Café

Grupper · 50870 inlägg · 1049 ämnen
« · 451574 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: www
mok:
javisst, det är kutym.
märk att det är inte jag som har uppmanat amerikanerna att säga 'dubblejo dubblejo dubblejo'. det har de hittat på utan min inblandning.

Metal Guru: En vettig administratör av DNSer och hemsidor ser ju till att man kan använda WWW framför eller oxå skita i det.. HEmsidor bör funka både med www.idg.se och idg.se för att underlätta.

Metal Guru:

Använder man sig verkligen av en förkortning då man säger www? Är det inte bara så att man säger det det verkligen står, till skillnad från svenskarna som säger något som det inte står?

Eller anser du att amerikanerna skall uttala en webadress enligt formen "world wide web, dot, hockeysnack,dot, com"?

mangan:
som i hem.passagen.se, alltså?

Själv brukar jag nästan aldrig säga "www" alls, då de flesta brukar förstå att det ska vara med ändå.

mangan:
De gör man i för sig..men tänk om vi är lite smidgare av oss, och gör det lättare och säger "ve ve ve" i stället för "dubbelve dubbelve dubbelve"

mangan:
En förfining av mitt budskap kan då vara att
'ibland är det korkat att säga rätt'.

difzi:
Mitt budskap?
Det är att det verkar vara korkat att använda en förkortning för att försvåra för sig. I vanliga fall brukar det vara tvärt om.

difzi: Men om man tittar på vad han säger så ser man ju att amerikanarna faktiskt säger rätt. Och att det är vi som säger fel.

Metal Guru:
Vad är budskapet då?

Poffa:
Som svensk förenklar jag det för mig, och säger 've ve ve'. Felaktikt eller inte, men budskapet brukar gå fram.

Som amerikan försvårar man det för sig, och säger 'dubblejo dubblejo dubblejo'. Helt korrekt, och se på fan, budskapet går fram det också.

Men det var inte budskapet jag syftade på.

slashpuppie:
eller så vill han bara påpeka att amrikanare é korkade och säger fel, men det gör vi också..

Poffa: jag antar att han menade att det är enklare att säga "world wide web" än det andra....

Metal Guru:

Säger du "World wide Web" eller säger du det felaktiga "ve ve ve" då du uttalar en webadress?

"World Wide Web" förkortas www, men uttalas av amerikanare som såhär: "Dubblejo dubblejo dubblejo"

Är de korkade, eller har de bara för mycket prat i käkpartiet, precis som lilla Ida hade spring i benen?

Sv: Jävla bonnröta
slashpuppie:
Kanske inte riktigt så måånga..Men ju fler lag ifrån Götet ju
fler tillfällen får jag se Bajen slå dessa lag...

gud: tycker allsvenskan bara ska bestå av lag från Gbg, tycker det ska vara kriteriet för att få vara med där helt enkelt.

mok:
Äääh..Upp med Gais med...När vi ändå håller på så kan
Frölunda passa på att ramla upp dom med...;0)

ernie eagle: 3 lag kanske är att ta i från Göteborg men 2 är kanske lagom. Och ÖIS och IFK bör vara dom lagen. Jobbigt var det när det var fler lag än 3 från GBG. Derby hela tiden :) Sen tror jag dina åsikter färgar av sej.... tror inte ÖIS sabbar mer än dom gör nytta.

Dysso: Det är väl ty det enda positiva oxå, derbymatcherna som fyller Ullevi 2ggr per år när det gäller fotboll.

Men det känns lite grand som Allsvenskan är en serie för inbördes beundran.

Jag vill ha en levande Allsvenska från Luleå i norr till Malmö i söder.

Men Norrland är en vi fläck på kartan. Nordligaste laget är GIF Sundsvall.

Hur roligt är det att åka till sthlm 2ggr per säsong (har varit 3, men Solna AIK trillade ju som bekant ur) och Gbg 3ggr.

BK Häcken är lika jävla trist att titta på som Trelleborg (som ju oxå trillade ur)

Hur ofta är det fullsatt på Rambergsvallen t ex?

ernie eagle:

Stjäl sponsorpengar? Och ger dom en match med 25000 extra på läktarna, du tror inte det drar in lite pengar?

mok: Jag hatar ÖIS! Det sabbar mer än de gör nytta och så stjäl de sponsorpengar från Änglarna Blåvitt.

