Café

Grupper · 50550 inlägg · 1049 ämnen
« · 942833 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vetgirig.nu
Frisco:
Jag vill bara ha geografifrågor.

Nya matcher idag i HS-ligan.

Jag och Wayne Gresky tänkte starta upp en liga i blandade frågor och inte bara en massa sport.

Finns det intresse?

Sv: Vadå inte rättfärdiga dödssstraff?
scim:
Du är med andra ord man..?

Dream Team:

Haha, jag kollade just i fotbollsboken och tänkte "Vafan, varför har mina inlägg raderats?" ;)

Nåja, jag försöker göra många saker samtidigt, då kan det bli så här...

scim: Ute och cyklar i fel bok, månne? ;)

Och där kvitterade England...Richards bryter ett Kroatiskt anfall till Beckham som slår ett sånt inlägg som bara David Beckham kan lägga rakt på Crouch som tar emot och lägger in den!

scim: Vem ska avrättas? Lampard eller Fröjdfeldt? ;)

Och nu har Fröjdfelt dömt straff för England.

Lampard lägger den...välplacerat vid stolproten. Kom igen nu!

difzi:
Du ska inte ta mig allt för seriöst nu.
Jag har fn en kraftigt nedsatt iq beroende på en härlig jetlag.

Metal Guru:
Både ja och nej, beror på hur man ser på saken och hur man tolkar den, tror att du missuppfattade mig lite. Menade inte riktigt att man skulle gå på instinkten och bedömma ett straff då om annat kommer allt sluta i kaos. Utan vad jag allmänt tyckte om dödsstraff, min första instiknt skulle vara att brottslingen få gå samma väg till döden, men då man börjar spektulera vidare skulle det spara brottsligen en massa lidande, där jag återigen vill påpeka att samvetet skulle ta koll på den, om han nu har ett har svårt att tro att en våldtäksman ens vet vad samvete betyder.

difzi:
Problemet med instinkts-lag&ordning är att den brukar vara svår att korrigera när den går fel, samt att det som är fel sett ur 'din' synvinkel ibland inte är riktigt så fel sett från den andra sidans synvinkel. Det föder då represalie-lag&ordning från den förfördelades familj mot den familj du representerar - och se på fanken, vi har nu uppfunnit hedersrelaterad lag & ordning!

Är det inte anarki och kaos jag beskriver..?

Sv: Roliga länkar
Känsliga tittare varnas.
Klaus der Gabelstafel fahrer.

Wayne Gresky: Det har du en poäng i. Kanske för att det är vanligare med män som brottslingar, i alla fall då det kommer till mord och våldtäkter.

Men jag vet inte om dödsstraff verkligen är det rätta straffet, visst om någon skulle skada någon i min familj, min systerdotter eller min framtida dotter med våldtäkt eller mord vilket är det mest vidrigaste brottet som finns, skulle jag vilja se den personen död som en första instinkt. Men då skulle den personen inte få lida för sitt brott, man skulle snarare skona "det".
Låt samvetet ta koll på "det" i stället, om "det" nu har något.. om "det" är skyldig till 100 % kan väl yxan falla, men jag ser det mer som en hjälp i ställe för straff.

Metal Guru: Det har ingen betydelse what so ever mer än att folk brukar vara piggare på att avrätta män än kvinnor.

Wayne Gresky:
Vad är det för skillnad mot att avrätta en 20-årig kille som haft sex med en 14-årig tjej? Jag ska bussa JÄMO på dig.

Jag fick inte posta följande svar i modoboken så här kommer ett inklipp därifrån:

"shinzawai: Det finns ju egentligen en dödsstraffstråd i caféet, men eftersom frågan kom upp här kan jag inte sitta tyst. Jag förstår inte att människor kan förespråka denna strafform. Om inte annat beroende på att det är oåterkalleligt. Det händer att vittnen ljuger, även i pedofilimål.

Dessutom skriver du att pedofiler förtjänar dödsstraff, att en pedofil tänder på barn är knappast ett aktivt val. Att en pedofil har en skruvad sexuell läggning kan nog de flesta vara överens om men är det verkligen rätt att beröva någon livet för detta? Om pedofilen däremot utövar sin läggning bör han få ett riktigt kännbart straff och att eliminera sexualdriften hos människor som är dömda för sexbrott ser jag inget fel med. Speciellt inte om det handlat om grova brott eller återfallsförseelser."

Sen vill jag göra ett tillägg i svårigheten att dra gränser. Ska man t ex avrätta en 20-årig tjej som haft sex med en 14-årig kille?

Herminator:

Vi lär väl hinna med nån match till antar ja och då får du hålla i hatten, viker inte ner mig vet du;-)

Tubest: Ordningen återställd, trots svår omgång (c;

Sv: Roliga länkar
Gidde: [url=darwinawards.com/personal/personal2007-06.html]Tur att det är länge tills gräsklippar-säsongen[/url]

Sv: 3 från 1 idag
Flash and the pan har gjort i alla fall en riktigt bra låt

Fantastiska videoeffekter också
www.youtube.com/watch?v=YuAs5TJ_380&feature=related

Sv: Tv-tipset
Frisco: Är inte många dagar sedan jag såg denna "I faderns namn" som också är en sann historia. ""The Guildford Four"."

