Café

Grupper · 50698 inlägg · 1049 ämnen
« · 784550 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: På spåret
MorganaLefaey: Nu får du plocka fram läsglasögonen tror jag. För det är ju tydligt att San Marino och Vatikanen är vita neutrala pluppar i detta blåa Italien.

Salle: Intressant att San Marino och Vatikanstaten är med i Nato på den där kartan. Jag menar de måste nog ha en enorm kraft att hjälpa till med. Eller jo vatikanstaten kanske har en enorm kraft att lägga på Nato's sida. Andorra däremot verkar inte vara med.

Salle: Albanien gick ur Warsawapakten 1968, men var i princip "ute ur rullorna" redan -61 när man ställde sig på Kinas sida i konflikten mellan Kina och Sovjetunionen

Lumber Jack: Jag visste att Juggarna inte var med och gissade sedan på Albanien så jag blev faktiskt lite förvånad över de "rätta svaren på just den frågan men ifrågasatte inte dess riktighet.

Och Albanien lämnade WP 1968 enligt[url=sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Cold_war_europe_military_map_sv.png]denna karta[/url] så jag var ju inte helt ute och trampade dressin.

Ett fantastiskt program! Det riktigt värmer i själen att de har så höga tittarsiffror som de har. Det in ger hopp.

Men igår hade herrar Oldsberg/Hellberg en präktig slamkrypare. Baltstaterna tillhörde Warzawapakten vare sig de ville eller inte då man under den aktuella tiden var en del av Sovjetunionen. Skandal!

Sv: Maidens nya singel
mattias - 74: Låter underbart, nu när du säger så, så längtar man ännu mera.

Boråsindian:

Ja introt skall tydligen vara nånting alldeles i Hästväg enligt en som jag känner som sett dom i Danmark =)

mattias - 74: Ska bli kul att se dom igen, har oxå Hallowed Be Thy Name. som en av mina favoriter.

Knogen: jajjemän, full pott på bandyfrågan.

tråkig uppsättning tävlande i år bara. Wikegård var ju en flopp (håll dig till hockeyn... om nu nåt) och Härenstam hade ingen gnista. Tacka vet jag Hoa

Knogen:

Bajen men inte England trodde på ryssland faktikst =)

mattias - 74:

Erkänn att du satt där nöjd och belåten i TV-soffan när du kommit fram till att de brummade iväg från din egen hemstad! ;-)

Nån mer än jag som tog både Bajen och England på bandyfrågan?

knaskamilla:
Kollar inte längre, min favvo är inte med ju.. :(
Hoa-Hoa var skoj att se ju! :D

mattias - 74:

Skickar ett smakprov från Boston nu i år med låten The Pilgrim från nya skivan!!

Se länk!!

Kan fan inte hålla mig :)

Boråsindian:

Japp den 18 i globen nästa lördag är så jävla upphetsad redan :)

Kul och se att de vågar ta bort låtar som The Trooper och Number Of The beast men jag får ju min Hallowed Be Thy Name. 7 minuters ren Magi!!

250kg kärlek:

Jag tycker att det är upprörande att inte Stefan Holm är med i år. För det är han inte, va?

Sen är det lite trist med På spåret när man som jag inte är särskilt berest eller geografiskt bevandrad...men Arvidsjaur tog jag långt före alla tävlande när det var med en gång.

Annars håller jag med de andra. Man behöver nog inte söka hjälp för att man gillar programmet.

LL:

Haha jo men jag trodde inte de skulle åka till Gästrikland utan hålla sig i Dalarna =)

mattias - 74: men fattade du varifrån de åkte när de skulle till Sandviken då? :-)

Poffa:

Tog inte årtalet alls jag visste inte att palme började redan 1969

mattias - 74: Vem gjorde inte det? Warszawa tog jag på åttan, första resan missade jag. Årtalet tog jag dock inte förrän de visade månlandningen.

LL:

Jag tog Sandviken på 8 ja !! Slå det du :)

Dream Team: såg inte början så jag bommade ledtråden till Vingåker, men Warszawa tog jag på tio poäng!

250kg kärlek: Nej, sök inte hjälp. Jag är inte ens 30 fyllda men gillar att försöka gissa själv. Har man inget annat för sig så är På Spåret bra underhållning.

