Café

Grupper · 50697 inlägg · 1049 ämnen
« · 842663 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nätverksbekymmer...
Poffa:

Det tror jag inte på.

knaskamilla: För att inte tala om att du besparat oss andra en massa irritation. ;-)

mok:

Verkar som att det räckte att uppgradera drivrutinen för nätverkskortet. Galet enkelt. Att jag inte tänkte på det tidigare, då hade jag besparat mig själv mycket irritation...

mok: Själv blir jag inte klok på just routrar. För någon månad sedan uppgraderade jag mitt internet abbonemang till 100/100, då började min första router att spöka. Det var då Metal Guru hjälpte mig, det skrevs lite här i cafe-boken som ni kanske minns. Då han ej lyckades fick han sparken ;) . Jag fick fara och köpa en ny, det blev en Belkin av något slag. Den klarade inte av 100/100mbit så jag fick lämna igen den. Då kollade jag runt på olika forum´om vad som rekomenderades och kom fram till en Dlink DGL-4300 var det som gällde. Fanskapet gick på 1600 pistoler men det är det värt tänkte jag. Då visade det att den ströp uploaden till ca 25mbit och jag fick en ny på garantin. Den nya var ännu sämre då jag bara kommer upp i ca 12-14mbit i upload. Senast igår var jag i kontakt med supporten och nu ska dom göra en utredning på mig, då när det blev samma fel för andra gången. Det är nästan så att man känner sig kriminell =).

Sv: Roliga länkar
Kalle Anka humor ;-)

knaskamilla: Har sett många sådanna fall som du beskriver speciellt med Netgear routrar där man kör trådlöst. Kolla så din router har dens enaste firmwaren som finns. Har löst alla utan ett av mina sådanna fall och den jag ej löste byttes ut.

Poffa:

Nä, men jag antog att när Per sa "ja, jag har absolut ingen aning" så var det ett väldigt svårlöst problem. Däremot har jag kollat alla andra basicgrejer...du vet, kollat samma inställning sju gånger och sådär.

scim:

Intressant fråga! En Belkin av något slag.

knaskamilla: Meeeen, hade du inte gjort en sån basic-grej innan du frågade om hjälp? :-)

knaskamilla:

Vad är det för router?

Poffa:

Vi har redan sådär. Fast jag kanske har löst problemet. Uppdaterade drivrutinen till nätverkskortet, och helt plötsligt har jag kunnat surfa i typ tio minuter utan avbrott. Men man ska väl inte ropa hej...

knaskamilla: Vad har du för leasetid från DHCP:n? Pröva sätt fast IP-adress på datorn och sätt även i routern att den MAC-adressen som ditt trådlösa nätverkskort har, alltid ska få den IP-adressen.

Nätverksbekymmer...
Alltså, jag börjar bli väldigt less på att försöka surfa på min bärbara hemma nu. Tidigare var nätet lite svajigt, jag tappade kontakten ibland. De senaste tre dagarna har jag tappat kontakten ungefär hela tiden, samtidigt som det går hur bra som helst att surfa på den andra bärbara datorn. Men det verkar inte som att det är mot det trådlösa nätverket jag tappar kontakten, för det står "Signalstyrka: utmärkt" och "Status: ansluten". Trots detta kan jag alltså inte surfa runt som jag vill. När jag väljer "reparera" går det bättre en liten, liten stund. Samma sak om jag startar om routern. Någon som har en teori?

Sv: Planeten...
Paddan: Jag har den redan, tittar med mina två döttrar. Fast blir väl mest jag som tittar ändå.

Sv: Planeten...
Då kapar jag den här tråden för att berätta om dagens "fynd". En dvd-box med "Det var en gång - tidernas äventyr". Jag får väl erkänna att det inte känns lika spännande att se det nu, som när man såg det i slutet av sjuttiotalet... om jag minns rätt.

Fast inköpet kanske går att försvara med att det möjligtvis går att använda som en stunds avkoppling under SO-timmarna.

Sv: Musik för faan.....
Skarin: Precis, precis...som Svedlund skulle ha sagt.

Ambroo: Det smakar verkligen industrirock, i en väldigt lugn miljö. Ska bli intressant att höra fortsättningen. Dessa två spår blir klart godkända.

Sv: 3 från 1 idag
Wayne Gresky:

Själv är jag inte så bekant med dessa Swindonpajsare. Fast man blir ju lite nyfiken.

