Café

Grupper · 50709 inlägg · 1049 ämnen
« · 719084 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Melodifestivalen
wap.hockeysnack.com
ernie: Varför gnäller du på finnarna? Tallnäs och centrala Timrå stod väl för finnarnas majoritet i Y-län

Friman SR: Sluta drick whisky för f-n och scrolla nedåt bland inläggen och läs vad jag skrev, jävla Kalle Anka :-)

ernie eagle: Å alla ballalalalllaladerna tidigare var så otroligt fucking annorlunda... Äh, se sanningen i vitögat, men du kanske har fått ditt oälskande av Finland från hockeyn, gratulera nu Finland för segern och se sedan med spänning fram mot nästa Melodifestival. Det kan bli sköj med färre balllalalllalader.....;-)

Friman SR: Annars kan jag ju röka ett paket cigaretter, dricka whisky, öl och jäger och sedan köra "Tillmitt eget Blue Hawaii" i techno-version med min heaste stämma och jag lovar finnarna kommer gapa av förvåning och vi vinner hela skiten bara för att det är så otroligt fucking annorlunda!

ernie eagle: Ja, eller oxå rockar du till det själv earnie, eller oxå sjunger du en smäktande ballad, eller oxå kör du helt enkelt toktechno... Rock'n'roll är oxå schlager ska du NU veta.... hehehe........;-)

Per HApps: Skicka Hammerfall istället för tusan. De rockar arslena av hela jävla Finland.

DIForever: Kan bero på att folk som normalt sett hånskrattar åt "ploj-och-paljett-tävlingen" för hobbyartister röstade i år. Jag bara njöt och log hela omröstningen (som var den första jag verkligen såg på säkert 15 år).

Det som väl är mest intressant, eller skrämmande, är att man i princip inte behöver lyssna på låtarna. Det räcker att sitta med en kartbok i handen så inser man väldigt fort var 8, 10 och 12 poängarna kommer att hamna. Att Cypern exempelvis skulle ge Grekland något annat än 12 poäng existerar inte.

knaskamilla: Ja.. och varför gör dom det då??? Dom kanske vill rocka till Melodifestivalen lite... Shejpa upp sångerna lite...:-) Rocka loss lite.... Jag tror t.ex att Frankrike vill hava revenge för detta års debacle med sina ständiga smäktande ballader, det måste ju bli lite rocka till sig från Frankrike nästa gång om dom lärt sig läxan Lordi.... Ärligt, rent schlagermässigt så var Grekland bäst.. Fast hon, grekinnan, hon höll på Lordi......Fantastiskt.... hehe...;-) Rock'n'roll...Lordi, Lordi, Lordi.....

Det här är helt otroligt. Tänkte att Lordi skulle lyckas att ta en topp tio placering i alla fall, kunde inte i mina vildaste fantasier tänka mig att de skulle ta hem hela skiten, med tidernas största marginal dessutom, så jävla underbart!

HARD ROCK HALLELUJAH!!

mattias - 74: Dra åt h-e! din jävla hårdrocksidiot :) Du dissar dansband men jag dissar fan inte hårdrock. Tycker bara att formatet Eurovisionsschlager å hårdrock känns aniiingen krystat.

Jag är inte ett dugg förvånad öht att de kammade hem finalen. Det kan bara gåpå ett sätt när obildade tonårsslynglar runt om i Europa släpps ut i det fria och tillåts rösta.

Men sure, låten är det inget fel på i sig. Men moraliska vinnare i en sådan här tävling är ju annars Ryssland. Hade även feeling för Cypern men de gick ju inte vidare från semifinalen, tyvärr och sen fastnade jag även för Danmark.

STORT GRATTIS FINLAND! Nu stormar vi Helsingfors nästa år och bänkar oss i Hartwall Arena och ser spektaklet live vetja!

Vi kryssar oss över Östersjön och dricker oss i form och stöter på lättfotade damer i högklackat och kort-kort ;)

Sen får vi headbanga i pausen när Lordi spelar upp vinnarlåten!

CONGRATULATIONS SUOMI! THANKS FOR THE MUST CRUEL SHOW IN THE EUROVISION SONG CONTEST HISTORY EVER!

KIITOS!!!

Friman SR:

Jag har inte sagt att du hatar ESC. Poffa gör det inte heller, men han röstade också på Lordi. Däremot lär ju massor som gör det ha röstat på dem också.

wap.hockeysnack.com
Knas: Måste vara många som hatar tävlingen... Litauen är väl som H-höger när ni dansar "domarjävelns dans"

GävleLasse:

...och vilken chock det måste vara för alla finnar. Som bäst en sjätteplats -73 (var det väl?) tidigare.

knaskamilla: Jag hatar inte ESC.... Jag vill bara få in lite rock'n'roll touch på arret.... Befrielse, Carola term, befrielse att Lordi vann tycker jag... Ähum, för den skull så får inte Tomas Ledin vinna nästa gång för det är ju ingen rock'n'roll.....;-) Jag skojar lite, du hajar va???........;-)

Poffa: Tänk vilken känga till den finska artistkåren. Bedrövliga resultat år efter år, Sen skickar man ett gäng "monster" Å då vinner man..

Rock on!

knaskamilla:

Jag är stolt att säga att jag röstade på Finland. De rockade i ordets rätta bemärkelse och de kommer att förändra synen på ESC i framtiden. Nästa år kommer många bidrag tillhöra det hårdare skiktet och generationsväxlingen kommer vara total. Både på de som är med och på de som tittar.

