Café

Grupper · 50699 inlägg · 1049 ämnen
« · 758145 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Idag signade jag på för 3 år.
Helg Ernest:
Sålde mig till Vattenfall för 55.6 öre per kilowatt i förra månaden + energiskatt och moms på den= ungefär som du..

Jag tycker sedan att företag som SCA-Östrand som har överskottsenergi och levererar den på det svenska elnätet, men ändå väljer att sälja sitt gröna sertifikat till marknaden, o vem vet kanske ett tyskt brunkols bolag köper det och levererar grön el med just brunkol...

Idag signade jag på för 3 år.
Idag sålde jag mig till Vattenfall.
3 år frammåt och det kostar mig 29190 Kr / Året.

97,4 öre/KWT. Innan avregleringen kostade det 22 öre/KWT.
Nu säljer vi all vår energi till centraleuropa, så vi måste köpa fulel från ryssland och finnland.

Visst är det för jävligt att det skall sugas ut varenda liten gnutta vinst i allt ?

Nä, dom har rätt dom som vill att en viss del av vinsten skall återbördas till den ort där kraftverket är placerat.

Undra hur länge Vattenfall få vara statligt ?

Alla har nog lite moral i sig.
Det har ju länge varit känt att sexförbrytare och pedofiler står lägst på rankingen i fängelser.

Dom tar ju lagen i egna händer så att säga.

Sv: Simpson fans titta hit
lizzard: Wow, åtskilliga timmar av skrattorgier att vänta, med andra ord. Trevligt att få möjligheten att återknyta bekantskapen med Bender.

Sv: Simpson fans titta hit
Ni kan även se Family Guy, Futurama, South Park och American dad

Simpson fans titta hit
Om har missat några avsnitt av alla 18 säsongerna simpsons har gått finns det nu möjligheten att se dom online.

Sv: Rån IKEA Bakaby
TIKbiff: Av de tre orden i rubriken tror jag att IKEA ska bort, för det handlar om en helt annan sorts jäst hos IKEA

Salle:
o salle,,,jag glömde o
:-))

Salle: Tänk då om tjuvarna var utan snökedjor på moppen??? Fasen vad den skulle ha sladdat runt....;)

TIKbiff: Trodde det var en scooter och inte en skoter
det är skillnad för mig :-)

Helg Ernest:
Trode det var en scoter och inte en skoter
det är skillnad för mig :-)

Helg Ernest:
Förövarna kanske kom från sydliga breddgrader och trodde alla kör skoter i Sverige, oavsett väderlek?

TIKbiff: Under snöfria delen av året är en skoter en EU-moppe/Vespa
mao. ett 2 hjuligt farkost med vindavvisande kåpor för benen.

Men som Norrlänning assosierar man ju direkt till en snowmobile.

TIKbiff:
Barkarby ska det ju vara :-)

Rån IKEA Bakaby
Nu verkar det som snön har kommit i 08-land.
Undrar om dom tog vägen norrut?

" värdetransport rånades i Barkarby

En värdetransport rånades vid lunchtid på fredagen av två maskerade män beväpnade med pistol.
Männen fick med sig en väska med okänt innehåll.
Rånarna försvann på skoter"

Sv: Roliga länkar
Lumber Jack: lite åmgerfull... Hade det varit en småhandlare från gamla T3 så hade han fått spraken för länge sedan. Eller så hade dom gett honom en tjänst i Afganistan och röjt undan han där ;-)

65selander: Du tror inte att Stigsson bara är lite ångerfull och mår dåligt för att han inte kan tygla sina lustar?

Stigsson: Jo han är ett diskussionsämne på jobbet. Damen är väl inte helt oskyldig men saken hur han hanterar H-papper är värre.

Skulle vara roligt att få veta om det fanns dubbel-ramade papper hemma också (KH)

FM lade ju ner förundersökningen i somras ang papperna och bara det var skandal tycker jag.

Stigsson: Jag har av någon anledning tänkt på dig då och då idag...

Fan va jag mår dåligt när sånt här händer!

El Maco: Jag är så jäkla svar för schyssta dansörer. Snart är det helg!

20 År av saknad!!!
Cliff Burton, egentligen Clifford Lee Burton, född 10 februari 1962 i San Francisco, Kalifornien, USA, död 27 september 1986 i Dörarp, mellan Ljungby och Värnamo, Sverige, var basist i Metallica. Han ersattes av Jason Newsted.

Burton studerade klassisk musik och var mycket lärd inom musikteori. Under större delen av sin livstid tog han privatlektioner hos bland annat kända jazzmusiker. Han blev också känd för sina väl arrangerade bassolon och sitt energiska headbangande på scen. För att bäst kunna känna igen honom så bör man lyssna på Pulling Teeth från skivan Kill 'em all och Orion från albumet Master Of Puppets. I dessa låtar hör man hur han visar alla sina färdigheter och tekniker.

Lägger in en klassisk liten melodi =)

Inget går upp mot en trevlig lagbild!

JD: Va f..n. Det var väll sörsida vägen ? Väg 305 eller vad den heter.
Jag kommer ihåg när Kerstin Sahlin stod med bilen hängandes på underedet, klockan var 2 på natten , nere i Nedansjö efter att ha dansat på Vårbacken. (Så här i efterhand kan man ju fundera varför hon körde sörsiavägen? )
Gick ju inte att väcka någon bonde då för att få traktor hjälp.
Så det vart skjuta och försöka dra med Chevan, vilken hade för många hästkrafter för att få bakhjulen att greppa i backen.