Finns bara ett lag värt namnet i Göteborg och det är IFK!

Va fan sk vi ha 3 lag från Götet i Allsvenskan för? Djävulskt onödigt tycker jag.

Kul att Gefle IF gick upp i vartfall. Då blir det lite derbykänsla när Giffarna möter dem nästa säsong!

gud: Haha jo alla glädjer vi oss över olika saker helt klart. Hoppas dock verkligen du har el på den punkten och att ÖIS lyckas bättre nästa säsong. Mycket sämre e det ju inte lätt att vara.

mok:
Kan bara hålla med dig...Nu får jag se Bajen spöa Göteborgslagen 3 gånger i stället för 2..;0)

ernie eagle: ÄR ganska nöjd jag att vi inte fick lägga till en stad på fotbollskartan faktiskt.

Ödmjuke Zlatan...
Skickar en liten länk om en historia som jag anser är hur bra som helst...den visar i klartext hur ödmjuk Zlatan egentligen är...

Jävla bonnröta
Har precis suttit och kollat på den allsvenska kvalrysaren mellan Örgryte-Assyriska på Nya Ullevi i Göteborg på SVT24.

I 90 minuter och 36 sekunder var Assyriska ett allsvenskt lag via 0-0.

Men då dyker han upp som gubben i lådan, Tryggvi Gudmundsson och chippar in 1-0 till Örgryte vilket skulle visa sig bli guld värt för ÖIS som tack vare det målet höll sig kvar i Allsvenskan. Men oj så grymt för Assyriska som genomförde matchen på ett taktiskt skickligt sätt.

Och det känns oerhört snöpligt måste jag säga att detta tråkiga fotbollslag som bara vann 3 matcher på hemmaplan i allsvenskan får fortsätta i fotbollens högsta nationella serie ytterligare en säsong.

Jag lider med Assyriska som var så nära, så nära...

För andra gången på 5år förlorar alltså Assyriska ett kval för direkt uppflyttning och jag lider med Södertälje Stad idag och lider med Dennis Östlundh (ex-giffaren), Kabba Samura (ex-ängel) och med målvakten Erland Hellström samt den Assyriska föreningen och med folket.

En eloge för eran kampmoral!

GRATTIS ÖRGRYTE!

Ni hade den där lilla gnutta tur som behövs i avgörande lägen och lyckades mobilisera laget för en sista kraftansträngning och det räckte.

Men det är oerhört tråkigt att vi inte får sätta in ytterligare en stad på fotbollskartan.

Nu bryter vi ihop och kommer igen..

Fräck utlottning
Sitter och lyssnar på Sveriges Radio P4 och deras schlagerkväll med Carolina Norén till förmån för Världens Barn.

Just nu lottar det ut en fräck vinst. Du kan få sitta i kommentatorshytten med Lasse "Mr snabbpratarn" Granqvist å L-G Jansson under direktsändningen i av matchen Sverige-Finland i Sweden Hockey Games i februari och få lite expertips i kulisserna och ser hur det verkligen funkar.

Mäktigt pris måste jag säga för en sportfåne och hockeyidiot som jag.

Så tag chansen att vinna ett fräckt pris och skänk en slant till Världens Barn.

Samtalet kostar 9,90kr varav 8,50kr går oavkortat till Världens Barn!

RING NU!!!

Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
Miss Me: Ja, vi kommer ju att vinna så imorgon kväll är det trevligt att vara luling igen.

I annat fall är Den Stora Depressionen nära. Fast nu har jag bestämt mig för att "i annat fall" inte finns, eller så finns det bara litegrann.

Metal Guru: Lysande sammanfattning.

Damnit, jag kan inte sluta garva eftersom jag bara tänker på hur valfri föräldrar öht skulle reagera om Marjasin presenterades som sonens, eller för all del även dotterns, nya partner.

Nattinatti med er.

Ärade församlingsbor...
Med tanke på att det är ännu en vardag imorgon kräver min lekamen några timmars nannande i lopplådan. Förutom det eviga förtjänandet av levebrödet, stundar ett par underbara timmar i Kempehallen..

