Café

Grupper · 50653 inlägg · 1049 ämnen
« · 896108 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bloons
knaskamilla: www.bloonsworld.com är en annan bra adress om man vill spela bloons och även bygga egna banor.

Sv: Tv-tipset
Dream Team: Jo, det var ettan där trantekniken var rådande. I tvåan så räddas han av trumtekniken med kontraslag.

NuMo: Så pass, alltså. Ja, det blir säkert en höjdarkväll. Wax on, wax off, lät det väl. Eller det kanske bara var i Karate Kid I?

Dream Team: Nä. Ikväll blir det Karate Kid III. Ettan och tvåan har fallit ut till full belåtenhet hos ungarna.

hellge:
Det bästa av allt är att det är femtimmarsversionen som visas. Mumma

hellge: Självklart är denna film en av de riktiga mästerverken, och en film som verkligen är värd att se. Igen och igen. Jag har för mig att den kom upp på bioduken kring jul. Jag vill i alla fall minnas att jag speglade mig själv väldigt mycket i det sätt jag som liten grabb firade jul i hur det kunde se ut för de som av olika skäl var riktigt hårt hållna hemifrån. Jan Malmsjö gör här sitt livs roll, men filmen innehåller såklart en lång rad minnesvärda skådespelarinsatser.

Japp, då var det dags igen för en av filmhistoriens bästa

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15222&lid=puff_876994&lpos=bild

Fanny & Alexander

21.00 SVT1

Sv: Döda gitarristers sällskap...
Linnea: Oops, fel länk där. Den rätta och en som mer i detalj beskriver scenbygget finns [url=www.gt.se/nyheter/1.783507/vi-hinner-inte-gora-nagon-soundcheck]här.[/url]

Linnea: Min gissning är att man med hjälp av det gigantiskt stora scenbygget [url=www.gt.se/nyheter/1.779899/vi-far-inte-plats-inne-pa-ullevi](ett bygge som för övrigt är uppdelat på tre separata scener/platser samtidigt)[/url], på något sätt stagar upp honom likt en marionettdocka. Så lagom till mitten av showen, till tonerna av Jumping Jack Flash, så riggas denna lösning så den blir en del av allt ;-)

Linnea:
Spetsat mineralvatten... Nej men jag hoppas verkligen att det som står på expressen.se att de formtoppade i Helsingfors och att det blir jättebra ikväll är sant!
Perfekt sätt att fira att jobbandet är slut för den här sommarn! =D

piff: Han har väl utegångsförbud. tror det blir mest mineralvatten för hans del. Kan ju hoppas i alla fall=)

Linnea:
Då kanske vi ses sen då ;) Haha precis.. Funderar lite på om det kommer finnas sjukvårdare bakom scenen ifall ifall han skulle tro lite för mycket på drugs sex and rock'n roll :P

piff: Jajamensan. Sitter och laddar som bäst. Jag funderar mest på hur anordningen ser ut som de kommer behöva för att staga upp Keith med efter en timme eller så...; )

Någon som ska se dem ikväll på Ullevi? =D

mattias - 74:

Keith är en sån hjälte. Kellerman skrev ju i Rocky något om honom. Har för mig att det var angående någon hip-hop akt som ställt in pga sjukdom vilket ju är lite mesigt. Keith Richards "ramlar ner från en palm och dör men lik förbannat står hans skelett med en cigg i käften och lirar Jumpin Jack Flash dagen efter." Pang på.

Paddan:

Tycker den här länken passar in under ämnet. inte nu men det dröjer säkert inte länge!

Sv: Datafråga Del2
Detta kan vara passande i denna tråd!

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Portello:
Och ja. Aj. Stackars krake. :/

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Portello:
Jag var faktiskt riktigt besviken på mig själv där ett tag som inte riktigt fattade...

65selander: Tack för tipset. Jag gillar webforum.nu. Där finns bland annat Override och Lars G. Genier som kan allt.

wap.hockeysnack.com
Ett bra suppor forum annars är www.itproffs.se tror t o m Dragan den gamle stekaren härjar där

73Sjöbba:
sweclockers.com

Tack Frella!

En fråga: Vad heter diskussionforumet som handlar mestadels om datorer, internet, mjuk samt hårdvara?

Det lär finnas flera, men det jag tänker på är ganska stort.
Jag kommer jeflar inte på det.

Sv: Begåvningsreserven gör sig påmind...
Poffa:

Berätta för guds skull inte för IOGT att det finns något som heter MTV...

Sv: Begåvningsreserven gör sig påmind...
Det här passar verkligen in här.

