Café

Grupper · 50594 inlägg · 1049 ämnen
« · 901211 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fidel Castro död?
Lumber Jack: Jag sörjer också. Han, Fidel, satte P för den största barnporrhärvan någonsin i världshistorien. Folket på Cuba var till salu från foster till död. Folk med multum pengar och maffian köpte vid behov och på plats. Om inte annat så sändes människan per post till staterna.

Fidel blev en överliggare. Sådana är sällan hjältar.

Dream Team: Man kan ju alltid hoppas!

Dessvärre har kummunistjäveln skrivit in sin bror som sin efterträdare i den kubanska successionsordningen, så kubarna kommer troligen även fortsättningsvis att leva på 50-talet, och då snackar vi inte amerikanskt koreakrigboosteconomy...

Helg Ernest verkar sörja... depp supa, typ ... 1886...

Dream Team:
Fidel Castro är en romdrink av typen long drink. En äkta Fidel Castro innehåller mörk kubansk rom, juice av en halv limefrukt och ginger ale. Serveras med is och en limeklyfta i highballglas. Man kan råka på avarter där det används spiced rum istället för mörk, eller coca-cola istället för ginger ale. Använder man coca-cola heter drinken dock Cuba Libre.Ett av minerna från det spansk- amerikanska kriget 1886.

Dream Team: Då har vi snart et nytt "Piggs of bay"

Sv: 3 från 1 idag
Salle: Jag har generellt sett rätt svårt för svensk musik. Ett band jag verkligen gillade var dock Fireside.

Kilotin
www.youtube.com/watch?v=wJPoSaAoZ9w

Left Rustle
www.youtube.com/watch?v=g26oMM_fdpw&mode=related&search=

All You Had
www.youtube.com/watch?v=DPG5kodQzKI&mode=related&search=

Fidel Castro död?
(I den här gästboken så är det väl som tur är relativt fritt att på egen hand skapa trådar, självklart så länge de passar in hyfsat samt att de rent generellt har någon slags intresse för övriga läsare.)

Följande inslag dök jag på av en slump. Saxat från Expressen:

"Lokaltidningen Norra Skåne gick under fredagsförmiddagen ut med nyheten att Kubas diktator Fidel Castro avlidit. 
-Vidmidnatt svensk tid kommer de gå ut med det officiellt på Kuba, säger nyhetschefen Maja Ögren Andersson."

True or false? Nyhetsvärde = noll eller snart på världens alla löpsedlar?

Sv: Musikpolisen
hellge: Dom har ju lite fler tittare (läs lyssnare) än Cafe-boken så det kankse blir en mer giltig dom än en handfull HS:are.

Man kan riktigt se Salle och Alisandali framför sig med gråvita peruker som nickar till domaren, fällande dom...

Salle: Du menar att Caféboken bara är som tingsrätten och Popnonstop är HD?

Salle: Ibland får man ju till och med sitt namn uppläst i radion...

hellge: Detta är inte hans GB så det går nog bra.

Om du vill så kan du ju låta fallet gå vidare till högre instans...

[url=www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=2018&Artikel=566068]PopNonStops Musikpolissida[/url]
<6>[url=mailto:[email protected]]Här är mailadressen: [email protected] (skriv musikpolisen i ämnesraden)[/url]

hellge: Klockren låtstöld , fällande dom !!!!!!!!

Salle:

Fällande dom, bra. Hur tror du det blir med Stor-Numo. Tror du han kommer godkänna trådstartningen då?

hellge: Ja nog finns det, lite för, mycket Clash i den låten.

Jag yrkar på fällande dom.

Musikpolisen
Jag hade tänkt mig en tråd för musikstöld.

Vad jag är ute och far efter är grupper och artister som säger sig ha gjort en låt men i själva verket har de snott den från någon annan. Jag menar inte covers, utan stölder.