Inte särskilt konstigt att Finland vann. Alla som hatar ESC lär väl ha röstat på dem, eftersom de verkligen inte var schlager. "Skönt med lite riktig musik", gissar jag att fler än W:et och LJ tänkte.

Själv höll jag på Litauen. De var roliga.

wap.hockeysnack.com
Har ngn mer än mig lite vibbar från Poison ang finnarna? (lite svårt att få överblick på en mobil)

Hehehe... hela Europa är chockat. Pekka Heino tappar tråden... Carola konverterar till hårdrock nästa år...... Nej, kanske inte men Melodifestivalen kommer att rockas till nästa år, å det är bra det, å det, det, det är bergsäkert det....hehe...

Ett fyrfaldigt Lordi: Lordi. Lordi, Lordi, Lordi....Hakkapällääääää...;-)

ROCK'N'ROLL.......hehe.....;-)

Ambroo:
Mina polare dom sa
-Hård de ska man va
Charles Bronson å Clint Eastwood
e våra ideal

wap.hockeysnack.com
Inte ens Jesus hade vunnit ikväll. Djingis Kahn som Tyskarna körde på sjuttiotalet hade vunnit ikväll. Äh va f-n världen är i rubbning och t.o.m Brynäs kan vinna guldet

Portello:
Kul för han då, själv håller jag ett OS-guld en aning större.

Ambroo: Pekka blev rätt glad över den finska vinsten.Enligt honom var det här större an ett finskt VM-Guld i hockey.

Per HApps: Varför inte damma av Rasta Hunden och översätta mina polare till engelska?

Hälge: Värdiga vinare helt klart. Får man gissa att nästa års tävling hålls i Hartwall Arena.

Lägg ner skiten, bojkotta, eller dela upp Sverige i en massa små nationer så kanske vi också har en ärlig chans att vinna...

Att sen Finland går och vinner är som att se Jesus gå på vatten, makalöst!

Hälge:
Parodin är fullkomlig, fattas nu bara att The Kristet Utseeende representerar SWE nästa år.

Värdiga vinnare, helt klart. Carola gjorde inte bort sig som så många önskade/trodde. Litauen fick alldeles för många poäng.

wap.hockeysnack.com
Slagern är död, länge leve showen. Fast när dom flesta ger Finnar höga poäng så är dom noga att vinna. Vilket dom gjorde..

65selander: Kan man säga de är klart redan eller?

wap.hockeysnack.com
Ur led är tiden,,, Finnarnarnas svar på King Diamond

Per HApps: Kan ju hoppas !!!

\,,/(ò_Ó)\,,/

Per HApps: jo det är ju helt klart, men jag är inte förvånad att vi ligger högt upp.

wap.hockeysnack.com
Hur i HELVETE kan Litauen få på poäng. Finnarna får inget VM guld men ligger bra till för Guld här. Bosnia var lite min favvo tillsammans med Armenien

slashpuppie:
Finnarna kommer att sopa hem hela skiten

att litauen ens fick 1 poäng....

gud: där är jag benägen att hålla med dig...

Jag har haft mina åsikter om Carola jag med en gång i tiden men har ändrat dem. Hon kanske har lite exter för sig men nån diva tycker jag inte hon verkar vara. Trevlig tjej som jag inte skulle ha nåt emot att han en konversation med...

Litar på att Hälge har bra omdöme.... förutom att han håller på fel lag dårå :S

Hälge:

Hellre Carola alla dar i veckan än den tönten "vi" skickade förra året..

Men undra om det inte är Finlands tur denna gång att vinna..?? Klart det bästa bidraget av alla...

slashpuppie: Jag håller med dig. Skitsamma hur en del tycker att hon är som person, det är väl inte därför hon är där och tävlar.

Jag har träffat henne en gång. Fantastiskt trevlig var hon då iaf.

Sedan är det alltid svårt att tävla i musik, men Finland, Grekland och Sverige var hyfsade låtar.

88Lindkvist: Första gången jag röstat i en sån här tävling , och ja jag röstade på det enda alternativet : LORDI .

Äh, jag gillar UK...tycker de ska vinna :)

slashpuppie:
En liten "jag mötte Lassie-grej". Men Frugan och Carola är tremänningar.

Friman SR: Lordi ska vinna!! tänk rock som spöar allt!
\,,/(ò_Ó)\,,/

Carola va ju ifs inte dålig heller! men jag vill helst att lordi ska vinna!

Gillar fiol-solot i litauens bidrag starkt med! han som dansa är härlig ^^

Nu tror jag inte att Carola vinner. Men efter att ha hört de flesta låtar så är den inte så himla dålig (Hon må va knäpp, barnslig o allt möjligt men sjunga kan hon och utstråling har hon)....Den gör sig bättre live än på radio...

Hur ofta är det egentligen som en bra låt som vinner???

Å nu håller vi tummarna för Carola....... int ja.....Lordi....

varit mkt zappande ikväll för att kunna höra lite på varje låt :)

Dream Team: Hon är från australien och det var inte så himla tokigt. men det var ju inte såå himla medryckande heller...

nyz: I brist på koll, i konkurrens med hockey-VM ska visst Tysklands bidrag kunna stå sig en bit. Nu väntar vi väl på att se hur Sveriges bidrag genomförs, och hur bra det håller jämfört med de övriga.

Heja Sverige!

slashpuppie: Framförandet var sämre idag än vad det var i torsdags... om det nu gör Lordi bättre eller sämre vet jag inte.

Håller fortsatt Rumänien som personlig favorit!

« · 719084 · »