IOGT-NTO slår någon form av rekord i lågvattenmärke. Man anmäler Allsång på Skansen för att man tog med Markoolio och lät honom sjunga sin hit "Ingen sommar utan reggae". Det hemska är frasen "...dricka hemkört och cola i en uppblåsbar pool..." som finns i refrängen.

Allvarligt talat, slappna av jävla moralpredikande fjantar.

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Metal Guru: jävligt cool version. Är inget Sabbath-fan direkt, men War Pigs är en bra låt.

Den uppmärksamme noterar förresten att trummisen tappar sin högra trumstock nästan exakt 7:00 in på videon, men han är snabb på att ta upp en ny.

Sv: Ingmar Bergman död
hellge: Han heter Nubben.

Ambroo:

Inte alla Kentar väl?

Hur är det med den där sportchefen då?

Ambroo:

Ungefär som Kent Forsberg, ja förutom den här gången -72 han snubblade över Peters mor.

hellge: Kent är alltid Kent. Bedrövligt i alla sammanhang...

Ambroo:

Det var alltså gruppen Kent, inte Kent Forsberg. (-:

hellge: Att Kent nämns i samband med Bergman/hans verk är ett hån. Tacka vet jag Imperiets "Synd", om vi nu ska snacka vemod...

65selander:

Kents album Du och jag Döden sägs handla om den där filmen.

65selander: Jo, men jag tycker att ett program som dom har mage att ta över 30 Dollar för borde ju fylla sin funktion?

Men som Metallguru skrev, - Jag och programmert kanske inte har samma uppfattning, vilket vi inte hade ang. min databas.

Helg Ernest: Detta vet du ju redan men för dom som inte vet så bör man ta backup på registret först innan man petar i det.

Tyvärr så finns det registerprogram som inte är så seriösa utan förstör eller skickar på en mera skit.

Metal Guru: Jo, jag insåg det nu. Körde det även på jobbdatorn, eftersom jag hade en krach på den i början på juni och gjorde en ominstallation av XP. Vilket innebar att alla tidigare programs länkningar inte ville vara med längre. Men nu tyckte den att min databas för AMS Intlegent device manager. tydligen inte hörde dit.
Som tur var är det lätt att få en ny databas. Det var ju tur jag inte hade några kund instrument i den.

65selander: Med bl.a Nils Poppe, förvsisso som gycklare, men med, det är han.

hellge: Fanny... var sevärd men den man minns mest är "Sjunde Inseglet"

"Vem är du? - Jag är döden. - Kommer du för att hämta mig? - Jag har redan länge gått vid din sida. - Det vet jag"

Metal Guru:

Det var en sällsynt udda och väl genomförd cover. När man har med storheter att göra ska man vara försiktig, de bästa försöken kan bli helt platt. Fast gör man det bra ska man ha kred. Detta var absolut storstilat.

Lumber Jack:

Allt har sitt slut och den här killen kan nog var nöjd med sin gärning här på jorden. Fast mycket av det han gjorde var allt för avancerat för min simpla hjärna.

Min hyllning till Bergman blir genom att tacka för Fanny & Alexander, i mitt tycke en av de bästa filmerna som gjorts, speciellt den längre TV-versionen.

Volume 16.
Subject: War Pigs
Warning: Goth Duo makes a stunning piano & drum version.

Det är fan osannolikt hur man lyckas med dessa två instrument bygga upp en stämning som gör värsta G.W.B. till pacifist på 8 minuter jämnt.

Ingmar Bergman död
Sveriges internationellt mest kände och erkände filmskapare har dragit in årorna på Fårö.

Helg Ernest:
Faran är om program som Registry Smart och du inte är överens om vad som är fel och inte fel.
Då kan det lätt bli som man inte tänkt sig.

Poffa: Tackar!
Tror jag kanske lyckas lösa det i natt med Registry Smart.
Det hittatde totalt uppåt en 130 fel som den rättade till.
Men jag har inte kunnat slå igen datorn, så jag ser om felet försvan.
Den krävde en omstart och då uppstod inte felet.

Så det känns som felet är borta.

Peppar, Peppar ta i trä.

Bara maskinen är klar med sina förhavanden hemma skall jag testa. ( c :

Funkar det inte, får jag följa ditt förslag och sätta mig och peta i Regedit.

Poffa:
Nej, det svårt att hitta eller svårt att ändra är det sällan. Men det är samtidigt alldeles för lätt att göra 'severe damage' på sin data.

Workarounden ser dock ut att vara bullseye.

« · 896108 · »