Först ut är den i dagarna flitigt spelade Håkan Hellström-kopian
Florence Valentin med låten ”Pokerkväll i Vårby Gård”

www.youtube.com/watch?v=SfctRjizz2U

Salle, jag menar att den absolut måste vara stulen. Han har inte bara snott den, han har dessutom snott från The Clash. Låten han har använt sig av är ”Rudie Can’t Fail” från mästerverket London Calling:

www.youtube.com/watch?v=tU1stt0okdM

Sv: Viktigaste Valfrågan
T T:

Svältpolitik? Det är inte möjligt! I Johan Staël von Holsteins Sverige så har alla fått det bättre.

Den mannen borde fanimej blivit predikant.

Förresten är det någon som förstår sammanhanget? Är det så att det bara är rasister som är lata och ligger på sofflocket och lyfter bidrag? Eller vad fan menar karln?

Sv: Viktigaste Valfrågan
Svältpolitiken börjar nu att få återverkningar...

Amerikanska myndigheter provocerar fram upplopp
Nästa gång du ser upplopp skapas ur en fredlig demonstration, bli inte förvånad om säkerhetstjänsten eller polisen har en finger med i spelet.

Bli inte heller förvånad om iranska "terrorister" råkar får skulden för nästa "påhittade" attack på amerikansk mark.

www.youtube.com/watch?v=St1-WTc1kow

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
hellge: Avses inte låtar där man plankar snarare än gör covers eller samplar? Vad väntar du på? Starta tråden!

hellge: Då det verkar finnas en rädsla över att starta en ny så gör jag på detta vis och slänger in den i den allmänna tråden och ser om någon hänger på för i så fall är det väl bara att skapa en tråd då det tydligen behövs en.

Ja vad säger man, skall en grupp som Epica verkligen pröva på en sådan här låt? Nu tycker jag inte den var dålig men nog är orginalutförandet bättre.

[url=
www.youtube.com/watch?v=0_82DocRU18&mode=related&search=]Epica - Memory[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=cJHzoAmA8Ec]Elaine Paige - Memory[/url]

Det känns i alla fall en bra bit ifrån det de i vanliga fall spelar.

[url=
www.youtube.com/watch?v=Dys1_TuUmI4]Epica - Cry for the moon[/url]

Men du kanske mer tänkte på att man söker specifikt efter en bra och en dålig version där man verkligen hoppas på att musikpolisen kom och tog de som gjorde låtstölden?

I så fall kommer ett orginal och 2st halvtaskiga låtstölder här.

[url=
www.youtube.com/watch?v=yf1UE2uQV8Y]Cradle of filth - Fear of the dark[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=k900b_zxv-8]Graveworm - Fear of the dark[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=Xx8HwFpxv54]Iron Maiden - Fear of the dark[/url]

hellge: Är du så rädd för NuMo att du måste få lite backup när det gäller att starta en ny tråd.

Våga hellge! Våga!

hellge:

När jag löäser sådant här blir jag ledsen i ögat

Salle:

Borde vi inte ha en musikpolis-tråd, där man jämför två låtar. Ett orginal och en låtstöld.

Sv: Tv-tipset
Lumber Jack:

Vilken makaber historia. Världen är sällan rättvis.

Sv: Tv-tipset
hellge: En intressant historia om en man som försökte i kväll 22.25 på SVT 2.

Lite bakgrundsinformation.

sv.wikipedia.org/wiki/Kurt_Gerstein

Sv: Roliga länkar
Vilken kvinna!!!!

Den tungan är vass!
Ouch!

Sv: Musik.
Lite kulturhistoria.

1972.
Captain Beyond.
Dancing Madly Backwards (On a Sea of Air)

Sv: Aftonblado...
T T: Dålig fantasi på rubriksättningsavdelningen tydligen...
"Dödsmyggan tar sikte på Sverige"

Metal Guru: Här har du [url=www.weeklyworldnews.com/]originalet[/url].

