Café

Grupper · 50781 inlägg · 1049 ämnen
« · 612852 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Just nu på tv!
Paddan: Först med Video till uthyrning i Ö-vik var Video Line på Nygatan som startade -80 om jag inte har arkivet helt i oordning.

Salle: Tja, då måste det ju ha varit efter -76 då. Det fanns i varje fall ingen som sålde VHS eller hyrde ut filmer här uppe i Öviksområdet vid den tiden.

Dream Team: Mitt första videominne var Hajen och det var -78 på en Philips VCR(?).

Paddan: Då var det väldigt runt tror jag. VHS introducerades 1976 och den första jag såg i "grannskapet" var det nog -79.

65selander: Hahaha, nepp, någon gång runt 1975 var det allt.

Paddan: Och då snackar du ändå 2000-talet ang filmerna ;-)

65selander: För egen del tror jag att det var någon Asterix-film, eller något sånt. Farsan fick en VHS-apparat (en Telefunken som vi använde i ungefär 15 år innan tonhuvudet lade av) som betalning för ett jobb han gjorde nere i Sundsvall åt sin systers man. Vi fick låna filmer där nerifrån också, för hit upp hade det ännu inte kommit VHS-filmer.

Dream Team: Mannen med Oxpiskan på en Sony Betamax

Salle: Mitt första videominne går nog att hämta i någon av Bondfilmerna från slutet av -70-talet med Roger Moore i huvudrollen. På gatan där jag bodde var det en kille i min ålder som faktiskt hade video. Stort, riktigt stort.

För oss som har möjlighet. Strax sänder SVT1 en klassiker. Mitt i Plåten (Cannonball Run) från 1981. Det var nog bland de första filmer man såg på Video.

Sv: Roliga länkar
Nåt för älgjägare som inte hade så lyckad jakt...

www.marc-o-polo.de/index.php?radContentId=r3_99720834342d4d7f9c9e394

mattias - 74:Ja han behöver nog en treo nu

mattias - 74:

Kolla denna då!!

Watch out :-)

www.uniquepeek.com/fusion_pages/index.php?page_id=236

willysson:

www.snabbstart.com

finns massa bra saker där :-)

mattias - 74:Undrar om det är Jonas Å som har gjort videon haha den var skitkul att se

Lumber Jack: Han har ett leende ut av guld, han är mannen utan skuld.. då svalde jag kaffet fel och skrattade som en dåre.

mattias - 74: Hehe, Linda har oanade sidor, den lilla snärtan. :-)

mattias - 74: HAHA jag pissar på mig fy fan vad rolig:)

mattias - 74: Den var bra ! Att han inte skäms ?

mattias - 74:

Hittade en ny video med Linda Bengtzing :-)

Kanske lite vågad..

Helg Ernest:

Fjollig fotbollsdomare...

Se länk :-)

Sv: Hitta bilden!
NR_9: han ve tinte ens vad en dator är

muzze: Tror att det är 87bth01 ska göra en önskan.

Helg Ernest:

Vilken bild är det man skall hitta nu????

LingaN: Själv sitter jag och kör Sniper elit .
Sedan 2 veclor har jag Call of Duty 2 installerat.
Men tänker köra ut snipern först.
Fast på nätet brukar jag köra alla varianter av Delta Force

willysson: Rädda joppe, död eller levande!!!!!!!

knaskamilla: hehe det har jag fan glömt ska fixa det:)

General_Moisio: Ja men Farmen Blondie har ansett sig vara det, har jag för mig.

LingaN: En liten parentes är att man kan "studera" Quake på universitetsnivå. Vem vill inte kunna ståta med 10p Quake i sitt CV?

Helg Ernest: Trevligt. Quake är ett stort spel. Fast hellre CS :)

General_Moisio: Han spelar för tillfälligt i Ninjas In Pyjamas.

Här är NiP:

87bth01: Du var snabbast. Bilden är godkänd.

Hälsn till dig Generalen: Jag har varit skribent på CS.nu.

knaskamilla: Jo de e sant, men de finns ingen som är bättre än han. Han har vunnit en massa tävlingar inom CS så..

General_Moisio:

Det är ju upp till LingaN att godkänna också. Det är det jag hoppas ska ske snart. =)

knaskamilla: jag har redan hittat bilden på världens bästa cs spelare

LingaN:

Willysson ville se en bild på sig själv naken. Han är nog skyldig ganska många armhävningar nu, samtidigt som vi andra kan glädja oss åt att han inte visade bilden.

Hoppas du får en bild på världens bästa CS-spelare, så att vi kan gå vidare i tråden och glömma vad som varit.

General_Moisio: skickar en bild på han också

NR_9: Alla vet ju vem som är den bästa CS spelaren. HeatoN

LingaN: Min syster yngsta son var europa 3a för 5 år sedan i Quake.

