Café

Grupper · 50701 inlägg · 1049 ämnen
« · 745457 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Inriktning?
Lumber Jack: Just nu känns det som att vi har ett tvåpartisystem, två alliansert med Sossar på ena sidan och moderater på andra sidan.
Problemet är bara att inget av de två partierna är starka nog så de måste sammarbeta med utfyllnadspolitiker i min mening.

Man kan säga mycket om Sverigedemokraterna, men samtidigt har ni hört en kristdemokrat??

Det känns som att småpartierna är utfyllnad för i slutändan röstar vi på sossar eller moderater.

Om sverigedemokraterna skulle ta sig över 4% spärren vad skulle hända då??? det är ju inte helt omöjligt att de gör det, kanske inte i år men om 4 år.
hur ska de övriga partierna göra då??

Kanske är det bra på ett sätt för att de övriga partierna skulle nog bli mera överens om saker för att motarbeta sverigedemokraterna, och på så sätt kanske vi skulle få mera gjort, och mindre pajkastning.

Sedan har vi ju Folkpartiets lilla klavertramp, tror säkert att Fredrik reinfeldt vill bjuda lejonborg och CO. på en utlandssemester , en enkel resa till libanon.

Helg Ernest: Ska jag tolka det som att SD har en massa skumma värderingar, men i EU-frågan är de direkt korkade och sticker inte under stolen med det? I så fall är vi överens.

B.t.w så behövs det ett miljöparti, även om jag inte sympatiserar med dem. V däremot är totalt onödiga, ett populistiskt vänsterfeministiskt parti helt utan verklighetsförankring.

Sv: Tv-tipset
Helg Ernest: Midsomer är väl inte en liten by utan en region? De är ju i nya byar och orter i mer eller mindre varje avsnitt.

orion: Kunde Lordi vinna slagerfestivalen.
Då lär nog dom också få många röster.

Jag kan acceptera rösta på vad som hälst, bara Miljöpartiet åker ur riksdagen. Det värsta är ju att V har ju annamat grön skatte växling också.

Sossarna sitter ju i knä på dessa.
Så lågt kan man inte sjuka att man röstar på M heller, Folkpartiet måtte väll åka ur i år. Centerpartiet? Jag är inte bonde heller.

Så de vetefaan vad man skall rösta på.

Det är bara Sverige demokraterna som vill ta oss ur EU.
Men då har dom andra skumma värderingar, så man kan inte rösta på dom.
Äh, förr var det lätt att rösta. Nu känner jag inte för att rösta på någon.

Inriktning?
"Någon annan" har fått många röster! Har vi Sverigedemokrater ombord?

Helg Ernest: För att inte nämna Ystad och Mankell... Vem fan vill åka til Ystad, hög dödsrisk!

Sv: Viktigaste Valfrågan
Paddan: Nänä, politik inom släkten kan bli tufft, men det är kul att sitta som åskådare när sådana tillfällen bjuds.

För övrigt sitter Peter Eriksson och pratar för en Norrbotinabana (på P4 just nu) som ska gå några hundra meter ifrån mig. Det säger jag IMBY! till. Folkpartiet säger ja till Kvarkenbron i kommunalvalet. IMBY! på den också från min sida.

Alfred Awful: För egen del kan jag inte säga att jag influerats av mina föräldrar då jag faktiskt inte har en aning om vilket parti som har deras sympatier, och jag har inte haft någon större lust att undersöka dessa heller.

Paddan: Lustigt, i min släkt har vi bytt i varje generation och jag har en känsla av att jag kommer att ha bytt inom några år också, om jag inte gjort det redan nu. Också en slags tradition.

En av mina favoritkonversationer det senaste året har dock varit med min lifetimesosse-morfar om varför kooperationen havererat i stora delar av Sverige (han skyller på inköpscheferna, btw), men vad jag ville komma till är att jag har svårt att se det trofasta sosse-Sverige överleva speciellt många riksdagsval till. Jamenar, dagens kids har ju aldrig ens fått uppleva en rejäl klädavdelning på ett Domus och nästa generation kommer inte ens att få uppleva ett rejält Domus.

Ovanstående kan också läsas som att SAPs kanaler för indoktrinering av stora massor har rämnat snabbt under det senaste årtiondet. Tidningsimperiet, Kooperationerna för livsmedel och drivmedel, idrottsföreningarnas dragningskraft på kidsen och antalet industriarbetare inte minst.

Psst...don't mention the: löner för de sistnämnda i relation till offentliganställda och de som inte har något jobb alls.

Alfred Awful: Med tanke på den utbredda "Vår släkt har alltid röstat på detta parti och då ska jag också rösta på det partiet"-mentaliteten så har jag svårt att se att det skulle bli ett regeringsskifte även om jag gärna hade sett att Göran Persson hade fått dra sig tillbaka på herrgården.

Nu börjar Morden i Midsommer.