XTC - Mayor of Simpleton
www.youtube.com/watch?v=5Da9sc6YDBo

XTC - Senses Working Overtime
www.youtube.com/watch?v=0xeLTjuNX0c

XTC - GRASS
www.youtube.com/watch?v=Tjy992xvE-4

Så här skrev någon recencent som jag inte ids ange källan till:

"Kritikerna har alltid varit välvilligt inställda till gruppen, men under de senaste åren har intervjuerna och reportagen blivit allt sällsyntare. Den enda publiciteten har varit de positiva skivrecensionerna. De drar dock ofta jämförelser med XTC när de skriver om IQ-pop (pop som ofta tar en omväg till refrängen).

Detta har stämplat XTC som svårlyssnade och folk som överhuvudtaget inte hört gruppen skräms bort. Visst ligger det en del i att XTC:s musik inte når lyssnaren vid första öronkastet. Gruppen har provat olika stilar - jazz, funk, psykedelika - dock utan att förlora sina poprötter. Men man får inte glömma att XTC ändå skämt bort oss med många lättillgängliga låtar, som borde blivit större hits."

Frella: Precis min tanke. Imperiet anno -07... Det ska bli spännande att höra hur fullängdaren låter!

Ambroo: Lite Blå Himlen Blues över Nordlicht tycker jag. Positivt.

JanT: Tungt, mörkt, ångest, svårt...Pimme;

Sv: Metallica news....
mattias - 74: Du e la rolig du!

mattias - 74: Förmodligen, med tanke på att det är slutsålt.

Friman SR:

Biljetterna slutsålda till sommarens Konsert på stadion ? Nån mer än jag som fick :-)

Salle: Jag är lite osäker på hur ofta vi har XTC i den här tråden, men vi har ju inte haft något idag vad jag sett, så här har vi tre härliga livefavoriter:

Making plans for Nigel
www.youtube.com/watch?v=FDaU_HKdZd8

Helicopter
www.youtube.com/watch?v=q8B3YVa4zQQ

Respectable Street
www.youtube.com/watch?v=wzbOkJI5tjQ

Sv: Melodifestivalen 07
Fast vad gäller denna deltävling tycker jag att det var de två bästa låtarna som gick direkt till finalen. Däremot trodde jag aldrig att Uggla skulle nå Andra Chansen, tycker att det var en av de sämre Ugglalåtar jag hört. Fast pom-pom-pom faktorn hos röstarna på en lördag ska tydligen aldrig underskattas.

Chief: Jag tyckte mer att det kändes som någon form av reklam för Janis Joplin på svenska av hon Flyglarmet från Stockholm. Nej, ska man tala om röster så hade ju Johan Kinde klart intressantast röst. Fast... säger någon, han var ju inte ens med i den här delfinalen. Nej, men han satt nog och fingrade på mobilen och funderade på att rösta.

Chief: håller med, af Ugglas är helt okej. Hon kan dock med fördel tvätta håret när hon ska vara med i teve.

Största skrällen: Uggla utan af även utan solbrillor. I övrigt lämnade tv:n mig oberörd när jag lagade middag.

Albert Hall: Du är inte ensam. Jag gillar Caroline af Ugglas! Fast det var fel låt för henne tycker jag, hon har en äkta rocker-röst. Hon gjorde låten bättre än vad den var. Fan, jag gillar verkligen henne! :)

Albert Hall:

Det är du och brudarna på vovve.net, som sagt. Det här var en otippad finalist, men jag tycker att hon är helt okej. Hoppas Andreas tar den andra platsen i finalen. Sen tror jag på Uggla och Lindarw i andra chansen. Tyckte inte Sanna Nielsen hade något att komma med i låtväg.

knaskamilla:

Etta är såklart Andreas Johnson, den låten tyckte ju till och med jag var helt okey. Tvåa, en tjej med attidyd och DET, är ju Carolina af Ugglas. Fast det tror jag ju att jag är ensam om...

Fasiken, jag är stolt att vara svensk. Vilket startfält, vilken kvalité.

Wow!

Hm. Andreas Johnson måste ju i alla fall gå direkt till final. Frågan är vem mer. Jag tror att den där gula bruden, han från Sandviken och Sanna Nielsen åker ur nu.

knaskamilla: Ja, kanske har jag fel, jag vet inte. Jag har säkert förträngt de sämre bidragen från de tidigare delfinalerna. Lindarw var "rolig", säger du. Det kanske han var. Men det var väl Lill Lindfors på sin tid med. Ja, när hon tappade sin klänning alltså. Går det att vinna på rolighet i Helsingfors tro? Det kanske det gör. Glimten i ögat har han dock alltid haft och det gillar jag.
Bidraget som "Verona" framförde var väl alla gånger en ripoff i likhet med Paradisio det. Inget ont om det dock. Det funkar säkert på dansgolven under sommaren. Johnsson var väl en sån där låt som man glömmer lika fort som man har hört den. Äsch, varför känner jag mig så tråkig...?

