Café

Grupper · 50537 inlägg · 1049 ämnen
« · 1118155 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Roliga länkar
Poffa: 49,28 Men jag vet inte varför.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Wayne Gresky: Det är i stil med när Lendl vann mot Wilander i en uppvisningsmatch med 6-0 6-0 en gång. Gör man så?

Poffa: Äh, det är ju Lonken som vallat med klistervalla på min kälke.
Men just nu kanske jag verkligen skulle ha det. Huvudet mitt känns som en badboll, och det blossar så fint med värme om armar och händer. Hoppas bara inte jag blir sjuk, lämpligt att bli borta andra veckan på jobbet.

Äh, jag skyller på dåligt internminne, både i verkligheten och i datorn...

Tufft att få sparken när man vinner...

Paddan: Har du inte tyngden för bättre resultat? 49.81 på tredje försöket. Kom igen nu Paddan...

Paddan: haha, ja jävlar :) men de var dåligt med snö när jag körde -.-

Blizzard: 50,84! Nu börjar löständerna att skallra!

Alisandali: 50.93 :D wooho Let's empty the tanks boys!

Dream Team:51,02

Paddan: 52.05

Äh, bara 52,2 sekunder.

65selander: Dags för pulka-VM igen...

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky: Haha, 6/10, det var inte illa. Jag har dock gjort några mindre vetenskapliga efterforskningar som pekar mot att omröstningsdeltagarna på Aftonbladet är samma personer som röstar på Idol, Let's Dance och liknande program.

73Sjöbba:

Se länk: I rest my case.
Det hela säger dock kanske mest om vilka idioter det är som läser Aftonbladet...

87bth01: Ja, kanske för några hundra år sedan.

scim: Det är mycket möjligt

Wayne Gresky: Jag kan nog hålla med om det. Fast att en beväpnad get skulle sno en Mazda övergår nog mest över mitt förstånd(det behöver iofs inte säga mycket).

73Sjöbba: Jag tycker alla gudar är lika ologiska. Ska jag vara ärlig så tycker jag nästan att det känns mer logiskt med en get som snor en mazda än en gud som lyssnar på 3 miljarder böner varje kväll och sedan lite godtyckligt bestämmer vilka som ska premieras och vilka som ska som ska få en taskig morgondag.

73Sjöbba: Det tycker du för att dessa typer av vidskepligheter är betydligt vanligare på våra breddgrader.

73Sjöbba:

Tänk, för några hundra år sedan trodde vi i Sverige säkert på liknande grejer.

Wayne Gresky:Visst kan det vara ett litet fel av trådval och det skulle kanske hellre passat under tråden Roliga länkar.

Men att arrestera en get för väpnat rån och stöld av en Mazda strider mot all logik som finns. Jag personligen tycker att det är en stor gradskillnad gentemot Gud och Allah med flera.

73Sjöbba: I mina ögon är det bara en lättare gradskillnad mot folk som tror på diverse andra vidskepligheter, som gud t ex.

73Sjöbba: Finns inte ord.

Friman SR:  Vad ska man säga??

Sv: På spåret
För övrigt var Timo Räisänen version av Radioheads låt "Creap" enastående.

Sv: Musik.

Letade längre ner och hittade ett par skivor med det "bortglömda" bandet .

I samma kartong låg även den här och skräpade .

Körde ner en hand i en flyttkartong full med CD skivor och fick upp den här , kanske för bra för att ligga nerpackad i en kartong .

Den var inte helt solklar förra länken. Här har ni en bättre länk på dårarna som sysslar med winsuit flying....

MorganaLefaey: Ja inte lätt att bli världsmästare om man spelat i 5år och bara 4000 timmar, det blir ett snitt på lite över 2h om dagen, och det är ju inte ett skit =P näe lite mer träning för att komma upp på HeatoN, fnatic mm nivå!

Med tanke på Nationalsånger så är nog den den Norska finaste om man undantar  sportsången. Grannfolket har verkligen lidit medan vi släppte skiten igenom. Det fanns en hel del som hjälpte till vårt broderland. Folket på västgränsen och Samerna på Norra gränsen. Båda två tog emot flyktingar och sårade. Fanns säkert flera från söder.

Har läst och tagit del om Norges sak i WII, fy fan säger man bara. Den mest skrämmande bilden är när man ser Tyskarna tågar in i Narvik. Man kan nästan se skräcken och förtvivlan i ortsborna.

1:

Norge
Lägger in en bild som användes som propaganda i Norge.
I slutet så tänkte Tyskarna ge upp Nord Norge men de fick onekligen gratis hjälp utav Britterna som retirerade fast Tyskarna var nästan in knuffade bakom Svenska gränsen. Detta var inte långt från Riksgränsen (Nuv skidorten norr om Kiruna) Britterna var inte ensamma heller runt fjället. Fransmännen låg också och stred. Men Britterna retirerade hemåt så Sverige slapp ett intrång utav Tyskarna. Sverige hade ju redan icke stridande Tyskar i landet som åkte tvärs och kors Norr och söder samt vice versa.

