Café

Grupper · 50699 inlägg · 1049 ämnen
« · 777796 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Roliga länkar
Salle: Det är ju amerikanskt ju, så där funkar inte verkliga livet och tur e ju det.....;-)

Dream Team:
KLockren =P
Om någon skulle gjort så mot mej hade jag klippt till två likadana på min trädgård ;)

Sv: Metallica news....
Friman SR: Jag gillar St Anger.

Hoppas även på nya skivan :) Bara det inte blir nåt slätstruket, inga riktiga verser utan bara olika textrader och en massa upprepningar. Lite varningsvibbar på de två låtar vi hört ändå :/ I stort sett gillar jag dem dock =)

Deas: Jag tycker att det jag hört hittills låter bra mycket bättre än det vi hörde från "Den Heliga Ågren"-plattan... Lovande och eftersom det vi ser live inte ens har ett uns med maestro Rick Rubin att göra så kommer nya plattan säkerligen bli överjävligt bra...

In trust, METALLICA.......

Rock on...

Den här var lite kul, och fyndig, på samma gång:

"Att leva efter mottot "älska din nästa" kräver ju sitt från dig, att hata sin granne kräver en bra trimmer"

mattias - 74: Ja eller basens Billy Cobham eller vad han nu kan heta..... Äh, jag skiter i bäst och punk är oxå bra ju.... Jag snackar om coolast och där ligger Rob Truillo bra till... Coolest guitarrist over all: Keith Richards, coolest drummer: Josephine Forsman, coolest singer: Mary J Blidge and coolest in every quire is Mrs Lisa Fisher...

Dom kanske inte är bäst, dom behöver inte vara det, men de är coolast enligt mig just nu........;-)

Friman SR: Den har postats förut, samma ljud fast man ser dem lira till ;)

Jag gillar den men den är för lång och har vissa tråkiga delar som tyvärr upprepas.

Jag gillar Trullio men Newsteds backup sång saknas enormt live. Kirk och Robs brölande låter riktigt illa.

Här har ni föresten hela Orion från i sommras:

www.youtube.com/watch?v=mosb-F_h0KA&mode=related&search=

Mycket känsloladdat. Det ska tydligen finnas någon annan tagning där de gråter under vissa partier av låten men jag ser inget av det här iaf.

Och här är 'The Other New Song':
www.youtube.com/watch?v=TLsOiTc06ow

Mindre Metallica än 'The New Song' tycker jag men den är skön!

James röst verkar ha varit helt ok i sommar. Inte lika jobbigt hög och gäll som 'nya' James tyvärr kan vara...

Friman SR:

Billy Sheehan eller hur det stavas i Mr Big måste väl ändå ses som den bästa basisten världen skådat ??

Friman SR:
Coolast i M är annars Hammet. Grymm i Matters

Per HApps: Just nu är Han bäst, Bill Wyman spelar ju bara jazz.....;-)

Friman SR:
Personligen så gillar jag inte Truillos scenshow, det var bättre förr.

Metallica news....
Rick Rubin filar och när det är klart kan det bli grymt, kom ihåg vad han gjorde med Johnny Cash och American Record's plattorna vettja...;-)...

Livesmakprov i länken.....å världens coolaste basist/grottmänniska heter Rob Truillo, så det så...

Rock on.......

Salle: Pållarna var starka..... Man kan ju undra om de skulle palla för en 747:a som gasar på lite...

www.youtube.com/watch?v=DFP4xl0V0mk

Bara en uttjänt truck men ändå...

Sen kan man undra om detta då verkligen har hänt:

www.youtube.com/watch?v=xgjHfOQrLdQ

Man bör nog kolla om hotellet kanske ligger lite för nära flygplatsen innan man åket till St Marten kanske...;-D

Sv: Maidens nya singel
Deas:

Här kan man se Maidens nya video Differnt World !

Sv: Dagens ögonblicksbild.
ekan68:
Vänta tills stormen försvunnit, annars lär den blåsa bort ;)

65selander: Härlig bild! Dax att plocka fram skotern! ;-)

Vemdalen  imorse.

Paddan: Fantastiska saker händer (och fötter).

Det är väl lite av detta som inleder boken Stark av Stephen King vill jag minnas.

Paddan:

[url=

www.youtube.com/watch?v=gZZayp59WRk]Ja pålarna verkar ju rätt hållbara...[/url]

Salle: Verkar som att de plockat bort videon från det där reportaget, som jag läste tidigare denna vecka, eller så såg jag tokigt. Dyra reparationer på bilarna lär vissa ha fått i varje fall

Nåt för busstorget i Ö-vik?!?!

[url=www.manchestereveningnews.co.uk/news/s/223/223159_car_wrecked_by_popup_bollards.html]Read the signs stupids...[/url]

Sv: Snöoväder?
73Sjöbba:
-Är det Löw på mellangatan?
-Ja
-Kratta upp dom då!

Sv: Snöoväder?
-Är det Storm på storgatan?
-Ja
-Håll i hatten då!

