Café

Grupper · 50737 inlägg · 1049 ämnen
« · 658133 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Snöoväder?
knaskamilla:
Kan tala om att det inte var någon lek att passera Väsby, så jag är inte speciellt förvånad över att de smällde där.
Dock slutat snöa men glashalt.

Helg Ernest:

Det är verkligen inget höjdarväder att köra bil i, i dessa dagar. Halt, blåsigt och snö som driver.

Fast jag vet inte hur det är i Sthlm, förstås.

Bafucin: Fjollträskarna har det inte lätt när det kommer lite snöflingor. ( c :

Botskämda ungjävlar
Har dom inga skrupler och egen bevarelse drift ?
Hur aspackad jag än varit har jag aldrig pissat på mig.
Spytt ner sig har väll hänt , men pissa ner sig, nä aldrig.

Stigsson: Jag spanar och spanar och faktiskt, det börjar att dra ihop sig tror jag...
Enligt vädertjänsten så skall det snöa här runt kl 13. Vi får väl se men helt otroligt är det nog inte.
Och kommer snön nån annanstans än uppifrån då lovar jag att slå larm:-)

knaskamilla:

I Sundsvall har vi just nu drabbats av bråska...

Metal Guru:

En gissning är att den kom från vägkanten och delvis vägen.

knaskamilla:
Egentligen borde du stannat bilen, klivit ur, och försökt lista ut varifrån snön kom ifrån - den där som kom snett underifrån. Det hade varit intressant att få höra.

Metal Guru:

Jag vet inte, våra äppelträd är inte direkt överfulla av äpplen den här årstiden.

knaskamilla:
du måste befunnit dig på ett ställe där även äpplen faller uppåt.

Metal Guru:

Häromdagen när jag var ute och körde bil kom det från flera håll samtidigt. Dels snett uppifrån, dels snett nedifrån.

Stigsson:
Den kommer in uppifrån, liksom ändå. På nåt konstigt vis.

Metal Guru: Inte om det blåser hårt.

Stigsson:
Jag röstar för att snön kommer in uppifrån, liksom.

Bafucin: Om det kommer nåt så borde det rimligtvis komma in från ditt håll, håll ögonen öppna :-)

Stigsson: Här snöar det inte alls......än så länge.

Metal Guru: I går kväll sa dom kraftigt men det kanske har ändrats till måttligt nu på morgonen.

Sv: Roliga länkar
Salle:

Det där sista är ju så vackert att man blir tårögd. Tack för länken, det var kul att se det man missat!

Stigsson:

Till mig har det inte kommit men du får en bubbla när det är på väg åt Fiendeland :) om det inte kommer från dig vill säga !!!

Stigsson:

Snöa kraftigt?

Från SMHI:
Prognos för nordvästra Svealand
Mulet, senare i dag måttlig snöfall, sydostlig vind och 10-15 minusgrader. I Dalafjällen tidvis frisk vind.
Utfärdad: 2006-01-19 kl 08:07

Stigsson:

Det beror på vad man definierar som kraftigt. Här singlar det ner. (Och som vanligt åkte jag för sent hemifrån för att få snön som fallit igår och under natten bortplogad från min parkeringsplats.)

Snöoväder?
Enligt väderleksrapporterna så ska det snöa kraftigt i eftermiddag och imorgon. Eftersom vi troligtvis har bra täckning geografiskt över riket här på HS så undrar jag om det har börjat hos någon av er och hur snabbt det kan vara här hos mig i Mora?

Salle:

Jag vill citera Per Elofsson. en riktig manlig förebild som gjort karriär i kroppsstrumpa * asg * haha

Tony, aka Robert Gustafsson, Richardsson gånger 3.

[url=stabil.net/filer/tony/]Jag e inte bitter...[/url]

Sv: problem med bygglov
Linnea m fl:
Tack för all input i denna tråd!

Min känsla är att det alltid är bäst att lägga alla kort på bordet, så man inte för skit efter....

Sv: Ond bråd död...En stjärna faller.
The Fat Bastard: Så kommer det att gå för oss alla en gåmg..... Östen var en stor artist som nu har tystnat.. R.I.P

LL: Jojomensan. Det kan ju bli så illa att man får riva det man har byggt.

Salle: Rolig, tjaaa? Vanebildande, stressande och fullkomligt underbart...

Sv: Coldplay - Talk

Stigsson:

Jag känner igen känslan. Vissa saker kan man bara inte släppa förrän man kommer på det.

Poffa: Helt rätt. Jag blev verkligen irriterad eftersom hela låten var så otroligt välbekant på nåt sätt. Nu kan jag äntligen börja jobba igen :-)

Stigsson: Det räckte tydligen med att ställa frågan så lossnade det i mitt sökande efter sanningen. Hittade i en tråd på Coldplays egen forum följande rader.

"Hey ... I'm a fan of Coldplay, but I'm pretty disappointed that 'Talk' is nearly a 100% verbatim copy of Kraftwerk's "Computer Love" ... the guitar riff is an exact melodic copy and Chris's main 'chorus' refrain is also an exact duplicate of the Kraftwerk chorus ... still, if you're going to be influenced by someone, Kraftwerk is a cool band to rip off."