Finns säkert något fakta fel men besök Narviks och deras museum, utöver det så finns det minnes stenar ända från Svenska gränsen i stort sett till Narvik,

2:

Sportsången, den enda

Alla kommer väl ihåg
Barbie Girl och här är en annan grannlåt som slår inför
Beach 2009

Fy sjutton vad elakt. Men samtidigt så kan jag inte låta bli att skratta också.

[url=data.fuskbugg.se/skalman01/DSC08409.JPG] Läs denna först[/url]

[url=nwt.se/karlstad/article443635.ece]Det här publicerades dagen efter[/url]

Friman SR: Sorry, här kommer den rätta fladdermösslänken,,,

Appropå rubriken, dom som sysslar med det som finns i länken måste vara idioter. Herreje, leka fladdermus i 350 km/h strykandes bergväggar, huha...

scim: Ett bra tecken på att man inte ska få licens är att man vill ha en jävla massa hundar. Det är något sjukt med människor som ska halvdussinet hundar eller katter. Möjligtvis kan man undanta de som sysslar med hundspannstävlande.

scim: tilläggas kan också att en hundägare också alltid har ansvar för vad hunden gör, oavsett koppel eller inte. Det spelar heller ingen roll vilken hund som började, om min hund biter ihjäl din är det mitt ansvar även om din hund har anfallit min från början.

mattias - 74:

Mellan Mars och Augusti (djurens föryngringsperiod) ska hundar vara kopplade eller "stå under jämförbar kontroll" enligt lagen. Vissa kommuner har dock strängare regler som kräver att hundar alltid ska vara kopplade.

När det gäller vissa hundraser så tycker jag hursomhelst man ska vara pragmatisk och införa krav på licens för ägarskap.

65selander:

Nja, nazivänlig överklass, kläderna och bilarna med gengasmotorer går väl hand i hand. En perfekt återgivning av en tidsepok.

Däremot skall TV:n bort, den som den glöggfryndtlige Tyko har snöat in på.

Tänkte bara på Karl-Bertils Julafton, kunde de inte utelämna Nazi-flaggan i flaggspelet han får i första familjen när han skall förklara sina gärningar?.

Lumber Jack:

Hundarna sprang tydligen lösa också. Utan att ha hund själv så torde jag mig veta att det är straffbart i sverige och ha lösa hundar utomhus eller om de inte befinner sig på sin egen tomt eller är inhängnade ?? Måste dom inte vara kopplade när man är utanför bostaden? Hur som helst är det avlivning för dessa hundar som gäller. Dom är ju en fara för både andra hundar och människor.

mattias - 74: Ritva var ute och gick med sin lilla tax. Då kommer det fyra rottweilers och en Jack Russel, så vankas det köttfärs i det larssonska hemmet.

Zinat är På Spåret är i vart fall helt oförarglig och cool bara som hon är, det är inte utan att jag ler och det är ju leende jag vill ha...

Men jag vill prisa en slummens och gatornas man, han e nog kompis med Karl-Bertil Jonsson denne star...

Gatans man..
www.youtube.com/watch?v=jCNDZY4vXPs

Tom snor cigg från Iggy...
www.youtube.com/watch?v=K6Mw6b1T50U&feature=related

Tom e rock'n'roll..
www.youtube.com/watch?v=qVaEPx_VyXs
www.youtube.com/watch?v=duZZkWg77Ec

Tom för 31 år sedan. halleluleja...
www.youtube.com/watch?v=9ZmqbcBsTAw&feature=related

Bruce lilla lån från coole Tom...
www.youtube.com/watch?v=v4e0WrBsXbE

Rock on....

Bissett19:Och här kan du se hela programmet Jocke .

Bissett19: Den dummaste som varit med i På Spåret. Mer än så vet jag inte, men det räcker.

Jag blir förbannad på att de är så dåliga. Hur man inte kan ta Västerås på åtta poäng med ledtrådar som ABB och "inlagda Indiensoldater". Och hur kan man inte ta Belgrad på åtta poäng?

Som om det inte vore nog suger Zinat på alla frågor, också. Hon kan ingenting utan hon bara svamlar en massa ord.

Bissett19:

Se länk

Gidde:

Ursäkta en okunnig som är nedröstad när det gäller På Spåret,då det är nåt Dansprogram som man måste genomlida.

Men vem är Zinat?

scim:

Instämmer, blev rätt många poäng idag även för mig. T.ex var Gurkha-ledtråden alldels för lätt på 8-nivån anser jag.

Zinat är väl ursäktad, kan man bli annorlunda om man är tillsammans med Tomas Di Leva?

Lite humor att hon nämnde honom när en "stor man från Gävle" kom på tal...

Hehe!

Lumber Jack:

Instämmer. Nog för att Greider var kass (jag tycker han är en rätt usel debattör också) men Zinat bidrog ju knappt till ett enda svar, det enda hon gjorde var att säga det som Greider mumlade om. Återigen lätta resor dessutom, att ha en ledtråd som "Belgien i rad utan i en" på åttapoängsnivån är ju löjligt...

Om jag förstod rätt skulle det rätta svaret vara:

"To avoid killing someone"

Från dagens avsnitt av Q.I på BBC One:

"What´s easier to do when wearing boxing gloves?

"To frisk a porcupine?"

"To give up masturbating?"

LL:

Greider är ursäktad för att han skriver i dalademokraten ;)

« · 1118155 · »