Sv: Tv-tipset
Per HApps:
lysande!

claesw:
och den är i kväll samma tid och kanal

claesw:
och den är i kväll samma tid och kanal

mattias - 74:
Det gör jag nog, nöden har ingen lag vettö, men kommer kanske kolla extra noga innan jag sätter mej.
Jag hade fått vrålpanik om det hade legat en lång orm i min toa.. :S

piff:

Vågar du gå på Toan efter detta !!

That ´70s show , mån-fred kl 17:15 tv4
Seinfeld , mån-tors kl 22:50 kanal 5

Rekomenderas starkt!

Per HApps:
Del 2 ä n n u bättre möjligen tycker claesw.

Metal Guru:
22.10 i kväll är det gudfadern på tv400. Lyckans ost alla er som inte har sett den. Det blir inte bättre än så.

Sv: Viktigaste Valfrågan
Helg Ernest: Du, den här Saparmurat Niyazov, eller Turkmenbashi som han kallas, är ju en skön lirare. Nu har han kostat på 17 miljoner dollar på ett "House of Free Creativity". Hur pass fritt och kreativt något kan bli när alla medier kontrolleras innan något får skrivas, för att se till att inget Turkmenbashi-fientligt slipper igenom, är en annan sak.

Springsteen biljetter ståplats på måndag.
Har två ståplatsbiljetter över till på måndagkväll.
Någon som är intresserad?

Helg Ernest:

Dagens rocklänk (som jag redan hintat)
Förbind Ramones med två mellanlandningar till Carlos Santana

Metal Guru: Marc Bell är en ersättare för Tommy Ramone. 1978

Gabba Gabba hej

JD:

Marc Bell var ersättare?
Eller blandar jag bara ihop begreppen..?

Metal Guru: Första trummisen Tom Erderlyi (Tommy Ramone) är den enda orginalmedlemmen som lever. Alla senare ersättare verkar ha hälsan i behåll.

Helg Ernest:

Är det bara Marc Bell som lever av bröderna?

Angående omröstningen på HS:s Startsida...
...skulle de varit ett alternativ till...Använder du sporten och då i det här fallet hockeyn som ett sätt att lära känna nya människor?..Menar ...Hockeyn är ju nästan som Nokia...connecting people...

JD: Vid lite efterforskning så är ju även Johnny också död.
Cancer 15 September 2004.
Så 3 av 4 har trillat av pinn. Tagit ner skylten.
Men de klart, de levde väll i samma tempo som dom spelade.

Funkar inte denna så följ "rätta" länken
www.ramones.com/images/leftpanel_johnny1_03.gif

JD: Såg den! Bara en tanke som slog mig. Hur faan kunde dom spela ihop så länge, med så mycket skit inom gruppen?
Sedan att dom satt och sa så mycket skit om varandra.
Ok det kanske inte sändes förren Joey och Dee Dee var död.

Sv: Nu får man skärpa till sig !!! ?
Paddan: Beppes godnattstund...

Ramonesdokumentären End of the Century på tvåan kl 22.45.

Metal Guru: Har man betalat tv-licensen så gäller det ju att se mesta möjligt för att försöka få valuta för pengarna. Fram för mer Lillstrumpa och Syster Yster!

Mats Edström & Paddan:

Även om ni båda har betalt tv-licensen så behöver ni ju inte se på allt elände som sänds.

Paddan: Humle & Dumle var ju med i går...tydligt och klart, gluttandes ut ur  Lena-jag-syr-mina-egna-kläder-PeHås klänning!

För övrigt kan jag bara hålla med dej, ett bedrövligt program. Hur i hela friden kunde man låta Adaktusson vara programledare/toastmaster?

Lill-Babs trallar signaturen till Bröderna Cartwright och tjoar glatt att det är High Chaparral...pinsamt??? Fast hon fick i alla fall uppträda, det fick inte Carola...

Har dom lagt ner Minnenas Television?

mattias - 74: För att tala om något annat...

50 år av television och så klarar SVT inte av att visa något annat än ett väldigt ljummet tvåtimmars program med Darin och Pernilla Wahlgrens son som några av artisterna. Till och med Musikbyråns 10 årsjubileum fick två eller tre gånger så lång sändningstid som denna "galaföreställning".

Här hade man haft möjlighet att visa några av sina guldkorn under...låt säga,  en hel helg, men det verkar som att man inte tänkte så långt. Bättre att låta Lars Adaktusson läsa tråkiga "gratulationsmeddelanden" och några korta sekunder medan några korta sekunder av nostalgi sveper förbi. Nej, ge oss en kanal där vi kan återse gamla guldkorn från SVT:s historia som Humle och Dumle, Sant och Sånt, gamla adventskalendrar med mera.

Riktigt imponerande och oerhört effektfull videoprojektion på em byggnad.

Sv: Viktigaste Valfrågan
Paddan: DELFINKLUBBEN, TJOCKAST PÅ MITTEN

« · 777796 · »