Dom har räknat ut att nu har det dött lika många som det bor i den lilla orten Midsommer

El Maco: Vore det inte för detta vore dom en klar kandidat

Låt Sverige förbli Sverige!
En rad negativa förändringar som riskerat att förvandla Sverige till oigenkännlighet har genomförts de senaste decennierna. Mångkulturen och den bristande respekten för det svenska kulturarvet har underminerat den svenska identiteten och sammanhållningen i vårt samhälle. EU-medlemskapet och den oansvariga nedrustningen av det svenska försvaret utgör ett allvarligt hot mot vår frihet och självständighet.

El Maco: Ny Framtid kanske? Ett parti för självhushållning genom utbyggt jordbruk och barnafödande i kärnfamiljer. Lite grann som Irland på 1800-talet. Pittoreskt.

El Maco: Nu menade ju jag den där Wetterström eller vad hon heter i MP

El Maco: Här kan du läsa lite.
Jag har ögnat lite och dom har ganska sunda ideer.
Men vinnare ?
Tveksam

Helg Ernest: Linda Rosing? Är silicon petroleumbaserat på något sätt? Inte ens hon har så mycket i sig att det påverkar världsmarknadspriset på olja. Inte heller tror jag vi kan skylla krisen i mellanöstern, orkanen Katrina eller den globala tillväxten på Unika partiet.

Jag antar att Linda Rosing motsvarar de 14 rösterna på "någon annan" till höger. Junillistan kan det inte vara (vad vill de egentligen? Nja till EU. Men har de några åsikter?), FI tror jag kämpar i motvind på en community där en majoritet tycker att gruppsexidioterna inte gjort något särskilt anmärkningsvärt när de skavde sönder en redlöst berusad tjej i sex timmar (vafan, pojkar är pojkar och sånt där händer i verkligheten varenda natt på TV1000 och föresten så gillade hon det egentligen och de får väl passa på), KD betvivlar jag eftersom HV71 knappt har några medlemmar. Skulle vara Sverigedemokraterna eftersom Timrå kommun har någon borttappad stackare i kommunfullmäktige. Rosing och SD, HS-valets segrare.

El Maco: Har du inte fattat att det är hon som ligger bakom El och Bensinpriserna ?

Grön skatteväxling heter det.

El Maco: ...eller unika partiet... fast hon är egentligen inte snygg, bara frigjord

Paddan: Man får rösta på MP, Maria är ju klart snyggast i valrörelsen.

El Maco: Nepp, har inte följt vad som hänt och skett i DI. Men det måste vara förvirrande med en vänsterledare och en högerledare som är så lika varandra i åsikter och utseende att glasögonen är i princip det enda som skiljer de åt. Att man sedan ägnar sig åt ungefär samma typ av taskspel mot varandra i blocken gör det bara ännu mer förvirrande

Mest intressantaste frågan nu är:
Hur lång tid tar det innan V eller S förhappas med en saftig skandal?

Paddan: Oavsett man är sosse eller folkpartist så får man vara hyfsat konspirationsteoretisk om man tror att SAP visste om det här före onsdag förra veckan. Har du följt DI idag eller igår? Torsken i sammanhanget är ju Reinfeldt som gjorde jättebra ifrån sig på tv i söndags och sedan drunknar i FP-debaclet några timmar senare när DI släpper bomben.

Jag blir mer och mer konfunderad på vilket parti jag ska välja. Är det någon här som kan tala om vilket parti dom ska rösta på och varför?
Det skulle vara roligt och höra andras synpukter på ämnet.

65selander: På så sätt. Nåväl, denna valrörelse verkar, precis som Henrik Brors sade i DN, gå ut på att så mycket som möjligt försöka förvirra för väljarna. Man ändrar ståndpunkt i enskilda frågor nästan dagligen, så att en slumpgenerator hade kanske gjort ett lika gott arbete i författandet av partiprogram med mera. De gör det svårt att hitta vem som är bättre eller sämre än någon annan när båda sidorna verkar ägna sig åt ungefär samma typ av fula tricks.

Paddan: Ang IP. Så är det en jävla massa loggar som produceras så det är omöjligt att kontrollera vilket som är legal trafik eller icek legal trafik om dom har inloggningsuppgifterna.

Har dom inte inloggningsuppgifterna så är det lättare att se om någon har försökt eller lyckats med sitt intrång

65selander: Det med sammanträffandet menar jag att man ju lämpligt nog fick något hos sossarna som kunde förflytta fokus från sådana saker som Lövdéns bostadsrättsaffärsförsök och Danielssons konstanta tigande och istället försöka utmåla den andra sidan som de enda som inte har rent mjöl i påsen.

Nu är jag ju inte hemma på sånt där datagrejs men borde man inte kunna se om något obekant IP-nummer loggar in på ett visst login?