Vete gudarna vad England sysslade med förr i tiden ;-)

Sv: Tv-tipset
 Vi som totalt har tappat greppet vet inte att SVT1 kör en gudomlig film som visar den bittra sidan av Belfast.

Vi skall nog inte gnälla så mycket i slutändan.

Sv: Musik.

Det här är en rätt skön låt med tillhörande video

Går det att höra några AC/DC.DNA-Strängar där?

Sv: Wayne Greskys bortglömda och förträngda låtar
Clouseau - Close Encounters
www.youtube.com/watch?v=QhwES5sLwhU

Charles and Eddie - Would I Lie To You?
www.youtube.com/watch?v=JCrCpgBRpc8

Jimmy Ray - Are You Jimmy Ray?
www.youtube.com/watch?v=PcYBmS8Hm5g

hellge:

Ja, Lights in the night, letade jag efter också...

Sv: Musik.
Alla tjafs tikar emellan fick mig att tänka på den här:
www.youtube.com/watch?v=6BP73o5UX_s

Et tu Brute:

Trevligt med plåtburkarna Flash & The Pan, jag tror vi haft dem förr i denna tråd, men trevlig ändå.

Visst är det jobbigt att man inte hittar "Walking in the Rain"?

Sv: Kent
Bissett19: Jag gråter varje gång jag hör dom också, men av andra anledningar...

wap.hockeysnack.com
Kent levererade fett ikväll,När Jocke brände av avslutningen MIDVH var tårarna nära.

Salle:

På tal om glamrock och glampop. Var det här någonstans de möttes?

www.youtube.com/watch?v=rnRM0hC2I1s

www.youtube.com/watch?v=B88wUsemH_4

www.youtube.com/watch?v=bZTsW8WKy5c

Med hänvisning till sista låten så lär Jagger fått ett riktigt psykbryt när fröken Hall gungade ut och sågs därefter inte till på månader.

Salle:

Var det inte de där Tears for Fears-gubbarna som skulle göra comeback tror jag mig ha läst.

They never come back, som det heter i boxningen

hellge: När kommer glampopen tebax dårå...

[url=

www.youtube.com/watch?v=XgC4LIYW9Rs]Tears For Fears - Shout (Ultra Hot Razor Cut-Dub Multi-Mix)[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=apnRojgtmXs]The Human League - Empire State Human[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=yNFH0uReWEQ]The Communards - Don't Leave Me This Way[/url]

Et tu Brute:

Såg på Musikbyrån att glamrocken var på väg tillbaka. Jag kategoriserar nog in gossarna du postade i denna genren.

Annars var det lite snack och Leppard och plattan High 'N' Dry. Jag sätter på några spår från den och förvandlas till en förpubertal hellge. Switch 625 ser jag som albumets bästa spår:

DEF LEPPARD - High 'N' Dry
www.youtube.com/watch?v=y7196xtQ7UQ

Def Leppard - Switch 625
www.youtube.com/watch?v=MS70QWFns8s

Def Leppard - Bringin' On The Heartbreak
www.youtube.com/watch?v=R1-j9hEPenM

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
JD:

Den där Celine Dion-vidon var väl inte mycket att uppröras över, värre var det då med den andra som Mattias - 74 postade. Mariah Carey som sjunger sånger från High & Dry. Det skulle jag vilja säga är direkt olämpligt. High & Dry rankar jag nog som en av denna genres och tidsålders absolut bästa och mest underskattade.

Herminator:
Precis, må bäste man vinna eller vad det nu heter:-)
Såg att det ramlat in en till deltagare nu.

Sv: Efterlyst!
mattias - 74:

De kan jag hålla med dig om :)
Fegskit är bara förnamnet på saken.

wap.hockeysnack.com
Står likt ett saligt barn på julafton.med andra Kentare o väntar på insläpp på Anexxet.

Bissett19: Som ett barn på julafton? :)

Friman SR:

Nja, jag tycker väl inte att liveversionen gör sig rättvisa. Annars är det väl inget att vara pryd över. Det är ju som vilken vanlig landslagssamling som helst :-)

Letade också efter den något "kinky" titeln, Whippin' boy, men hittade inget där heller. Så vi fick hålla tillgodo med studioversioner.

Tubest: För tillfället... (c;

Herminator:
Då är det 1-1 inbördes nu då:-)

JD:

hehe vi tar väl denna också. Antar att grabbarna i Def Leppard vrider sig av plåga när de hör superdivan framföra den här.

Känsliga bör varnas. Detta är bland det sämsta jag hört.

Den här kanske redan är postad, men AC/DC-covers kan man väl inte få för mycket av ?

uk.youtube.com/watch?v=FONt47Z0KZg

Gidde: Back on track, 4 rätt på 0:48 sekunder och 2 friska poäng, gött...

Et tu Brute: Pryd eller? Varför tog du inte med denna Korgossarna-låt som tillhör de kändaste...:
www.youtube.com/watch?v=Yq6zcclilgA

Här kan man se att sångaren i och med håravfallet har fått lite av ett Steven Van Zant-syndrom.....;-)

Rock on...

Ibland får man försöka finna tröst i den andliga, halleluja! Jag säger som prästen - Låtom oss glädjas med Korgossarna!

www.youtube.com/watch?v=2_YKCstQTP8

www.youtube.com/watch?v=iFyU8Uxmu7g

www.youtube.com/watch?v=xLreTpnUWX8

« · 942833 · »