hellge: Självklart är denna film en av de riktiga mästerverken, och en film som verkligen är värd att se. Igen och igen. Jag har för mig att den kom upp på bioduken kring jul. Jag vill i alla fall minnas att jag speglade mig själv väldigt mycket i det sätt jag som liten grabb firade jul i hur det kunde se ut för de som av olika skäl var riktigt hårt hållna hemifrån. Jan Malmsjö gör här sitt livs roll, men filmen innehåller såklart en lång rad minnesvärda skådespelarinsatser.
Linnea: Min gissning är att man med hjälp av det gigantiskt stora scenbygget [url=www.gt.se/nyheter/1.779899/vi-far-inte-plats-inne-pa-ullevi](ett bygge som för övrigt är uppdelat på tre separata scener/platser samtidigt)[/url], på något sätt stagar upp honom likt en marionettdocka. Så lagom till mitten av showen, till tonerna av Jumping Jack Flash, så riggas denna lösning så den blir en del av allt ;-)
Linnea: Spetsat mineralvatten... Nej men jag hoppas verkligen att det som står på expressen.se att de formtoppade i Helsingfors och att det blir jättebra ikväll är sant! Perfekt sätt att fira att jobbandet är slut för den här sommarn! =D
Linnea: Då kanske vi ses sen då ;) Haha precis.. Funderar lite på om det kommer finnas sjukvårdare bakom scenen ifall ifall han skulle tro lite för mycket på drugs sex and rock'n roll :P
piff: Jajamensan. Sitter och laddar som bäst. Jag funderar mest på hur anordningen ser ut som de kommer behöva för att staga upp Keith med efter en timme eller så...; )
Keith är en sån hjälte. Kellerman skrev ju i Rocky något om honom. Har för mig att det var angående någon hip-hop akt som ställt in pga sjukdom vilket ju är lite mesigt. Keith Richards "ramlar ner från en palm och dör men lik förbannat står hans skelett med en cigg i käften och lirar Jumpin Jack Flash dagen efter." Pang på.
IOGT-NTO slår någon form av rekord i lågvattenmärke. Man anmäler Allsång på Skansen för att man tog med Markoolio och lät honom sjunga sin hit "Ingen sommar utan reggae". Det hemska är frasen "...dricka hemkört och cola i en uppblåsbar pool..." som finns i refrängen.
Allvarligt talat, slappna av jävla moralpredikande fjantar.
Metal Guru: Jo, jag insåg det nu. Körde det även på jobbdatorn, eftersom jag hade en krach på den i början på juni och gjorde en ominstallation av XP. Vilket innebar att alla tidigare programs länkningar inte ville vara med längre. Men nu tyckte den att min databas för AMS Intlegent device manager. tydligen inte hörde dit. Som tur var är det lätt att få en ny databas. Det var ju tur jag inte hade några kund instrument i den.
Det var en sällsynt udda och väl genomförd cover. När man har med storheter att göra ska man vara försiktig, de bästa försöken kan bli helt platt. Fast gör man det bra ska man ha kred. Detta var absolut storstilat.
Allt har sitt slut och den här killen kan nog var nöjd med sin gärning här på jorden. Fast mycket av det han gjorde var allt för avancerat för min simpla hjärna.
Min hyllning till Bergman blir genom att tacka för Fanny & Alexander, i mitt tycke en av de bästa filmerna som gjorts, speciellt den längre TV-versionen.
Poffa: Tackar! Tror jag kanske lyckas lösa det i natt med Registry Smart. Det hittatde totalt uppåt en 130 fel som den rättade till. Men jag har inte kunnat slå igen datorn, så jag ser om felet försvan. Den krävde en omstart och då uppstod inte felet.
Så det känns som felet är borta.
Peppar, Peppar ta i trä.
Bara maskinen är klar med sina förhavanden hemma skall jag testa. ( c :
Funkar det inte, får jag följa ditt förslag och sätta mig och peta i Regedit.
Rulltårtan : Sämt regering någonsin ? Regeringen har skapat lägre bränslepriser, lägre elpriser, lägre invandring, stärkt ekonomi, införskaffat tjänstemanna ansvar, påbörjat bygge av kärnkraft, stärkt all blåljuspersonal och aktivt tagit ... | Läs mer