Café

Grupper · 50537 inlägg · 1049 ämnen
« · 1099459 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Spelbekymmer. Hjäääälp!!
Stigsson: Gå ut på ex. cdon.com och kolla till vilka konsoller det finns typ hästspel och framför allt prisskillnaderna på samma spel till det olika konsolerna.

Ser utr att du behöver en PC

Speltitel - 3 träffar
Häst & Ponny- Ridskolan 2007-09-26 199 kr
Häst och Ponny: Min första ponny 2006-11-17 249 kr
Disney Prinsessor: Hästshow 2006-01-01 79 kr

Stigsson:

Finns ju många barnspel till andra konsoler också.
De olika Buzz-spelen finns ju till PS och de är roliga och man lär sig en hel del på dem också.

ChriZt3r: En bra kille att göra affärer med.

Stigsson: Som lång och trogen tvspelare och en som testat dom flesta konsolerna kan jag verkligen rekomendera Wii. Äger själv en Wii som jag har tagit med ner till morsan där den har gjort succe hos mina syskonbarn (4,6,7,år gamla). Nintendo har ju också en lång tradition av att göra spel som inriktar sig mot dom yngre spelarna och därför finns det alltid bra med titlar åt just dom yngre. Wii går också att köpa chippad om du vill bränna spel. Sen kan ju tillägga att om du själv blir sugen på att lira lite så har bowling också slagit stort hos min föräldrar.

Förtydligande:
"Här är det viktigare att det finns många 'korta' spel." = För dina barn är det viktigare att det finns många spel som man kan lira klart på en timme. Barn i dinas ålder grejar inte att koncentrera sig längre än så.

Mitt råd, Stigsson:
Slopa Wii-tankarna. Barn på 5 och 8 rör på sig ändå. Köp istället något prisvärt som har ett gott rykte, och befinner sig i slutfasen på sin livscykel. Spel till ett sådant finns i drivor på Blocket och loppisar. Låt dem leva med detta ett par år - barn i denna ålder har inte samma kvalitetskrav som pojkar i övre tonåren. Här är det viktigare att det finns många 'korta' spel.

Beroende på hur de se'n leker med spelet, uppgraderar ni till något maffigare om två-tre år - om ni (och flickorna) fortfarande vill att tjejerna skall spela.

Metal Guru: Jo jag är inne på det spåret.
Sen gillar jag ju idén med Wii också när ungarna får röra sig lite medans dom spelar.

F*n va svårt det här blev, jag som trodde att det skulle bli ett lätt beslut men ju mer jag försöker lära mig så......

Stigsson:
Just därför tycker jag Paddans förslag att titta på äldre teknologi är utmärkt.

Metal Guru: PS3 har jag redan uteslutit. Den är dubbelt så dyr som dom andra och vi (familjen som fortfarande har tjock-TV) har inget behov av Blue-Ray spelare.

Stigsson:
Undrar om inte Paddan är nåt på spåren här.
Om du köper en PS3:a åt dom små liven när de är 8 och 5, vad ska du då köpa när de är 14 och 11?

Frella: Själv funderar jag på om inte Playstation 2 skulle räcka ganska långt. Den har funnits länge, det finns många olika sorters spel och det går att köpa spel till överkomliga priser.

Stigsson: Rekommenderar nog Wii om det är den typen av spel dom vill spela. PS3 och 360 är mer inriktade på mer krävande spel medan Wii mer vänder sig mot hela familjen med många "enkla" spel såsom Mario och dyl.

Stigsson: Jag har ingen aning om vilken plattform som lämpar sig bäst för "tjej-spel" Själv har jag PS2, Xbox och Xbox 360. Min son är 7 år och han spelar mest "pojk-spel"
Xboxarna är chippade och därmed får man större möjligheter.

Wii konsolen tycker jag verkar roligt som sällskapsspel när man får röra på sig. Tror inte att det är så mycket man spelar på egen hand. Dom övriga spelen som man använder handkontroll till ska tydligen vara sämre är dom till PS3 och Xbox360 har jag hört.

