Café

Grupper · 50844 inlägg · 1049 ämnen
« · 521552 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Melodifestivalen

Myggan:

Rätt låt vann. Det kommer bli en 6-8 plats i Kiev och alla kommer bli nöjda. Ingen vill ju egentligen vinna, det kostar ju mer än det smakar. Dessutom tilltalade låten alla människor. Alla kvinnor oavsett ålder faller för Martins utseende och charm, medans männen gillade de fyra flickorna i bakgrunden.

Snacka om genomtänkt.

Sannes: kanske men den låten hade inget speciellt medans Nanne Grönvalls låt stack ut lite grann med trumspelandet.
Men den bästa låten kom inte ens till final nämligen "if tomorrow never comes". Sverige får inte vara med nästa år tror jag.

mattias - 74: haha om man läser tidningarna så verkar det ibland handla mer om tillbehören än om musiken :)

mok:

Fjollig och fjollig ;) Jag har kollat på melodifestivelen i många år men i år kollade jag mest på Sanna Nielsens tillbehör ;)

Sv: Appropå inge´ting alls.....
Selina: Förvisso, men kolla bara vilka grupper som lirar i år.
Kansas, Styx, A.C.T, Black Label Soceity... e.t.c

Sedan tänker jag att en solig strand i Italien eller Grekland skulle sitta fint.

Men du har en poäng i att en stereo räcker längre.

Sv: Appropå inge´ting alls.....
Robban: Köp en stor vräkig stereo...så kan du lyssna på hur mycket musik du vill. En festival tar ju slut alldeles för fort och brukar bara sluta med huvudvärk...=)

Paddan:

Loa Falkman är inte tillräckligt snygg. Det är iofs inte Shirley Clamp heller, men det är väl de blinda som röstar på henne. Kanske.

Appropå inge´ting alls.....
...så har jag hammnat i en j*vla sitts. Vill till Sweden Rock Festival men då får nog utlandsresan stryka på foten. Och i går så pajjade stereohelvetet så där krävs det en investering. Vad fna ska jag välja. Vill inte köpa något litet paket till bokhyllan utan det blir det ena eller det tredje.

Hjälp mig någon, snälla.
Väg för och nackdelar mot varandra.

Paddan: Något banbrytande kanske skulle behövas helt enkelt :)

mok: Varför kunde man inte rösta på Rolf Nygård? Han var ju överlägsen alla de andra tävlingsbidragen. 
Fram för mer Loa Falkman!

mattias - 74: Låter som du följt melodifestivalen noga. Trodde inte du var så fjollig. Själv bojkottade jag det för måånga år sedan. Samma tjat varje år tycker jag :)

Albert Hall:

Och förresten, finns ingen som kan slå Martin och Magnus, de är bara snyggast.

Caroline Wennergren.....jo tjena....

Albert Hall:

Jag tror att Stenmarcks låt kan få många poäng av östländerna, det borde vara en låt som passar dom.

Alcazars låtar är lika allihop, ingen större variation där inte, eller förresten kan det vara så att vi inte förstår oss på det??

Sannes:

Stenmark kommer säkert inte att göra bort sig helt i Kiev. Låten är så slätstruken att folk inte kommer att minnas den och därför kommer att för säkerhets skull ge den en slätstruken placering på plats runt åtta.

Alcazars låt har jag hört förr. Med Alcazar dessutom. Kan dom bara göra en låt?

Sen är Caroline Wennergren snyggare än Magnus Carlsson. Nästan lika snygg som Stenmark till och med

Albert Hall:

Fel låt vann inte, tror jag alltså. Som jag skrev tidigare: låten blir bättre och bättre sen tror jag inte att låten kan hävda sig i Kiev, eller?!

Men i kvällens startfält kunde jag inte se en enda låt som skulle kunna lyckas till 100 % i Kiev. Skulle kanske vara Alcazars låt, i den gruppen finns dessutom kvällens andra snygging, Magnus Carlsson, och dessutom så är han väldigt trevlig.

mattias - 74:

Jag sätter emot, lätt. Om du menar Stenmarck med ck på slutet, i alla fall...

Albert Hall: Flera rätta förlorare än felaktiga vinnare. Den rubriken vill jag se nångång.

Sannes:

Ja vi tycker olika. Vi verkar inte ens kunna enas om att fel låt vann...

Sannes: Eller som den finska pinnen Mark sa...

Smaken är som baken, vissa har så mycket mer än andra.

Albert Hall:

Tjejen hade utstrålning och bra röst, men låten...Nej inget för mig. Helt ärlig tyckte jag låten var förfärlig. Men det är detta som gör Melodifestivalen så spännande och intressant, alla tycker olika.

Sannes:

Fattar inte hur han kan vinna, säkert en massa småtjejer som ringde för flera tuden på deras föräldrars telefon, Låten passar bättre i en Musikal!!

Nanne eller Jimmy Jansson eller Alcazar skulle ha viunnit...

Stenmark kommer sist i kiev! Nån som vill sätta emot?

Sannes:

Det var bara Caroline Wennergren som hade klass.

Av dom tävlande alltså, i en klass för sig stod ju Rolf Nygård.

Hälge:

Antagligen är det modernt men lik förbaskat var det fruktansvärt fult. Carolas klänning var inte heller någon höjdare, där tror jag att min mamma varit framme och skänkt de gardiner som vi hade på 70-talet.....

Sannes: Lila strumpbyxor...om hon haft dessa på sig när hon tävlade med "Det gör ont", då hade hon inte vunnit.