Dream Team:

Jag tycker att du har fel. Sämst hittills måste första delfinalen vara. Lindarw var ju rolig, och den där bruden som var nyss sjöng väl ganska bra? Uggla, han är Uggla. Man vet vad man får... ;) Ska bli intressant att se vad Johnson har att komma med.

scim: Jag läser sällan tidningarna annat än på nätet. Det kanske är ett sätt att komma undan alla spaltmil som skrivs om det här spektaklet. Ja, då har man ju en större möjlighet att välja vad man vill ta in och inte. På tal om spektaklet Schlager-SM så var det bättre förr.

Lindarw, vilken hit. För första gången den här årgången kände jag en riktig lust att rösta. Mer humor i melodifestivalen.

knaskamilla: Jo, tanken slog förstås väl även mig. Tanken slog mig även att det är så dålig nivå på kvällens bidrag. Sämst hittills av delfinalerna?

scim:

Vore faktiskt intressant att höra hur de skulle trixa till det på engelska.

Dream Team:

Har du inte läst tidningarna de senaste dagarna eller? ;)

Dream Team:

Det är nog många som gör det, och...kaaaan det möjligtvis vara meningen?

scim: Eeh.. ja, det var inte utan att det gjorde det.

Dream Team: "Onani, tar saken i egna händer", eller är det bara jag som hör vad jag vill höra?

Dream Team:

Ja det lät ju lite raspigt...

Sannes: Hmm.. jag har dålig koll på hur Caroline af Ugglas låter röstmässigt annars, men kvällens insats lämnar nog ingen av hennes belackare oberörd.

knaskamilla:
Klart jag hade rätt...

Sannes:

Tänk, du hade rätt. En typisk Uggla-låt. Funkar som radiodänga, men kanske inte i ESC.

El Maco: Hehe, sällsynt klantigt av mig och du har rätt för orginalet är naturligtvis bra och kopior äro kassa...:-(

Men du som x-newyorker kanske saknade dessa galningar som oxå har haft ett och annat gig på CBGB:s. Jag vet inte jag men det är allt lite
X-rated över denna video. Frågan är om den har visats fler än en gång på MTV innan censuren tog den t.ex... Men likt förbannat så är det rock'n'roll...:

www.youtube.com/watch?v=X8QuM9NxRiE

Rock on.....

Friman SR: CBGB... rock n rollhistorien kändes som mest påtaglig när man gick på muggen som i likhet med lokalen i övrigt inte hade sett en hantverkare sedan de unga Ramones själva stod och tömde ut budweisern. Härlig patina men ganska dålig konsertlokal egentligen.

Dock får du underkänt för Blondielänken, det är ett coverband. Här är orginalet

www.youtube.com/watch?v=NYI1996AMKI

3 från 1, CBGB:s...

Ramones til you drop:
www.youtube.com/watch?v=jRxrgZ1T_YM
...

The Dictators...:
www.youtube.com/watch?v=7lwf-xZzIAE
Ett jävla grymt krullhårigt rockband detta..;-)

Blondie...:
www.youtube.com/watch?v=ggeSlD9-e2k
Coooooolt och mycket rock'n'roll...

Plasmatics bodde på CBGB:s de med:
www.youtube.com/watch?v=zlQTiOQJGWs&NR
Här dock galna på annat ställe...

Och jag kan inte räkna till tre... nä det kan jag inte,
men det som blev över det bjussar jag på...;-)

Rock on....

OK. 3 från 1...

Det kommer dyka upp en grym talkshow på svensk TV där programledaren kryllar av attityd och har sunda åsikter, han är dock inte mycket värd i det land han bor i....:

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3784&a=760810&lid=is_search527895&lpos=0&queryArt527895=Henry+Rollins&doneSearch=true&sd=47244&from=siteSearch&pageArt527895=0

www.youtube.com/watch?v=EyX7xWAFs3g

Så här låter då en programledare med attrityd när han sjunger en sång:
www.youtube.com/watch?v=_vgQalXaIxs

SåHär kommuniceras det med Presidentens fru:
www.youtube.com/watch?v=xRNp2VT1U_U

Å här känd gäst på besök...:
www.youtube.com/watch?v=OkkScHRU8G4

Det dyker oxå upp mer gäster i showen:
www.youtube.com/watch?v=Kzz8-6LJ_2A

Attityd var ordet sa Bill, å Bull med.........;-)

Missa inte Henry Rollin's nu, jag har gett Er tipset....;-)

å här en cover som heter duga...
www.youtube.com/watch?v=mPNtLZWE6AQ

« · 842663 · »