag tog för lång tid på mig, så hon hjälpte mig att vika tvätten.

Poffa:
Inte illa. Det är inte många som kan säga att man konverserat med Gunde Svan under en tävling.

Poffa:

HAHAHA. Det var en rolig Lassie. Själv var jag överlycklig när min förening fick en signerad affisch av Torgny Mogren (tror jag det var) en gång i tiden. Det kan ha varit någon gång runt -88.

Stigsson:

1988 så gick SM på skidor i Örnsköldsvik. Samtliga skolor hade som friluftsdag att vara på plats och heja på skidåkarna. När jag skulle byta sida på spåret (för att se bättre) ramlade jag och samtidigt kom Gunde Svan åkande med en hiskelig fart. "Ur spår, ungjävel!" skrek han då.

mangan: Såg Marita Ulvskog handla taxfree på Tel Avivs flygplats. Undrar med vilket kort.

Stigsson: Jag var ute en nyårsafton och drack sprit. Gick på toaletten där en apfull Magnus "Gusten" Gustafsson stod och kastade upp det han druckit tidigare under kvällen. Han träffade mig nästan med vomeringen, bad om ursäkt och bjöd på en grogg.

Ann: Jag (på väg ut från en toalett) slog upp dörren i knät på Gunde Svan (på väg in i samma rum) på Mora skidstadion sent 80-tal.

Sv: (Fucking jävla) XP
Metal Guru: Ja oki ger mig...Bra länk..

knaskamilla: Skoja bara :-)

RödVit:

NTFS motsvarighet till File Allocation Table heter Master File Table (MFT)
Se länk.

Metal Guru: PÅ den här sidan finns det också lite godis.

Dream Team:

Ditt problem är definitivt ett gammalt BIOS.

Om moderkortet är av samma typ som ditt BIOS -dvs AMI- hjälper dig länken vidare. Annars får du försöka hitta hemsidan till ditt moderkort - där finns gratis support, med drivare, flashuppdateringar etc.

Vet du inte vilken typ av moderkort du har finns det betaltjänster som kan hjälpa dig vidare - ex. www.unicore.com/global/ 

RödVit:

Jag menade iofs som i "inte ens det hjälpte, vad ska då hjälpa?".

RödVit:

Hörre, vad menar du med det? ;-)

knaskamilla: Hehe...Nä förstår det...

RödVit:

Jag har kört Poffakontroll på den. Det hjälpte inte.

knaskamilla: Ja oki, missförstånd där. Ett litet råd. kör felkontroll på den disk som har en saknad partition för att rätta till det som är fel, det kan va trasiga kluster o annat skit. Gå sedan in i diskhanteringen o aktivera den partition som saknas gör sedan en vanlig formatering bara på den partitionen.

Metal Guru: Jag menar inte FAT-16 eller FAT 32. Jag menar Fil Allokerings Tabell, vilket även NTFS har.

RödVit:

Jag menar att om jag tar bort de 15 gb som är kvar på den hårddisk där jag har en försvunnen partition så har jag ju inget kvar längre. Felkontroll? Jag vet vad felet är - jag kommer inte åt den ena partitionen på den ena hårddisken.

RödVit:
Om man kör WinXP använder man naturligtvis filsystemet NTFS och inte FAT.
FAT är förhistoria, och har en tendens att kunna bli korrupt.

knaskamilla: "inget kvar?". menar du att du vill ha kvar det som finns på den försvunna? Fattar inget nu...Har du kört felkontroll..

RödVit:

Då får jag ju inget alls kvar. Nä, min lösning är att formatera hela skiten och hoppas att jag lyckas hitta det försvunna till slut.

knaskamilla: Prova att ta bort den partitionen i diskhanteringen då, när man formaterar en HD så försvinner ca 5%-10% till FAT-tabeller o sånt.
En 120GB blir 115 en 80 blir 74

RödVit:

Nu förstår jag inte hur du menar. Jag vet att den ena hårddisken har en partition som inte går att komma åt, och nu har jag räknat ut vilken partition som hör till den hårddisk som har den försvunna partitionen. Jag tror inte att jag blandar ihop.

knaskamilla: Tror att du blandar ihop diskar o partitioner. Kör igång diskhanteringen så ser du det hela.

Jo just ja.... har även suttit på samma parkbänk (samtidigt of course) med Björn Gustavsson på Furuvik:))

El Maco:

Min syster spelade brännboll med Midi, Maxi och Efti när hon var på klassresa på Gotland i sexan.

Helg Ernest:

Näru, här rings ingen HP-support. Jag fick iofs tipset när min jobbdator talade om att hårddisken hade kraschat (igen) att ringa dit, men det hela löste sig när jag stängde av den och väntade ett tag innan jag startade om.

Nu har jag för övrigt listat ut hur stora hårddiskar jag har. Datorn visar en på ca 24, en på 165 och en på ca 15 - fast jag har en 190 och en 75 i. Ska bli intressant att se om man kan hitta den försvunna partitionen på 75-disken, eller om det för alltid kommer att vara en 15 gb-hårddisk.

Ann: Min fru har varit hundvakt åt Patrik Sjöberg,när han o Viljo skulle ta en fika på Avenyn,tiden mitten nittital!!
Arvode:Top Hat (Glassen)........:-)

Ann: För visst heter han så??? Tyckte det såg knepigt ut i skrift men det stämmer nog tror hon:))

Portello: Jag har groggat med Artur Ringart på Aveny jag för typ en sådär närmare 20 år sedan:))

Poffa: 5 år gammalt som datorn själv, ja. Okej, ja, jag går på jobbet så länge, jag.

Helg Ernest: Har haft samma problem själv med en 300 GB:s disk där inte XP kunde ta bort en partition på 40 GB. Löste det hela med Partition Magic.

« · 651994 · »