Men roligt hade vi. ( c :

JD:
Jojo, mellan Kvissleby och Sundsvall har man åkt några gånger. Tror du tyvärr missuppfattat saken, i övriga Sverige tycker vi det där är en dålig väg.

Jag ska aldrig mer klaga på vägarna i Sundsvall.

Sv: Roliga bilder
Helg Ernest: C64 är en klassiker som inte alls ska föraktas, tvärtom! De som saknar denna klassiker kan på nätet hitta emulatorer och i princip alla spel och andra program som gjordes och återuppleva en gyllene tid i datorns historia. Kika in på länken för ett svenskt C64-community med lite mer info om just detta.

Who is Keyser Soze? He is supposed to be Turkish. Some say his father was German. Nobody believed he was real. Nobody ever saw him or knew anybody that ever worked directly for him, but to hear Kobayashi tell it, anybody could have worked for Soze. You never knew. That was his power. The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist. And poof. Just like that, he's gone.

Hyfsad tvåfotare han får in...

Salle: Keyser Sozes advokat? Kände inte igen honom på filmen.

knaskamilla: våra favoritdansörer kan mer

Friman SR: Har suttit och spanat en del på den där sidan förut och ibland funderar man starkt på hur någon först och främst kunnat höra detta och sedan hur situationen kan ha skett. Säkert är en hel del riktigt men chansar på att en hel del är påhittat för andras nöjes skull.

Man kan ju undra vad som är dikt och vad som är verklighet på sighten. Ta och spana in www.tjuvlyssnat.se så kanske ni får er ett gått skratt i vart fall.... T.ex..

Umeå lasarett...
(Stressad kille 20+ kommer in i entrén och stoppar en ung läkare.)
Killen: Du, den här nervcentralen, vart ligger den?
Läkaren: Nervcentrat? Ja, det sitter i hjärnan. (Ler ironiskt.)
Killen (upprört): HA HA, jävligt roligt AT-läkarjävel. Hur funkar studielånen för dig?!
(Läkaren gapar medan killen rusar vidare.)

MorganaLefaey:
Japp

claesw: Var mer ett halvironiskt inlägg, som syftade på alla miljoner hon fått i USA om det skett.

MorganaLefaey:
Psykiskt lidande...

Ja, STACKARS människa!! ; )

mattias - 74: Tänk vad glad hon ska ha blivit då hon fick en ny telefon. Kostnader för att åka dit och tillbaka, psykiskt lidande mm får hon ingenting för. Butiken har även försökt sälja en produkt som helt klart inte är ny fastän de säger så, vilket borde vara någon form av bedrägeri. Sedan så ser man att de ändå antyder på att tjejen lagt in filmerna fastän de sparades på telefonen långt innan hon köpte den.

Salle:

Nya mobiler inte och lita på =)

Sv: Klart tant ska bo kvar!
Friman SR: Nu pratar jag inofficiellet. Officiellt exukutiv.

Logiken säger att det absolut inte finns en anledning att vräka tanten, hon har betalat med ränta dessutom. Kan man få en bättre hyrestagare 65 år utan knorr.

Nä, den som skulle flytta in var redan utsedd.
Varför annars köra exukutivt och ev. få in vilket pack som hellst.

Helg Ernest: Det var ju en bostadsrätt som skulle säljas på exekutive auktion, så din teori håller inte tyvärr...

mattias - 74: Ja, han vart nog besviken styrelseledamoten som skulle ha hennes lägenhet till nått av sina barn. Det är ju så uppenbart att någon var ute efter hennes lägenhet för personlig vinning.

Dream Team:

Hon fick tydligen bo kvar, verkar som om de vek ner sig mot svenska folket =)

Dream Team: Jag tycket det mer ser ut som ett mordernt Oscilloskåp. //Syte Fåd

Dream Team: Man får väl hålla med om att tekniken var enkel och fungerade riktigt bra. Inget ont om dem.

Men jag gillar verkligen Wangen.... Döpa den där stora besten till minicomputer.

Dream Team: Den där påminner om maskinen man sitter och konfigurerar ABBs styrsystem med och bygger program snuttar i.

MorganaLefaey: Den här burken och den teknik den använde sig av är nog såhär långt oöverträffad som jag ser det.

10 PRINT "HOCKEYSNACK.AR.BAST"
20 GOTO 10

MorganaLefaey: Vic 64 skall man inte förakta!
Det är en väldigt bra maskin, som lagt grunden till att vi sitter här och nu.
Har själv 2 st med bandstation och den ena har jag även en extern floppydrive till. Båda är fullt fungerande.
Jag körde tom. bokföringen på Dykfirman jag hade ända fram till 97 på den ena. Helt enl RSV regler. Det var nämligen deras skylldighet att hålla sig med maskiner så dom kunde kolla bokföringen.
Nog för man han gå från källaren upp till köket och ta en kopp kaffe medans den gjorde en transaktion. Men funkade alltid klockrent.
Amiga 500 som jag också har, är defenetivt inte lika tillförlitlig.

Dream Team: Jag har bott granne med honom, han är inte ond

MorganaLefaey:

Här sitter du och skriver till dig själv igen. Du tycker inte att du är lite väl egocentrerad?

« · 758145 · »