Paddan: Sammanträffande? Klart att "fp" har känt till det eftersom det är dom som har gjort det. Huvudena rullar ikväll och det kommer säkert flera.

"fp" har ju gjort bort sig totalt eftersom dom har gett "s" en riktig godbit att handha. Utredningen får ju visa om dom har varit inne senare gnuttat.

Om nu "s" hade vetat om det så hade dom säkerligen planterat lite desinformation.

65selander: Jodå, men det var ju ett konstigt sammanträffande att detta (som folkpartister tydligen känt till i ett halvår) blir offentligt de sista två veckorna innan valet. Inte dumma kanske, snarare intellektuellt utmanade.

Paddan: Så du tycker att Dataintrång inte är allvarligt. Tror du att "S" är så dumma så att dom låter dom hålla på hur länge som helst?

Lumber Jack: Märkligt att avslöjandet om Folkpartiets datasnokande kom precis den här månaden, måste vara något viktigt som händer denna månad. Dessutom är det märkligt hur pass snabbt man, genom denna manöver, riktade medialjuset från Lars Danielssons förehavanden och mot andra partier och är upprörd över "de där fulingarna i Alliansen" och "hur mycket vet de egentligen som de inte talar om".

Sv: Steve Irwin död
Helg Ernest: jaha, ja men dåså :) Jag gick bara efter bilden du länkade till. Då var det en klockren liknelse ju =)

Deas: I filmen gör han det (Dinglar över kanten)

Helg Ernest: Jag kopplade i efterhand faktiskt :) Men tack ändå. Apan dinglar dock inte simba över kanten :P

Deas: Jag ids inte leta filmen jag såg på CNN i går.
Länken förtydligar lejonkungen. ( Bilden)

Helg Ernest: Bilderna räcker, deras spekulativa text klarar jag mig utan :) Tja, det låter kanske korkat, men jag tycker inte situationen ser så riskfylld ut. En krokodil i en inhägnad som man kan mata från händerna är väl relativt tam. Sen tror jag Steve har bra koll på läget.

Lejonkungen? :)

Deas: Hittar inte igen filmen jag såg tidigare idag (Går)

Men text och bild räcker. ( c :

Deas: Om han har huggt pappan, var tror du då barnet har hamnat ?
Naturligtvis på backen som krokodilmat.

Angt MJ så har du tydligen aldrig sett Lejonkungen ( c :

Kan inte säga att jag nånsin gillat "the Crocodile Hunter" men att han dött är ju naturligtvis sorgligt om inte annat för familjen. Att han dog på ett sånt sätt är väl nåt som inte förvånar och jag tror nog att han ville ha det så den dag han skulle lämna. Fast nu blev det ju alldeles för tidigt. Dramat finns tydligen på film oxå. Läs om det på länken...

Helg Ernest: Visade upp? Han höll honom utanför räcket :/

Den bild jag sett av incidenten med krokodilen så var ungen utanför "hugg-räckvidd" ungefär i sin fars axelhöjd. Men det finns värre bilder/uppgifter kanske?

Lumber Jack: Nu var du rolig, fast det kanske dom som just har damp eller behöriga inte tycker. Inte jag heller förresten

-Gurra-: Med tanke på vilket liv det vart när Michel Jackson visade upp sitt spädbarn i fönstret. Då måste ju ett krokodilhängn vara tame faan inte klokt på en fläck

mok: Hade faktiskt kännts fel om det inte varit ett djur inblandat.
Jag menar, han var inte precis lugn och försiktig runt alla dessa farliga rovdjur han arbetade med.

Åh jag håller med "250 kg kärlek".
Att ta med ett spädbarn till ett hägn med krokodiler är rent jävla vansinne. Åh då spelar det ingen som helst roll hur mycket säkerhet som fanns där eller hur säker han var på sin sak.

Tråkigt att mannen som gav DAMP ett ansikte har dragit in årorna.

250kg kärlek: Han hade säkert full koll på läget. Hans far gjorde faktiskt samma sak med honom som barn :)

250kg kärlek: ja lite att ta i kanske att vandra in med spädbarn till krokodilerna. Men ändå e man ju inte direkt förvånad att snubbe dog i kontakt med ett djur. Smått tokig men underhållande att se.

Oväntat... Men sorgligt. Kul prick.

Deas: Jag fascinerades också av Steve under min ungdom. Faktiskt även på äldre dar satt jag stum av beundran över hans våghalsighet.

Däremot tog det slut någonstans 2003/04 då han med sitt spädbarn på axeln går in till fullvuxna krokodiler och trixar. Efter det försvann mitt intresse för honom.

Steve Irwin död
Allas vår krokodiljägare Steve Irwin har avlidit. Ironiskt nog blev han spetsad av en stingrocka. Först började jag nästan dra på smilbanden, men kom på hur jag tyckte om att se honom då jag var yngre och framförallt att han har två små barn. Mycket tråkigt.

« · 745457 · »