Spelbekymmer. Hjäääälp!!
Jag är på gång att köpa en spelkonsol åt mina två döttrar till julen men har inte en aning om vilken av alla jag ska välja.
Det vi vill spela är "tjej-spel" typ barbie, hästhoppning, djur, "springa runt i en värd och lösa lätta uppgifter hitta saker-spel". Vem har mest sådana spel och vilken plattform ska jag välja? Det känns som om hela spelvärlden bara är fokuserad på skjuta, krig, åka bil men det intresserar oss inte alls.

Wii verkar ju bra när man får röra sig när man spelar men är det bara sånna spel eller kan man sitta still med en enkel handkontroll där också?

Hjälp mig i en djungel där jag själv är helt novis.

Flickorna mina är 8 och 5 år gamla så det får inte vara för svåra och komplicerade spel heller.

Sv: Only in US of A
Metal Guru: fullständigt vidrigt.

Sv: Only in US of A

Yuck. I den sjukaste delen av alla sjuka världar.

Sv: Världsekonomins kollaps
Beezer:

Vad tror du, har han rätt eller fel Göran Rosenberg?

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=578&a=861822

Sv: Kanske det finns hopp trots allt.
Paddan: Det är nästan så man tror att det spökar. Förjäkla likt, kan det vara farfars-far??

Sv: Kanske det finns hopp trots allt.
...att äntligen hitta var Alexander Bard hämtat inspiration till sin stil...

www.boingboing.net/2008/12/08/weirdybeardy-frontie.html

Sv: Datorbekymmer. Hjäääälp!!
Paddan:

dessutom när jag öppnar startsidan så är den blank varpå jag måste klicka på ikonen startsida för att få opp google som jag har som startsida. Får kolla opp det där, har aldrig hänt förut.

mattias - 74: Det kan jag inte minnas att jag behövde göra när jag uppdaterade till den nya versionen av Firefox. Fast jag kan ju iofs inget om datorer, jag bara trycker lite slumpvis på några knappar och så vips blir det ord.

Paddan:

Kan det vara så enkelt att man skall avinstallera det och installera det på nytt ?? Det funkade igår men inte idag.

Under min säng finns bara dammråttor :)

mattias - 74: Hörrödu, om du öppnar "Alfons Åberg och spöket under sängen" så ska du se att bokmärket är nog kvar där mamma slutade läsa ;)

Metal Guru:

Installerade nya Firefox i går och nu är alla bokmärken borta som jag hade sparat. Borde inte inte dom vara kvar ? Nån som kan förklara vad som hänt? Sedan när jag skall lägga till nya så går det inte. Jag väljer lägg till bokmärke och ingenting händer.

Sv: Roliga länkar

Paddan:
Remi Gaillard flyr.

73Sjöbba: Julprogram, julprogram, julprogram. Här var det julprogram.

Å fy fan, 73Sjöbba:

Det där var en av de mer smartare - och samtidigt pulshöjande - grejerna jag sett på Internet.

73Sjöbba:

The Internet walk..

65selander:

Kids! Dont try this at home!!!

Sv: 3 från 1 idag
Metal Guru: jag visste ju egentligen att Lemmy spelade bas i Hawkwind, men hela den här veckan har jag varit virrig och blandat ihop saker (se bara på min horribla stavning av Jimi Hendrix i ett inlägg strax efter). Jag hoppas på att nästa vecka ska bli mindre förvirrad!

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.

Volume 57.
Subject: Fox on the Run (Sweet)
Warning: Inspirerade av Cindy och Bert's stöld av Paranoid (Der Hund von Baskerville) tidigare i tråden, får vi här ett högtyskt biddrag från oväntat håll. "Fuchs Geh Voran" spelas av hjältarna i...

Scorpions.

LL:
Lemmy spelade bas i Hawkwind mellan 1971-1975.
I bandet skrev han tre låtar,

• The Watcher (Doremi, 1972)
  • Lost Johnny (Hall of the Mountain Grill, 1974), och just
  • Motorhead (outtake på Warrior on the Edge of Time, 1975)

Se'n på Amerika-turnen '75 fastnade han i tullen på gränsen mellan Kanada och USA. Fick kicken, skickades tillbaks till England - och resten är historia, så att säga.