Problemet är löst och jag kan äntligen pusta ut!

Stigsson:

Kraftwerk - Computer Love, kanske?

Coldplay - Talk
Nya singeln med Coldplay har ett riff i början på låten och under refrängen som gäckar mig. Det är stulet från någon låt kanske typ sent 80-tal men jag kan inte komma på vilken låt det är stulet ifrån.

Lyssna på låten på länken och se om du kan hjälpa mig känna igen det.

Linnea: är det inte till och med så att man kan överklaga trots att byggnationen redan är gjord?

claesw: Nu vill inte jag vara ett neggo, men om någon har överklagat så kan det ta lååång tid innan det blir klart. Plan- och bygglagen är bitvis helt idiotisk och vem som helst har egentligen rätt att överklaga. Är det så att balkongerna stör tantens utsikt eller liknande kan du nog räkna med att det tar ett tag.

Sv: Hur vet jag vilken mobiloperatör jag ringer till?
knaskamilla: Kul o behöva ringa varenda nummer innan och kolla vilket abbonemang dom har... bra förslag :)

250kg kärlek:

Jag föreslår att du först ringer från någon annans telefon och frågar om det är ett Telianummer du ringer till. Om det är det är det ju bara att be att få återkomma om en halvminut och byta telefon. Om inte så kan du gott prata på i den telefon du redan använder.

250kg kärlek:
Tidigare kunde man på numret se vem som var operatören då dessa hade blivit tilldelade olika nummerserier.
Numera så har du som abonnent rätt att behålla ditt nummer och din gamla operatör blir tvungen att "portera" ut numret till din nya operatör.

Enda sättet för dig att hålla koll på vilket operatör du ringer till är att hålla koll på vilken operatör dina vänner/bekanta har :)

250kg kärlek:

Förut var det så att Telia, Comviq och allt vad de hette tilldelades speciella serier. Telias nummer började t ex på 0705, 0706, 0708 och eventuellt någon nummerserie till. Men från och med 1 september 2001 infördes det som PTS kallar för mobil nummerportabilitet, dvs att man ska kunna behålla sitt gamla telefonnummer trots att man byter operatör. Därför finns det numer inga säkra sätt att se vilken operatör som ett visst mobiltelefonnummer tillhör.

claesw:

Å fan. nu ser jag att du har mäklare.
Du meddelar mäklaren - se'n är bygglov/inte bygglov mäklarens bekymmer. Och du kan bara gå ut på den imaginära balkongen och zippa lite Piña Colada.

Hur vet jag vilken mobiloperatör jag ringer till?
Någon som har någon aning hur man lättast tar reda på vilken teleoperatör man ringer till? Jag har ett abbonemang privat där jag ringer gratis (öppningsavgift tilkommer) till alla Telias mobila telefoner. Men hur ska jag veta om det är Telia som står som operatör? Kan man se på telefonnumret eller finns det andra sätt att se detta?

Metal Guru:
Mäklarens jobb väl?

claesw:

Nu när du vet att en tant har överklagat, bör du nog nämna det till spekulanterna i förbifarten åtminstone - men du kan ju inte gärna ha förutspått tanteländet, och skrivit i annonsen att

"...eventuellt kommer en tant att överklaga det redan klubbade balkongbeslutet, och då blir det i bästa fall en fördröjning på byggnationerna."

Det är bara att köra på, men inte stoppa huvudet på strutsvis i blomkrukan.

Metal Guru:
Allvarligt?
Upplysningplikt?

claesw:

Ta till begreppet force majeur:

"Avvikelser som åsamkas säljare eller köpare på grund av krig, inbördeskrig, revolution eller uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, tantöverklaganden eller liknande händelse som claesw ej kan råda över eller förutse."

problem med bygglov
Säljer min lägenhet och har i annonsen angivit med att det ska byggas balkonger till sommaren (sekelskifteslägenhet). Detta har givetvis många spekulanter tyckt låtit kanon, även om man får stå för byggkostnaden själv.

Nu är budgivningen igång och tror ni inte jag då får veta att en tant har ÖVERKLAGAT bygglovet- det innebär enl fastighetskillen att det inte kan bli något klart till sommaren....HUR göra??? Meddela mäklaren känns ju givet, men vad händer då med den pågående budgivningen (som gått bra)- måste ha ta om allt tror ni osv...suck...

Föreningen har med majoritetsbeslut vid styrelsestämma klubbat beslutet, så det var ju klart när vår annons skrev...

Sv: Sweden Rock Festival ??
Dream Team:
Runaway är en underbar öppning på 1:a plattan.

Sicken tur att han verkat lämnat fiskegrejorna hemma för vem vet hur det hade gått då?

[url=media.putfile.com/Incredible-Fishing-Video]Och när storfiskarn talar om...[/url]

Sv: Sweden Rock Festival ??
Från det ena till det andra !
Nu snackar vi hockey musik

« · 658133 · »