Hälge:

En kortare variant av min farmors klänning och dessutom så hade hon varit i mormors byrålåda och hämtat strumpbyxorna (eller vad det nu var).

Sannes: Vad var det Lena Ph. hade på sig för något, då ?

knaskamilla:

Under Nannes låt så satt jag bara och väntade på när öronen skulle bli större.

Några är säkert blinda, men inte så många så att det "stör" röstandet, tror jag alltså.....

Men usch vad surt det måste vara att förlora med 3 poäng, känns som tidningarna kommer att skrika ut, fel låt vann.

Sannes:

Nu när du säger det - det är kanske på framträdandet Nanne (som så många gillar) skulle ha haft en chans i ESC då, för låten var i alla fall inte bra. De såg ju lätt galna ut på scenen...

Well, well, jag är nöjd. Ingen superlåt, men den är bra och showen funkar. För inte fan är väl de som kollar på ESC blinda, va?

Snyggast vann och låten blir bättre och bättre för varje gång jag hör den.

I slutändan så kommer det kanske att bli riktigt bra i Kiev. Nuförtiden så är det inte enbart låten som avgör utan även framträdandet, det fick man ju bevis för när Ruslana (stavningen?) vann förra året med sin Wild Dance, eller vad den nu hette.

Sv: Roliga länkar

[url=www.nyhs.org/pages/main/Far%20Side%20Gallery.htm]

The New York Herpetological Society's

Comic Gallery[/url]

Sv: Hitta bilden!

Salle: Då NuMo vill göra det lite svårare så gör jag ett tillägg till min önskning.

Jag vill se ett känt byggnadsverk byggt av LEGO®. Fast bilden får inte vara tagen på ett Legoland®.

Salle: Jo, men jag ville inte göra det för lätt. Det blir så löjligt då. Typ: Jag vill se en bil.

NuMo: Okrå... Hittade en förklaring (tyvärr på utrikiska)

Technically, the super-hero in the red outfit with the lightning bolt and the white cape is not SHAZAM. SHAZAM is the egyptian wizard who grants Billy Batson the ability to transform himself into Captain Marvel.

Part of the confusion regarding the name SHAZAM is that "SHAZAM" is a much more distinctive name than "Captain Marvel". Marvel Comics have had a number of characters of the name "Captain Marvel" and hold the current trademark on the name. Thus, "our" Captain Marvel comics are published under the title of SHAZAM.
[url=members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/#whois]Who is Shazam?[/url]

Så då vill du se en bild på den Egyptiska trollkarlen. Kunde du inte ha skrivit det :-).

[bild]members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/cover7.jpg[/bild]

Jag vill se ett känt byggnadsverk byggt av LEGO®

Salle: Jo, Captain Marvel har alla krafter som vissa medlemar i en supergrupp har. När han kallar på kraften så får han krafterna från Shazam. - Typ. jag kommer inte ihåg detaljerna riktigt. men det är inte så svårt att leta reda på de rätta. Jag litar på ditt kunnande i internetsökning.

NuMo: Hmmm

Hur förklarar du denna dårå...
[url=members.ozemail.com.au/~scunge/shazam/SupvsCap.jpg]Superman vs. Shazam≠[/url]

Salle: Nej, men det är fina bilder på Captain Marvel.

NuMo: Är detta rätt dårå???

[bild]www.kenpiercebooks.com/shazam.jpg[/bild]

Nog är Sannes bild bra lik...

Sannes: Nix. det är inte Shazam.

NuMo:

Jag har aldrig hört talas om Shazam, men kan detta var rätt tro?!

NuMo: Jag ändrar mitt önskemål till att gälla den tecknade varianten av Shazam.

Shazam var det alltså.

Salle: ooops. Ser att några av de länkade bilderna bara blir halva då de bestod av flera bilder. Kolla bara länken och skratta istället

Är visserligen trött som få men en del bilder här är j-t roliga i sin makaberhet.

Några toppar så här långt:
[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0410ly.jpg]Bunny Suicide[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0243nm.jpg]Bunny Suicide II[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/0175ep.jpg]Bunny Suicide III[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/077ir.jpg[Bunny Suicide IV[/url]

[url=people.freenet.de/schnubelken/bunnys/3_008.jpg]Bunny Suicide V[/url]

Över & Ut

Salle: Nej, det är ett misstag eftersom jag i all brådska bara kopierade knas önskan som hon skickade till mig i en bubbla. Men en bild på karelins flirtande hade ju säkert blivit godkänd av poffa.

NuMo: Så du menar att nedanstående CtrlC+CtrlV är en önskning...

"NuMo: Önskar mig en bild på en HS:are som är tagen utan personens vetskap?"

Är krumeluren i slutet på meningen ett önsketecken numer. Ja se den moderna svenskans utveckling.

Salle: håller med. jag önskade enlig knas önskemål, men det blev inget av det.

knas-kamilla: Starkt av dig att förlåta.

Bissett19:

Okejrå. Du är förlåten.  

knaskamilla:Jag är lessen,can you forgive me??

knaskamilla knaskamilla knaskamilla knaskaknasknaskamknaskamilla knaskamilla knaskamilla knaskamknaskamilla knaskamilla knaskamilla knaskamilla knaskamilla knaskamillknaskamilla

NuMo: Önskar mig en bild på en HS:are som är tagen utan personens vetskap?

(Fast egentligen vill jag se en bild på Karelin när han flirtar med kameran.)

Jag har inte tid att godkänna, men poffa litar jag på.

« · 521552 · »