Och yes, han var roadie åt Hendrix. Han delade lägenhet med Noel Redding, och halkade in på det bananskalet den vägen. Fast redan innan det hade han varit med på flera plattor. Den ballaste är Sam Gopal/Escalator, där han fullständigt tagit över en på dekis tablaman's orkester.

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Volume 56.
Subject: Bohemian Rhapsody (Queen)
Warning: Brother of Iron Maiden's Long Term Bassman Steve Sparris, mr Rolf Harris has been here before. This time it's time to lustfully kill the Queen Anthem.

Sv: Ål.
Metal Guru: Frågar du en ålefiskare sägar han säkert, som alla andra yrkesfiskare, att det finns hur myckét ål som helst. Naturvårdsverket, jordbruksdepartementet, fiskeristyrelsen och alla andra institutioner och forskare ljuger bara.

se.youtube.com/watch?v=Q6glHGd2JsI

Sv: Ål.

Ja, det var en i sanning märklig länkning.
Här är den som jag hade för avsikt att bjuda på.

Ål.

Ålen håller på att dö ut. Man har ingen aning om varför.

Här lanserar jag en egen teori:
Ålen blir allt sällsyntare i svenska vatten, beroende på att Golfströmmen strömmar allt långsammare, så att Ålen inte 'hinner fram' från sin långa Sargasso-färd innan det är dags att söka sig in mot land. Förmodligen hittar den aldrig land heller.

hellge: Ett favoritprogram från den tid när Sky One ingick i kabelnätet i Övik

Sky Star Search med programledaren Keith Chegwin, och som en av domarna dök Barry Humphries (Dame Edna) upp med jämna mellanrum.

Juliet
www.youtube.com/watch?v=dSTpJDBJHjk

Unknown superstar
www.youtube.com/watch?v=sY9S4dsi1ho&feature=related

Charlie Chuck
www.youtube.com/watch?v=rstrzHXSJB0&feature=related

Sv: Döda gitarristers sällskap...

Bumpar den här nästan ett och ett halvt år gamla tråden. Lägger till två nyförvärv till det här sofistikerade gänget. Är det möjligen några fler som tillkommit under året?

[URL=

www.youtube.com/watch?v=d95YFdubGrU]080302[/URL]

[URL=

www.youtube.com/watch?v=sgzn7VyoqEw]080602[/URL]

65selander: Dan IS the man.. (c:

65selander: Givetvis 64bitars...

Ang RAM-minne tänk på detta, däremot så håller jag med att man skall köra så mycket man kan beroende på om man har 32 eller 84bitars

Poffa: Nä, för mycket ram kan man aldrig få, men XP som OS i sig klarar sig definitivt på 1GB, men med dagens priser finns det ju ingen anledning att snåla in på ramet. Sedan är det ju som Guru säger också det är ju en djungel vilket minne som passar till vad, och hur många minnen man faktiskt kan installera.

Poffa:

instämmer i att 512 känns far beyond för lite.
Du kan dock inte köpa vadsomhelst. Det måste vara rätt sort som passar till just din dator.

Man får tacka

All kunskap man behöver finns här, nästan i varje fall :)

Det blir väl till att stövla iväg och köpa minne då...

difzi: För mycket är helt fel sätt att tänka när det gäller RAM-minne. Det finns inget som heter för mycket.

Poffa:

Det beror väl fortfarande i vilket syfte man har datorn, ska man bara kolla mail och lagra bilder känns t.ex. 4 GB i ram lite mycket.

Jag har 4 GB ram på min burk och kör med vista, detta pga att jag sitter med redigering av bild, stil som rörlig.

difzi: 1Gb räcka? Ungefär som att säga att det räcker att köra 30 på motorvägen, du kommer ju framåt.

Med dagens priser på minne så finns det ingen anledning att inte maxa antalet Gb i RAM-minne.

Poffa + Hellge:

Jag tycker dock att 1 GB ram på XP ska räcka, eller der beror på vad du vill göra med datorn?

hellge: Köp ram-minne. 512Mb är minst 1½Gb för lite. I dagens läge kostar 2x2Gb minne endast 600 spänn, ungefär. Väl inversterade pengar för din dator.

hellge:

Skriv "msconfig" i "kör"-fältet, sen klickar du på "autostart"-fliken.

« · 1099459 · »