Dream Team:

Jag ser På Spåret jag gillar gissningsprogram =)

250kg kärlek: Ja, jag ställer in mig i det hjälpsökande ledet i det läget, för visst är det ett riktigt bra underhållningsprogram. Det är ju inget snack om att du vet exakt vad du får i varje program. Ja, även om överraskningar bjuds så är de ju få till antalet, och det är säkert en tanke bakom det. Det känns väldigt tryggt att se firma Oldsberg/Hellberg leda programmet. De tävlande är väl de som, då det nu händer, bjuder på grannlåten, eller vad man nu ska säga. Men det är väl så man har tänkt, då det är idel, ädel, adel av div. profiler ur olika sammanhang.

Vingåker, var det nån som knäckte den?

250kg kärlek: Jag har ett år puls och håller med. Dock så är Poänggivningen lite för godtycklig ibland.

Sv: Roliga länkar

Per HApps: Om inte annat så var det billigare... 4:20 inkl moms

Tydligen åt h-e mycket dyrare idag trots epitetet "endast"...

[bild]www.tidsam.se/allm/getimage?prkod=0890[bild]

På spåret

Ja jävlar! Är det jag som börjar bli gammal när jag tycker att på spåret är ett riktigt bra program. Oldsberg och Hellberg är som klippt och skuren att leda denna typ av underhållningsprogram. Dessutom måste jag ge en eloge till orkestern Triple & Touch som får till det klockrent i varje program.

Att byta ut Oldsberg och Hellberg i på spåret är som att byta ut Loket från Bingolotto, det kan aldrig bli bra.

35 bast och gillar På spåret. Ska jag söka hjälp?

Alisandali:
Kan man säg att det var oskyldigare förr eller?
images.tradera.com/434/39725434_1.jpg

Sv: Hur är folk funtade ??
Per HApps: Du t'nkte v'l att du skulle dit, precis som jag n'r jag undrar var jag 'r ibland....hehe...

Per HApps:
Gissningsvis är han glad över att ha hamnat på rygg.

mattias - 74: Ska du också gå på maiden? Ska se dom i scandinavium den 20:e

Deas:

Har kollat lite närmare på Maidens Förband Trivium och har börjat lyssnat på dom mer och mer, riktigt tunga!!

Mycket nöje !!

Sicket rackarns nöt!
Hans mamma måste ha tappat honom på huvudet när han var bebis.. för han hade inte riktigt alla spelare i båset.. :P

Lika barn leka bäst eller hur är det egentligen .....?

Paddan: Exakt vilket Jack Ass..... Aftonbladet:s artikel i länken....

Ibland är människor dummare än man kan tro.

"A man has suffered severe internal injuries after trying to launch a powerful firework from his bottom on bonfire night, it emerged today."

Sv: Cowboy.

Jo,
Vad jag ville ha sagt var att denne Wolner inte kunde försörja sig som världsberömd musiker, utan fick skaffa sig kneg som Flashmakare för Instruktionsvideos. See link for further information.
Cowboyrösten blev han dock aldrig riktigt av med, även om något sprack ungefär vid "Deeee-Fault Dates" nånstans.

Förlåt. Men jag har haft extremt roligt åt det här under dagen.
Det går nog snart över.

Cowboy.

Jo,
Har en skojig liten låt i mitt filarkiv, utav den fina och världsberömda musikern James Wolner. Någon har dragit likhetstecken med Tom Waits alster, när de begrundat Whisky Wispers.

Men det var inte det jag ville komma fram till.
Lyssna på låten först, så ska jag samla mina tankar.

Skäms, Stigsson:

Metal Guru: Jag gjorde en fuling och tittade in trots att jag bara fick 65p på Afrika.

Här har ni kartomaner en länk till en tjeckisk kartserver, som roat mig genom åren. Varning: Ingenting för er med mindre än 112p på Afrika.  

Här hittar ni garanterat udda ställen...

El Maco:
Europa = Peanuts.

152 av 162 på Afrika. Icke 100%-ig på ö-länderna. Och Burkina Faso hette Övre Volta på min tid. 
Dessutom har de lågpriskartograferna placerat Seychellerna fel. Beige.

Poffa:

Knappast ensam om det men jag skall göra ett försök jag med få se men jag kommer inte ha många rätt !!

El Maco: Samma här. Lite problem med gamla Jugoslavien, men det blev rätt till slut. Afrika kommer jag dock ha jätteproblem med.

USA:s delstater: 149 av 150. Wyoming hade flyttat på sig lite...

Slutklickat, back to work.

jag gillar kartor...

Paddan: kunde inte låta bli. 136 i afrika. Många småländer på västkusten finns det...

« · 784550 · »