Café

Grupper · 50680 inlägg · 1049 ämnen
« · 885120 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 3 från 1 idag
hellge: Them Bones i händerna på några båtflyktingar från Gotland, dock utan bild. Knäcker det mesta.
www.youtube.com/watch?v=6H7aDXJhAeY

Wayne Gresky:

Die Krupps ja.

Jag var tillsammans med en tjej som hade ett blandat band med en massa ovanliga låtar, tre av dessa var Die Krupps. Jag är ganska säker på att det var tre covers på Metallicalåtar från Black Album. Jag kom ihåg att dessa var mycket bra, kanske knäckte de originalet. På detta band fans även Them Bones med Alice in Chains och Salle, det kan ha varit så att K’s Choice låt Not an Addict kan ha varit med.

Sen är det också lätt att tänka på hushållsmaskiner när man ser detta tyska namn.

MorganaLefaey: Får väl försöka ytterligare en gång med warrior sould då.

[url=
www.youtube.com/watch?v=jcwGvV36IuY]Warrior soul[/url]

Salle: Kom på att en gammal grupp som jag lyssnade på för mer än 10 år sedan släppte en liten cover på A whiter shade of pale. Tänkte lägga in 3 låtar från dem som lite kuriosa.

[url=
www.youtube.com/watch?v=87mOs0f6ZTU]Bad Blood[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=jcwGvV36IuY&mode=related&search=
]Warrior Soul[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=OmnVNxEmBn4&mode=related&search=]All we are[/url]

Sen som vanligt så måste man köra några extra framträdanden. Så man får väl köra några covers som de gjort.

[url=
www.youtube.com/watch?v=C0YGrj2A0Q4&mode=related&search=]White wedding[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=8y9y3vu7cuI&mode=related&search=]A whiter shade of pale[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=yZvUqdjHwp8&mode=related&search=]Fear of the dark[/url]

I mitt sökande på Youtube så dök jag på en låt som jag nog aldrig kan få nog av så jag sökte några liknande och detta är resultatet.

[url=
www.youtube.com/watch?v=PbWULu5_nXI]Procol Harum - A Whiter Shade of Pale[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=hUwLPKqqtpk]Fire Inc - Nowhere Fast[/url]
En riktig körafort-låt från kultrullen [url=www.imdb.com/title/tt0088194/]Streets of Fire[/url].

[url=
www.youtube.com/watch?v=whEpTI6Ydb8]k's Choice - Not An Addict[/url]

Sv: Roliga länkar
65selander: Hahaha. Sanning. Skulle varit intressant att se nästa bil som kommer. Den kanske bjöds på en flygtur istället för att buckla till fronten lite.

Wayne Gresky: En fin motvikt till all "hård" rock som vistas här.

Men låt oss fortsätta på synth-spåret.
Lite mjukare Electronic Body Music nu dock.

[url=
www.youtube.com/watch?v=KX9dp-sSTSY]The Weathermen - Poison[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=fjINMLy3l1E]Skinny Puppy - Assimilate[/url]

osså Helsingborgs stoltheter
[url=
www.youtube.com/watch?v=MqJzG2rmkTY]Covenant - Tour de Force[/url]

MorganaLefaey: klockren Checking to the head

LL: blir ju lite som när däcken snurrar bakåt på bilar. Här kan man i alla fall snacka om att man skulle bli en aning förvånad.

hellge: Jag har väl inte kollat igenom alla inlägg i den här tråden (shame on me!) men har det inte varit väldigt lite Die Krupps?

Men det ska vi råda bot på nu!

To the Hilt
www.youtube.com/watch?v=f_Ec81NuvPA&mode=related&search=

Fatherland
www.youtube.com/watch?v=ysyFYE3bAvM

the Last Flood
www.youtube.com/watch?v=1u6jnx7HXAA&mode=related&search=

Salle: lustig effekt, där ser man vad en frame rate kan ställa till med om den håller samma frekvens som det som filmas :-)

Salle: Bjuder på lite tårtor från Ryssland englishrussia.com/?p=851

Sv: Varför blir man inte förvånad?
65selander: Det finns någonting gott i varje människa, yada yada yada yada... Three strikes out är ett lysande system, även om man kunde öka på det till six strikes out eller så.

Har man exempelvis misshandlat människor och blivit dömd för det, eller andra allvarliga brott, en åtta tio gånger har man förverkat sin rätt att vistas bland civiliserade människor. Då har man bevisligen inte förstått samhällets spelregler och då är det bara låsa in dem på "25 ta life". Lägg ut den fånvården på entreprenad, ryssarna gör det säkert för en tredjedel av priset borta i Sibirien.

Systemet bör vara uppbyggt så att gott uppförande i ett år, minskar straffet i andra änden med ett år. Rymningsförsök ger påbackning år. Fast från Sibirien är det tveksamt om man försöker sig på att rymma.

Varför blir man inte förvånad?

En andra chans... han har ju blivit dömd för 14 brott efter förra gången.
Undrar om de kan åka skridskor, vore kanske nice att ha en sådan kille på backen ;-)

Sv: bilpris
Per HApps: Inga problem, serru!