T T:
Var är du, En Ding Ding Värld?
Allt är förlåtet!

Wayne Gresky: De börjar bli soft. Borde ha varit mördarost.

Gidde: "Dödsost kan ha sålts i Sverige"

MorganaLefaey:

Den adressen måste funnits i flera år.

*** kollar i nic.se ***

Japp!

state: active
domain: aftonhoran.se
holder: aftonh0702-00001
admin-c: -
tech-c: loopia0702-00002
billing-c: loopia0702-00007
created: 2005-03-14
modified: 2007-03-16
expires: 2008-03-14
nserver: ns3.loopia.se
nserver: ns4.loopia.se
status: ok

Gidde: Inte en blekaste aning. Inte direkt en sådan adress som man bara får för sig att prova och den jag fick den av kanske helt enkelt är lite långsammare än övriga att få tillgång till annorlunda information.

MorganaLefaey:

Men så har det väl varit jättelänge??

Eller har jag drömt??

MorganaLefaey: sen så kan man fråga sig hur jag lyckas få en så otrolig knepig mening med "tydligen som blir" samt "till aftonbladet om man går fyllir i"
Ja ni förstår nog ändå.

MorganaLefaey:  skall ha varit www.aftonhoran.se där då.

knaskamilla: Fick igår ett mail med denna info. Undra om det är aftonbladet eller någon annan som har länkat vidare från denna adress. www.aftonhoran.se

Tydligen som blir man omdirigerad till aftonbladet om man går fyller i den adressen. Bara lite totalt oseriös kuriosa till trådnamnet.

Metal Guru:

Nå, Expressen hade faktiskt också artikel om honom.

Metal Guru: Det är ju precis sådant som alla vill läsa :)

Aftonblado...
...slår nya rekord i häpnadsväckande journalistik.

Sv: Roliga länkar
Alisandali: För oss tidiga sjuttiotalister postar jag följande lilla minnesvärda signatur. Detta i avsaknad och längtan efter en riktigt bra höstdeckare man kan följa.

Sv: Vackraste Arenanamnet?
MorganaLefaey: GayLord entertainment center, Nashville Predators Arena är den klart bästa hittills...

Jag ursäktar mig även för dålig stavning-....

Wayne Gresky: Tycker det finns en hel del vackra namn runt om i världen, men Millwall tycker jag har ett ganska fyndigt namn på sin. "The new den" vilket då kan översättas till "den nya hålan". Men de tänkte nog mer på det nya boet eller något.

Jompe: Mitt favoritnamn har ju gått ur tiden nu när Shrewsbury till den här säsongen bytte hemmaarena. Inga mer ligamatcher på Gay Meadow. :(

hellge: Min kanditat är stadion for college fotboll vid University of Pittsburgh.

Pitt Stadium. Ganska svårslaget.

Per HApps:

Om man nu ska definiera vad som är vackert och inte bör man också titta på de olika språken. Min utgångspunkt är att de anglosaxiska inte kan var vackert på grund av sin stelhet. Att de engelska blir vacker håller jag inte med om. Jag tror att det beror på att vi är med uppväxta med engelsk fotboll via tipsextra. Således är de engelska namnen känslomässiga för många, snarare än estetiska. Jag kan hålla med om att Withe Hart Lane kan vara tilltalande. För min kickar de latinska språken ass med de anglosaxiska. Ska vi kanske ta Benfikas stadion Estadio da Luz som betyder Ljusets stadion. Till och med ett så torftigt namn som Kommunalstadion blir vackert på italienska - el Stadio Comunale.

Kanske kan ta någon tysk stadion som bubblare. Varför inte Borussia Dortmunds Westfallenstadion.

Fast snyggast är nog Kempevallen, estetisk vackert, känslomässigt fantastiskt och nostalgiskt enastående

Per HApps: ok, då får jag ta tillbaka min messerschmidt-kommentar!

LL:
Jag vet, stavade fel :((

« · 901211 · »