Väl mött!

Kickan: Taktiken från en ruggigt primitiv men målinriktad kille blir alltså att inte försöka stöta på någon, för det utesluter alla andra, eller i alla fall slösar energi på möjliga felfokuseringar, eftersom kvinnan redan bestämt sig. Endera kommer hon, eller så kommer någon annan.

Miss Me, NuMo och Kickan:
Så om vi summerar kvällens paneldebatt;

*) Karlar kan man lita på, för de vill undantagslöst ha sex. (Det behöver de ingen krog för)
*) Konsumkvitton är ingetn bra raggningsämne, om man inte är ute efter kortväxta landshövdingar. Vilket i så fall genast skulle överraska ens föräldrar.

Vi tackar kvällens deltagare, Kickan till höger, NuMo i mitten, och Miss Me till vänster.
Nästa vecka drar vi ett skynke över själva parningsakten i vår serie om mänskliga relationer. Tack för ikväll från studion i HockeySnackHuset, och välkommen åter.

NuMo: Men blev det så gick de i vart fall ut med inställningen att det inte skulle göra så mycket om kvällen slutade med sex. Det är samma sak som att de har bestämt sig för att de ska ha sex, bara de hittar någon att ha sex med.

Detta börjar likna någon slags relations- och sexupplysningsspalt.

Metal Guru: Jag visste väl det.

Damnit, vad ni är primitiva ; )

Kickan: Det tror jag inte. Det bara blev.

Miss Me: Det vet man ju inte i förväg. Man vet att han verkar intressant, men man vet ju inte i det läget exakt hur intressant han är. Det får väl bli vad det blir. Jag har aldrig haft den inställningen att jag letar någon att ha ett seriöst förhållande med. Blir det seriöst så blir det, och om inte så hade man förhoppningsvis kul i alla fall.

Metal Guru:
Hehehe, vet inte om jag håller med dig. Jag har varit med om en kille som limmat som tusan, samtidigt som hans stackars flickvän satt bredvid.

Kickan:
Nej, vad gäller den här biten finns det nog inga undantag - om jag ska vara riktigt ärligt :0)

Metal Guru: Nejdå, det är väl mer hur killar mer generellt fungerar jag pratar om. Sedan finns det ju alltid undantag.

Kickan:
Jag känner bara karlar som går på krogen för att dricka pilsner. Men så kommer jag ju från landet också.

Kickan:
Sant, sant... Men samtidigt så är det ju så att de man nu träffar på krogen kanske inte egentligen är nån man vill åka vidare med. Av de ja varit tillsammans med har jag inte träffat nån av dom på ute på "lokal"..

...redan när de valde att gå ut på krogen.

Kickan:
Nu drar du mig över en kam igen.

NuMo: Jo, det har de visst, för vad vi egentligen pratar om nu är sex, och det har de garanterat bestämt sig för.

Miss Me: Man behöver ju inte alltid träffa killarna på krogen. Första gången jag pratade med min sambo var i en kvartersbutik. Han hade precis kommit hem efter en match och stod och pratade med en av ägarna till butiken och jag kom in dit med värsta sketastora väskan efter att ha varit på tjänsteresa (och som vanligt shoppat mer än jag borde). Jag surrade som vanligt lite hockey med butiksägaren och tänkte att killen som också surrade med butikskillen var väldans snygg. Vi pratade i säkert 45 minuter och när jag tänkte gå hem frågade snyggokillen om jag ville ha skjuts hem eftersom jag hade en så stor väska att släpa på och det var jävligt kallt ute. Såklart jag ville! Och på den vägen är det.

Kickan: Killen har i alla fall oftast inte bestämt sig ens efter fullgjort värv.

Kickan:
oj då. ska visst dra in magen redan i dörren då...

Metal Guru: Skit i raggningsreplikerna. De spelar ingen roll i alla fall eftersom tjejen garanterat har bestämt sig en bra stund innan du försöker få med henne hem. Hon har i säkerligen 90 procent av fallen bestämt sig redan när hon först såg dig, eller i vart fall efter att ha pratat med dig en stund men innan det har övergått till ren raggning.

« · 451574 · »