LingaN: Är det han till höger?

LingaN:

Han?

Jag fattar inte vilken bild det är på tal om?

Så jag frågar efter en bild på en som sägs vara världens bästa CS spelare. 

LingaN:
Du har nog frågat helt fel människa..

Du får allt scrolla ner o kolla..

gud: Vilken bild gäller att hitta nu?

Sv: Volvo Ocean Race......

Formel 1 har tappat publik för att det är för odramatiskt och hmmmm, för lite dödsolyckor...

Jag lovar, 36 knop i Södra Oceanen bland isberg, vilka man bara ser 1/13 del av i kolmörkret om man överhuvudtaget ser dom, bland kåta och ystra valar som inte fanns på satellitbilden nyss och som kan bli som en berghäll om man seglar på dem, bland avblåsta containrar i marvatten som bara flyter hippsomhapp omkring helt oplanerat.... där kommer drama att utspelas av tokdårar.....

Hoppa från 10:an likt FCZ.... nänä  Glenn Hysén, dom här gubbarna(gummorna förra gången gjorde det heroiskt jävla bra) kommer att hoppa om så avsatsen är 32 meter och det inte finns någon bassäng och bara betonggolv....Dom e alltså helt tokdåraktiga..........

Att segla är ljuvligt avgasfritt och ljudlöst............;-)

Sv: Volvo Ocean Race......

Klockan är 03.03.03 och Julafton i 19 knop, Cap Horn i nacken och båten planar bra... Allt e lungt och kolsvart.... Vi måste gira lite, vilket innebär att vi måste gippa 400 m2 spinnaker i nu lousiga 13 knop... Gippen går bra, båten accelererar upp till behagliga 28 knop eftersom vinden samtidigt ökar till ynka 23 m/s och skrovet durrar behagligt... Gipparcrewet säger till skepparen..... Det där gjorde vi bra.. Håll farten och hjärna höjden å hjärna fortare så blir detta bra och sen gick de och lade sig............. Studsar bland isflaken i snitt runt 28 knop när plötsligt...... Ritch rathz fillibombombom 400 m2 spinnaker spricker bara så.... Segling är en snobbsport och en spinnaker kostar billigt ca 1000 kr/m2..

Crew:et vaknar för dom har ändå aldrig lyckats somna bland isflaken.. Spinnakern räddas det som räddas kan... och revan var bara 18 meter, vilket den nyvakne segelmakaren galant syr ihop på den kolfiberultralätta Singer'n...

Crew:et skiftar sedan galant till den lagade snabba spinnakern och båten durrar återigen skönt i 28 knop bland isflaken......

En kvart senare, båtjävulen läcker.........

Precis så kommer Volvo Ocean dårarna hålla på ett tag och kämpa för liv och lem och hustru och barn.....

Häng med från starten och ruska lite på huvudet inför idioterna som önskar att de hade valt att vara kartläsare i rally istället...... 

Volvo Ocean Race......

Vilka är mest korkade av alla idrottsmän???? Extremskidåkarna som ska fotograferas utan snö med en bergvägg i bakgrunden??? Kartläsaren i rally som läser obegripliga saker på småvägar i 210 knyck där vi själva anser att det är olämpligt köra mer än 70????? F1-förare som tycker att en tunnel är bra för då kan man träna tunnelseende????

I morgon startar nog dårarnas paradis No 1.... Volvo Ocean Race, snabbast runt jorden utan hjälp av motor vinner.... Tag en jordglob, tänk att du är i Sydafrika och ska till New Zeeland..... Vad är genaste vägen??? Vad går snabbast??? Jo, så nära Sydpolen som möjligt såklart...... Elementen Roaring fourties, kallt, screaming fiftes, svinkallt och blåser satan 29 sekundmeter men spinnakern ska bara upp......... Det är kolmörkt, SVART och 8 grader kallt, ni är fyra man uppe som tyglar 70 fot båt och spinnaker när båten forsar fram i 38 knop bland isbergen och marvattensflytande containrar som inte ens syns på vykort.... Skepparn kommer upp... - Det här håller inte, vi måste ner i blasting 60's.......

Följ dramat via länken nedan och notera sedan vilka sträckor båtarna tillryggalägger på ett dygn.... Sen kan ju ni motorbåtsåkare snegla på hastigheten oxå...... Förra gången kom segelbåtarna som mest upp i 35 knop, nu är båtarna 5 fot längre vilket logiskt kan betyda att de kommer att kunna angränsa 40 knop..... Hallelulia och att segla är avgasfritt och ljudlöst.....;-)

Chief:
Nästan söt med...

Friman SR: Vet inte om jag håller med om att han är den störste, men han är definitivt en av de coolaste. Den mannen är ett unikum.

« · 612852 · »