73Sjöbba:
Tack alla hjälpsamma själar "out there"

Per HApps: BMW 5-serie 6 cyl. BMW 525i 2001

Tekniska data

Biltyp Sedan

Effekt (hk) 192

Effekt (kW) 141

Antal cylindrar 6

Cylindervolym, cm3 2 494

Växellåda 5

Längd, cm 490

Tjänstevikt, kg 1 610

Maxlast, kg 430

Släpvagnsvikt, kg 1 900

Däckdimension 225/60R15 96

Ekonomi

Cirkapris, kr 115 100

Ägarkostnader Bilkalkylen

Miljö

Bränsle Bensin

Bränsleförbrukning, l/100 km 9,4

Miljöklass 1

CO2-utsläpp, g/km 225

Övrigt

Generalagent www.bmw.se

Per HApps: Du menar väl inte att du är spekulant på "Milles" bil ?
Bjud han 40000:- Jag skulle få köpa den för 44 i fjol

Per HApps: Skatteverket har hyffsad koll på bilpriserna. Om jag inte missminner mig går deras koll tillbaka på tidigt 90-tal.
Gå in under bilförmånsberäkning och navigera dig vidare.

Per HApps: Här har du alla modeller från -96 till -05 .

Per HApps: ja på www.pizzaracer.com

Per HApps: En 520i touring kostade 304 900:-

bilpris
nån som har koll vart man kan hitta hur mycket en bil kostade ny?
tex vad gick en BMW525 på 2001?

Sv: Tv-tipset
Tv-kvällen på Kunskapskanalen fortsätter sedan med två program om Idi Amin. En utmärkt kvällsunderhållning med andra ord.

Sv: Tv-tipset
Så visar Kunskapskanalen just nu "Kreml - bakom fasaderna".

"Den ryske presidenten Putin har personligen gett ett engelsk filmteam från BBC tillgång till de hemliga tunnlarna, politbyrårummen, köken, sovgemaken och representationssalarna som varit dolda så länge. Se den fascinerande berättelsen om livet bakom Kremls majestätiska fasad. "

Sv: Lite för mycket tid
Lumber Jack: Ja.. bara att flytta dit visar ju prov på att allvarliga saker saknas.. öhh

spud: Ja se inflyttade Östersundsbor...

Repris på argument nu och snart ska en rödhårig kvinna visa prov på bristande fingertopps känsla och Staffan Ling på lite sunt bonnförnuft.

Sv: Patientkort
scim:

Ja, det kan han faktiskt få.

Dream Team:

Du kanske kan få Kamillas patientkort?

knaskamilla: Du, just nu är den tunnare än på länge, oavsett med eller utan plastkort.

slashpuppie:

Ah. Bra idé. Ska nog kasta det kortet, så blir plånboken lite tunnare...

Sv: Only in US of A
aha, Bissett19:
Tolkade fluglortarna i slutet som döda pixlar.
Det var alltså roligt.

Ha ha.

knaskamilla: Sen kan de vara ganska lata, det blir ett jävla liv här om de inte får sina brickor tex...

knaskamilla: Helst ska det ju naturligtvis stå rätt adress. Gäller inte brickan tycker jag du ska klippa och kasta det. Behöver du ett, får du ju ett nytt då...

knaskamilla: Jag vet inte hur det är med "städer", jag har bara för mig att det var så. Du har rätt ang. Arvidsjaur, där åker man fram på samhället och handlar, tankar mm. Man kan även lämna samhället om man vill noppa snottren på sensommaren.

Själv bor jag i Tunasocknen. (Stavas det så?)

Metal Guru: Nja, klart som korvspad vet jag väl inte. Har inte orkat satt mig in i ämnet. Jag skjuter från höften.

knaskamilla: På Sundsvalls sjukhus är du tvingad att ha det, vilket du vill eller ej. Hade man det inte , då gjorde dom ett nytt åt dig.
Men tydligen nu, så får man gå till receptionen så gör dom ett nytt.
På mottagningarna accepterar dom inte att du är utan.
Var där med min far som brytit benet och konstaterade detta när vi skulle på återbesök på ortopeden i onsdags.
Däremot behöver man inte körkortet ( c :

Sv: Only in US of A
Metal Guru: Notera smajlisen.

Men jag är ej förvånad över din kommentar.

AM:

Fast vad tråkigt om de använder mitt kort då, som har en skitgammal adress till mina föräldrar på sig. Eller bryr de sig inte så mycket om vilken adress det blir? För om det bara är personnummer och namn det handlar om, då verkar det nästan överdrivet latmaskigt att inte orka skriva för hand.

knaskamilla: Jag har ju bytt stad, t.o.m, eller var det ort nu igen? Ja, i vilket fall så är adressen oerhört felaktig på mitt kort. Jag vill minnas att jag visade upp kortet mest av gammal vana den första gången jag hade skäl att uppsöka vårdcentralen här intill. De tillfällen jag gått dit sedan så har jag nog glömt bort att ta fram det. Och då frågan heller inte ställts så har jag ju heller inte haft några skäl till att ta fram det. Leg funkade bra sist, vill jag minnas.

scim: Den funktion det fyller är väl att dom kan stämpla alla papper utan att behöva skriva uppgifterna för hand. Men som idenditetshandling är det väl tämligen värdelöst.

scim:

Jag har kvar mitt, men med en jättegammal adress. När jag frågade om det en gång sa de att det inte var relevant vad det stod för adress på kortet. När jag tänker på saken vet jag faktiskt inte om de har använt det någon gång på sistone heller.

AM:

Din identitet var nog känd antar jag? Fyller patientkortet någon annan funktion förresten? Jag har slängt mitt och jag kommer inte riktigt ihåg vad som stod på det.

AM: Att dö, är det något du har provat? Jag kan väl tänka mig att det tenderar att bli relativt bekymmersfritt för den som nu gör det, så du har alldeles säkert rätt i din "syn".

AM:

Menar du att du inte hade patientkortet på dig då?

Poffa: Jag har prövat det. Tro mig, det är inga bekymmer alls..

Poffa: John Doe

scim: I så fall är det inte mitt bekymmer.

Poffa:

Men om du dör då? Då kanske du måste ha patientkortet?

« · 885120 · »